Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dakschade aan de camper

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Dakschade aan de camper

Bericht door jill1234 »

Hoe Kun je dit soort torenhoge eigen risico’ s vermijden? Bij welke verzekeringsmaatschappij / camperverhuurder kun je dit wel afkopen?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ben ik ook wel benieuwd naar hoe het is afgelopen en waar je beter verzekerd bent, en idd hoe zit het met een storm of andere weersomstandigheden. Of wildlife die wat kapot maken??
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Je kan op haar naam klikken, een email sturen met de vraag of ze wil reageren :)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik moest hier vandaag ineens weer aandenken. Helaas nog steeds geen afloop van de 24 000 dollar schade bekend?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Vin.cent schreef:Je kan op haar naam klikken, een email sturen met de vraag of ze wil reageren :)
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ja heb ik toen 11 juni al gedaan.
Geen reactie.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Ik vind het altijd wel jammer, die gevalletjes van mensen helpen, maar niet even een update krijgen over een status.
Alleen op deze manier kan de volgende ook weer geholpen worden, toch? :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Topicstarter heeft bijna een jaar niet meer ingelogd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zal het wel goed zijn afgelopen, alleen slechte bij aflopen posten mensen recensies en klachten over het hele internet!

*positief denken*
USA2012
Amerika-ontdekker

Bericht door USA2012 »

jill1234 schreef:Hoe Kun je dit soort torenhoge eigen risico’ s vermijden? Bij welke verzekeringsmaatschappij / camperverhuurder kun je dit wel afkopen?
Deze vraag is inderdaad nog niet beantwoord. Dus mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag. Boeken via USAreizen werd eerder in dit topic geopperd ivm een eigen risico van max 1500 euro.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik heb van Tioga tours begrepen dat je een aanvullende verzekering bij De Europeesche kan afsluiten waarbij je het eigen risico afkoopt. Toch ben ik nog niet 100 procent overtuigd omdat ik in de kleine lettertjes lees dat bepaalde schades maar tot een maximum zijn verzekerd. Ik hoop hier snel duidelijkheid over te hebben omdat we binnen een week of 6 willen boeken, maar alleen als het risico goed afgedekt is..
USA2012
Amerika-ontdekker

Bericht door USA2012 »

Tioga Tours verwijst naar hun website met de voorwaarden van de camperverzekering. Daarin staat duidelijk:
Cascoschade
- ter afdekking van het eigen risico: Max US$ 5.000,-
- door de verhuurder uitgesloten cascoschade**, per motorvoertuig per gebeurtenis: Max US$ 10.000,-

Dus daarmee blijf je nog steeds met een flinke rekening zitten mocht de dakschade meer dan 10.000 dollar bedragen.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Jeetje, wat hebben we achteraf geluk gehad toen we schade hadden. Gevalletje afdak boven de parkeerplaatsen over het hoofd zien bij het wegrijden bij het visitor centre in Death Valley. In totaal $3000 schade en alles is vergoed. Gedeelte via de standaard verzekering SLI en het eigen risico via de Europeesche verzekeringen. We hebben als ik dit zo lees veel geluk gehad dat we alleen de zijkant geschramt hebben en niet vol de airco geraakt hebben oid. Wat een bedragen zijn dat zeg.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Inderdaad de bedragen die hier genoemd worden zijn behoorlijk hoog. Ondanks dat er in de voorwaarde staat dat er een maximum vergoeding is geeft de naam all risk wel een andere indruk.
Omdat de TS niet meer reageert weten we niet hoe het is afgelopen. Wie weet heeft het een positieve afloop gehad maar mag TS daar niets over loslaten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
leo natas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door leo natas »

Onderwerp houdt mij ook een beetje bezig. Dakschade kun je vrij snel oplopen. Tankstations zijn soms ook erg laag. Bij moturis in LA hadden ze een tankstation als buren. Je kon er alleen niet tanken ivm de hoogte.
Zit dakschade niet bij de VIP verzekering bij Roadbear.? Ik heb even gekeken bij de voorwaarden ( Google : Roadbear VIP insurance ) maar kreeg geen zekerheid. Bij tioga vertelden ze mij dat we volledig verzekerd waren met de Europeesche erbij.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja, Tioga verzekerde mij dat ook dat we volledig verzekerd waren en geen risico lopen met de Europeesche. Ik ga ze toch nog even mailen over die maximumdekking....
Gast

Bericht door Gast »

Schade door overmacht en schade door eigen domme schuld kunnen best wel verschillende uitkomsten hebben qua dekking van verzekeringen.

Als jij door eigen schuld een complete aircounit van het dak afrijdt denk ik dat ze totaal anders reageren dan als je een kras op de zijkant van je bumper hebt. Het schade bedrag is ook van een iets andere orde.

Veelal is schade aan dak en onderzijde van een camper (niet of) beperkt gedekt.

Hetzelfde geldt bij sommige auto verhuurders ook voor Glas schade en schade aan bodem (wat soms in de voorwaarden van verhuurder is uitgesloten van dekking en apart bijverzekerd dient te worden). Ook is bij standaard roadside assistance bv "dommigheid" ook uitgesloten (bv. sleutels in afgesloten auto laten liggen) en zal je, indien je dat wilt, voor die dekking ook een aanvullende RSPlus verzekering moeten nemen.

Eens te meer een reden om voorwaarden goed door te lezen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

PSVwally schreef:
We hadden eerst alles moet controleren voor vertrek. Dat is een wijze les voor de volgende keer.
Zeker een wijze les, maar je loopt sowieso toch altijd een rondje met iemand van CA voor je vertrekt? Niet dat je dan alles controleert zoals bv afvoeren, maar bv even de koelkast of wat kastjes open en dicht doen om te controleren?
Tja wij hebben ooit via Cruise America gehuurd. Eén van de eerste keren trouwens...we zagen voor vertrek dat ze een stoel aan elkaar aan het naaien waren, bleek onze camper te zijn... :roll: Dat overkomt je dus maar één keer dat je daar ja tegen zegt. Tijdens het rondje was alles verder prima in orde, maar ja dat er een mierenprobleem was, en de afvaltank lekte, de stoelstof weer losbarstte ( die hadden we kunnen verwachten... :lol: ) het brand en gas alarm te pas en te onpas afging, de waterpomp kapot ging en nog heel veel meer kleine dingen, die ik waarschijnlijk geblokt heb. Bij het weer inleveren zeiden ze dat we nooit met dat ding op pad hadden mogen gaan..... heb je wat aan....in die tijd ook niet gevraagd om compensatie en natuurlijk ook niet gekregen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Ook bij Cruise America ooit forse schade gehad.Wij hadden de maximale schadedekking geregeld. Op weg naar las Vegas parkeerde iemand zijn personen auto in onze camper. Dit was duidelijk de schuld van de personenauto. deze persoon gaf dat ook direct toe dat hij met z'n gedachten bij een uitvaart zat waar ze naar op weg waren. Ze reden het bagage luik in dus de inhoud kon direct bij het grof vuil. De rest haalden we samen met de politie van de weg af, daarvoor moesten we nogal een stukje terugrijden. De band was aan gort. Volgens Cruise moesten we naar de andere kant van America om een andere camper te halen. Dit zou ons minimaal 6 vakantiedagen kosten. We hebben het vertikt. Wel moesten we de band laten vervangen en er zo te zien waren er geen leidingen kapot ( bevestigd door de garage, konden ze prima zien want alles lag open) Om een lang verhaal kort te maken...al het personeel stroomde de parkeerplaats op, toen we de camper terugbrachten :lol: ...en natuurlijk hadden de bestuurders van de personenauto hun verhaal bijgesteld en waren wij de schuldigen. we hadden veel foto's gemaakt en de slipsporen vertelden een ander verhaal. Uiteindelijk moesten we wel gewoon de borg betalen, want het maakte niet uit wie de schuldige was geweest.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

SuzieQ schreef:Ik moest hier vandaag ineens weer aandenken. Helaas nog steeds geen afloop van de 24 000 dollar schade bekend?
Wij hebben ook een ongeluk meegemaakt, zie mijn andere post. En ik denk, dat we inderdaad deze bedragen wel lezen en toch vaak iets hebben van dat overkomt ons toch niet.
Maar het zet je toch weer aan het denken. Je ziet tegenwoordig ook veel berichten over slechte weersomstandigheden waarbij ( onlangs in Frankrijk??) ik een camper voorbij zag drijven in een rivier. ook met het weer kan het tegenwoordig goed spoken , ook in Amerika....wij zijn van plan voor 2019 weer nieuwe plannen te maken, maar we gaan eens heel goed in de verzekeringsvoorwaarden duiken.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen