Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marijnhoogstrate: Denver - Los Angeles via Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marijnhoogstrate
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis marijnhoogstrate: Denver - Los Angeles via Yellowstone

Bericht door marijnhoogstrate »

Hallo allen,

Ik ben samen met mijn vrouw een route aan het plannen en willen graag jullie licht hierover laten schijnen. Wij hebben ruim 3 weken vakantie van 15 okt tot 5 nov.
Wij willen op denver landen en vanaf los angeles terug vliegen. Onze route zou er ongeveer zo uit gaan zien:

dag 1 Denver(estes park) aankomst
dag 2 Casper
dag 3 Cody
dag 4 West Yellowstone
dag 5 West Yellowstone
dag 6 Grand Tenton
dag 7 Dinosaur
dag 8 Arches
dag 9 Monument Valley
dag 10 Tusayan
dag 11Page
dag 12 Zion
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Mammoth Lakes
dag 18 Yosemite National Park
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 San Simeon
dag 22 Santa Monica
dag 23 Santa Monica vertrek

hebben jullie op of aanmerkingen? hebben nog niets vastgelegd alleen wel al leuke tickets gezien.

wij hebben in 2016 al eens klassiek "rondje westen" gedaan.

hoop dat jullie ons van leuke tips kunnen voorzien.

alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver Los Angeles via Yellowstone

Bericht door PSVwally »

Het ‘probleem’ zit em een beetje in het jaargetijde. Veel in Yellowstone en Grand Teton zal al gesloten zijn en je mag rekenen op evt sneeuw of nachtvorst.

Verder ga je de eerste 13 dagen elke dag best veel rijden. Daardoor mis je echt tijd om zaken echt goed te bekijken. Alleen voor Arches naar Moab...
Pak zeker Canyonlands ook mee, maar waar haal je de tijd vandaan??

Ik zou een keuze maken en je instellen op koude en evt winterse omstandigheden in de eerste week en zeker minimaal een nacht meer voor Yellowstone en Grand Teton en 2 nachten meer rond Moab. Ik zou dan alles na Vegas schrappen. Je zou dan evt ook 3 dagen Black Hills/Badlands mee kunnen pakken.

Of sla het noorden over en rij van Denver (blijf daar ook een dag in de omgeving) in een paar dagen richting Moab en blijf daar ook wat langer
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Te veel in te weinig tijd. Je kunt bijvoorbeeld aanvliegen op Bozeman, dat scheelt al een paar lange en niet bijzonder interessante reisdagen. De noordwestkant van Yellowstone is altijd open. Je zou moeten checken tot wanneer je kunt doorsteken naar Grand Teton. Je kunt ook overwegen om niet door te rijden naar Californië, maar "alleen" Utah, Yellowstone en Las Vegas op je programma te zetten. Dan zou je een rondje vanuit Salt Lake City kunnen doen. KLM en Delta vliegen daar rechtstreeks op en je zit dan ook niet met dropoff kosten voor een huurauto. Dan heb je overal net iets meer tijd. Less is more in dit geval.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Aanvliegen op Bozeman is natuurlijk ook niet de meest economische oplossing en beste verbinding als je van Europa komt. Dit gezegd zijnde vermoed ik dat je niet echt hebt gekeken naar het klimaat in de regio Yellowstone wanneer je de plannen hebt opgesteld.

Dat veel zal gesloten zijn is een beetje een understatement, nagenoeg alle seizoensgebonden zaken zijn op 15 oktober gesloten, er blijven slechts een minimaal aantal zaken over en het winterweer (want dat is er dan meestal al volop) kan je serieus de parten spelen.

In die periode van het jaar zou ik toch eerder zuidelijk blijven en dan kiezen voor Moab en Tucson e.d. Ipv San Francisco zou je dan bvb ook naar San Diego kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
marijnhoogstrate
Amerika-ontdekker

Re: Reis marijnhoogstrate: Denver - Los Angeles via Yellowstone

Bedankt allen.

Wij hebben dus dankzij jullie besloten dat we jammer maar helaas Yellowstone laten liggen en hebben zo dus een nieuwe planning gemaakt.
Nou komt dezelfde vraag weer naar boven :wink: Is deze route te doen? en wat zouden eventueel veranderen?

1.Rocky Mountain NP (Estes)
2.Grand Junction
3.Moab
4.Moab
5.Capitol Reef
6.Bryce Canyon
7.Zion
8.Zion
9.Page
10 North Rim
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Mammoth Lakes
15 Mammoth Lakes ( lijkt mij leuk een tweede dag )
16 Yosemite National Park
17 Yosemite National Park
18 San Francisco
19 San Francisco
20 San Simeon
21 Santa Monica
22 Santa Monica
23 Santa Monica

Hoop dat we samen jullie hem kunnen fine tunen.. Ik kom er soms echt niet meer uit en zie op iedere route zoveel mooie dingen dat ik denk dat wil ik dan ook zien. :shock:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Houd er rekening mee dat RMNP en GC North Rim zo laat op het seizoen ook al fris (koud) kunnen zijn en een sneeuwbui niet is uitgesloten. Alles hangt natuurlijk van het moment af.

De doorgang van Mammoth Lakes (is een ski resort, dus ook daar lage temperaturen) naar Yosemite is geen zekerheid. Alhoewel de seizoenssluiting meestal maar in november is zijn tijdelijke sluitingen in de maand oktober normaal.

De kustroute vind ik gehaast met slechts één overnachting onderweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route. Zoals gezegd kan het her en der al wel echt fris zijn, maar gewoon een jas aan en niets aan het handje. In extreme gevallen zou je last kunnen krijgen van gesloten wegen of trails, maar ik verwacht dat niet.

Het is voor ons overigens wel wat handiger als je de dagen in een ‘ van-naar’ schema noteert. Dat kijkt wat makkelijk en maakt meteen inzichtelijk hoe lang je ergens hebt.

Ik zou zeker zorgen voor een extra dag Rocky Mountains NP.

Op weg van Rocky Mountains NP naar Grand Junction kom je nog mooie plekken als Hanging Lake Trail en Rifle Falls State Park tegen. Aanraders!

De North RIm is fantastisch. Ik zou op tijd gaan zoeken naar accommodatie aldaar (nu dus).

Als je twee dagen aan de oostkant van de Sierra’s verblijft is het misschien leuk om een wandeling naar Lone Pine Lake te doen.

Wat zijn je plannen in Page? Als je als een eerder in die regio was zou ik deze misschien skippen voor een extra nacht aan de kust?

Veel plezier in ieder geval.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de vluchten al vast? Je zou anders ook in SF kunnen eindigen, dat geeft je meer tijd overal.
Estes Park zal bedoeld zijn om Rocky Mountain NP te bezoeken maar daar heb je nu geen tijd voor.
Voor Moab zou een extra nacht niet gek zijn.
De faciliteiten aan de North Rim sluiten op 15 oktober dus overnachten daar is niet mogelijk. Ik denk dat ik zowel de GC als Page zou laten vallen.
Wat is de bedoeling van Mammoth Lakes? Je kunt daar wel veel doen maar zeker in die tijd van het jaar zou het wel mooi zijn om war meer tijd voor Death Valley uit te trekken en dus daar of bijvoorbeeld in Lone Pine te overnachten.
De Tioga Pass kan gesloten zíjn maar je kunt de gok wel nemen.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor een vergelijkbare route.

Marianne
marijnhoogstrate
Amerika-ontdekker

Nou de tickets zijn geboekt :D :D
zoals jullie zien, Grand canyon en page ertussenuit en een dag aan de kust erbij en ook RMNP heeft een dag extra gekregen. We twijfelen om misschien een dag minder Santa monica te doen en die ergens anders te doen.
Hebben we zo een beetje de tijd voor "alles" of moeten we echt nog schuiven in de dagen? Zijn geen mega wandelaars dus trails van 2-3 uur gaan we niet doen( zion en yosimite willen we wel wandelen).
Alles staat nog open qua indeling en willen op sommige plekken niet voor de hoofdprijs zitten, hebben jullie daar nog tips voor?

1.Rocky Mountain NP (Estes)
2.Rocky Mountain NP (Estes)
3.Grand Junction
4.Moab
5.Moab
6.Mexican hat
7.Capitol Reef
8.Zion (via Bryce, hier zijn we al geweest en hoeven we niet perse te overnachten)
9.Zion
10.Las Vegas
11.Las Vegas
12.Las Vegas
13. One pine
14.Yosemite National Park
15.Yosemite National Park
16 San Francisco
17.San Francisco
18.San Simeon
19.Highway 1 andere locatie
20.Santa Monica
21.Santa Monica
22.Santa Monica
23.Vertrek: Los Angeles

thnx all
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het toch goed dat je aangeeft wat je precies wilt zien en doen. Je hebt al een rondje zuidwesten gedaan en je wilt niet meer naar Bryce omdat je er al geweest bent, maar dat geldt voor het grootste deel van je route denk ik. Waarom dan nu nog voor een groot deel hetzelfde rondje? Wat heb je de vorige keer gemist, wat wil je nu nog doen? Waarom wil je alleen in Zion en Yosemite wandelen? In Arches en Canyonlands heb je ook prachtige, korte, wandelingen, net als in Capitol Reef.
Zonder een overnachting bij Bryce blijft er weinig tijd over voor Capitol Reef en voor de UT12. Hou er rekening mee dat de dagen erg kort zijn in oktober.
Je had in je vorige route twee nachten Mammoth Lakes staan. Nu helemaal geen nacht meer. Wat was de bedoeling van twee nachten, en waarom nu geen enkele nacht meer? Nu heb je heel weinig tijd voor het stuk tussen Lone Pine en Yosemite. Wat wil je doen op dat stuk? Ben je al in Bodie geweest? Heb je Mono Lakes gezien? Wil je langs de Tioga road ook wandelingen maken?
Vanuit San Simeon kun je prima in 1 dag naar Santa Monica rijden. Wil je twee stops maken langs de kust dan zou ik al wat eerder stoppen dan in San Simeon. Maar goed, ook dat is weer afhankelijk van wat je er wilt doen.

Ik weet niet hoe laat je in Devner aankomt, en of het dan niet te ver is om nog naar Estes Park te rijden. Moet je in Denver nog door Immigrations of heb je een tussenlanding in de VS?
marijnhoogstrate schreef: willen op sommige plekken niet voor de hoofdprijs zitten, hebben jullie daar nog tips voor?
Dat is wat algemeen zo, wat zoek je precies? En wat wil je uitgeven? Moab is duur, ik zou zo snel mogelijk eens kijken naar de mogelijkheden daar; de goedkoopste opties zijn het eerste weg.
Voor Zion is Springdale de mooiste uitvalsbasis, maar niet de goedkoopste. Wil je verder rijden om wat te besparen of vind je locatie wel belangrijk?
Kijk eens in onze laatste verslagen voor accommodatie; er staat een aparte pagina met de hotels die wij hadden. Beide verslagen zijn ook handig om een idee te krijgen van de mogelijkheden tussen Las Vegas en Yosemite en voor Yosemite zelf.
Mrvanilla schreef:Het is voor ons overigens wel wat handiger als je de dagen in een ‘ van-naar’ schema noteert. Dat kijkt wat makkelijk en maakt meteen inzichtelijk hoe lang je ergens hebt.
Ik citeer dit nog even; is ook voor jezelf toch handig; je ziet dan wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.

Marianne
marijnhoogstrate
Amerika-ontdekker

Zoo zijn we weer.

14 Okt. vertrek AMS-DEN 15:00 Rocky Mountain NP (Estes) Bleu door inn estes Park
15 Okt. Rocky Mountain NP (Estes) Bleu door inn
16 Okt. Estes Park - Grand Junction Days inn
17 Okt. Grand Junction - Moab River Canyon Lodge
18 Okt. Moab River Canyon Lodge
19 Okt. Moab River Canyon Lodge
20 Okt. Moab - Mexican hat (Monument Valley) San Juan Inn
21 Okt. Mexican Hat - Capitol Reef Days Inn Torrey
22 Okt. Capitool Reef - Zion (via Bryce) Pioneer Lodge
23Okt. Zion Pioneer Lodge
24 Okt. Zion - Las Vegas Bellagio
25 Okt. Las Vegas Bellagio
26 Okt. Las Vegas Bellagio
27 Okt. Las Vegas - Lone pine of Mammoth ??
28 Okt. Lone Pine - Yosemite National Park ??
29 Okt. Yosemite National Park ??
30 Okt. Yosemite - San Francisco ??
31 Okt. San Francisco ??
1 Nov. San Francisco - San Simeon San simeon Lodge
2 Nov. ?? ??
3 Nov. Santa Monica ??
4 Nov. Santa Monica ??
5 nov. Santa Monica - AMS Vertrek 12:00 ??
6 Nov. Aankomst AMS

Heb de "van-naar" even aangepast, leest inderdaad een stuk beter :thumbup:.
Reden van een dag minder in mammoth is eigenlijk dat we niet zo goed weten wat we kunnen doen en misschien zit het weer ook niet mee enz enz. Eigen gaan we ons nu pas een beetje verdiepen in wat we overal kunnen doen, vaak is dat zoveel meer dan je denkt. We hebben ook nog dag over na simeon en weten we niet of we twee dagen op de highway 1 willen verblijven, dus die moeten we nog invullen. Veel hangt ook af van de tips die jullie doorgewinterde Amerika-gangers ons geven (daarvoor heel veel dank). Zo kan ik de reisverslagen van Marianne bijan uit mijn hoofd en hebben we bv voor Mexican Hat als uitval basis gekozen.
Toch merk ik aan mijzelf dat ik toch te veel wil in een vakantie en weet ook niet of ik dat eruit ga krijgen :roll:
We hebben wat hotels gereserveerd maar deze zijn uiteraard nog te annuleren.

Als we al jullie tips lezen krijgen we er nog meer zin in. Super bedankt daarvoor
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Kijk, dat ziet er al best goed uit!

Ik zou toch echt wel een extra dag aan de kust plannen. Ik zou dat dan doen in Monterey. Daar kun je leuke dingen doen, zoals een Whale Watch, het prachtige aquarium en de 17 mile drive.

Voor een indruk kun je eens kijken in mijn 2016 verslag.

17 oktober kun je via de prachtige UT128 rijden.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer