Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Jud en Arie: globaal gepland

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
judetha
Amerika-ontdekker

Route Jud en Arie: globaal gepland

Bericht door judetha »

Hallo forummers,

we zijn de afgelopen weken, na het boeken van onze vlucht en auto, aan het puzzelen geslagen hoe we moeten gaan reizen. Zo ziet onze reis er nu globaal uit. We hebben besloten om aan het einde de kust-route te doen, en vanuit LA richting Grand Canyoon te reizen. Misschien dat we wel veel te veel willen in iets meer dan drie weken, maar er zijn zoveel mooie dingen te zien!!! :D De hotels zijn nog niet geboekt, een aantal willen we vastleggen en andere op de bonnefooi, lukt dat in juni? Ook graag jullie reacties op de hotels, misschien zijn jullie er al een keer geweest, we horen graag of het wat is! De kustroute hebben we nu van 21 juni t/m 24 juni voor (om 18.00 vliegen we vanaf LA naar Amsterdam), daar willen we graag nog suggesties voor aan te raden plaatsen. Graag jullie adiezen, commentaar, suggesties! Zodat we de reis kunnen verder kunnen finetunen! Natuurlijk erg leuk als we tijdens onze reis een aantal van jullie tegen gaan komen!!! :D

Alvast bedankt voor de reacties! Arjan en Judith

1 juni: Amsterdam- Los Angeles (KLM vlucht om 08.10 uur. Auto ophalen en dan richting Palm Springs (overnachting in Best Western/ Holiday Inn Express)
2 juni: Palm Springs - Blythe- Lake Havesu City (overnachting in Beste Western Lake Place Inn/ Island Inn)
3 juni: Lake Havesu City- Flagstaff ( Best Western Kings House Motel)
4 juni: Flagstaff - Grand Canyon (2 overnachtingen, Best Western Grand Sequire Inn)
6 juni: Grand Canyon- Gouldings (Gouldings Lodge)
7 juni: Gouldings- Mesa Verde- Moab (2 overnachtingen, Super 8 Motel)
9 juni: Moab - Bryce Canyon ( 2 overnachtingen, Ruby's Inn/Bryce View Lodge)
11 juni: Bryce Canyon - Zion (2 overnachtingen, Ramada Inn St. George/ Best Western/ Pioneer Lodge)
13 juni: Zion - Las Vegas (2 overnachtingen, iemand suggestie voor goed hotel??)
15 juni: Las Vegas- Death Valley ( Furnace Creek Ranch/ Stovepipe Wells)
16 juni: Death Valley- Mammoth Lakes (Alpenhof Lodge)
17 juni: Mammoth Lakes- Yosemite (2 overnachtingen, Best Western/ Comfort Inn in Mariposa)
19 juni: Yosemite- San Fransisco (2 overnachtingen, Holiday Inn Fishermans Wharf)
21 juni- 24 juni: kustroute, graag nog suggesties voor plaatsen aan de kust en dingen die we moeten zien!!!
24 juni: 18.00 uur vanuit LA naar Amsterdam.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij een mooie route,en goed te doen.

Ik zou (mits nog mogelijk met boeken) absoluut in Yosemite en Grand Canyon zelf overnachten,scheelt wat heen en weer rijden,en is erg de moeite.
judetha
Amerika-ontdekker

Bericht door judetha »

He Pete Z.

Thanx voor je snelle reply ! We hebben nog niets geboekt dus kunnen we zeker doen;Ik had begrepen van andere info dat overnachten in de National Parcs juist duurder was ( en veel drukker was in weekenden ) dus dat was me afgeraden, maar als het qua excursies handiger is om op 1 plaats te verblijven moeten we dat gewoon doen!

Kan jij Pete, nog iets zeggen over de Nord of South rim van de Grand Canyon die je moet bezoeken ?

ALvast bedankt voor je moeite en reactie !

mvg,
Arjan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route Jud en Arie: globaal gepland

Bericht door Martin & Marianne »

judetha schreef:Hallo forummers,

3 juni: Lake Havesu City- Flagstaff ( Best Western Kings House Motel)
4 juni: Flagstaff - Grand Canyon (2 overnachtingen, Best Western Grand Sequire Inn)
Die overnachting in Flagstaff is niet echt nodig lijkt me. en zoals Pete al zegt: boek lekker een lodge aan de rim, dat is toch veel mooier dan ergens buiten het park?
judetha schreef:
11 juni: Bryce Canyon - Zion (2 overnachtingen, Ramada Inn St. George/ Best Western/ Pioneer Lodge)
Springdale ligt veel gunstiger voor Zion dan St George, de Pioneer Lodge in Springdale is prima.
judetha schreef:
16 juni: Death Valley- Mammoth Lakes (Alpenhof Lodge)
Ik ken de Alpenhof Lodge niet. Ik weet nog dat wij Mammoth Lakes vreselijk duur vonden, wij hebben toen de Motel 6 genomen, die ligt prima als je op doorreis bent.
judetha schreef: 17 juni: Mammoth Lakes- Yosemite (2 overnachtingen, Best Western/ Comfort Inn in Mariposa)
Hou er rekening mee dat je vanuit Mariposa een 1 a 1,5 uur onderweg bent naar de vallei, je moet een aantal keren heen en weer rijden. Waarom niet in de vallei overnachten? Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.
judetha schreef: 19 juni: Yosemite- San Fransisco (2 overnachtingen, Holiday Inn Fishermans Wharf)
21 juni- 24 juni: kustroute, graag nog suggesties voor plaatsen aan de kust en dingen die we moeten zien!!!
Als je hier wat rondneust zie je vast wel ergens suggesties voorbijkomen! Anders even naar de berichten van SpaceAce zoeken.

Marianne
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

judetha schreef:1 juni: Amsterdam- Los Angeles (KLM vlucht om 08.10 uur. Auto ophalen en dan richting Palm Springs (overnachting in Best Western/ Holiday Inn Express)

Weet je wel zeker dat je meteen na zo'n vermoeiende vlucht op stap gaat naar Palm Springs ? Wij zijn altijd supermoe en willen eerst slapen, eten en douchen - in welke vorm dan ook. Door de jetlag ben je altijd supervroeg wakker en kan je na een lekker ontbijt op stap.
Wij sliepen de laatste keer in LA in het Marriott en daar was onder in het hotel de verhuurbalie van Hertz. Misschien een idee ?

13 juni: Zion - Las Vegas (2 overnachtingen, iemand suggestie voor goed hotel??)

Kijk eens op de site van de hotels voor aanbiedingen, of op travelworm.com of op vegashotelspecial.com. Wij zijn nogal gecharmeerd van het Luxor, maar gaan nu naar middenstriphotel Flamingo en later naar het MGM Grand. Ook een aanrader is Tuscany Las Vegas (is Rob ook al eens geweest en was erg tevreden) Gold Coast of South Pointe, alledrie off-strip locaties, maar jullie hebben toch een auto en de parkeerplaatsen zijn daar geen enkel probleem.
Groetjes, Nel
judetha
Amerika-ontdekker

Bericht door judetha »

Hoi Marianne en Girl! Bedankt voor jullie tips! Wij gaan weer verder met onze reis finetunen, moet zeker gaan lukken!

Groeten! Judith :P
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Martin & Marianne schreef:
judetha schreef: 21 juni- 24 juni: kustroute, graag nog suggesties voor plaatsen aan de kust en dingen die we moeten zien!!!
Als je hier wat rondneust zie je vast wel ergens suggesties voorbijkomen! Anders even naar de berichten van SpaceAce zoeken.

Marianne
:)

Hier alvast een linkje waar ik m'n kustweg-tussenstops-lijstje heb geplaatst.

Erg leuk om te lezen dat je genoeg tijd neemt voor deze mooie kustroute :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

judetha schreef:He Pete Z.

Thanx voor je snelle reply ! We hebben nog niets geboekt dus kunnen we zeker doen;Ik had begrepen van andere info dat overnachten in de National Parcs juist duurder was ( en veel drukker was in weekenden ) dus dat was me afgeraden, maar als het qua excursies handiger is om op 1 plaats te verblijven moeten we dat gewoon doen!

Kan jij Pete, nog iets zeggen over de Nord of South rim van de Grand Canyon die je moet bezoeken ?

mvg,
Arjan
In de NP is niet per definitie duurder,de goedkoopste overnachting die wij vorig jaar hadden was Maswik Lodge bij de Grand Canyon.Yosemite is wel aan de prijs (170 dollar per nacht betaalde wij) maar de ervaring van s'avonds laat nog door het park wandelen is toch heel apart,en wat mij persoonlijk aangaat iedere cent waard.

Grand Canyon,de geijkte plaats is natuurlijk de South Rim,is toch wat populairder dan de North Rim,heeft ook meer accomodaties en voorzieningen.
Nort Rim is ook erg mooi,maar voor overnachten kies ik de zuidkant,goedkoper ook,en uiteindelijk is het hetzelfde gat.... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef:
judetha schreef:He Pete Z.

mvg,
Arjan
In de NP is niet per definitie duurder,de goedkoopste overnachting die wij vorig jaar hadden was Maswik Lodge bij de Grand Canyon.Yosemite is wel aan de prijs (170 dollar per nacht betaalde wij) maar de ervaring van s'avonds laat nog door het park wandelen is toch heel apart,en wat mij persoonlijk aangaat iedere cent waard.

Grand Canyon,de geijkte plaats is natuurlijk de South Rim,is toch wat populairder dan de North Rim,heeft ook meer accomodaties en voorzieningen.
Nort Rim is ook erg mooi,maar voor overnachten kies ik de zuidkant,goedkoper ook,en uiteindelijk is het hetzelfde gat.... :wink:
De Yosemite Lodge heeft kamers van rond de 150 dollar, maar Curry village heeft cabins voor 108 dollar (alles zonder tax). Is echt de kosten waard!

Marianne
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hallO!

Wat grappig - wij slapen 16 juni in Stovepipe Wells en 19 & 20 juni in de buurt van Yosemite, zie http://www.sunsetinn-yosemitecabins.com

Beide hebben we al geboekt.
judetha
Amerika-ontdekker

Bericht door judetha »

mrloes schreef:hallO!

Wat grappig - wij slapen 16 juni in Stovepipe Wells en 19 & 20 juni in de buurt van Yosemite, zie http://www.sunsetinn-yosemitecabins.com

Beide hebben we al geboekt.
Hoi Marloes,

heb net even gekeken op de link die je gaf, zag er erg goed uit! Helaas voor de data dat wij daar willen zitten is er geen plek meer... :( Misschien wat schuiven in ons reisschema of anders iets anders in de buurt zoeken! (volgens mij zijn er genoeg van dat soort huisjes in de buurt).

De kans is in ieder geval groot dat we elkaar ergens tegen komen, leuk! :lol: Aanstaande weekend gaan we proberen een en ander meer vast te leggen. Mocht iemand nog goede tips hebben, ze zijn altijd welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer