Volgende maand gaan mijn vriendin en ik voor het eerst samen naar de Verenigde Staten. Wij zijn er beiden al meerdere keren geweest en hebben het een al gezien. Voor ons is bijvoorbeeld LA gewoon 'leuk' maar het zou niet erg zijn mochten we daar dingen missen. In San Diego verblijven wij relatief lang, wij zijn gek op deze stad. Nou hebben wij een planning in elkaar gedraaid waarbij het soms wat harder rennen is soms wat minder hard, vinden we niet erg. Op twee puntjes willen wij alleen graag wat advies over wat te doen!
Punt 1:
Mijn vriendin wil Vegas graag eens zien, ik ben er de afgelopen twee jaar geweest en vind twee avondjes wel voldoende. Zodoende hebben wij hier een avond, dag en avond. Tijdens de volle dag wil ik graag de Valley of Fire zien en zij de Hoover Dam... Prima combinatie maar wat is aan te raden eerst te doen met de gedachte dat we na een avondje doorzakken graag tot 10 willen uitslapen?!
Punt 2:
Wij rijden op een gegeven moment van Flagstaff naar Phoenix... Ik heb gelezen over Oak Creek Canyon en de Chapel Of The Holy Cross. Vinden jullie dit de moeite waard om te bezichtigen? Of zijn er op de route meer spectaculaire dingen te doen? Als er tips zijn mbt 'things to do' in/nabij Phoenix hoor ik dat ook graag!
Mochten er nog andere tips zijn... ook die zijn meer dan welkom!
Voor diegene die het leuk vinden, hierbij ons reisschema:
Dag 1: San Diego (19.40u landen we)
Dag 2: San Diego
Dag 3 San Diego
Dag 4: San Diego - Los Angeles (Venice en Santa Monica, avond Griffith)
Dag 5: Los Angeles (dagje Santa Barbara)
Dag 6: Los Angeles - Las Vegas (ochtend/middag hele circus Hollywood e.o. Avond/nacht Las Vegas)
Dag 7: Las Vegas (Hooverdam, Valley Of Fire of andersom..?!)
Dag 8: Las Vegas - Panguitch (dagje Zion NP)
Dag 9: Panguitch - Page (dagje Bryce Canyon)
Dag 10: Page - Flagstaff (Upper Antelope om 10.15u tot +/- 12.00u. Dan fotootje Horseshoe Bend tot +/- 13.30u/14.00u en vanaf ongeveer 17:00u 2 à 3 uurtjes South Rim Grand Canyon)
Dag 11: Flagstaff - Phoenix (dagje Phoenix)
Dag 12: Phoenix - San Diego (linkerbaan gas, asap naar SD)
Dag 13: San Diego
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: Ochtendvlucht naar Amsterdam.
Dag 10 is een drukke dag. De Upper Antelope willen we heel graag zien, Horeshoe Bend willen we wat fotootjes schieten en weer verder. Grand Canyon vinden wij (ik ben er al geweest) prima om vanaf de zijkant te bekijken. Wij hoeven niet naar beneden te hiken.
Alvast bedankt voor jullie input.
Groet,
Stephan!