Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

roelb schreef:Ik heb al een keer een overzicht van gemaakt van totale kosten bij een betaling van 100 en 200 dollar voor de diverse banken en creditcards.
Ik heb ooit eens hetzelfde gedaan vwb enkele Belgische kaarten. Heb die onlangs nog bijgewerkt en er Revolut bij geplaatst.
De spreadsheet kan je hier vinden:

M'n conclusie is dat er niet echt een lijn in te trekken is aangezien er soms grote verschillen tussen de verschillende banken zijn.

De constante is wel dat Revolut altijd wint, zelfs buiten FX hours.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zit bij Belfius en daar rekenen ze een toeslag op iedere Maestro betaling maar die lijkt variabel te zijn.
Op een bedrag van 30€ was het zo'n 3,20% maar op een bedrag van 40€ was het 2,77%.
Misschien staat het wel op hun website ergens. Ik denk niet dat ze nog een extra koersopslag doen.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ik ben zelf bij BNP Paribas Fortis en dacht toch ook bedragen in de richting van 2 euro per transactie gezien te hebben bij een tankbeurt, maar in een supermarkt veel meer. Bedankt voor de info :thumbup:
EDIT: ik heb het even opgezocht voor mijn bank.
Voor maestro betalingen buiten EU:
behandelingskosten: 1,21% van het bedrag (max. 12,09 EUR)
wisselkosten: 1,63% van het bedrag
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tijd om te gaan shoppen voor een bank buiten Belgie lijkt me..

Neem een N26 rekening. Dat is formeel een duitse bank, dus je hebt een Duits IBAN, maar krijgt een Mastercard debit (en als je wilt ook een Maestro kaart). Kosten: geen. Geen koersopslag bij betalingen in het buitenland, alleen bij geldopnames. Als je een betaalde rekening bij ze neemt vervallen zelfs die kosten.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

En wat is het voordeel tov Revolut (die ik ondertussen heb)?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Het is een normale europese bankrekening, je kunt er je salaris op laten storten, automatische incasso's van laten doen en het saldo valt onder het deposito garantie stelsel. Je krijgt kostenloos zowel een Mastercard debit als een Maestro kaart.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Bedankt voor de info! Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van Revolut/N26/... bij de Belgische fiscus, want blijkbaar moet dat?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Mattie112
Amerika-ontdekker

Bericht door Mattie112 »

ClaireVHaut schreef:ik snap dat ie werkt ;-) maar ik vraag me dus af of je dat hebt gegokt op daar voor het eerst gebruiken of hier alvast kleine betaling te doen..
Heb de Revolut kaart niet persee voor de US genomen dus inderdaad gewoon gebruikt. Maar aangezien hij (contactloos) ook prima als "pin" kaart werkt gebruik ik hem gewoon van tijd tot tijd in de supermarkt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb hem gister even gebruik in nl ;). Hij werkt ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Waar zouden we de Revolut moeten aangeven bij de Fiscus? Het is geen spaarrekening met interesten.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Blijkbaar is het criterium of je er voor langere tijd geld op laat staan dan strikt noodzakelijk.

Ik citeer even van een ander forum (https://www.spaargids.be/forum/revolut- ... 70-60.html):
Moest er iemand interesse hebben, het KB is te lezen op deze pagina(https://www.nbb.be/doc/cr/cap/ar_du_3_a ... 4_2015.pdf. In puntje 2, pagina 2, wordt een buitenlandse rekening gedefinieerd.

Wat daar wordt vermeld is dat je de Paypal rekening enkel niet moet aangeven zolang je er geen saldo op laat staan. Dat kan enkel wanneer je Paypal gebruikt als doorgeefluik van je kredietkaart. Wanneer je Paypal gebruikt door er een bepaald bedrag naar te sturen zodat je een Paypal saldo krijgt moet je die dus wel aangeven, zelfs al heeft die rekening geen IBAN nummer. Tenzij je elke keer het exacte saldo overmaakt, dan moet het niet...

Revolut zal je denk ik wel moeten aangeven omdat dat een (zicht)rekening is bij een Britse bank (Revolut Bank) die dezelfde diensten aanbiedt als een Belgische bank (zie punt 2, alinea 2). Je kan met die rekening immers ook overschrijvingen ontvangen en uitvoeren, ...
Je kan die Revolut rekening niet aanzien als een Paypal rekening aangezien de bancaire mogelijkheden ruimer zijn(=eigenschap van de rekening). Anderzijds kan je een Paypal rekening niet aanzien als een vergelijkbaar klassiek bankproduct waardoor je ze niet zou moeten aangeven. Maar aangezien je er een saldo op kan laten staan(=gebruik) moet je ze toch aangeven.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Aangezien je er geen interesten op hebt zijn er ook geen inkomsten op.
En als je totaalbedrag op rekeningen niet boven een bepaalde grens zit moet je helemaal niks aangeven.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn bank (debit) kaart kan koppelen in Revolut. Een paar reacties terug stond dat iemand dat gedaan heeft maar het lijkt mij niet te lukken. Ik heb een ING rekeing (met pas) maar daar staat natuurlijk geen CSV code op. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Ik gebruik als code 123, dat werkt.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik heb voor mijn vakantie de Revolut kaart aangeschaft. Ging heel eenvoudig. Het betalen in NL werkte ook maar in de USA is het mij niet gelukt om er mee te betalen. Verschillende winkels geprobeerd zonder resultaat. Contact gezocht met Revolut en die gaven aan eerst een keer gewoon geld te pinnen. Daarna zou het moeten werken. Geld pinnen lukte maar ook daarna is het niet gelukt om ergens met de Revolut te betalen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Heb je alles in de app bij "security" wel goed ingesteld?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ik kon echt overal pinnen met de Revolut kaart de afgelopen weken. Alleen niet bij het tankstation. Dat lukt helaas niet in Oregon. Verder kon ik hem overal gebruiken. Ik zou idd ook even kijken of je de instellingen wel goed hebt staan. Heb je wel je euro's naar dollars over gezet? dat had ik wel gedaan.
pollyblue schreef:Ik gebruik als code 123, dat werkt.
Dat ga ik eens proberen. Bedankt!! Hoe heb je dan je IBAN ingevuld? Want ik krijg geen mogelijkheid om letters in te vullen
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Je moet koppelen aan een kaart, niet aan een IBAN rekening.
Je dient je kaart nummer te gebruiken. Ik heb Belfius en kon ook met CCV 123 een storting doen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Zo te zien hebben bankpassen van Belfius een Maestro-kaartnummer (zelfde format als creditcardnummers hebben). Bankpassen van Nederlandse banken hebben dat niet. Daar staat wel een 'pasnummer' op, maar dat is een intern identificatienummer van de uitgevende bank, en zeker niet iets waar je mee kunt betalen of wat je zou kunnen koppelen aan een Revolut-card.

Enige optie die je hebt lijkt me geld overboeken vanaf je Nederlandse bankrekening naar het IBAN-nummer van je Revolut-account, of opwaarderen met een (andere) creditcard.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ja dat denk ik ook. Ik vroeg me dus af hoe anderen dat gedaan hadden maar ik had niet gedacht aan het verschil tussen Nederland en Belgie. Ik maak het wel gewoon over. Dat is er meestal in een dag (soms halve dag als je vroeg bent)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer