Over een week is het al zo ver: wij gaan voor de eerste keer naar Amerika.

Nu hebben wij in de planning staan om een dag naar Yosemite te gaan. Ik weet dat dit eigenlijk te kort is, maar daar kwam ik te laat achter ...
De bedoeling is om op dinsdag 7 augustus vroeg vanuit San Francisco te vertrekken (ik gok rond een uur of 5..) met een huurauto. Als ik de route op Google Maps bekijk, dan worden we over de I-580 en CA-120 gestuurd. Nu heb ik meerdere verhalen gelezen dat dit niet bepaald de handigste route is, maar dat ik beter de CA-140 kan pakken en via Mariposa richting Yosemite kan rijden. Klopt dit?
Nu zijn er momenteel bosbranden, dus is de 140 sowieso dicht, maar ik hoorde graag jullie mening, mocht het tegen die tijd weer open zijn.
Daarnaast ben ik op de website aan het kijken van de National Park Service, maar wordt ik niet veel wijzer over hoe het gaat als je in Yosemite bent. Kan ik gewoon een route met de auto afleggen en van punt tot punt rijden, om vervolgens een stuk te gaan lopen? Of zijn er bepaalde routes die je moet volgen?
Ik wil graag goed voorbereid naar Yosemite, zodat ik daar zoveel mogelijk tijd kan spenderen aan het genieten van de natuur. Ik hoop dat jullie jullie ervaring met ons willen delen, zodat wij het beste uit onze korte dag in Yosemite kunnen halen

Groet, Jordy