Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is navigatie in California een must?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik vind dat een navigatiesysteem nog meer vrijheid geeft. Je kan naartoe rijden waar je wil, je vindt toch steeds de weg, je kan van je route afwijken wanneer je wil, een eetgelegenheid zoeken wanneer het je uitkomt enz enz
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgens mij biedt Alamo nog niet de mogelijkheid om er een navigatiesysteem bij te huren. Je zou hier in Nederland kunnen kijken naar een PDA om die in Amerika te gebruiken. Voor het geld dat je kwijt bent aan de huur van een navigatiesysteem, kun je denk ik al bijna een PDA kopen.Souraia schreef:Wij hebben het vorige keer zonder TomTom gedaan, maar veelvuldig de weg kwijt geraakt in LA. Ik zit te denken om er dit jaar een te huren, is dat mogelijk Alamo? vast wel. Wat zijn de kosten weet iemand dat?
Voordeel: je kunt het vaker gebruiken in Amerika en ook in Nederland kun je 'm dan gebruiken. Zelf heb ik de Acer N35. Een eenvoudige PDA maar uitermate geschikt voor navigatie (goede speaker, eigen GPS en niet duur). Mijn PDA gebruik ik dan ook eigenlijk alleen voor navigatie. Volgens mij wordt deze PDA echter niet meer geleverd. Moet er wel bij zeggen dat er nog wel eens problemen met deze PDA zijn. Koop je 'm 2e hands, kijk dan goed of ie geen gebreken heeft.
Afgelopen januari hebben Marjan en ik ook volop gebruik gemaakt van de PDA (we hadden zelfs 2 bij ons

Roland
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Roland bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Bij Alamo kan het dus niet, maar nou vind ik 9 euro per dag ook behoorlijk veel.
Ik ga vanavond eens op Marktplaats rondsnuffelen, leuk.
Meestal rijdt mijn man en ik kan absoluut geen kaartlezen (vrouwenkwaal?), dus eigenlijk biedt zo een ding voor ons wel uitkomst.
Bij Alamo kan het dus niet, maar nou vind ik 9 euro per dag ook behoorlijk veel.
Ik ga vanavond eens op Marktplaats rondsnuffelen, leuk.
Meestal rijdt mijn man en ik kan absoluut geen kaartlezen (vrouwenkwaal?), dus eigenlijk biedt zo een ding voor ons wel uitkomst.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zelf heb ik een mio 168 (ook al niet meer leverbaar) en ook deze PDA heeft een ingebouwde GPS. Mijn collega's hadden een bedrade losse GPS en dat vond ik toch weer lastiger, tegenwoordig heb je ook bluetooth GPS-en en die werken ook prettig, maar zijn makkelijker kwijt te raken.
Wat Roland al aangeeft, als je gaat kijken voor 2e hands, bekijk de PDA heel goed en ga er ook even mee zitten spelen, dan zie je snel genoeg of er problemen mee zijn.
Wil je kijken voor nieuw, er zijn genoeg leveranciers die de PDA in combinatie met TomTom leveren. Hou er dan alleen wel rekening mee dat dit alleen de kaart van de Benelux of West Europa is. De overige kaarten zijn overigens wel gewoon (illegaal) te downloaden.
Wat Roland al aangeeft, als je gaat kijken voor 2e hands, bekijk de PDA heel goed en ga er ook even mee zitten spelen, dan zie je snel genoeg of er problemen mee zijn.
Wil je kijken voor nieuw, er zijn genoeg leveranciers die de PDA in combinatie met TomTom leveren. Hou er dan alleen wel rekening mee dat dit alleen de kaart van de Benelux of West Europa is. De overige kaarten zijn overigens wel gewoon (illegaal) te downloaden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Hoi ,
Kunnen jullie mss wat tips geven ivm de tomtom die jullie gebruiken
Is dit dan de duurste versie ? De tomtom 910 ? Dat is die met vaste schijf en die heeft als enige de straten van amerika standaard op zijn schijf staan.
Of hebben jullie de software op een goedkopere versie staan ?
Kan interessant zijn voor ons die nog moeten overgaan tot een aanschaf want huren vind ik een beetje gek.
Kunnen jullie mss wat tips geven ivm de tomtom die jullie gebruiken

Is dit dan de duurste versie ? De tomtom 910 ? Dat is die met vaste schijf en die heeft als enige de straten van amerika standaard op zijn schijf staan.
Of hebben jullie de software op een goedkopere versie staan ?
Kan interessant zijn voor ons die nog moeten overgaan tot een aanschaf want huren vind ik een beetje gek.
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Oei, sorry
Ik had niet gezien dat er een 2e pagina was over dit topic
Het is dus blijkbaar WEL mogelijk op een niet-tomtom PDA de tomtom-software te installeren
Mij werd door verkopers altijd verteld dat dit niet kon????
OK , ik ga ook op zoek
bedankt voor jullie berichtjes
Het is dus blijkbaar WEL mogelijk op een niet-tomtom PDA de tomtom-software te installeren
OK , ik ga ook op zoek
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb op dit moment TomTom 6.0 op m'n PDA staan. Op een SD kaartje kan ik alle kaarten laden die ik nodig heb (natuurlijk totdat het kaartje vol is) Als ik in Nederland ben gebruik ik de Benelux kaarten, die kopieer ik vlak voor ik naar Amerika ga terug naar m'n harde schijf en dan kopieer ik de Amerika kaart naar het kaartje.
Ik weet niet hoe dit met bv de TomTom Go of 910 werkt maar ik heb bv ook de mogelijkheid om allerlei verschillende stemmen te laden zoals Kim Holland (speciaal voor de mannen
), Ernie, en nog veel meer keuzes, deze behoren niet tot de standaard TomTom stemmen. Ook kan ik flitspalen laden, kom ik in de buurt gaat er een koe loeien. Voordeel van een PDA is dat je er natuurlijk veel meer mee kan als alleen TomTom en is er een nieuwe versie is die vrij makkelijk te vinden en te downloaden, ik weet niet of je een 910 of Go zo makkelijk kan updaten naar de laatste versie.
Ik weet niet hoe dit met bv de TomTom Go of 910 werkt maar ik heb bv ook de mogelijkheid om allerlei verschillende stemmen te laden zoals Kim Holland (speciaal voor de mannen

Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan wel, maar je hebt wel een GPS ontvanger nodig anders werkt TomTom niet. Ik weet niet of GPS ontvagers los te koop zijn en of ze op iedere PDA aangesloten kunnen worden.brekson schreef:Oei, sorry
OK , ik ga ook op zoek
De laatste 2 keren hebben bij Hertz een auto gehuurd met een Neverlostsysteem. Niet echt nodig, je kan natuurlijk nog steeds zonder, maar wel handig. Vooral omdat de yellow pages erin zitten, en je dus alles op kunt zoeken. Ook zijn bijv. alle restaurants op keuken te zoeken. Kost idd iets van $9,00 p.d. Ik vond dat het wel waard.
Dit jaar huren we bij Alamo en nemen we dus ons eigen nav. systeem mee.
Dit jaar huren we bij Alamo en nemen we dus ons eigen nav. systeem mee.

Wij huren ook altijd bij Hertz en dan met Neverlostsysteem. Kost bij hotelplan/oad iets van 5 euro per dag extra. Ik vind het echt een ideaal systeem. Als je savonds laat aankomt op het vliegveld, prik het adres van je hotel erin and off you go! Ook als je geld wilt pinnen en een atm machine zoekt is het handig, of als je bijv trek heb in thais eten noem maar op! Natuurlijk weten we met een "ouderwetse" kaart ook heus de weg te vinden, maar voor ons hoort het navigatiesysteem er gewoon bij!
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tijdens onze 1e campertrip in Amerika (2002) zijn wij zonder navigatiesysteem gereden. In 2005 had ik TomTom op mijn PDA (HP iPAQ) meegenomen. Het rijdt - vooral in en rondom grote steden - veel relaxer. Je kunt ook rustig thuis al bepaalde bezienswaardigheden ingeven (POI's). Volgend jaar gaat hij zeker weer mee.
Jan Gijs
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben op beide reizen geen navigatiesysteem gebruikt. Alleen de Rand Mac Nally en kaarten.
Ik vond dat vrij eenvoudig werken, vooral met de gedetailleerde kaarten van de AAA.
Ook in LA vond ik het geen enkel probleem.
Op onze eerste reis zijn we, juist doordat we een afslag misten op een hele leuke route terecht gekomen. Dat vind ik eigenlijk veel avontuurlijker.
Zo erg is het toch niet om af en toe even te zoeken of verkeerd te rijden, kom je nog eens op leuke plekjes terecht.
Marjon
Ik vond dat vrij eenvoudig werken, vooral met de gedetailleerde kaarten van de AAA.
Ook in LA vond ik het geen enkel probleem.
Op onze eerste reis zijn we, juist doordat we een afslag misten op een hele leuke route terecht gekomen. Dat vind ik eigenlijk veel avontuurlijker.
Zo erg is het toch niet om af en toe even te zoeken of verkeerd te rijden, kom je nog eens op leuke plekjes terecht.
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In zoverre ben ik wel eens met Marjon dat je je prima kunt redden met wegenkaarten maar het is toch wel erg handig als je alleen rijdt in een auto en geen persoon naast je hebt zitten die kaart leest.
Ik zie het dan ook als een van de hedendaagse en moderne technieken om je vakantie nog plezieriger te maken. Het geeft precies aan hoeveel mijl het nog is en hoe lang je er nog over doet. Geeft mij onderweg mooi de gelegenheid om eens een keertje extra te stoppen. Bovendien vind ik het heel relaxed rijden met "Conny" aan het voorraam. Waar je ook bent, ze wijst me zo weer op het rechte pad zonder gescheld van mijn kant of haar kant... :hilarious:
Roland

Ik zie het dan ook als een van de hedendaagse en moderne technieken om je vakantie nog plezieriger te maken. Het geeft precies aan hoeveel mijl het nog is en hoe lang je er nog over doet. Geeft mij onderweg mooi de gelegenheid om eens een keertje extra te stoppen. Bovendien vind ik het heel relaxed rijden met "Conny" aan het voorraam. Waar je ook bent, ze wijst me zo weer op het rechte pad zonder gescheld van mijn kant of haar kant... :hilarious:
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden de afgelopen zomer een auto gehuurd bij Herz en kregen toen ongevraagd Neverlost er bij. Was toen in Seattle best handig, maar we hebben hem op een gegeven moment uitgezet omdat wij een andere route wilden dan Neverlost.
Als we van te voren een motel boeken, printen we de routeaanwijzingen uit en het kaartje dat er meestal bij staat. Is nog nooit fout gegaan.
En inderdaad, een keertje fout rijden is ook geen ramp!
Marianne
Als we van te voren een motel boeken, printen we de routeaanwijzingen uit en het kaartje dat er meestal bij staat. Is nog nooit fout gegaan.
En inderdaad, een keertje fout rijden is ook geen ramp!
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Roland, in jouw geval zou ik het ook doen, want autorijden en kaartlezen tegelijk is natuurlijk lastig.
Maar weet je, wij hebben in onze auto zo'n navigatiesysteem ingebouwd en hoe handig ik het ook vind, ik vind het vaak vreselijk irritant die stem die vertelt hoe we moeten rijden (vooral als we verkeerd rijden en ze maar blijft herhalen:" Keer de auto op legale wijze, keer de auto op legale wijze...)
Ik vind het juist heel leuk om kaart te lezen en soms ook ineens te besluiten een zijweg te nemen die we op de kaart tegenkomen.
Natuurlijk kan het in grote steden handig zijn, ik had hem in San Francisco wel kunnen gebruiken, waar alles éénrichtingsverkeer is.
Maar in de Rand Mac Nalley staan ook mooie kaarten van de grote steden, en hoewel ik vrouw ben kan ik heel goed kaartlezen.
Marjon
Maar weet je, wij hebben in onze auto zo'n navigatiesysteem ingebouwd en hoe handig ik het ook vind, ik vind het vaak vreselijk irritant die stem die vertelt hoe we moeten rijden (vooral als we verkeerd rijden en ze maar blijft herhalen:" Keer de auto op legale wijze, keer de auto op legale wijze...)
Ik vind het juist heel leuk om kaart te lezen en soms ook ineens te besluiten een zijweg te nemen die we op de kaart tegenkomen.
Natuurlijk kan het in grote steden handig zijn, ik had hem in San Francisco wel kunnen gebruiken, waar alles éénrichtingsverkeer is.
Maar in de Rand Mac Nalley staan ook mooie kaarten van de grote steden, en hoewel ik vrouw ben kan ik heel goed kaartlezen.
Marjon
I wonder why, my wife niet weet waar het Noorden,Zuiden ,Westen en Oosten is.Soms weet ze ook niet links van rechts.vana schreef:Roland, in jouw geval zou ik het ook doen, want autorijden en kaartlezen tegelijk is natuurlijk lastig.
Marjon
Is that typical female?? or just my wife?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1068 Weergaves
-
Laatste bericht door Maritabma
-
- 4 Reacties