Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis M.Holtrop: mei 2019 27 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
M.Holtrop
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis M.Holtrop: mei 2019 27 dagen.

Bericht door M.Holtrop »

Hoi allemaal,

Volgend jaar in mei gaan ik en mijn vriendin voor de eerste keer naar het zuidwesten van de USA. Wij zijn 3 keer in Florida geweest, maar wilden graag wat anders zien van de USA. De tickets zijn inmiddels geboekt. We vliegen van Düsseldorf naar LA op 2 mei 2019. Op 27 mei vliegen we in de middag weer terug.

Ik heb al een globaal reisplan gemaakt aan de hand van de vele tips op dit forum. In het eerste deel hebben we nog een dag speling. Waar kan ik het beste een dag langer verblijven of mis ik iets?
Ook twijfel ik of we via Moab en Capitol Reef moeten reizen, en dat we beter langer vanuit Page Monument Valley bezoeken en dan richting Bryce en Zion gaan, waar we dan meer tijd voor hebben.
Ik heb gekozen om niet via de Tioga Pass te gaan, omdat deze misschien nog niet open is op het moment dat wij gaan. Daarom zoek ik een goede route uit Death Valley via Sequoia en dan richting Yosemite.

Wij houden van korte tot middellange wandelingen. Wandelingen die 4+ uur duren is niet helemaal aan ons besteed. Een goede indruk van de parken krijgen is voldoende.

Tips en aanvullingen zijn heel welkom. :)

Hieronder het schema:

Dag 1 2-5-2019 Düsseldorf -> Los Angeles
Dag 2 Los Angeles -> Palm Springs (Kabelbaan naar Top San Jacinto)
Dag 3 Palm Springs -> Phoenix (Rijden door Joshua Tree)
Dag 4 Phoenix -> Grand Canyon (Door Sedona rijden, bij aankomst Grand Canyon/zons ondergang
Dag 5 Grand Canyon -> Page (Grand Canyon bezoeken + Horseshoe Bend)
Dag 6 Page -> Monument Valley (In de ochtend Antelope Canyon, daarna naar MV zonsondergang
Dag 7 Monument Valley -> Moab (Tour MV, Forrest Gump Point, Arches)
Dag 8 Moab -> Capitol Reef (Arches in de ochtend, capitol reef)
Dag 9 Capitol Reef -> Bryce
Dag 10 Bryce -> Zion
Dag 11
Dag 12 Zion -> Las Vegas (Hoover dam)
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas -> Death Valley/Bradys
Dag 15 Death Valley -> Sequoia
Dag 16 Sequoia/Kings NP
Dag 17 Sequoia -> Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite -> San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francsico
Dag 22 San Francisco -> Monterey
Dag 23 Montery -> San Simeon
Dag 24 San Simeon -> Los Angeles
Dag 25 Los Angeles
Dag 26 27-5-2019 Los Angeles -> Düsseldorf
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis M.Holtrop: mei 2019 27 dagen.

Bericht door Marcopstal »

Beste,

Phoenix voegt geen enkele meerwaarde toe aan je trip. Je zou in Sedona zelf kunnen overnachten of ook kiezen voor een stuk route 66 en een andere tussenstop, maar om goed te zijn zou je dan eigenlijk een dag meer moeten hebben; Aangezien de tickets geboekt zijn heb je uiteraard in het totaal aantal dagen geen marge meer.

Moab heeft op deze wijze totaal geen zin, je hebt er amper tijd voor en daar is veel meer te zien. Eigenlijk heb je voor Moab minstens drie nachten nodig.

De Hooverdam ligt niet direct op de route van Zion naar Las Vegas, hiervoor moet je een stuk omrijden of heen- en terug. Reken toch maar een 1,5 uur voor een kort bezoek.

Brady's is een verrassende keuze. Ik denk zelfs niet dat daar ene hotel is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd bij Moab is zo inderdaad wel heel krap.
Je zou Moab kunnen overslaan en vanuit MV naar Torrey kunnen rijden. Dan heb je een prachtige route via de UT95.
Je hebt dan twee dagen over die je zou kunnen gebruiken voor een stop tussen DV en Sequoia. Of doe een extra dag Yosemite; in mei is het prachtig daar.
Als ik het goed zie zit je nu net in het weekend in Yosemite. Het zal daar dan veel drukker zijn dan buiten het weekend. Ik zou ook de optie open houden om via de Tioga Pass te rijden. De kans is misschien niet groot, maar als de pas open is, heb je ene vele mooiere route. Sequoia doe je dan tussen Yosemite en SF. Je kunt dan voor beide opties alvast accommodatie boeken. Doe dat zo snel mogelijk, zeker als je in de parken wilt zitten. Kijk voor Yosemite op http://www.travelyosemite.com. Voor de GC op http://www.grandcanyonlodges.com.
In sequoia is een overnachting in het park ook aan te raden; de afstanden zijn erg groot. Wij vinden de cabins in Grant Grove Village mooi gelegen.
Leg zeker de hotels in het Memorial Day weekend op tijd vast.

Kijk eens in ons 2013-verlag voor een reis in mei met onder andere de GC, Capitol Reef, Yosemite en Sequoia.

Marianne
M.Holtrop
Amerika-ontdekker

Bericht door M.Holtrop »

Marco: Bedankt voor de tips. Dan overnachten we niet in Phoenix, maar dan ga ik wat zoeken in Sedona zelf. Rijden via route 66 lijkt me ook erg leuk!

Ik heb nog een dag speling in het programma, dag 11. Dan ga ik kijken hoe wat die het beste kunnen opvullen.

@Marianne: Bedankt voor de tips! Dan slaan we Moab over, en de route over de UT95 richting Torrey lijkt ons ook mooi.
Ik ga nog even puzzelen met de dagen zodat we wellicht niet in het weekend in Yosemite zitten. Ik heb in het eerste deel van de reis nu 3 dagen over, en wellicht dat we direct kunnen beginnen met een extra dag LA, dan scheelt dat op het einde weer. Ik ga je verslagen zeker lezen!

Gr. Mitchel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 11 heb je niet over, die heb je nodig voor Zion.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M.Holtrop
Amerika-ontdekker

Bericht door M.Holtrop »

Naar aanleiding van jullie tips heb ik het volgende schema opgesteld. Is dit goed te doen of zouden jullie nog aanpassingen maken?
Ik hoor het graag :)

Datum Dag Dag Van Naar Wat te doen

02-mei Donderdag1 Düsseldorf Los Angeles
03-mei Vrijdag 2 Los Angeles Los Angeles Hollywood sign, walk of fame, Santa monica pier, WB studio's
04-mei Zaterdag 3 Los Angeles Palm Springs Shoppen + Joshua tree, evt kabelbaan
05-mei Zondag 4 Palm Springs Kingman Joshua Tree, Route 66 etc…
06-mei Maandag 5 Kingman Sedona Route 66, Sedona park
07-mei Dinsdag 6 Sedona Grand Canyon Sedona + Grand Canyon sunset
08-mei Woensdag 7 Grand Canyon Page Sunrise + Grand Canyon + Horseshoe bend
09-mei Donderdag8 Page Monument Vallay Lower/Upper Antelope Canyon, MV
10-mei Vrijdag 9 Monument Valley Torrey Tour MV, Rijden via IT95, Capitol Reef
11-mei Zaterdag 10 Torrey Bryce Capitol reef, Bryce
12-mei Zondag 11 Bryce Zion Zion
13-mei Maandag 12 Zion Las Vegas
14-mei Dinsdag 13 Las Vegas Las Vegas
15-mei Woensdag 14 Las Vegas Death Valley/Ridgecres Hoover Dam, Valley of Fire
16-mei Donderdag15 Death Valley/Ridgecres Bakersfield DV
17-mei Vrijdag 16 Bakersfield Sequoia
18-mei Zaterdag 17 Sequoia Sequoia Sequoia, Kings Canyon
19-mei Zondag 18 Sequoia Yosemite
20-mei Maandag 19 Yosemite Yosemite
21-mei Dinsdag 20 Yosemite San Francsisco
22-mei Woensdag 21 San Francisco San Francsisco
23-mei Donderdag22 San Francisco San Francsisco
24-mei Vrijdag 23 San Francisco Monterey
25-mei Zaterdag 24 Monterey San Simeon
26-mei Zondag 25 San Simeon Los Angeles
27-mei Maandag 26 Los Angeles Düsseldorf
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Pak lekker de North rim van de Grand Canyon in plaats van de zuidkant. Die route 66 is echt een stuk minder spannend dan de nationale parken in Utah. Ik zou snijden in het aantal dagen dat je in Californië zit ten behoeve van minstens 2 dagen in Moab.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De North Rim is pas vanaf 15 mei open. Er is ook niets mis met de South Rim.

Ik zou een extra dag Zion doen en Valley of Fire bezoeken als je van Zion naar Las Vegas rijdt.

Marianne
M.Holtrop
Amerika-ontdekker

Bericht door M.Holtrop »

Beste Marianne,

Bedankt voor de tip. Zou je dan bijv. de overnachting in Sedona weglaten? Of zou je het anders doen om een extra nacht bij Zion te krijgen?

Mitchel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou inderdaad Sedona weg kunnen laten. Of kijk eens naar het stuk tussen DV en Sequoia. Als je in Stovepipe Wells overnacht is het 3,5 uur rijden naar Bakersfield; vanaf Ridgecrest is het nog geen 2 uur rijden. Ik zou Bakersfield overslaan en minimaal tot aan Three rivers rijden. Of meteen naar het park. Waar zou je willen overnachten?

Trek wel voldoende tijd uit voor DV; in mei kun je nog wel wat korte wandelingen maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar ons 2013-verslag voor ons bezoek in mei.

Kijk ook nog eens naar de route via de ca395. Als de Tioga Pass niet open is, zou je de Sonora Pass kunnen nemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer