Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

De prijzen van award tickets zijn fors gewijzigd sinds 1 juni van dit jaar. Dat was onderdeel van het nieuwe FB programma.

In het oude systeem had elk ticket tussen twee regio's een vaste prijs. Er waren drie award types: Promo, Classic en Flex. Promo was goedkoop, Classic het normale tarief en de Flex award (erg) duur. Om classic te kunnen kopen moesten er stoelen zijn in een specifieke boekingsklasse (O voor Business en W voor economy). Anders viel je terug naar Flex.

In het nieuwe systeem bestaat het verschil tussen classic en flex niet meer. Beschikbaarheid in de speciale boekingsklasses voor een "normaal" geprijsd award ticket is dus niet meer nodig. Promo awards bestaan nog wel, je vind deze op de FB website: https://www.flyingblue.nl/en/flights/promo-rewards.

Maar de tarieven voor awards zijn met het nieuwe systeem dus variabel geworden (afhankelijk van de beschikbare boekingsklasse). Je zult dus echt moeten gaan zoeken in de award ticket booking engine. En het andere grote probleem: de maandtabel is niet meer beschikbaar. Je moet dus echt per dag zoeken, enorm onhandig.

Award tickets in economy zijn m.i. niet vaak interessant. Je betaalt toch nog een fors bedrag aan YQ en taxes, en de waarde per mijl is daardoor erg laag. In business is de conversie vaak veel beter. Maar let op: zo'n ticket levert niets op (geen XP's bij FB of MQM's bij Delta en geen mijlen). Een andere strategie is om een regulier economy ticket te kopen en daarna een upgrade te kopen met je mijlen. Maar ook hier ben je afhankelijk van de beschikbaarheid. Vooraf controleren (bijvoorbeeld in Expertflyer) en direct na het boeken de upgrade doen is de enige manier om zeker te zijn van je stoel voorin.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bedankt voor de reacties .

Retourtje AMS - San Francisco economy heb ik voor 52000 Miles plus bijbetaling van 178 Eur.
Met die conversie ben ik tevreden.
Heb ik niet het idee dat ik miles aan het verbranden ben.
Ik kijk niet naar alternatieve conversies omdat deze prijs voor mij het enige argument is om KLM te vliegen.
Vliegen met FB Miles is iets wat ik nog maar net heb leren kennen.
Heb er nu een vlucht mee geboekt . De volgende kan nu vwb het aantal miles ook
Vandaar mijn zoeken naar de slimste mannier om bestemming en periode te kiezen.
Maar wel gebonden aan economy class .

PS RoelB jouw link verwijst naar Promo Rewards.
De button daarnaast verwijst naar Reward Tickets.
En ja hoor op die pagina is een MILES PRICE ESTIMATOR .
Weer een stap verder ! :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is een prima deal inderdaad. Andere leuke deal in Economy: AMS-HNL op en neer. ca 60k mijlen + ca 150 euro. In business is dat dan weer extreem duur.
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Ik ga volgende week met mijn vrouw naar LAX, en 3,5 week later terug vanaf SFO. Award ticket, heel lang geleden al geboekt. 50.000 Miles return per persoon. Voor dat tarief initieel heen met Alitalia via Rome, maar toen de ochtendvlucht werd gewijzigd en ik de vlucht via Rome naar LAX niet meer kon halen via de Platinum lijn (ik ben FB Platinum) overgezet naar de directe KLM vlucht in Economy Comfort. Dus in hoogseizoen voor 100.000 Mijl met twee personen heen en weer (terug wel met AF over Parijs). Prima deal!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ribruijn schreef:Ik ga volgende week met mijn vrouw naar LAX, en 3,5 week later terug vanaf SFO. Award ticket, heel lang geleden al geboekt. !
Jouw tarief zal van voor de wijzigingen zijn.
Nu meer miles en meer geld.
Jouw vlucht kost nu 53.000 miles plus 178 Eur.
Los Angeles is 1000 miles duurder dan SFO .

Veel plezier.
:offtopic:
Wat is jouw belangrijkste reden om te kiezen voor de Platinum card ipv de Gold card ?
Stuur mij een PB !
ribruijn
Amerikafan

Bericht door ribruijn »

bedeve schreef:
Wat is jouw belangrijkste reden om te kiezen voor de Platinum card ipv de Gold card ?
Hi Bert,

Dat was vorig jaar een weloverwogen keuze. Enerzijds de autoverzekeringen en doorlopende reis- en annulerings verzekering (Ik hoef geen verdere verzekeringen af te sluiten). Kwam me btw zeer goed van pas toen ik een heel goedkope auto op vakantie in Guadeloupe had gehuurd dit voorjaar, en inderdaad schade had gereden door een tak op de weg, Kon 400 Euro cash aftikken en kreeg alles terug.
Verder: mijn zoon kocht een peperdure PC (is ICT student en dat ding kostte zo'n 4500 Euro). Aankoopverzekering dekte erg veel de eerste 6 maanden.
Nog verder: Ik ben FB Platinum, en mijn vrouw nu dus ook dankzij haar partnerkaart ("Platinum for two"). Dus vliegen we beide Economy Comfort.
En oh, de 50.000 Mijl die ik kreeg toen ik hem nam hielpen ook wel.
Verder kon ik met de Plat kaart een status match doen bij National, daar ben ik al jaren executive op rentals maar dit jaar zou ik terug zakken.

Oh, en ik vergeet het allerbelangrijkste. Ik had al een Gold kaart maar zat vast in November op 53 vluchten zonder uitzicht op meer. Dus de 8 QF's tilden me naar FB Platinum.

Ik weet nog niet of ik de kaart verleng in September, maar in het eerste jaar heb ik alles er wel uitgehaald. Volgend jaar zak ik terug naar FB Gold, dus 1 voordeel verdwijnt dan al weer. Verder ben ik dankzij Choice Hotels Platinum (status match) nu ook Executive Elite bij national, dus daar heb ik hem ook niet meer voor nodig.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ribruijn ; Wat vind ik het mooi op dit Amerika forum iemand te lezen die tijd door heeft gebracht op Guadeloupe.
Dat komt vooral omdat ik het ereburgerschap van de stad Morne-à-l'Eau heb.

De reis & annuleringsverzekering heeft de Gold card ook.
Het voordeel van het autoverzekeringselement is afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden.
Ik huur met name in de VS .
een enkele keer in europa , en dan neem ik een excess verzekering.
Daś een kwestie van rekenen of de extra kosten van de Platinum uit kunnen.
Ik krijg het niet scherp in beeld waar mijn Platinum voordeel ligt...

Over jouw continuiteit van de Emerald Club.
Ik ben sinds dit jaar niet meer zakelijk actief in de VS, al mijn loyalty dingetjes zijn nu prive.
Jouw EC executive elite status matched met Hertz President ś Circle.
Wanneer nu jouw executive status onder druk komt is er niet meer noodzakelijk dan het matchen met Hertz en een aantal maanden later weer terug te matchen met National
Vanuit welke statusmatch heb jij je hotel status ?
Stuur mij een PB !
ribruijn
Amerikafan

Bericht door ribruijn »

Haha, volgend jaar April/Mei weer geboekt. Eerst een week Martinique, daarna nog een week Guadeloupe. Hoewel het prive is, doe ik er ook zaken en kan ik onze compagnon even bezoeken. En nieuwe flessen Rhum Agricole meenemen. Nothing beats a good ti-punch met Bologne of Damaiseau :thumbup:
Hoe kom je aan het ereburgerschap? Misschien moeten we even per Pb verder gaan....

Mooie tip van Hertz - dat wist ik dus niet. En Choice Platinum ben ik gewoon officieel door mijn zakenreizen, met name in Frankrijk waar je ook veel Comfort Inns hebt, en USA waar ik een aantal keer per jaar zakelijk ben. Ik ben niet de meest veeleisende, dus ik pak altijd Choice hotels.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Alweer lang geleden zorgde het wekelijks verblijven in een Hotel hotel Primevere waar dan ook in Frankrijk voor mijn loyalty interesses
Stuur mij een PB !
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Ik was nog wat aan het verkennen qua sites ivm prijzen vliegtickets voor zomer 2019. Ik weet dat in dit draadje al eerder aandacht is gevraagd voor de huidige praktijk dat bagage meestal niet (meer) inbegrepen is bij de ticketprijzen die je bij allerlei zoeksites voorbij ziet komen. Maar de prijzen die ik vandaag tegenkwam daar schrok ik toch wel heel erg van... variërend van €128 tot €283 per koffer (dezelfde vlucht via een andere aanbieder) :shock: Je realiseren dat er extra kosten bijkomen voor een koffer is stap 1, maar bij dit soort prijzen (en prijsverschil) wordt het wel een enorme zoektocht.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

En daarom boek je ook gewoon een ticket direct bij de airline, voor een regulier economy tarief, inclusief bagage.

Light/Basic economy tarieven zijn _nooit_, en dan ook echt _nooit_ interessant als je met bagage reist en geen status hebt. Gewoon regulier economy kopen, kost een paar tientjes meer.

De enige reden dat die tarieven bestaan is dat airlines denken dat ze op deze manier "beter" uit de bus komen in search engines. Ik durf dat te betwijfelen en denk dat men zich alleen de frustratie van de gemiddelde reiziger op de hals heeft gehaald.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik vind dit allemaal zo belachelijk, en idd moeilijk zoeken. Er zullen gerust mensen zijn die dit niet weten, gewoon boeken net als voorheen en niet alles secuur nalezen, en er instinken.
Whitestreet
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Whitestreet »

Marlies schreef:Ik was nog wat aan het verkennen qua sites ivm prijzen vliegtickets voor zomer 2019. Ik weet dat in dit draadje al eerder aandacht is gevraagd voor de huidige praktijk dat bagage meestal niet (meer) inbegrepen is bij de ticketprijzen die je bij allerlei zoeksites voorbij ziet komen. Maar de prijzen die ik vandaag tegenkwam daar schrok ik toch wel heel erg van... variërend van €128 tot €283 per koffer (dezelfde vlucht via een andere aanbieder) :shock: Je realiseren dat er extra kosten bijkomen voor een koffer is stap 1, maar bij dit soort prijzen (en prijsverschil) wordt het wel een enorme zoektocht.

Het is even goed zoeken, als de aanbieder Gate1 of Schipholtickets is zit er geen ruimbagage bij over het algemeen. Maar via Flysmarter zit er over het algemeen wel ruimbagage bij. Daar ben ik uiteindelijk geslaagd. Inderdaad bizar bij somigen, daar kost het bijboeken van 2 koffers bijna meer als de tickets zelf :lol:
2018 Florida / 2019 Westkust
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Kunnen we het wel wat on-topic houden a.u.b.?
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

British Airways in de aanbieding!

Ik vlieg 13 - 27 april naar Austin vanaf Amsterdam, via Londen voor 343 euro pp.
(En ik weet toevallig dat nóg een forumlid deze vlucht heeft geboekt :)). Geweldig dealtje. Afgelopen maanden steeds gezien voor het dubbele!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Bovenstaande vlucht (rare welk forumlid!) is overigens inclusief bagage!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Je bent dan waarschijnlijk wel ingecheckt maar uitgekozen voor extra controle, dat had ik de laatste keer ook, mijn man kreeg wel de boarding pas bij mij not available terwijk ik wel was ingecheckt. ik kreeg toen extra controle vlak voor ik het vluegtuig inging..
mtl
Amerika-expert

Een

Bericht door mtl »

Een paar extra vraagjes.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Pream schreef:i. You'll need to do this at the airport for the American Airlines flight [/i]
En wat gebeurt er als jij met jouw boekingsnummer en achternaam inlogt op de American Airlines site ?
Stuur mij een PB !
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Wij hebben geboekt bij BA maar vlucht wordt op de heenreis uitgevoerd door AA. Wij kregen ook een dergelijke melding.

Als je echter eerst inlogt bij BA, zie je helemaal onderaan (linksonder in scherm bij door scrollen) ook een andere inlognaam staan die je kan gebruiken om bij AA in te loggen (dus inloggen bij AA, niet dezelfde code gebruiken als die van BA en niet doorklikken of akkoord met doorgeven gegevens aan AA). Toen lukte het ons wel en konden we in het systeem van AA rechtstreeks stoelen vastleggen.
Misschien werkt dit ook in dit geval?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer