Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.
Dit was superhandig. Met een verdeeldoos ertussen konden we onderweg in de auto alles opladen.
Ook de electrische tandenborstel, de batterijen voor de kampeerlamp en de mp3, alle foto en video-apparatuur,enz. Dit jaar gaat de laptop ook mee en dan kunnen de kinderen gewoon onderweg een film kijken of spelletje doen zonder dat de accu leegraakt
michelly schreef:Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.
Dit was superhandig. Met een verdeeldoos ertussen konden we onderweg in de auto alles opladen.
michelly schreef:Wij hadden de vorige keer ook een omvormer bij. Van 12V-220V.
Elly
Doe je dat dan in de sigarettenaansteker?
Ja, wij vonden dit echt heel handig! en we gebruiken 'm ook gewoon als we in Europa op vakantie gaan. Paar weken geleden nog een paar daagjes naar Parijs geweest en dan kunnen ze gewoon de hele tijd dvd kijken en spelletjes doen.
Met de verdeeldoos ertussen kan de Tomtom ook gewoon aan.
Persoonlijk zou ik dat niet prettig vinden al die snoeren door de auto, maar ik snap wel waarom je het doet. Zeker als de kinderen dan lekker rustig achterin film zitten te kijken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Dus je hebt een bepaald kabeltje dat je in de sigarettenaansteker doet?
En dat kabeltje stop je in een verdeeldoos?
En de rest van de apparatuur (laptop, adapter digi camera, navigatie)
stop je in de verdeeldoos en kun je op die manier gebruiken en/of opladen?
mrloes schreef:Dus je hebt een bepaald kabeltje dat je in de sigarettenaansteker doet?
En dat kabeltje stop je in een verdeeldoos?
En de rest van de apparatuur (laptop, adapter digi camera, navigatie)
stop je in de verdeeldoos en kun je op die manier gebruiken en/of opladen?
mrloes
Hoe het er precies uitziet vanaf de aansteker naar de stekkerdoos weet ik niet, maar verder is het inderdaad zoals je beschrijft.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Deze hebben wij, hij is niet zo groot hoor! Je hebt dan natuurlijk wel allerlei oplaadapparaten in de auto liggen. Maar zeker voor ons (we kamperen verschillende dagen in een tentje zonder stroom) is het zo handig om toch je spullen op te laden. Ook vergeet ik 's avonds op m'n hotelkamer wel 'ns het een en ander op te laden en kun je dit zo gewoon in de auto doen!
Elly
Laatst gewijzigd door michelly op 09 mar 2007, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar die kunnen op de achterbank .. toch?
(wij reizen met 3 volwassen dus op de a'bank is altijd plaats)
En je hebt ook niet iedere dag alle dingen aangesloten, lijkt me.
paula58 schreef:Ik zie dat er ook veel verschil in het wattage kan zitten, van 200 tot 16.000. Ik neem aan dat je met 200/400W wel genoeg hebt?
paula
Wij hebben vorig jaar een andere gekocht (eentje kwijt, nieuwe gekocht, oude weer gevonden ) die geloof ik meer vermogen heeft. Ik weet niet meer waar we die gekocht hebben maar dat zal ik straks wel even aan Michel vragen. Op de nieuwe kunnen we iig zonder problemen de laptop, Tomtom en enkele batterijopladers tegelijk gebruiken.
Volgens mij is dat op de oude ook mogelijk maar toen hadden we nog geen laptop dus ik kan het niet uit ervaring zeggen.
artikelnr: SPW300P-12
Deze heeft een wattage van 300/350
Wij hebben er in juli € 56.90 voor betaald. (incl. verzendkst en BTW) Ik zie dat ie nu een paar euro voordeliger is
paula58 schreef:Wij hadden er vorig jaar ook een gekocht omdat we dachten dat het nodig was, inderdaad niet echt goedkoop, iets tussen de 20 en 30 euro als ik me goed herinner.
Wij hebben hem helemaal niet gebruikt omdat alles gewoon op 110v kon.
paula
weet je nog wel waar je die gekocht hebt? Ik zag wel ergens zo'n omvormer die je in je sigaretten aansteker kan steken, maar die was bijna 40 euri
peter1962 schreef:
weet je nog wel waar je die gekocht hebt? Ik zag wel ergens zo'n omvormer die je in je sigaretten aansteker kan steken, maar die was bijna 40 euri
Peter
Ja, in een speciale winkel, die verkopen van schroefjes, spijkers tot stofzuigers en alles wat ertussenin ligt.
Ze hadden hem ook bij de ANWB maar die was een stuk duurder.
Paula
paula58 schreef:hoe veilig is dat als we bv. een dag naar een dierentuin of andere attractie gaan en de laptop de hele dag in de auto laten liggen?
Je neemt wel een groot risico om de laptop de hele dag in de auto te laten liggen.
In sommige delen van het land zijn huurauto's erg gevoelig voor inbraken. Logisch want vaak wordt de hele hebben en houden opgeslagen in de auto.
De laptop, als je die in Nederland hebt gekocht, krijg je misschien makkelijk vergoed met je reisverzekering maar je huurauto wordt bij inbraak meestal beschadigd en dat kan je veel tijd en papierwerk kosten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.