Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Spoed: meedenken alternatief voor El Portal op korte termijn

Bericht door ReisM »

En Sequioa & Kings Canyon als alternatief park? Ik heb niet gekeken of daar nog accommodaties vrij zijn; wij vonden het echter wel een prachtig park.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marieke01 »

Is de Cedar Lodge nu geevacueerd en gesloten? Ik zie het niet op de website staan... maar ben wel benieuwd! Iemand al meer info?
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

ja, zie bijvoorbeeld:
https://inciweb.nwcg.gov/incident/5927/

"Mandatory evacuations remain in effect in Clearing House; Mariposa Pines; Cedar Lodge/Savage’s Trading Post and Sweetwater Ridge"
Coinman
Amerika-ontdekker

Bericht door Coinman »

Ik ben voor mijn verblijf in Cedar Lodge nog steeds op zoek naar een alternatief. Stukje van de oorspronkelijke reis:
.....
18 juli Monterey
19 juli Cedar Lodge El Portal
20 juli Cedar Lodge El Portal
21 juli Mammoth Lakes
22 juli Las Vegas
23juli Las Vegas
24 juli Las Vegas
25 juli Springdale
26 juli Springdale
En dan verder naar Page, GC, Lake Havasu, San Diego en LA

Ik zie Yosemite niet meer zitten en zoek een alternatief tussen Monterey en Las Vegas.
Is het te doen om van Monterey via de Sonora pass naar Lake Tahoe te gaan en dan af te zakken naar Las Vegas. Misschien Mammoth Lakes verruilen voor Lone Pine? De rit van ML naar LV zou onze enige echt lange rit (>8 uur) zijn. Ik wil liever niet meerdere dage achter elkaar meer dan 5 uur moeten rijden. Als we Yosemite laten vallen zit er ook niet meer een echt ‘hoogtepunt’ tussen 18 en 22 juli.
Marieke01
Amerika-ontdekker

Bericht door Marieke01 »

Als het de komende dagen slecht blijft (of het hotel niet open gaat), is dat ook onze vraag. Wij komen ook vanuit Monterey, 2 nachten Cedar Lodge en dan overnachting Bishop.

Wat zou dan een mooi stuk zijn om te overnachten bij Lake Tahoe, heb me hier nooit in verdiept :?: en wat is hier allemaal voor leuks aan te raden? We zouden dan 2 dagen hier overnachten.
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Wij gaan na Yosemite naar South Lake Tahoe. Op weg naar Bishop kun je dan vervolgens Bodie en Mono Lake aandoen.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coinman schreef:Ik ben voor mijn verblijf in Cedar Lodge nog steeds op zoek naar een alternatief. Stukje van de oorspronkelijke reis:
.....

Ik zie Yosemite niet meer zitten en zoek een alternatief tussen Monterey en Las Vegas.
Is het te doen om van Monterey via de Sonora pass naar Lake Tahoe te gaan en dan af te zakken naar Las Vegas. Misschien Mammoth Lakes verruilen voor Lone Pine? De rit van ML naar LV zou onze enige echt lange rit (>8 uur) zijn. Ik wil liever niet meerdere dage achter elkaar meer dan 5 uur moeten rijden. Als we Yosemite laten vallen zit er ook niet meer een echt ‘hoogtepunt’ tussen 18 en 22 juli.
Ik heb al meerdere suggesties gedaan.
Als je daarop ingaat kunnen we wat beter helpen; nu stel je alleen maar elke keer weer dezelfde vraag.
Voor de reistijden kun je googlemaps gebruiken; of jij het te doen vindt om via Lake Tahoe te rijden kun je het beste zelf beoordelen.
Kijk eens wat je onderweg zou kunnen doen; er zijn mogelijkheden genoeg langs de 395 zoals Bodie, Mono Lake, een stukje Yosemite, de bergen bij Mammoth Lakes en ten zuiden daarvan, het Ancient Bristlecone Pines Fores, Manzanar, en de Alabama Hills.
Voor de genoemde bezienswaardigheden kun je ons 2013- 2015- en 2017-verslag bekijken.

Waarom zie je Yosemite niet meer zitten? Vind je het wel leuk om sequoia's te zien? Wil je ook niet de Tioga Pass rijden?

Een van mijn suggesties in schema:
18 juli Monterey
19 juli Monterey - Arnold (Calavaras big tres SP), onderweg Columbia SHP
20 juli Arnold - Mammoth Lakes vaa de Sonora Pass (ca108) (Bodie, Mono Lake)
21 juli Mammoth Lakes - Lone Pine
22 juli Lone Pine - Las Vegas

In plaats van Arnold kun je ook naar Groveland, en de volgende dag via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes rijden.

Marianne
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben vorig jaar Calaveras Big Tree SP bezocht en vonden dat een leuke dag (was alternatief voor Mariposa Grove die toen nog dicht was).
En de Tiogapass gereden (Valley niet door Mariposabrand). Wij vonden de Tiogapass heel mooi; dit jaar gaan we zeker terug om er nog meer te wandelen. Die zou ik niet willen missen!
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

ReisM schreef:En Sequioa & Kings Canyon als alternatief park? Ik heb niet gekeken of daar nog accommodaties vrij zijn; wij vonden het echter wel een prachtig park.
Daar hebben we ook even naar gekeken, inderdaad ook een mooi park.
We rijden dan wel veel extra kilometers omdat we daarna richting Lake Tahoe moeten, onderlangs.

We rijden nu vanuit LA naar Mammoth Lakes. Niet de mooiste route, maar dat maken de dagen erna weer goed :-)
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Van LA naar Mammoth Lakes is een prachtige route.
Van stad naar heuvels, naar woestijn, naar bergen.
Fossil Falls Scenic Area, Whitney Portal Rd, Alabama Hills, Red rock Canyon sP, alle bezienswaardigheden rondom Bishop, etc, etc.
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

@Arno, dank je wel voor de tips!!
Ik ga nog gauw even kijken speuren naar een paar leuke stops.
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

De Whitney Portal road is ook dicht vanwege een brand toch?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar zonder de Whitney Portal blijven er voldoende mooie stops en wandelingen over langs de 395.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.scenic395.com

Genoeg te zien langs de 395!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

langs de 395 is kei veel te zien, bvb ook een thermal area met kokende waterbronnen, bristlecone pine forest, manzanar, ommetje naar trona pinnacles, fossil falls, convict lake,... Persoonlijk vonden wij dit veel boeiender dan Yosemite :oops: . Misschien kan ons verslag uit oktober 2017 je wat inspiratie geven. Je kan hier volgens mij dagen doorbrengen!
Saarvd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Saarvd »

Wij zouden over 3 weken vanuit SF naar Yosemity rijden. We verblijven dan 2 nachten aan Bass Lake om van daaruit Yosemity te bezoeken. Daarna hebben we 1 dag gepland om Sequioa NP te bezoeken, met een overnachting in Bakersfield, waarna we via Death Valley in 1 dag doorrijden naar Las Vegas.

Zoals hier eerder geopperd, is het nog te vroeg om te weten of het nodig zal zijn maar ik zou toch al willen kijken naar een alternatieve route. Heeft iemand een idee of SF-South Lake Tahoe (2 overnachtingen)-Mammoth Lakes (1 overnachting)-Las Vegas via Death Valley een goed idee is? Ik heb nog geen idee hoe het zit met het annuleren van de 2 andere hotels, die hebben we via een reisbureau geboekt en zij zeggen dat ze de situatie opvolgen maar dat het nog te vroeg is om iets te beslissen ... ik ben alleen beetje bezorgd dat er tegen dan nergens nog plaats gaat zijn via andere routes.

Dank je wel voor jullie hulp!

S.
bjornenelsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bjornenelsie »

Hallo iedereen,

Blijkbaar logeren er veel forum leden in de Cedar Lodge.
We zouden hier van 16/08 tot 18/08 logeren. Ik ben nog even aan het afwachten, indien de situatie niet verbeterd zullen we ook moeten annuleren via Expedia. (hotel is al volledig betaald)
Wij komen van Death Valley en gaan nadien naar Three Rivers (Sequoia Kings Canyon) hier zouden we normaal maar 1 nacht verblijven)
Hebben jullie suggesties hoe we onze planning best aanpassen?

Alvast bedankt

groetjes
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Daarvoor is het nu echt nog te vroeg. De evolutie van de brand is momenteel nog onvoldoende gekend. Mogelijks trekt die verder naar het zuiden toe.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Saarvd schreef:Wij zouden over 3 weken vanuit SF naar Yosemity rijden. We verblijven dan 2 nachten aan Bass Lake om van daaruit Yosemity te bezoeken. Daarna hebben we 1 dag gepland om Sequioa NP te bezoeken, met een overnachting in Bakersfield, waarna we via Death Valley in 1 dag doorrijden naar Las Vegas.
Als ik het zo lees is er bij jullie enkel mogelijkheid tot verbetering.

- Bass Lake is al verre van ideaal voor Yosemite
- komende van SF bezoek je normaal eerst Sequoia en dan pas Yosemite
- Voor Sequoia heb je amper tijd met slechts 1 nacht (en dan nog in Bakersfield)
- Bakersfield - Death Valley - Vegas is eigenlijk veel te ver voor één dag. Dat is al 6 uur rijden zonder één enkele stop.

Je zou kunnen besluiten Yosemite te laten vallen, maar ik vind het daarvoor nu nog erg vroeg om zo een beslissing te nemen. Voor hetzelfde geld breekt er nog een brand uit nabij Sequoia....

Ik zie eigenlijk twee opties voor jullie:

SF - Yosemite
Yosemite
Yosemite - Bishop
Bishop - Death Valley - Las Vegas

Of

SF - Sequoia
Sequoia
Sequoia - Lone Pine
Lone Pine- Death Valley - Las Vegas
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jongejeugd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jongejeugd »

Wij hebben een reservering in de Yosemite Valley Lodge van 25 juli t/m 28 juli en zouden de 26e de Panoramatrail lopen. Positief als we zijn, hebben we de afgelopen dagen de moed er in gehouden, dat het beter zou worden. Maar langzaam aan komt hier toch wel het besef dat het zeer onwaarschijnlijk gaat zijn dat we naar Yosemite kunnen. (een dag en een jaar van tevoren gereserveerd, au)

Is er al iemand op het forum die contact heeft gehad met de lodge over de mogelijkheid van annuleren. In de voorwaarden staat dat je tot een week vooraf gratis kunt annuleren, daarna ben je je aanbetaling kwijt. ik kan me zo voorstellen dat ze daar courant mee omgaan, maar ik kan nergens een mail adres vinden. Iemand die een tip heeft?

Alternatief voor ons wordt of onderlangs (Sequoia NP) of bovenlangs (Lake Tahoe). Ik merk dat de meningen daarover verdeeld zijn, we gaan ons dus . maar even inlezen in beide locaties. Links naar reisverslagen van de twee plekken, zijn meer dan welkom!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer