Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley tours als je zwanger bent.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
klaaspiet
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Monument Valley tours als je zwanger bent.

Bericht door klaaspiet »

Hallo,

vorige keer super hulp gehad van dit forum, daarom nu weer een vraag.
Wij, mijn vriendin en ik, gaan dit jaar weer naar Amerika op vakantie, heerlijk 3 weken.

Is onze tweede keer, en zouden deze keer ook zeker weer een tour doen door Monument Valley.
Maar nu is mijn vriendin zwanger en twijfelen we een beetje of dit wel verstandig is, omdat op de meeste websites staat om deze tour te reserveren en dat ze geen zwangere vrouwen verwelkomen.

Is dit Amerikaanse veiligheid, of is dit echt niet aan te raden?

Vorige keer viel het volgens ons allemaal wel een beetje mee met het hobbelen en bobbelen.

Groetjes klaas.
mtl
Amerika-expert

Re: Monument Valley trours als je zwanger bent

Bericht door mtl »

Als ze geen zwangere vrouwen verwelkomen dan lijkt het me dat ze geen zwangere vrouwen toelaten. Heb begrepen dat dergelijke tours niet verstandig zijn voor zwangere vrouwen. Ik zou de vraag rechtstreeks aan de tourorganisator vragen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Monument Valley tours als je zwanger bent.

Bericht door PSVwally »

omdat op de meeste websites staat om deze tour te reserveren en dat ze geen zwangere vrouwen verwelkomen.
Persoonlijk denk ik altijd dat dit soort zaken er niet voor niets staan. Ook al zou het misschien erg voorbarig zijn en al zou het afhangen van de zwangerschapstijd.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

In juni nog een tour gedaan en dit was toch redelijk hobbelig. Je moet jezelf ook afvragen of je dit zelf wel moet willen ipv of dat de tour operators je mee zullen nemen. Zij hebben ook geen zin in mensen die achteraf komen klagen bij een miskraam.
De tours gaan voornamelijk in open wagens waarbij je niet heel comfortable zit.
Je kan er mijns inziens beter voor kiezen om zelf te rijden. Dan kun je zelf kijken waar je gaat rijden en hoe hard etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je het de vorige reis ook al hebt gedaan? Waarom zou je het dan nog eens doen? Genoeg andere leuke dingen. Je kunt ook zelf met de auto gaan, of loop de Wild Cat Trail.
En als je het echt graag wilt dan eerst overleggen met de verloskundige.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Geen idee hoe ver ze dan is, maar ik zou het toch lekker overslaan. Waarom het risico nemen? Het zal er niet voor niets bij staan. De kans dat er iets gebeurd zal klein zijn, maar die Amerikanen nemen liever geen risico's met de 'i'll sue you' cultuur die daar heerst. Daarnaast zou ik zelf liever ook geen risico nemen.

Lekker zelf rijden of heerlijk op het terras met een ice tea naar de mittens turen!
Groetjes,
Daniel
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Als ze zichtbaar zwanger is, zal ze er sowieso niet op mogen. Aansprakelijkheid voor ongevallen nemen ze in de USA heel serieus met al die rechtzaken daar. Ik merk dat ook met het plannen van de reis met ons zoontje. Als een AIrBNB niet overal safety gates ed heeft voorzien, staan ze gelijk geen peuter toe. Hun volste recht natuurlijk.

Als ze 12 weken of minder zwanger is, is de vrucht nog zo klein... Dat er niets mis kan gaan dat veroorzaakt wordt door dat soort externe factoren. Zo ben ik nog lekker gaan skiën op 8 weken zwangerschap. De gyn vond dat ik zelfs moest gaan, nog eens lekker ontspannen.

Als het verder in de zwangerschap is, zou ik het niet doen. Neem het maar van deze mama, je zal je nog veel moeten laten voor je kindje, en dat begint al tijdens de zwangerschap :D
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou het niet doen. Het is echt niet prettig als je zwanger bent, nog afgezien van de vraag of het verstandig is. Het moet ook leuk blijven toch?
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk dat je dat beter aan je dokter kunt vragen.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Waarom zou je dat op het spel zetten? Je kunt altijd nog eens teruggaan met de kleine erbij.
K@tleen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door K@tleen »

Ik ben net terug van een roadtrip in the States waaronder een tour in Monument Valley onder begeleiding van een Navajo Indian gedurende 3,5 uur in een open jeep geboekt via Viator.
In de kleine lettertjes staat dat dit niet geschikt is voor zwangeren en personen met hartproblemen.
En dit is vanwege het feit dat de jeep op ongeplaveide wegen rijdt met veel kuilen en bulten.
Je wordt effectief heen en weer geschud.
Ik zou dit nooit riskeren indien ik zwanger was.
De tour duurde bij ons bovendien een uur langer dan geplant en de hitte was immens.
De Indiiaan heeft wel voldoende water bij voor alle deelnemers , maar toch.

Voor ons gezin was dit wel 1 van de mooiste en leukste dingen die we gedaan / gezien hebben.
Je kan eventueel de optie proberen om met de eigen (huur)wagen een stukje er door te rijden en terug te keren indien het toch niet zou meevallen voor de zwangere buik.
De tours gaan veel verder en ook meer off the road dan de toeristische weg binnen M Valley.
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Wij hebben de rit door MV met de eigen huurauto gedaan. (die moet je wel even carwashen daarna....)
De toeristen die een georganiseerde rondrit maken zitten in een soort pickup truck met bankjes. Die auto's hebben meestal stugge bladveren, dus je wordt aardig door elkaar geschud.
Ik zou het dus niet doen, of met je eigen auto, zodat je je eigen tempo aan kan houden en de hobbels kan proberen te vermijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer