Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste
Mijn ouders zijn ook heel erg gek van de MSC Yacht Club, maar voor de gewone gebruiker vind ik MSC eigenlijk niet goed genoeg (dus inderdaad, wat je al schetst, in het normale gedeelte). Dan zou ik zeker gaan voor Royal Carribean, vond het eten daar gewoon echt een stuk beter 

Klopt, voor een totaaloverzicht van alle eetgelegenheden aan boord is dit een mooi overzicht: http://www.cruiseastute.com/ship.php?sh ... ure=diningHarry schreef:Bedankt voor je mooie en uitgebreide reactie, cruisen is inderdaad zeer verslavend.
![]()
Nog een tip voor "normale"reizigers, als je de buffet ontbijt chaos wil ontlopen kun je ook altijd in de MDR ontbijten, daar wordt je gewoon bedient en zoals altijd op een cruise bestel wat je wilt.
Wij hebben inmiddels 3 cruisen gemaakt: 1 met Royal Carribean (Oasis of the Seas) en 2 x Norwegian Cruise line (Epic en Spirit).
Zonder twijfel vonden we de cruise op de Oasis van RC het allerleukste!! Is lekker Amerikaans; groot/groter/groots!! Alles was super van onze balkonhut tot aan het eten/shows/discotheken/zwembaden/bestemmingen etc.
Dat wil niet zeggen dat de andere twee niet leuk waren. Integendeel, Epic was ook een enorme schip (wel uiteraard kleiner dan de Oasis), qua eten, balkonhut en bestemming was er weinig verschil met RC. Maar de entertainment/disco vonden wij toch nog net ietsie minder (maar zeker niet slecht). Wij houden nou eenmaal van de overdrevenheid en grootsheid van de Amerikanen.
De Spirit was beduidend kleiner dat de andere 2 schepen (was een Middellandse Zee Cruise). Maar hier deden we het meer voor de steden, dan voor het schip zelf (inscheping was in Barcelona en zo heel veel mooie steden in verschillende landen rond de Middellandse zee gezien (Rome, Florence, Venetië, Toulon, Mykonos, Istanbul, Izmir, Athene en nog paar die ik vergeten ben).
We hebben plannen om weer te cruisen, moeten ff kijken wat we gaan doen want we hebben al aardig wat caribische eilanden gezien. Misschien wel een cruise vanaf New York. Maar het liefst dit keer weer met Royal Carribean!!
Zonder twijfel vonden we de cruise op de Oasis van RC het allerleukste!! Is lekker Amerikaans; groot/groter/groots!! Alles was super van onze balkonhut tot aan het eten/shows/discotheken/zwembaden/bestemmingen etc.
Dat wil niet zeggen dat de andere twee niet leuk waren. Integendeel, Epic was ook een enorme schip (wel uiteraard kleiner dan de Oasis), qua eten, balkonhut en bestemming was er weinig verschil met RC. Maar de entertainment/disco vonden wij toch nog net ietsie minder (maar zeker niet slecht). Wij houden nou eenmaal van de overdrevenheid en grootsheid van de Amerikanen.
De Spirit was beduidend kleiner dat de andere 2 schepen (was een Middellandse Zee Cruise). Maar hier deden we het meer voor de steden, dan voor het schip zelf (inscheping was in Barcelona en zo heel veel mooie steden in verschillende landen rond de Middellandse zee gezien (Rome, Florence, Venetië, Toulon, Mykonos, Istanbul, Izmir, Athene en nog paar die ik vergeten ben).
We hebben plannen om weer te cruisen, moeten ff kijken wat we gaan doen want we hebben al aardig wat caribische eilanden gezien. Misschien wel een cruise vanaf New York. Maar het liefst dit keer weer met Royal Carribean!!
RCL heeft ook echt mijn voorkeur en ik zou het liefst volgend jaar met hun nieuwste schip de Mediterraanse steden cruise maken maar mijn man wil niet. Ik vrees dat ik voorzichtig op moet bouwen met eerst eens een paar dagen als we toch ooit de kant van Florida opgaan.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Na de 7de cruise met de Royal Caribbean met de Explorer of the Seas was deze ook de laatste cruise die wij ooit zullen doen met deze maatschappij. Wij willen niet uit dineren en gaan dan ook alleen naar het Windjammer cafe. Wat een puinhoop was het. 's Morgens geen tafel vrij of je moet een half uur van te voren gaan hijgen voor de deur tot dat ze open gaan. En dat gedurende de hele cruise. 's Middags alleen tafels vrij bij een dag als je van boord kan. 's Avonds soms heel druk of doodstil...altijd afwachten. De manager zei door de telefoon "it is a disaster" waar wij bij stonden. Tafels werden niet afgeruimd en en wij stapelde het vuile servies (dat nog van een ander was) maar op een hoekje van de tafel. Je plakte ook aan de vloer vast. De kok was gek op sambal en het stoom kwam af en toe uit onze oren, en mais met kaneel was voor ons echt een stap te ver. Onze gekookte eieren waren bruin gekookt. Gevalletje droog laten koken. Een bordje lezen bij vele gerechten gaf heel wat lachsalvo want wat er in de pan zat leek in vele gevallen niet wat op het bordje stond. Vragen wat het was hielp ook niet want het bediende personeel sprak heel slecht Engels. Op zeedagen was er bijna geen vrije stoel of tafel te vinden, maakt niet uit waar je was (restaurant, bibliotheek, hal etc.).Buiten wel maar als je gaat varen in Alaska is dat gauw te koud. Wij hebben ons best vermaakt en de natuur is prachtig. Maar op een cruise wil je ook lekker eten en dat viel deze cruise vies tegen. Wij hadden ook nog nooit een cruise gemaakt in het koudere deel van de USA en hadden niet verwacht dat het zo druk op een boot kan zijn. Wij hebben maar heel veel de trap genomen wat als je de lift nam voelde ik me vaak een sardientje. Bovendien moest je heel lang wachten tot er eindelijk een lift kwam. In die tijd kon je al drie keer op en neer lopen.
Volgende keer willen wij een keer na de ABC eilanden of een panama kanaal cruise, maar niet met de Royal Caribbean.
Volgende keer willen wij een keer na de ABC eilanden of een panama kanaal cruise, maar niet met de Royal Caribbean.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Oei dat klinkt niet best zo druk. Das dan weer voordeel van de wat kleinere omvang van de MS Noordam van de HAL waar wij in juli mee in Alaska voeren. Daar was het zelden een gekkenhuis. Een keertje wat langer moeten wachten savonds bij de MDR maar verder eigenlijk nooit. Mjah en de liften waren wat traag maar nooit vol. Het buffet meden wij dan weer als de pest, dat was niet ons ding, Uh ja nou ik er over nadenk het was me daar te druk. Hoewel, volgens mij zat zitplaatsen hoor, het was meer de sfeer van drukte waar wij niet van houden. Vond het wel relaxed om bediend te worden en heb er heerlijk gegeten zeker ook met mijn ernstige voedselallergie even spannend of dat goed gaat. Verder op de dekken, in de bars etc altijd plaats. Entertainment aan boord was trouwens maar matig hoor, daarvoor hoef je duidelijk niet mee met de HAL iig niet op dit traject / met dit schip. Nah ja, ik kwam voor Alaska dus ik vond het allang prima.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Entertainment is voor mij wel een belangrijke factor (bij een week ofzo).
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Wij zijn net terug van Florida.
En hebben een minicruise naar de bahama's gedaan met de Royal Carribean, Enchantment of the Seas
Dit was voor onze eerste keer op een cruise, dus we wisten niet echt of het concept ons zou aanstaan...
Wij waren vrij vroeg op het schip, en onze eerste lunch aan boord, was al meteen niet echt een succes. Zoals hier eerder werd gezegd, was de Windjammer enorm druk, een echte mierennest. Het eten vonden we wel lekker, veel keuze, maar is echte grootkeuken.
Nadien wilden we even ontspannen aan het zwembad. De muziek stond hier heel luid en er was geen stoel meer vrij. Ook staan de stoelen heel dicht bij elkaar. 's Avonds het eten in restaurant "My Fair lady" was lekker, een keuze menu van 3 gangen. Onze kinderen zijn moeilijke eters en ook zij hebben hun keuze hier gevonden. Onze obers waren ook heel vriendelijk en in de weer.
Na de eerste nacht in een balkonkajuit die trouwens heel simpel was ingericht,(foto's op de website lijken mooier) maar met voldoende comfort, aankomst in Coco Cay. Ontbijt in de Windjammer was weer heel uitgebreid maar enorm druk. Zoeken achter een plaatsje en je dan een weg proberen te banen door de drukte aan het buffet. Dag in Coco Cay was leuk en 's middags was er barbecue. Ook kan je op verschillende plaatsen hotdogs en vers fruit krijgen. De 2de avond is het dan galadiner. Deze menu was vergelijkbaar met die van op de eerste avond. Alleen verwachten ze dat iedereen zich opkleed en trekken ze hiervan foto's die je achteraf kan aankopen. Maar er waren net zoveel mensen die gewoon in hun dagelijkse short kwamen eten.
Voor de 2de dag hebben wij ons ontbijt op de kamer laten brengen. Hier rekenen ze ongeveer 8 USD voor aan. Maar is een aanrader, je besteld wat je wenst van broodjes, toast, pannekoeken enzoverder en kan rustig op je terrasje eten...
Nassau was leuk om te zien. En viel bij ons meer in de smaak dan coco Cay.
3de ochtend kan je nog gaan ontbijten. En die dag was het ontbijt in de Windjammer wat rustiger, maar wij hoorden dan ook bij de laatste groep die het schip mocht verlaten.
Wij persoonlijk vinden het concept van een cruise wel leuk, maar als we dit nog zouden doen, zouden we op zoek gaan naar een cruiseschip waar het minder druk is aan boord. Maar dat is onze persoonlijke mening, want er waren veel mensen aan boord, die net voor de drukte, en party-sfeer hier waren.
En hebben een minicruise naar de bahama's gedaan met de Royal Carribean, Enchantment of the Seas
Dit was voor onze eerste keer op een cruise, dus we wisten niet echt of het concept ons zou aanstaan...
Wij waren vrij vroeg op het schip, en onze eerste lunch aan boord, was al meteen niet echt een succes. Zoals hier eerder werd gezegd, was de Windjammer enorm druk, een echte mierennest. Het eten vonden we wel lekker, veel keuze, maar is echte grootkeuken.
Nadien wilden we even ontspannen aan het zwembad. De muziek stond hier heel luid en er was geen stoel meer vrij. Ook staan de stoelen heel dicht bij elkaar. 's Avonds het eten in restaurant "My Fair lady" was lekker, een keuze menu van 3 gangen. Onze kinderen zijn moeilijke eters en ook zij hebben hun keuze hier gevonden. Onze obers waren ook heel vriendelijk en in de weer.
Na de eerste nacht in een balkonkajuit die trouwens heel simpel was ingericht,(foto's op de website lijken mooier) maar met voldoende comfort, aankomst in Coco Cay. Ontbijt in de Windjammer was weer heel uitgebreid maar enorm druk. Zoeken achter een plaatsje en je dan een weg proberen te banen door de drukte aan het buffet. Dag in Coco Cay was leuk en 's middags was er barbecue. Ook kan je op verschillende plaatsen hotdogs en vers fruit krijgen. De 2de avond is het dan galadiner. Deze menu was vergelijkbaar met die van op de eerste avond. Alleen verwachten ze dat iedereen zich opkleed en trekken ze hiervan foto's die je achteraf kan aankopen. Maar er waren net zoveel mensen die gewoon in hun dagelijkse short kwamen eten.
Voor de 2de dag hebben wij ons ontbijt op de kamer laten brengen. Hier rekenen ze ongeveer 8 USD voor aan. Maar is een aanrader, je besteld wat je wenst van broodjes, toast, pannekoeken enzoverder en kan rustig op je terrasje eten...
Nassau was leuk om te zien. En viel bij ons meer in de smaak dan coco Cay.
3de ochtend kan je nog gaan ontbijten. En die dag was het ontbijt in de Windjammer wat rustiger, maar wij hoorden dan ook bij de laatste groep die het schip mocht verlaten.
Wij persoonlijk vinden het concept van een cruise wel leuk, maar als we dit nog zouden doen, zouden we op zoek gaan naar een cruiseschip waar het minder druk is aan boord. Maar dat is onze persoonlijke mening, want er waren veel mensen aan boord, die net voor de drukte, en party-sfeer hier waren.
Geen idee hoe dat bij RC gaat, maar de ervaringen die ik lees zijn via MSC te voorkomen door te kiezen voor de MSC Yacht Club. Ik ben er van overtuigd dat diegene die voor het eerst een dergelijke cruise hebben gemaakt, zoals wij uit ervaring zelf kunnen zeggen, prima ambassadeurs zijn geworden.
De hierboven genoemde ervaringen komen redelijk overeen met die van bijvoorbeeld een Turks All in resort, met name de drukte en perikelen rondom het eten. De lift is als YV member ook geen issue, je hebt een pasje en krijgt voorrang bij diverse liften zodat je nooit lang hoeft te wachten. Zelfs in de lift kun je je pasje gebruiken om direct naar de door jou gewenste verdieping te gaan!
Uiteraard is er een prijsverschil, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de heerlijke ervaring en herinneringen waar je meer dan tevreden op terug kunt kijken. Nee, ik werk niet bij MSC, maar wij zijn nu bijna 1,5 week terug van die eerste ervaring en verlangen steeds weer terug naar het comfort, de luxe en de heerlijke vakantie waar wij met volle tevredenheid op terug kunnen kijken. De foto's worden bijna elke dag bekeken en de kids raken er niet over uitgepraat sinds we bij terugkomst weer in ons reguliere Nederlandse ritme aan het komen zijn.
We waren vooraf een beetje bang dat het een stereotype pensionado vakantie zou zijn met veel oude(re) mensen aan boord, maar niets is minder waar.
Mijn advies zou dan ook aan eenieder zijn; doorsparen om écht een geweldige cruise te kunnen ervaren en ik zou er zelf voor kiezen om dan maar een jaartje later te gaan als de financiën het op dat moment niet toe zouden laten. Wij zijn in ieder geval voor volgend jaar alweer aan het kijken!
De hierboven genoemde ervaringen komen redelijk overeen met die van bijvoorbeeld een Turks All in resort, met name de drukte en perikelen rondom het eten. De lift is als YV member ook geen issue, je hebt een pasje en krijgt voorrang bij diverse liften zodat je nooit lang hoeft te wachten. Zelfs in de lift kun je je pasje gebruiken om direct naar de door jou gewenste verdieping te gaan!
Uiteraard is er een prijsverschil, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de heerlijke ervaring en herinneringen waar je meer dan tevreden op terug kunt kijken. Nee, ik werk niet bij MSC, maar wij zijn nu bijna 1,5 week terug van die eerste ervaring en verlangen steeds weer terug naar het comfort, de luxe en de heerlijke vakantie waar wij met volle tevredenheid op terug kunnen kijken. De foto's worden bijna elke dag bekeken en de kids raken er niet over uitgepraat sinds we bij terugkomst weer in ons reguliere Nederlandse ritme aan het komen zijn.
We waren vooraf een beetje bang dat het een stereotype pensionado vakantie zou zijn met veel oude(re) mensen aan boord, maar niets is minder waar.
Mijn advies zou dan ook aan eenieder zijn; doorsparen om écht een geweldige cruise te kunnen ervaren en ik zou er zelf voor kiezen om dan maar een jaartje later te gaan als de financiën het op dat moment niet toe zouden laten. Wij zijn in ieder geval voor volgend jaar alweer aan het kijken!

- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoog tijd om hier terug te koppelen hoe onze Caribbean cruise in maart met Celebrity Cruises (dochtermaatschappij van Royal Caribbean) is bevallen:BigAppleLover schreef:Zelf staan we op het punt om onze eerste cruise te maken. Kan dus pas over een paar weken mijn ervaring delen![]()
Wij wilden graag een cruise om eens te testen of cruisen ook iets voor ons zou zijn: een soort combi van all inclusive (houden we normaal niet van), maar dan toch ook rondreizen en dingen zien, doen en ontdekken. Ook belangrijk waren voor ons de uitgangspunten: lekker een weekje ontspannen genieten Met een boekje in de zon, lekker eten (zeer belangrijk), relaxt goed entertainment aan boord, een beetje luxe, vriendelijk personeel en niet teveel drukte (geen feestboot). Ook wilden we het gelijk goed doen door te gaan cruisen in de Carribean.
De cruise ervaring met de Celebrity Reflection heeft onze verwachtingen ver overtroffen!!! Hierboven schreef ik al wat ik hoopte te vinden en dat heeft Celebrity ons ook echt geboden en overtroffen: heerlijk eten overal aan boord, oprecht vriendelijke medewerkers, luxe gevoel op de kamer en de rest van het schip, kwalitatief goede (niet over de top) shows aan boord, een goede combi van activiteiten en relaxen en overall een gezellige sfeer aan boord.
Wat het eten betreft enkele voorbeelden: alle gerechten worden aan boord vers vanaf de basis gemaakt, hoge kwaliteit in het a la carte restaurant (met vrije keuze in voor-, hoofd- en nagerechten qua aantallen), in het buffetrestaurant echt Indiase gerechten, pizzabodems werden er ter plekke gekneed en als toetje kon je bijv. heerlijk vers bereid Italiaans ijs laten opscheppen. Ook de gratis gebakjes in de koffiebar werden elke dag vers gemaakt aan boord: steeds keuze uit 8-10 soorten die 's middags weer anders waren dan 's ochtends. Kortom....genieten en niet goed voor de lijn

Wij hadden een binnenhut geboekt op de 11e verdieping in het midden van het schip en dat was een uitstekende keus. Zoals we verwachten waren we maar heel weinig in de kamer, omdat er zoveel te doen was op het schip en er bovendien genoeg lekkere plekjes aan boord waren waar je rustig met een drankje op het dek (of binnen achterglas) kon genieten van de rust en het uitzicht. Een balkon of raam in de kamer hebben we dan ook niet gemist (zeker gelet op het prijsverschil: buitenhut/balkonhut waren minimaal dubbel zo duur). De kamer was bovendien heel ruim, zeer comfortabel en uitstekend ingedeeld waardoor we al onze spullen (incl 2 hard schalen koffers) prima kwijt konden. We spraken bovendien verschillende medereizigers die een balkonhut hadden, maar 's ochtend daar niet konden zitten aanzien de zon er op die momenten vol op stond waardoor het er veel te warm was.
Celebrity staat NIET bekend om het over the top entertainment, ziplines, glijbanen, etc en zodoende krijg je ook vanzelf een ander publiek aan boord waaronder dus ook relatief weinig gezinnen met kinderen. Wij vonden dat prettig en voelden ons er helemaal thuis. Ondanks dat het schip volgeboekt was (dik 3000 passagiers en 1200 personeel) voelde dat niet zo, behalve aan de zeer kleine buitenzwembaden waarop beide zeedagen alle bedjes ook vol lagen. Op het schip met name Amerikanen en Canadesen (bijna 50-50% verdeeld) met slechts een handje vol Europeanen. De leeftijden lagen gemiddeld zo tussen 40-60 jaar, met daarnaast ook wat twintigers/dertigers en diverse ouderen met of zonder rollator/rolstoel. Bovendien opvallend veel ervaringen cruisers: vaak diverse maatschappijen uitgeprobeerd, waarbij uiteindelijk Celebrity vaak toch hun favoriet was.
De door Celebrity aangeboden excursie zijn, net als bij alle cruise maatschappijen, belachelijk duur. Wij hebben er dan ook geen gebruik van gemaakt, maar gewoon voorafgaande aan de cruise zelf enkele zaken uitgezocht en geboekt. Voor Cozumel (Mexico) had ik zelf een auto gehuurd bij Alamo en het eiland zelf verkend. Op Grand Cayman hadden we fietsen gehuurd en lekker gefietst door de natuur, waarbij we door de eigenaar bij de haven werden opgehaald en weer teruggebracht. Beiden voor een fractie van de prijs van de officiële excursies en beide dagen waren heerlijk ontspannen: even je eigen plan trekken en genieten van deze mooie, zonnige eilanden.
Wij zijn dus zeer enthousiast over Celebrity Cruises en over cruises als een ontspannen vakantie. Wij gaan zeker weer cruisen en dan graag weer met Celebrity (een andere maatschappij kan voor ons alleen maar tegenvallen

Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 30 aug 2017, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Wauw dit klinkt als een droom!
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hahaha....."een droom" is misschien wat overdreven, maar "een bijzonder mooie ervaring" was het zeer zeker.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Haha.
Alles in perspectief natuurlijk.
Alles in perspectief natuurlijk.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Wij zijn ook al naar All in resorts geweest. Oa in Turkije, en de drukte in de Windjammer voor het ontbijt en de lunch was veel erger. Maar er zijn natuurlijk andere opties zoals het ontbijt op je kamer laten leveren. 8USD extra hiervoor was echt niet veel. Alleen even oppassen met de menu. Als er pancake staat bvb bedoelen ze 2, eieren zijn er ook 2... Dit stond niet duidelijk op de menu, waardoor wij veel te veel eten in onze statement room kregenMitico schreef: De hierboven genoemde ervaringen komen redelijk overeen met die van bijvoorbeeld een Turks All in resort, met name de drukte en perikelen rondom het eten. De lift is als YV member ook geen issue, je hebt een pasje en krijgt voorrang bij diverse liften zodat je nooit lang hoeft te wachten. Zelfs in de lift kun je je pasje gebruiken om direct naar de door jou gewenste verdieping te gaan!

En het concept om 's morgens ergens aan te komen en een hele dag daar te kunnen doorbrengen was een aanrader voor ons.
De Celebrity cruises lijken me zeer interessant

- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Even nog een vraagje zijn er shuttle bussen van en naar de luchthaven/autoverhuur naar de cruise terminal of moet je een taxi nemen
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Even een tijdje niet op het forum geweest en ben benieuwd of SuzieQ en henriette er al uit zijn, of misschien al zelfs wat geboekt hebben?
Misschien een beetje laat antwoord op de vraag van henriette; wij hadden bij Alamo een auto gehuurd en als inleverpunt gekozen voor Car Rental Downtown Miami/Port of Miami (let op de beperkte openingstijden van het kantoor!).
We zijn eerst naar de cruiseterminal gereden, hebben daar ingecheckt en de koffers achtergelaten. Vervolgens de auto ingeleverd en teruggelopen vanaf het inleverpunt naar de cruiseterminal. Prima aan te lopen (klein halfuurtje wandelen, maar een hele leuke route langs onder andere de American Airlines Arena en over de brug waar je mooie plaatjes kunt schieten van de schepen en de skyline van Miami). Uiteraard kun je ook een taxi nemen, echter vonden wij het wandelingetje erg leuk en prima te doen.
Bij terugkomst van het schip in Miami hebben we wel een taxi gepakt om weer bij Alamo te komen omdat we nu met onze volledige bagage aan wal stonden (je kunt er uiteraard ook voor kiezen om iemand vooruit te sturen en de huurauto op te halen).
Misschien een beetje laat antwoord op de vraag van henriette; wij hadden bij Alamo een auto gehuurd en als inleverpunt gekozen voor Car Rental Downtown Miami/Port of Miami (let op de beperkte openingstijden van het kantoor!).
We zijn eerst naar de cruiseterminal gereden, hebben daar ingecheckt en de koffers achtergelaten. Vervolgens de auto ingeleverd en teruggelopen vanaf het inleverpunt naar de cruiseterminal. Prima aan te lopen (klein halfuurtje wandelen, maar een hele leuke route langs onder andere de American Airlines Arena en over de brug waar je mooie plaatjes kunt schieten van de schepen en de skyline van Miami). Uiteraard kun je ook een taxi nemen, echter vonden wij het wandelingetje erg leuk en prima te doen.
Bij terugkomst van het schip in Miami hebben we wel een taxi gepakt om weer bij Alamo te komen omdat we nu met onze volledige bagage aan wal stonden (je kunt er uiteraard ook voor kiezen om iemand vooruit te sturen en de huurauto op te halen).
Net als Mitico ook benieuwd of SuzieQ en henriette er al uit zijn, of al geboekt hebben?
Opvallend dat 'nog' niemand de optie Disney Cruise Line heeft genoemd.
Om aan te sluiten bij de vraag van SuzieQ welke rederij goede korte Bahama cruises heeft hoort Disney daar zeker bij.
Geen idee wat de samenstelling is van jullie reisgezelschap en wat jullie budget is maar mijn ervaring met Disney Cruise is uitmuntend.
Zeker voor korte Bahama tripjes heeft Disney Cruise (vertrekkend uit Port Canaveral en Miami port) meerdere opties.
Disney Cruise Line is wat mij betreft de ultieme luxe rederij om op te cruisen (zelfs voor volwassenen).
Je zou denken dat het alleen voor kinderen is en te veel lijkt op een varend pretpark ... dat is het gelukkig helemaal niet.
Heb je kinderen is het schip volledig beschikbaar, heb je geen kinderen en vindt je Disney leuk zijn er talloze gedeeltes waar alleen volwassenen mogen komen, verboden zelfs voor kinderen (zoals zwembaden, bars, spa's, activiteiten, etc.).
Ze varen naar een Disney privé eiland, Castaway Cay, (met de Bahama cruises) wat exclusief toegankelijk is voor Disney Cruise Line gasten.
Het personeel gaat echt ver in de serviceverlening om het je naar de zin te maken.
De ervaring die Disney biedt is luxe tot in de puntjes geregeld en dat maakt het best prijzig.
Dat is mijn twee centen ... wilde deze even toevoegen aan alle andere informatie
.
Opvallend dat 'nog' niemand de optie Disney Cruise Line heeft genoemd.
Om aan te sluiten bij de vraag van SuzieQ welke rederij goede korte Bahama cruises heeft hoort Disney daar zeker bij.
Geen idee wat de samenstelling is van jullie reisgezelschap en wat jullie budget is maar mijn ervaring met Disney Cruise is uitmuntend.
Zeker voor korte Bahama tripjes heeft Disney Cruise (vertrekkend uit Port Canaveral en Miami port) meerdere opties.
Disney Cruise Line is wat mij betreft de ultieme luxe rederij om op te cruisen (zelfs voor volwassenen).
Je zou denken dat het alleen voor kinderen is en te veel lijkt op een varend pretpark ... dat is het gelukkig helemaal niet.
Heb je kinderen is het schip volledig beschikbaar, heb je geen kinderen en vindt je Disney leuk zijn er talloze gedeeltes waar alleen volwassenen mogen komen, verboden zelfs voor kinderen (zoals zwembaden, bars, spa's, activiteiten, etc.).
Ze varen naar een Disney privé eiland, Castaway Cay, (met de Bahama cruises) wat exclusief toegankelijk is voor Disney Cruise Line gasten.
Het personeel gaat echt ver in de serviceverlening om het je naar de zin te maken.
De ervaring die Disney biedt is luxe tot in de puntjes geregeld en dat maakt het best prijzig.
Dat is mijn twee centen ... wilde deze even toevoegen aan alle andere informatie

Het is afhankelijk met welke rederij je vaart.henriette schreef:Even nog een vraagje zijn er shuttle bussen van en naar de luchthaven/autoverhuur naar de cruise terminal of moet je een taxi nemen
Disney Cruise Line heeft inderdaad een shuttle bus (waar je voor betaald, ± $35 pp). Andere maatschappijen waarschijnlijk ook.
Er zijn ook andere opties;
- - Neem een Uber. Het is nog niet zo ingeburgerd in NL maar in USA
- Reserveer een privé auto. Ik hoor veel mensen op Facebook groepen en USA Fora praten over Happy Limo (https://www.happylimo.com/).
- Of Smart-Two shuttles https://www.smart-two.com/
- Of je kan een auto huren en op de haven parkeren.
Nee wij zijn er nog niet uit. Beetje afhankelijk van de plannen. Disney lijkt mij wel gaaf, maar zo duur!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Nou, wij zijn er meer dan klaar voor: nog 47 dagen, vertrek vanaf Miami met de MSC Seaside.
Kan niet wachten!!
Kan niet wachten!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3236 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut