Laat de berekening maar zien dan.stormbreaker schreef:Sneller dan eerst gescout moeten worden dan acteren ed. Het gaat er natuurlijk ook om hoe je je profileert. De kans om via instagram ontdekt te worden is klein maar altijd nog groter dan via de reguliere kanalen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Acteren in Los Angeles
Re: Acteren in Los Angeles
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het jammere is, dat al die andere 'acteren-in-de-VS'-draadjes min of meer zijn doodgebloed... dus of die mensen hun droom waar hebben kunnen maken, weten we niet.
Het klinkt alsof je best serieus een plan aan het trekken bent. Heel knap voor iemand van 13, vind ik.
Helaas heb ik geen enkel nuttig advies, maar ik wens je wel veel succes. Wie weet, ben jij wel een van de uitzonderingen.
Het klinkt alsof je best serieus een plan aan het trekken bent. Heel knap voor iemand van 13, vind ik.
Helaas heb ik geen enkel nuttig advies, maar ik wens je wel veel succes. Wie weet, ben jij wel een van de uitzonderingen.

Ik ben wel benieuwd of ze nog in Los Angeles is gekomen en zo ja wat ze allemaal bereikt heeftTerpies schreef:Hier staat al een topic van iemand met dezelfde droom...
viewtopic.php?f=12&t=69465

Deze is van 11 jaar geleden, geplaatst door iemand die toen 17 was: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=12322
Hoe zou het hiermee zijn?
Hockey, wij zullen nooit op een lijn komen. Maar dit soort dingen kan je natuurlijk niet berekenen. Alleen zal jij mij nooit gelijk geven, zelfs niet om feitelijkheden. Het zij maar zo.
Vergeet even de berekeningen. Geef dan eens een paar voorbeelden van mensen die via Instagram ontdekt zijn en via die weg snel in Amerika zijn beland met een carrière als acteur/actrice? Er moet toch iets concreets zijn waardoor jij dat goed advies vind? Help ons dan begrijpen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Via Instagram bereik je geen acteercarrière. Als TS liever actrice ipv model wil worden, dan moet ze naar de toneelschool van Maastricht gaan. Dat is de beste van Nederland. En er zijn zat goede Nederlandse actrices zoals Marie-Mae van Zuilen, Abbey Hoes en Roos Dickmann. Die zijn overigens meer van de Amsterdamse school. TS kan hun op sociale media zoals instagram of Facebook toch een DM sturen voor tips?
Dit dus.Dutchess schreef:Vergeet even de berekeningen. Geef dan eens een paar voorbeelden van mensen die via Instagram ontdekt zijn en via die weg snel in Amerika zijn beland met een carrière als acteur/actrice? Er moet toch iets concreets zijn waardoor jij dat goed advies vind? Help ons dan begrijpen.
@stormbreaker, wij kunnen prima op één lijn komen als jouw adviezen niet zo ongeloofwaardig zijn. Je hebt gesteld dat Instagram een betere weg is dan de andere methodes. Zoals dutchess al zei, waarom vind jij een goed advies? Wie hebben deze route al succesvol bewandeld?
Goed, dan zijn we het daarover eens. Ik betwijfel overigens ook of DMs naar bekende acteurs en actrices zoden aan de dijk zet, maar goed, baat het niet dan schaadt het niet.stormbreaker schreef:Via Instagram bereik je geen acteercarrière.
TS heeft helemaal niks gezegd over model worden. Maar ondertussen heb je nog steeds niet je stelling onderbouwd met voorbeelden.
stormbreaker schreef:De snelste weg naar Amerika is als instagram model.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Het is een vreemd advies van stormbreaker. Naar de VS emigreren is lastig en alle opties hebben een kleine kans. DV Loterij winnen, Amerikaan vinden waarmee je trouwt, hier doorbreken als actrice en dan die kant op, of beter nog, daar een tijdje studeren (wel zeer duur), allemaal levert het een kleine kans op.
TS is juist serieus bezig met haar toekomst. Voor een 13 jarige is dat zeer bewonderenswaardig. En dan komt stormbreaker met het advies "vergeet de andere opties, ga Instagrammen"?
TS is juist serieus bezig met haar toekomst. Voor een 13 jarige is dat zeer bewonderenswaardig. En dan komt stormbreaker met het advies "vergeet de andere opties, ga Instagrammen"?

Ben ik helemaal met je eens, Hockey. Ik vind dat TS duidelijk veel heeft nagedacht over hoe ze haar ambities waar kan maken. Ik vind het bewonderenswaardig dat ze dit alles op haar 13e al zo goed onder woorden kan brengen, dat hebben we al vaak anders gezien op het forum. Realistisch gezien is de kans wel heel klein dat het allemaal lukt, maar ik gun het haar van harte en wens haar heel veel succes toe.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Gegeven die omstandigheden denk ik dat TS dan ook wel slim genoeg is om niet te geloven dat het via Instagramm zal lukken. Het belangrijkste van alles is dat TS dient te beseffen dat het "echt een heel grote opgave is" om in die droom te slagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- meyem
- Amerika-expert
Die indruk heb ik ook wel.Marcopstal schreef:Gegeven die omstandigheden denk ik dat TS dan ook wel slim genoeg is om niet te geloven dat het via Instagramm zal lukken. Het belangrijkste van alles is dat TS dient te beseffen dat het "echt een heel grote opgave is" om in die droom te slagen.
Ook belangrijk om te beseffen wat het inhoudt om beroemd te zijn.
Dat lukt maar weinigen, en van de weinigen die het lukt, kunnen slechts zeer weinig met de stress omgaan...
Overal herkend worden, overal achtervolgd worden, elke scheet die je laat komt in een X aantal roddelblaadjes te staan. Mensen maken misbruik van je, etc. etc.
Eerlijk gezegd, ik zit liever ergens lekker rustig van het uitzicht te genieten

-
- Amerika-expert
Overigens: er zijn zeer veel filmsterren/toneelmensen die NIET beroemd zijn, maar wel redelijk in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Er zijn bijvoorbeeld erg veel 'toerende' toneelstukken. Een voormalige buurman van mij (toen ik nog in Brooklyn woonde), was er zo een. Praate altijd met veel plezier over de periode dat hij in 'Evita' het hele land doorreiste. Kreeg een redelijk loon en al zijn onkosten vergoed. Was wel lid van de vakbond (AFTRA of Actors' Equity voor zover ik me herinner) en had genoeg jaren opgebouwd om van de vakbond een redelijk pensioen te krijgen.
Lijkt mij het beste van twee werelden: acteren, een redelijk inkomen hebben EN niet zo beroemd zijn dat je daar last van hebt.
Het zal inderdaad moeilijk worden om in de VS als buitenlander aan de bak te komen. Zeker totdat je je Nederlandse accent kwijt bent -- en dat kan lang duren, na 42 jaar in de VS zijn er nog steeds mensen die me vragen waar mijn accent vandaan komt -- er zijn maar weinig toneelstukken/films, waar een Nederlands accent een aanbeveling is. Goed aan je Engels werken dus nu je nog jong bent en meer tijd hebt om iets aan dat accent te doen. (Mag ook Brits Engels zijn, Britse accenten doen het goed in de VS).
Lijkt mij het beste van twee werelden: acteren, een redelijk inkomen hebben EN niet zo beroemd zijn dat je daar last van hebt.
Het zal inderdaad moeilijk worden om in de VS als buitenlander aan de bak te komen. Zeker totdat je je Nederlandse accent kwijt bent -- en dat kan lang duren, na 42 jaar in de VS zijn er nog steeds mensen die me vragen waar mijn accent vandaan komt -- er zijn maar weinig toneelstukken/films, waar een Nederlands accent een aanbeveling is. Goed aan je Engels werken dus nu je nog jong bent en meer tijd hebt om iets aan dat accent te doen. (Mag ook Brits Engels zijn, Britse accenten doen het goed in de VS).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
PS. Nog bijna vergeten: omdat je nog jong bent, zou je ook eens kunnen gaan zoeken naar de zomerkamp in de VS waar ze zich richten op acteren. Zoek in google naar bijvoorbeeld "summer camp acting" of "summer camp acting training". Er zijn ook organisaties die kunnen helpen bij het zoeken en het regelen van alles. Als je wat ouder bent, kun je misschien proberen als "international counselor" te gaan werken in zo'n kamp (dan krijg je mogelijk zakgeld en hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over eten en slapen).
Ik weet niet of je zo'n kamp kunt bijwonen met een ESTA "visum" of dat je daarvoor een speciaal "studeervisum" nodig hebt, maar daar weten mensen hier mogelijk wat over of die organisaties.
Is een goede manier om contacten te leggen en iets meer te weten te komen over hoe de VS werkt. Ik heb (in 1971!) in een kamp gewerkt en ik denk daar nog steeds wel eens met plezier aan. In ieder geval een goede manier om over je (eventuele) vrees om in het Engels te schreeuwen te komen. Als de keuze is tussen schreeuwen (en iedereen jouw Engels laten horen) en een kind laten verdrinken, dan kom je heel snel over die vrees heen. Plus: de eerste dag dat ik alleen maar Engels sprak (in Engeland) deden mijn kaken zeer die avond. Ook daar kom je zo wel overheen.
Succes.
Ik weet niet of je zo'n kamp kunt bijwonen met een ESTA "visum" of dat je daarvoor een speciaal "studeervisum" nodig hebt, maar daar weten mensen hier mogelijk wat over of die organisaties.
Is een goede manier om contacten te leggen en iets meer te weten te komen over hoe de VS werkt. Ik heb (in 1971!) in een kamp gewerkt en ik denk daar nog steeds wel eens met plezier aan. In ieder geval een goede manier om over je (eventuele) vrees om in het Engels te schreeuwen te komen. Als de keuze is tussen schreeuwen (en iedereen jouw Engels laten horen) en een kind laten verdrinken, dan kom je heel snel over die vrees heen. Plus: de eerste dag dat ik alleen maar Engels sprak (in Engeland) deden mijn kaken zeer die avond. Ook daar kom je zo wel overheen.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Misschien bedoelde Stormbreaker dat je als internet beroemdheid makkelijk aan een visum komt voor Amerika? Op zich is dat wel waar, er is een hele waslijst aan youtubers en instagrammers van over de hele (westerse) wereld die zo aan hun green card zijn geraakt.
Maar je moet wel eerst beroemd genoeg zijn.
De concurrentie is tegenwoordig bikkelhard, je loopt hoge kosten in productie values op, en dan moet je nog je niche en publiek vinden. Verder zijn zo'n dingen ook een fulltime job tegenwoordig, en TS moet ook nog naar school, neem ik aan. En als je dat allemaal hebt bereikt dan ben je als acteur nog nergens. Vreemd advies.
Maar je moet wel eerst beroemd genoeg zijn.

Ik ben zo benieuwd naar voorbeelden hiervan (ik ben dus duidelijk helemaal niet bekend met het wereldje van beroemde, green card verdienende youtubers en instagrammers).Taygi schreef:er is een hele waslijst aan youtubers en instagrammers van over de hele (westerse) wereld die zo aan hun green card zijn geraakt.
Haha, ik stond daar zelf nooit bij stil tot mijn vriend er mij op wees dat we misschien een super succesvol youtube kanaal kunnen beginnen om voor mij aan een visum te komen
Enkele voorbeelden:
- Ben "Yahtzee" Croshaw (Zero Punctuation)
- (RIP) John "TotalBiscuit" Bain
- Sam Thorne (Strippin)
- Jim Sterling (Jimquisition)
Mijn lijstje is niet lang, want eerlijk gezegd hou ik dat ook allemaal niet zo goed bij. En dit zijn enkel youtubers uit het gaming deel van youtube. Het valt wel op dat er vrij veel semi-succesvolle (meestal europese) youtubers naar de US kunnen trekken voor langere periodes. (Jaren) Blijkbaar als je in zo’n branche zit moet je ook geen superstar zijn, maar om het te doen- veel succes
Ik denk ook nog aan twee europese fashion bloggers... En een die met viheart samenwerkte aan educatieve videos...
Data kan ik jullie niet voorleggen maar het komt genoeg voor dat het opvalt
toch nu ikzelf wat meer met visums bezig ben.
Ps: mogelijks is Jim Sterling wel met K1 of CR naar de vs getrokken. Hij is alleszins getrouwd nu, maar geen idee of dat voor of na zijn visum was.
PPS: met semi succesvol bedoel ik succesvol, ze kunnen er van leven, maar geen pewdiepie. En heeft pewdiepie ook niet een tijdje in amerika gewoond? Of dat was misschien heel kort

Enkele voorbeelden:
- Ben "Yahtzee" Croshaw (Zero Punctuation)
- (RIP) John "TotalBiscuit" Bain
- Sam Thorne (Strippin)
- Jim Sterling (Jimquisition)
Mijn lijstje is niet lang, want eerlijk gezegd hou ik dat ook allemaal niet zo goed bij. En dit zijn enkel youtubers uit het gaming deel van youtube. Het valt wel op dat er vrij veel semi-succesvolle (meestal europese) youtubers naar de US kunnen trekken voor langere periodes. (Jaren) Blijkbaar als je in zo’n branche zit moet je ook geen superstar zijn, maar om het te doen- veel succes

Ik denk ook nog aan twee europese fashion bloggers... En een die met viheart samenwerkte aan educatieve videos...
Data kan ik jullie niet voorleggen maar het komt genoeg voor dat het opvalt

Ps: mogelijks is Jim Sterling wel met K1 of CR naar de vs getrokken. Hij is alleszins getrouwd nu, maar geen idee of dat voor of na zijn visum was.
PPS: met semi succesvol bedoel ik succesvol, ze kunnen er van leven, maar geen pewdiepie. En heeft pewdiepie ook niet een tijdje in amerika gewoond? Of dat was misschien heel kort
En dan hebben we het over het talent ook daadwerkelijk gebruiken... maar veel van die "Youtube sterren" zouden ook via een investeringsvisum kunnen emigreren. Las laatst toevallig dat gamevideo Youtuber PewDiePie in een jaar zo'n $12-15 miljoen binnenhaalt.
Ook sommige NLse Youtubers kunnen er wat van, NLse Youtuber Kwebbelkop zou ook boven de miljoen euro per jaar zitten bijvoorbeeld.
Al met al denk ik niet dat dit relevant is voor TS, maar het is wel een grappige discussie
Ook sommige NLse Youtubers kunnen er wat van, NLse Youtuber Kwebbelkop zou ook boven de miljoen euro per jaar zitten bijvoorbeeld.
Al met al denk ik niet dat dit relevant is voor TS, maar het is wel een grappige discussie

- meyem
- Amerika-expert
Tja, leuk om over te dromen, maar ook een succesvolle Youtuber worden doe je niet zomaar even... dan moet je wat bijzonders te bieden hebben.
En ik vermoed ook zomaar dat deze lui niet een Youtube kanaal begonnen zijn met het doel een VS visum te krijgen. Ze werden (vast voor velen onverwacht) succesvol, en daarom lag ineens het pad naar de VS open.
Zou die kans veel groter zijn dan succes in LA als acteur/actrice?
En ik vermoed ook zomaar dat deze lui niet een Youtube kanaal begonnen zijn met het doel een VS visum te krijgen. Ze werden (vast voor velen onverwacht) succesvol, en daarom lag ineens het pad naar de VS open.
Zou die kans veel groter zijn dan succes in LA als acteur/actrice?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht