Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikafan
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2
Door drukte ben ik helemaal vergeten zo'n Arieli kaart te bestellen. Gaat nu niet meer lukken omdat we vrijdag weggaan.
De tip voor het T-Mobile Tourist Plan voor 30 dagen is een goede, maar zag wel dat je dan niet internationaal kan bellen (bij Arieli wel dacht ik?). Daar zou ik het vooral voor doen eigenlijk. Binnen de VS verwacht ik geen telefoontjes te hoeven plegen, alhoewel je maar nooit weet natuurlijk. Internetten wil ik vooral via wifi mogelijkheden. Navigatie loopt offline. Dan kan je toch ook via Viper bellen of Facetimen naar Nederland? Of zijn de Wifi netwerken daar meestal zo slecht dat dat niet lukt? Ik wil alleen zo af en toe even contact met het thuisfront. Daar gaat het me vooral om.
De tip voor het T-Mobile Tourist Plan voor 30 dagen is een goede, maar zag wel dat je dan niet internationaal kan bellen (bij Arieli wel dacht ik?). Daar zou ik het vooral voor doen eigenlijk. Binnen de VS verwacht ik geen telefoontjes te hoeven plegen, alhoewel je maar nooit weet natuurlijk. Internetten wil ik vooral via wifi mogelijkheden. Navigatie loopt offline. Dan kan je toch ook via Viper bellen of Facetimen naar Nederland? Of zijn de Wifi netwerken daar meestal zo slecht dat dat niet lukt? Ik wil alleen zo af en toe even contact met het thuisfront. Daar gaat het me vooral om.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dan volstaat Facetimen of videobellen via WhatsApp op de wifi wel toch? Des te beter het hotel des te beter de wifi is mijn ervaring tegenwoordig.Ik wil alleen zo af en toe even contact met het thuisfront. Daar gaat het me vooral om.
Bel via Skype dan. Kost 2 cent per minuut naar vaste lijnen, Wij bellen altijd naar onze ouders vanuit de VS omdat ze in het digitale tijdperk niet meer zo goed mee kynnenMichelAngelo66 schreef:Door drukte ben ik helemaal vergeten zo'n Arieli kaart te bestellen. Gaat nu niet meer lukken omdat we vrijdag weggaan.
-
- Amerikafan
Ga ik dat doen. Is ook wel fijn even wat minderen met de telefoon. Thanks
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
TPLink M7350 samen met een ariele Sim card
Zit nu in kas vegas weet iemand de instellingen van de TPLink heb al van alles geprobeerd maar krijg de internet snelheid niet hoger dan 2G APN simple ingevuld
Zit nu in kas vegas weet iemand de instellingen van de TPLink heb al van alles geprobeerd maar krijg de internet snelheid niet hoger dan 2G APN simple ingevuld
Ik heb een Arieli kaart besteld voor mijn reis eind sept, lekker met onbp data ben benieuwd hoe dat gaat qua snelheid. Heb een dual-sim toestel en hij support 4/5 4G banden dus ik heb goede hoop 

Werkt in je telefoon de 4g wel (als je je arieli kaartje in je telefoon stopt)? Dan ligt het waarschijnlijk aan de banden van je hotspot/mifi router, die niet ondersteund worden in de US.Marcovg schreef:TPLink M7350 samen met een ariele Sim card
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Als ik de specificaties bekijk van de TP link denk ik niet dat deze de 4G LTE banden ondersteund in de VS.Marcovg schreef:TPLink M7350 samen met een ariele Sim card
T-Mobile USA:
Frequencies: Band 2 (1900 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 12 (700 MHz), Band 66 (Extension of band 4 on 1700/2100 MHz), Band 71 (600 MHz)
M7350:
4G: FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20 (2100/1800/2600/900/800MHz)
Ik geef je weinig kans! Alleen de 2100MHz wordt gesupport en aan 1 band heb je niet genoeg!
Frequencies: Band 2 (1900 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 12 (700 MHz), Band 66 (Extension of band 4 on 1700/2100 MHz), Band 71 (600 MHz)
M7350:
4G: FDD-LTE B1/B3/B7/B8/B20 (2100/1800/2600/900/800MHz)
Ik geef je weinig kans! Alleen de 2100MHz wordt gesupport en aan 1 band heb je niet genoeg!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Had het T-Mobile tourist kaartje gekocht bij een T-Mobile store.
Helaas waren er heel veel plaatsen (Nationale parken) waar T-Mobile geen bereik heeft en je dus ook geen internet hebt, (stukje roaming van 0.0488GB maar daar ben je redelijk snel doorheen).
Ben er dus niet zo tevreden over.
Helaas waren er heel veel plaatsen (Nationale parken) waar T-Mobile geen bereik heeft en je dus ook geen internet hebt, (stukje roaming van 0.0488GB maar daar ben je redelijk snel doorheen).
Ben er dus niet zo tevreden over.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tja, mobiel bereik in de Nationale Parken is beroerd, dat is geen verrassing. Dat zal bij AT&T en Verizon niet beter zijn.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
We zijn hier in Europa en helemaal in Nl natuurlijk ook verwend met de dekking, maar ook in bijv. Frankrijk heb je al veel meer gaten in de dekking..
De reclame doet je ook geloven dat je BVN in de middle of nowhere kunt ontvangen. Kan ook, maar heel klein verschijnt er even dat het via satelliet kan zijn.
De reclame doet je ook geloven dat je BVN in de middle of nowhere kunt ontvangen. Kan ook, maar heel klein verschijnt er even dat het via satelliet kan zijn.
Naar aanleiding van onze zoektocht naar mobiel internet opties voor de trip naar Florida volgend jaar heb ik iets gevonden wat voor meer mensen interessant kan zijn. Al zoekende naar tickets op de Ierse AttractionticketsDirect stuitte ik op allerlei extra's als je b.v. een Orlando 6 Park FlexiTicket koopt. Eén van deze extra's is een sim-card waarbij 5 dagen ongelimiteerd kan internetten en bellen.
Nu is 5 dagen niet zo heel interessant maar nader onderzoek deed mij belanden op de site van de verstrekker van deze sim-cards: SmartSIM USA.
3 dagen geleden (lees ik op hun Facebook) hebben ze een nieuwe sim-card geïntroduceerd: De Valencia Orange VIP SIM card.
Deze simkaart laat je ongelimiteerd data gebruiken, ongelimiteerd sms berichten verzenden (±140 landen), heeft nation-wide (USA) bereik, ongelimiteerd bellen in de USA, ongelimiteerd internationaal gebeld worden EN gratis mobiel hotspot aanmaken (5 devices) en tethering ... pretty sweat.
De prijzen voor een plan zijn voor 10, 15 , 20 en 30 dagen en lopen van $29,99 tot $59,99.
De simkaartjes zelf kosten $9,99 per stuk om verzonden te worden naar Nederland (of ander adres in USA bv) maar dit kan goedkoper door de code SD4LC te gebruiken. Deze code is gelimiteerd voor 2 simkaartjes. Het verzenden kost dan $2. Standard International verzending (approximately 10-14 Days) is daarmee bijna gratis. De code komt van de Dine 4 Less site.
Al met al lijkt mij dit een aantrekkelijk alternatief voor bijvoorbeeld ArieliMobile. Vooral omdat er een hotspot aangemaakt kan worden in tegenstelling tot ArieliMobile. De ervaring die wij hebben met ArieliMobile is een positieve. In New York hebben wij naar volle tevredenheid deze service gebruikt. Hopelijk is SmartSIM USA van dezelfde kwaliteit.
Zelf heb ik nog een aantal vragen voordat ik tot koop aan ga, bijvoorbeeld;
– op welk netwerk draait deze simkaart (adverteren met "the fastest network in America" en dat is T-Mobile).
– hoe lang is een kaartje geldig als ik nu bestel en pas in 2019 nodig heb.
– is deze partij betrouwbaar (op Facebook hebben ze 1 review en ze bestaan nog niet zo lang dus kan er weinig over vinden)
Aangezien we nog een jaar hebben om alles te plannen kan ik nog even wachten met bestellen en zo zien of er wat meer bekend wordt over de service verlening en betrouwbaarheid. Toch wilde ik het hier op het forum publiekelijk maken mochten mensen zoiets snel nodig hebben
.
Nu is 5 dagen niet zo heel interessant maar nader onderzoek deed mij belanden op de site van de verstrekker van deze sim-cards: SmartSIM USA.
3 dagen geleden (lees ik op hun Facebook) hebben ze een nieuwe sim-card geïntroduceerd: De Valencia Orange VIP SIM card.

De prijzen voor een plan zijn voor 10, 15 , 20 en 30 dagen en lopen van $29,99 tot $59,99.
De simkaartjes zelf kosten $9,99 per stuk om verzonden te worden naar Nederland (of ander adres in USA bv) maar dit kan goedkoper door de code SD4LC te gebruiken. Deze code is gelimiteerd voor 2 simkaartjes. Het verzenden kost dan $2. Standard International verzending (approximately 10-14 Days) is daarmee bijna gratis. De code komt van de Dine 4 Less site.
Al met al lijkt mij dit een aantrekkelijk alternatief voor bijvoorbeeld ArieliMobile. Vooral omdat er een hotspot aangemaakt kan worden in tegenstelling tot ArieliMobile. De ervaring die wij hebben met ArieliMobile is een positieve. In New York hebben wij naar volle tevredenheid deze service gebruikt. Hopelijk is SmartSIM USA van dezelfde kwaliteit.
Zelf heb ik nog een aantal vragen voordat ik tot koop aan ga, bijvoorbeeld;
– op welk netwerk draait deze simkaart (adverteren met "the fastest network in America" en dat is T-Mobile).
– hoe lang is een kaartje geldig als ik nu bestel en pas in 2019 nodig heb.
– is deze partij betrouwbaar (op Facebook hebben ze 1 review en ze bestaan nog niet zo lang dus kan er weinig over vinden)
Aangezien we nog een jaar hebben om alles te plannen kan ik nog even wachten met bestellen en zo zien of er wat meer bekend wordt over de service verlening en betrouwbaarheid. Toch wilde ik het hier op het forum publiekelijk maken mochten mensen zoiets snel nodig hebben

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Help ! Wie kan mij helpen zit al in Amerika en probeer de kaart van arieli aan het werk te krijgen op mijn iphone z , maar het lukt nog op geen manier . Hij is al geactiveerd en hij zit al in mijn iphone maar krijg steeds een pop up over nieuw nummer , de vraag of ik de postcode van het gebied wil invoeren en een code die ik zou moeten invoeren ? Als ik dit negeer krijg ik melding dat pdp ? Het niet doet, als ik willekeurige postcode invoer en vervolgens de verificatie invoer dan lukt die verificatie code niet (kan hem dan niet doorklikken ) weet iemand wat ik fout doe?
- Division
- Amerikakenner
Ik heb al die meldingen allemaal genegeerd om een nieuw nummer te registreren en ik had gewoon bereik/LTE.
Idem, heb na al die meldingen wel mijn telefoon even opnieuw opgestart. Maar dat zul je al geprobeerd hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Heb hem inderdaad al een paar keer opnieuw opgestart. Grrrr hielp niks , hebben jullie al die meldingen gewoon weggedrukt of iets dan ? Nergens iets ingevoerd?
- Division
- Amerikakenner
Gewoon weggedrukt, nergens iets ingevoerd. Ik kreeg 2 opties onder elkaar, die heb ik beiden niet aangeklikt.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar heb je AT&T dan kun je dmv *777*3# te “draaien” je resterende tegoed opvragen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Mijn ervaring met arieli:
1 maand voor vertrek heb ik het AT&T unlimited data Simkaartje besteld, 1 week daarna kwam die al binnen, een snelle levering dus.
Daarna heb ik 1 dag voor vertrek het simkaartje geactiveerd op arieli's website, dit ging ook goed.
In het vliegtuig heb ik het kaartje in mijn telefoon gedaan en na het landen had ik meteen LTE signaal.
De data werkt goed, het is onbeperkt dus je hoeft eigenlijk geen WiFi meer te gebruiken. Ik heb echter wel ervaren dat je op plekken waar het druk is op het netwerk (bijv. In de spits of downtown) het internet behoorlijk traag kan zijn, toch kon ik nog wel altijd whatsappen en Google Maps gebruiken.
Ook is er op sommige afgelegen wegen geen bereik en daardoor kun je niet in afgelegen gebieden navigeren met Waze (Google maps werkt wel offline als je begint met internet). In nationale parken was er ook geen bereik, maar dat valt te verwachten.
Tot slot krijg ik elke dag wel een stuk of 3 SMS'jes of Telefoontjes van onbekende nummers, deze kan je gewoon negeren, maar het is toch vervelend als je je nummer ook hebt opgegeven bij anderen die je kunnen bellen.
1 maand voor vertrek heb ik het AT&T unlimited data Simkaartje besteld, 1 week daarna kwam die al binnen, een snelle levering dus.
Daarna heb ik 1 dag voor vertrek het simkaartje geactiveerd op arieli's website, dit ging ook goed.
In het vliegtuig heb ik het kaartje in mijn telefoon gedaan en na het landen had ik meteen LTE signaal.
De data werkt goed, het is onbeperkt dus je hoeft eigenlijk geen WiFi meer te gebruiken. Ik heb echter wel ervaren dat je op plekken waar het druk is op het netwerk (bijv. In de spits of downtown) het internet behoorlijk traag kan zijn, toch kon ik nog wel altijd whatsappen en Google Maps gebruiken.
Ook is er op sommige afgelegen wegen geen bereik en daardoor kun je niet in afgelegen gebieden navigeren met Waze (Google maps werkt wel offline als je begint met internet). In nationale parken was er ook geen bereik, maar dat valt te verwachten.
Tot slot krijg ik elke dag wel een stuk of 3 SMS'jes of Telefoontjes van onbekende nummers, deze kan je gewoon negeren, maar het is toch vervelend als je je nummer ook hebt opgegeven bij anderen die je kunnen bellen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2712 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties