Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Shopelle30
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: All about LA!

Bericht door Shopelle30 »

Welke dingen mag ik in LA echt niet missen?
Wij zijn er één dag.. :)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Kabelbaan moet Hollywood-letters beter bereikbaar maken

http://nos.nl/l/2240960
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Shopelle30 schreef:Welke dingen mag ik in LA echt niet missen?
Wij zijn er één dag.. :)
Met maar 1 dag en als je er nog nooit geweest bent zou ik voor de drukke toeristtraps gaan

Walk of fame/kodak theater in de ochtend evt met een jeeptour door hollywood, santa monica/venice in de middag evt fiets huren en griffith park in de vroege avond met zonsondergang
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All about LA! Streetartist

Bericht door Firsttimer »

Op Facebook zie ik verschillende filmpjes van fantastische straatmuzikanren. T zou in n soort winkelcentrum zijn dichtbij Santa Monica pier...iemand n idee waar t is waar ik t over heb en of t de moeite waard is.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MaMootjes »

Misschien bedoel je Santa Monica Place? Ligt in het verlengde van Third Street Promenade. Gisteravond een erg leuke avond gehad, de moeite waard! Veel mensen, gezellig, veel muzikanten op straat
Firsttimer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Firsttimer »

Ja die ! Dank je en fijne vakantie gewenst.
DaintyDream
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door DaintyDream »

Wij hadden omdat we maar 1 dag hadden een tour geboekt, we zaten in een klein busje en hebben heel veel gezien in ongeveer 6 uur. Helaas wel kort de tijd overal, maar als we zelf waren gegaan hadden we het nooit gered!
D-e-n
Amerika-ontdekker

Bericht door D-e-n »

Ik weet niet welk bedrag de vraagsteller er aan wil besteden en hoe groot het gezelschap is maar je hebt ook private custom tours. Dan bepaal je dus zelf de route en huur je feitelijk de gids. Hoe meer medereizigers hoe gunstiger het tarief dan :)
MaMootjes
Amerika-ontdekker

Bericht door MaMootjes »

Heeft er iemand al ooit gebruik gemaakt van de stepjes die overal (vooral in santa monica en venice) staan en die je blijkbaar via een app en na betaling met met je cc gewoon kunt gebruiken?
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Voor die steps moet je wel internet hebben dan. Gaat via een app volgens mij. Wij liepen naar Venice Beach en staan overal. Wel handig. We hadden echter geen internet. Wel nog even zonder geprobeerd, maar dan begint dat ding enorm te piepen. Dan horen ze je in noord LA hahaha. Dat wees geen optie.

Must voor een dag?

Ik denk dat je toch wel even naar het Chinese Theater moet gaan. Het is net het Damrak in Amsterdam, een rommeltje met allerlei zeurende gasten die je voor alles en nog wat aanklampen. Toch is het wel even leuk om gezien te hebben. Even wat handjes en voetjes passen, wat sterren van Walk of Fame opzoeken, een foto op de trap van het Dolby Theater waar de Oscars worden uitgereikt en na een uurtje heb je het gezien. Parkeren achter Dolby Theater voor twee uur ad $2 als je wat koopt in een van de winkels.

Verder vonden wij de Farmers Market on 3rd en Fairfax heel leuk. Boeren verkochten vroeger hun waar op die hoek. Dat werd een succes en toen moesten er vaste kramen gemaakt worden. het groeide uit tot het verkooppunt van de stad. nu staat er nog een oud gedeelte met allerlei eetgelegenheden. Wij hebben bij de Brazilaan erg lekker geluncht. Ze wegen je bord en dat maakt de prijs.

Daarna naar Santa Monica. Gezellige drukte. Wij hadden een heel stuk Route 66 gereden dan is het toch ook leuk om aan het eindpunt daarvan te staan.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Een vraagje om eens te polsen naar jullie ervaringen.

Tijdens onze rondreis door het zuidwesten zal ik op 27-28-29 juli volledige dagen in LA zijn. Op 27 juli kom ik aan vanuit Anaheim (Disneyland) en vertrek ik 30 juli richting Morro Bay langs de kustlijn.

We willen hier van graag:

1 dag naar Universal studios,
1 dag uittrekken voor 3th street – Farmers Market – The Grove – Chinese Theater – Walk of Fame – Hollywood Bowl Overlook – Hollywood Sign – Griffith Observatory
1 dag besteden aan een Warner Bros Studio Tour en Santa Monica – Venice Beach – Muscle Beach - Abbot Kinney Blvd – Venice Canal History District (eventueel al fietsend)

Ik zit in twijfel voor mijn verblijfplaats in LA. Op dit moment heb ik oog op een AirBnB dat zich situeert op enkele minuten wandelen van de Walk of Fame. Centraal gelegen dus. Ook een goede verbinding met openbaar vervoer richting Universal.
Nu weet ik niet goed of ik er goed aan doe om hier de ganse 3 dagen te verblijven en bv. met de auto richting Santa Monica ga en dergelijke pendel(files?) of 2 dagen in deze centrale ligging verblijf en een aparte AirBnB neem vlakbij Santa Monica om van daaruit 's morgens dan te vertrekken richting kustlijn.

Qua prijs komt er ongeveer 40 euro bij door 2 verschillende verblijven te nemen (dat is de kost nu niet op de reis) maar in het andere appartement zitten er dan weer fietsen inbegrepen... het is dus wikken en wegen.

Graag jullie mening! :)
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Voor zo'n kort verblijf zou ik niet de moeite gaan doen om te verhuizen van appartement. Files vallen reuze mee, je moet alleen de grote snelwegen in de spits vermijden. Dan zijn er legio wegen binnendoor te vinden.
Afbeelding
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Volgend jaar zijn we in juli/augustus 3 weken met de camper op pad. We landen op LAX en halen de dag erna de camper op en beginnen dan aan de kustroute richting SF. Ik denk niet dat we die dag met de camper de highlights van LA gaan bekijken; lijkt me niet heel relaxed met een camper ivm parkeren. De laatste 1,5 dagen zijn we weer in Los Angeles. Rond 12 uur leveren we de camper in en willen dan een auto huren (zelfde straat) om enkele highlight te bekijken: denk aan St Monica Beach, Walk of Fame, uitzicht letters Hollywood, Rodeo Drive, even door Beverly Hils rijden etc. Zou dit lukken in een dagdeel?
De dag erna willen we naar Universal. Dag daarna weer naar huis.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 06 sep 2018, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Een halve dag vind ik persoonlijk vrij krap daarvoor. Wil je ook overal eruit en rondlopen of alleen vanuit de auto?
Afbeelding
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Wel even er uit ook, misschien dus toch wat meer tijd inruimen. Of op de dag van Universal Hollywood en beverly hills nog meepikken.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik ben op zoek naar een hotel voor 1 nacht in LA; de dag erna halen we de camper op. Cruise America zit in Carson, ongeveer 20 minuten zuid oost van LAX. We komen om 13 uur aan in LA en willen dan graag naar het hotel, wat zwemmen en relaxen. Graag in de buurt van LAX ivm ophalen camper de dag er na.Iemand een hoteltip? We reizen met 2 kinderen van 9 en 11.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Op West Century Boulevard zitten legio hotels. Wat had je zelf al gevonden?
Afbeelding
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik heb nu vooral gekeken naar hotels in de buurt van LAX:
Courtyard by Marriot
Best Western
Renaissance

Wat me alleen niet duidelijk is het volgende: bij kameromschrijving staat er 1 kingsize bed of 2 queensize bedden. Dat is nogal verschil....we zijn met zijn vieren en dat past natuurlijk niet in 1 kingsize bed.
Hoe weet ik dan of we 2 queensize bedden krijgen?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Normaal gesproken kun je bij het boeken gewoon kiezen welk soort kamer je wil. Is dat in dit geval niet zo, of heb je het boekingsproces nog niet zo ver doorlopen?
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik zie het bij kamerinformatie staan maar heb nog niet verder geklikt. Maar klinkt op zich logisch dat je dat later in het proces kan aangeven. Dank!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer