Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop veilig mee op een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.
Dit was superhandig. Met een verdeeldoos ertussen konden we onderweg in de auto alles opladen.
Ook de electrische tandenborstel, de batterijen voor de kampeerlamp en de mp3, alle foto en video-apparatuur,enz. Dit jaar gaat de laptop ook mee en dan kunnen de kinderen gewoon onderweg een film kijken of spelletje doen zonder dat de accu leegraakt :wink:

Elly
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

michelly schreef:Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.
Dit was superhandig. Met een verdeeldoos ertussen konden we onderweg in de auto alles opladen.

Elly
Doe je dat dan in de sigarettenaansteker?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

paula58 schreef:
michelly schreef:Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.

Elly
Doe je dat dan in de sigarettenaansteker?
Ja, wij vonden dit echt heel handig! en we gebruiken 'm ook gewoon als we in Europa op vakantie gaan. Paar weken geleden nog een paar daagjes naar Parijs geweest en dan kunnen ze gewoon de hele tijd dvd kijken en spelletjes doen.
Met de verdeeldoos ertussen kan de Tomtom ook gewoon aan.

Elly
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Persoonlijk zou ik dat niet prettig vinden al die snoeren door de auto, maar ik snap wel waarom je het doet. Zeker als de kinderen dan lekker rustig achterin film zitten te kijken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Dus je hebt een bepaald kabeltje dat je in de sigarettenaansteker doet?
En dat kabeltje stop je in een verdeeldoos?
En de rest van de apparatuur (laptop, adapter digi camera, navigatie)
stop je in de verdeeldoos en kun je op die manier gebruiken en/of opladen?

mrloes
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

mrloes schreef:Dus je hebt een bepaald kabeltje dat je in de sigarettenaansteker doet?
En dat kabeltje stop je in een verdeeldoos?
En de rest van de apparatuur (laptop, adapter digi camera, navigatie)
stop je in de verdeeldoos en kun je op die manier gebruiken en/of opladen?

mrloes
Hoe het er precies uitziet vanaf de aansteker naar de stekkerdoos weet ik niet, maar verder is het inderdaad zoals je beschrijft.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

:blink: MIsschien een hele domme opmerking, maar trekt dat de accu van je auto dan niet leeg als je meerdere apparaten op de sigarettenoplader gebruikt? :oops: :oops: :oops:
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Voor zover ik weet niet want zolang je rijdt wordt de boel opgeladen,
de auto maakt stroom aan tijdens het rijden ... toch??
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ja zolang je rijdt wordt de accu opgeladen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Afbeelding
Deze hebben wij, hij is niet zo groot hoor! Je hebt dan natuurlijk wel allerlei oplaadapparaten in de auto liggen. Maar zeker voor ons (we kamperen verschillende dagen in een tentje zonder stroom) is het zo handig om toch je spullen op te laden. Ook vergeet ik 's avonds op m'n hotelkamer wel 'ns het een en ander op te laden en kun je dit zo gewoon in de auto doen!

Elly
Laatst gewijzigd door michelly op 09 mar 2007, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

michelly schreef:Afbeelding
Deze hebben wij, hij is niet zo groot hoor! Je hebt dan natuurlijk wel allerlei oplaadapparaten in de auto liggen.

Elly
Wij hebben er alleen één voor de stopcontacten daar, waar koop je deze voor in de auto? ANWB?
paula
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Maar die kunnen op de achterbank .. toch?
(wij reizen met 3 volwassen dus op de a'bank is altijd plaats)
En je hebt ook niet iedere dag alle dingen aangesloten, lijkt me.

Hoe heet zo'n kastje precies? Kosten?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

paula58 schreef:
michelly schreef:Afbeelding
Deze hebben wij, hij is niet zo groot hoor! Je hebt dan natuurlijk wel allerlei oplaadapparaten in de auto liggen.

Elly
Wij hebben er alleen één voor de stopcontacten daar, waar koop je deze voor in de auto? ANWB?
paula
ANWB lijkt me een goede plaats om te beginnen, maar dit soort dingen willen ze ook wel eens bij de Media Markt en dat soort zaken hebben.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben 'm hier gekocht http://www.elektronica-online.nl
Elly
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik zie dat er ook veel verschil in het wattage kan zitten, van 200 tot 16.000. Ik neem aan dat je met 200/400W wel genoeg hebt?
paula
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

paula58 schreef:Ik zie dat er ook veel verschil in het wattage kan zitten, van 200 tot 16.000. Ik neem aan dat je met 200/400W wel genoeg hebt?
paula
Wij hebben vorig jaar een andere gekocht (eentje kwijt, nieuwe gekocht, oude weer gevonden :oops: ) die geloof ik meer vermogen heeft. Ik weet niet meer waar we die gekocht hebben maar dat zal ik straks wel even aan Michel vragen. Op de nieuwe kunnen we iig zonder problemen de laptop, Tomtom en enkele batterijopladers tegelijk gebruiken.
Volgens mij is dat op de oude ook mogelijk maar toen hadden we nog geen laptop dus ik kan het niet uit ervaring zeggen.

Elly
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb de rekening even opgezocht en we hebben de nieuwe besteld bij http://www.toolsnmore.nl/

artikelnr: SPW300P-12
Deze heeft een wattage van 300/350
Wij hebben er in juli € 56.90 voor betaald. (incl. verzendkst en BTW) Ik zie dat ie nu een paar euro voordeliger is :wink:

Elly
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

paula58 schreef:Wij hadden er vorig jaar ook een gekocht omdat we dachten dat het nodig was, inderdaad niet echt goedkoop, iets tussen de 20 en 30 euro als ik me goed herinner.
Wij hebben hem helemaal niet gebruikt omdat alles gewoon op 110v kon.

paula
weet je nog wel waar je die gekocht hebt? Ik zag wel ergens zo'n omvormer die je in je sigaretten aansteker kan steken, maar die was bijna 40 euri

Peter
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

peter1962 schreef: weet je nog wel waar je die gekocht hebt? Ik zag wel ergens zo'n omvormer die je in je sigaretten aansteker kan steken, maar die was bijna 40 euri

Peter
Ja, in een speciale winkel, die verkopen van schroefjes, spijkers tot stofzuigers en alles wat ertussenin ligt. :lol: :lol:
Ze hadden hem ook bij de ANWB maar die was een stuk duurder.
Paula
Patrick_NH
Amerika-newbie
Contacteer:

Re: Laptop veilig mee op een rondreis?

Bericht door Patrick_NH »

paula58 schreef:hoe veilig is dat als we bv. een dag naar een dierentuin of andere attractie gaan en de laptop de hele dag in de auto laten liggen?
Je neemt wel een groot risico om de laptop de hele dag in de auto te laten liggen.
In sommige delen van het land zijn huurauto's erg gevoelig voor inbraken. Logisch want vaak wordt de hele hebben en houden opgeslagen in de auto.

De laptop, als je die in Nederland hebt gekocht, krijg je misschien makkelijk vergoed met je reisverzekering maar je huurauto wordt bij inbraak meestal beschadigd en dat kan je veel tijd en papierwerk kosten.
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer