Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?
@Terpies, nooit geweten! Briljante suggestie. Dankjewel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik reis best aardig wat af, maar heb echt nog nooit ergens mijn ID/Rijbewijs of kopie paspoort af moeten geven. Mocht ik iemand tegenkomen die dit van mij vraagt wijs ik ze er netje op dat zij dit niet mogen vragen. Dit geld natuurlijk niet voor wetshandhavers oid.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@Vince, het is me al een paar keer in diverse landen overkomen en ik heb al een aantal keer een lidmaatschapskaart met "stempels" en pasfoto achter gelaten. Iedereen happy. Ik schat Amerika een stuk hoger in dan enkele landen waar ik geweest ben maar, ach, voor de centen hoef je zo'n papiertje niet te laten maar ik snap je gedachte.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:

Laats in Coo mountainbikes willen huren om wat door de ardennen te kunnen fietsen. Man weigerde om de fietsen mee te geven als we geen paspoorten achter wilde houden....zijn dus maar elders fietsen gaan hurenreis best aardig wat af, maar heb echt nog nooit ergens mijn ID/Rijbewijs of kopie paspoort af moeten geven
In amerika ook vaak mijn roze rijbewijs als ID laten zien bij het inchecken van hotels en de entree van de parken ipv mijn paspoort..laatste zit eigenlijk de hele vakantie in de rugzak en wordt alleen op de vliegvelden en soms bij een enkel hotel gebruikt.
Overigens ook anwb korting gekregen bij hotels op vertoon van een verlopen zorgverzekering pasje. Soms heb ik het idee dst alleen het willen laten zien van een pasje al genoeg is om door te kunnen
Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt in Italie, ook simpelweg geweigerd. Dat ging om een headset voor een audio-tour. Daarna eens een mail gestuurd aan een Italiaanse europarlementarier die zich inspande op het gebied van identiteitsfraude - nooit een reactie gehad. Wat mij betreft tijd dat er heldere regels voor komen wat je wel en niet mag met dit soort documenten.Laats in Coo mountainbikes willen huren om wat door de ardennen te kunnen fietsen. Man weigerde om de fietsen mee te geven als we geen paspoorten achter wilde houden....zijn dus maar elders fietsen gaan huren
Wat volgens mij ook wel een beetje meespeelt is de moeite die je, als ondernemer, in de meeste europese landen hebt, om creditcards te accepteren en er dan ook reserveringen op te mogen doen. Want als zo'n fietsverhuurder gewoon een reservering op jouw kaart heeft voor een borgsom dan is er ook geen noodzaak meer om op andere manieren waarborgen te krijgen. En dan gaan mensen maar vragen om dit soort documenten. Totdat je dat gewoon verbied zul je altijd ondernemers houden die het als handig onderpand voor hun eigendommen zien.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Laatste bladzijde van je paspoort.Wat mij betreft tijd dat er heldere regels voor komen wat je wel en niet mag met dit soort documenten.
Tja, maar dat zijn regels die door de Nederlandse overheid aan jou als houder van het document worden opgelegd. Dat is geen verbod voor een Belgische of Italiaanse ondernemer om het als onderpand te vragen, en diensten te weigeren als je daar niet aan mee werkt. Dat laatste zouden we moeten hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht