Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van San Francisco naar Yosemite NP in 1 dag.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jordyvd
Amerika-ontdekker

Van San Francisco naar Yosemite NP in 1 dag.

Bericht door Jordyvd »

Hallo allemaal,

Over een week is het al zo ver: wij gaan voor de eerste keer naar Amerika. :D
Nu hebben wij in de planning staan om een dag naar Yosemite te gaan. Ik weet dat dit eigenlijk te kort is, maar daar kwam ik te laat achter ...

De bedoeling is om op dinsdag 7 augustus vroeg vanuit San Francisco te vertrekken (ik gok rond een uur of 5..) met een huurauto. Als ik de route op Google Maps bekijk, dan worden we over de I-580 en CA-120 gestuurd. Nu heb ik meerdere verhalen gelezen dat dit niet bepaald de handigste route is, maar dat ik beter de CA-140 kan pakken en via Mariposa richting Yosemite kan rijden. Klopt dit?

Nu zijn er momenteel bosbranden, dus is de 140 sowieso dicht, maar ik hoorde graag jullie mening, mocht het tegen die tijd weer open zijn.

Daarnaast ben ik op de website aan het kijken van de National Park Service, maar wordt ik niet veel wijzer over hoe het gaat als je in Yosemite bent. Kan ik gewoon een route met de auto afleggen en van punt tot punt rijden, om vervolgens een stuk te gaan lopen? Of zijn er bepaalde routes die je moet volgen?

Ik wil graag goed voorbereid naar Yosemite, zodat ik daar zoveel mogelijk tijd kan spenderen aan het genieten van de natuur. Ik hoop dat jullie jullie ervaring met ons willen delen, zodat wij het beste uit onze korte dag in Yosemite kunnen halen :)

Groet, Jordy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Van SF naar Yosemite in 1 dag

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom de 120 niet de meest handige route is, dat heb ik nog nooit gelezen. Het is een prima route, en het laatste stuk is ook mooi om te rijden.

Ik weet niet wat er niet duidelijk is aan de NPS-site. Heb je ook naar de kaart gekeken (onder maps)? Je krijgt deze kaart ook bij de ingang van het park. Net als een handig krantje. Het beste kun je de auto parkeren als je in de vallei bent (volg de borden) en dan de shuttlebus nemen. Op googlemaps voer je Yosemite Village in voo de route. Je kunt ook overwegen om naar de sequoias in de Mariposa Grove te gaan.
Kijk van te voren wat je er zou willen doen.
Misschien heb je iets aan onze verslagen, wij zijn vrijwel elke vakantie in Yosemite geweest. En kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.

Het kan goed zijn dat je nog last hebt van de bosbranden; dan is het de vraag of je zover moet rijden voor zo'n kort bezoek. Je rijdt aan het eind van de dag weer terug naar SF?
Hoe ziet je route er dan uit? Kun je er niet wat meer tijd voor uittrekken?

Marianne
Jordyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordyvd »

Bedankt voor je antwoord Marianne! Ik ga zeker jouw reisverslagen lezen, en ik zie al dat ook er op www.ontdek-amerika.nl een hoop informatie staat.

Het klopt inderdaad dat we aan het eind van de dag weer terugrijden. Helaas kunnen we er niet meer tijd voor uittrekken i.v.m. het verder reizen en andere activiteiten. Klopt het dat de Big Oak Flat Entrance open is van 8 tot 5? Ik kan namelijk alleen vinden dat het 'information center' van 8 tot 5 open is, maar geldt dit ook voor de ingang?

Gr. Jordy
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik vraag me echt af of het zinvol is om voor een dag op een neer te rijden.

De Sierra's zijn zeker de moeite waard, de Yosemite valley is absoluut mooi, maar het is ook een fors eind rijden (en ook weer terug) waardoor je effectief erg weinig tijd over houdt. Serieuze hikes kun je daardoor vergeten, dus het zal al snel verzanden in een rondje langs wat uitzichtpunten, Bridal veil falls en lower Yosemite falls. En vergis je ook niet in de drukte, het is echt pretpark drukte tegenwoordig. Filerijden door de valley en een uur of meer zoeken naar een parkeerplaats zijn geen uitzondering!.

Kun je dan niet beter naar bijvoorbeeld Big Sur rijden? Stuk dichterbij, zeker zo mooi (al is het wel anders). Of richting de Muir woods, nog dichterbij.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou normaal zeggen doe het lekker, maar nu met de bosbranden en afgesloten stukken zou ik het lekker laten en of idd rond highway 1 of naar Big Calaveras State park rijden. Stuk kleiner, ook leuk en je hebt ‘maar’ 2 ritten van net geen 3u...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt mij ook vrij zinloos, om in 1 dag op en neer te gaan, nog los van eventuele bosbranden. Ook jammer dat je je zo weinig hebt voorbereid.
Je kijkt ook niet goed op de NPS-site; zie bijvoorbeeld voor de openingstijden: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/hours.htm (onder plan your visit/basis information.
Als je wel wilt gaan lees je dan veel beter in, en maak een goed plan.
Wat is je volgende overnahting, na SF? Kun je niet 1 nacht SF verruilen voor een nacht in of bij Yosemite?

Marianne
Jordyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordyvd »

De 8e vliegen we naar Las Vegas. Ik ga nog een kijken of ik wat kan regelen ;)

Bedankt allemaal voor jullie input. Ik ga mn best doen om daar een lodge of iets dergelijks te regelen :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Yosemite NP in 1 dag.

Bericht door Frasi »

Een week van tevoren nog een Lodge regelen in Yosemite NP?
Net als anderen hierboven heb ik het idee dat je je erg weinig en erg laat voorbereidt. Dat is jammer want op zo'n manier kan een een vakantie in de VS erg duur worden én achter pas de inzichten geven wat je had moeten zien/doen.
je hebt nog een week om dit forum en de NPS site goed door te spitten en er je voordeel mee te doen!

En als ik het goed begrijp heb je wel een huurauto om een dag naar Yosemite te rijden maar vlieg je een paar dagen dag later (van SFO?) naar Las Vegas. Ben ik toch wel benieuwd naar je route...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het blijft wat lastig adviseren. Hoeveel dagen heb je voor SF? Kun je niet een dag eerder naar Yosemite?
En hoe laat vlieg je naar Las Vegas?

Op 7 augustus is nog wel iets vrij in het park zoals een cabin in Half Dome Village. Of doe een heated tent cabin. Meteen vastleggen zou ik zeggen. En dan nadenken wat je wilt doen. Annuleren kan altijd nog.
Voor reserveringen: www.travelyosemite.com.

Marianne
Jordyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordyvd »

Bedankt voor al jullie tips! :thumbup:

Ik begrijp dat het lastig adviseren is, gezien we aangeven maar een dag te hebben en het allemaal vlak van tevoren is. Dit komt omdat we simpelweg, door omstandigheden, niet de mogelijkheid hebben gehad dit goed te plannen. Wellicht hadden we eerder kunnen beginnen met plannen..? Ja dat klopt. Dat is de tip voor de volgende keer. Gelukkig hadden we de rest al goed gepland voordat we in de omstandigheden verzeild raakten.

We hebben besloten om in de nacht te vertrekken vanuit SF. We wisselen regelmatig qua bestuurder, zodat er een afwisseling is tussen rust en rijden. Zo hopen we er toch het beste uit te kunnen halen, ondanks de korte tijd daar.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de adviezen en tips!
Deze gaan ons, hoe dan ook, zeker helpen. De site ga ik nog eens doorspitten en een route hebben we (vooral mijn vriendin) inmiddels redelijk uitgestippeld. Hier en daar moeten de puntjes nog op de I.

Voor degene die graag wilt weten hoe we gaan reizen: we beginnen in LA, daar zijn we een aantal dagen. Vervolgens gaan we, via Pismo Beach en Monterey naar San Franciso. Ook daar zijn we een aantal dagen en hebben we een vol programma. Vervolgens vliegen we naar Las Vegas om daar een aantal dagen te zijn.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zou Yosemite echt skippen. Kijk, het had mooi op de route gelegen van San Francisco naar Vegas als je dat gewoon had gereden. Het is mooi halverwege, overnachting aan de west of oostzijde, helemaal prima. Had je evenveel kilometers gereden.

Maar op en neer in een dag is echt zonde van je dag. Zeker in het hoogseizoen en zeker met de diverse bosbranden. Terwijl er zoveel mooie natuur is, veel dichterbij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je geeft geen antwoord op mijn vragen.
Hoe laat vlieg je naar Las Vegas? Misschien een hotel nemen ergens tussen Yosemite en het vliegveld?
Als je 3 dagen hebt voor de route tussen LA en SF zou je van LA naar Yosemite kunnen rijden, daar overnachten en dan via Monterey naar SF rijden. Of je rijdt naar Monterey en dan naar Yosemite. Hoeveel dagen heb je in SF?

Marianne
Goorden
Amerika-newbie

Bericht door Goorden »

Heb je de webcams gezien van Yosemite? Daar word je niet heel vrolijk van. Ik zou oom kiezen voor Big Sur of desnoods calaveras als je dikke bomen wilt zien. In deze omstandigheden zonde van 6 uur in de auto... Maar ja.. ik neem aan dat je wel tijd hebt voor google maps en NPS goed leest?

Ten zuiden van SF is inmiddels ook een bosbrand. Dat wist je?? Succes met de trip!
Jordyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Jordyvd »

We hebben 4 dagen in San Francisco. Rond 1900 uur vliegen we naar Vegas. We hebben, gezien de huidige omstandigheden, besloten om Yosemite te skippen. Op deze manier hoeven we ook niet op het laatste moment van hotel te veranderen.

Ik was op de hoogte van de huidige bosbranden. Ik heb zo'n Google Maps map met de actieve branden :wink:

Mochten jullie nog tips hebben waar we naar uit zouden kunnen wijken, dan horen we horen we het graag
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer