Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Schuijltjes: Juli 2019
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Schuijltjes: Juli 2019
Hallo,
wij wilen graag met ons gezin begin Juli vertrekken voor een stedentrip naar New York en een camper rondreis in het zuidwesten. We hebben de volgende route gemaakt en horen graag jullie op- en of aanmerkingen hier over.
1 Zaterdag 6-7-2019 Amsterdam - New York
2 Zondag 7-7-2019 New York
3 Maandag 8-7-2019 New York
4 Dinsdag 9-7-2019 New York
5 Woensdag 10-7-2019 New York - Los Angeles
6 Donderdag 11-7-2019 Hollywood (Universal)
7 Vrijdag 12-7-2019 Hollywood - Lake Havasu
8 Zaterdag 13-7-2019 Lake Havasu - Grand Canyon
9 Zondag 14-7-2019 Grand Canyon
10 Maandag 15-7-2019 Grand Canyon - Page
11 Dinsdag 16-7-2019 Page - Monument Valley
12 Woensdag 17-7-2019 Monument Valley - Canyonlands
13 Donderdag 18-7-2019 Canyonlands - Bryce Canyon
14 Vrijdag 19-7-2019 Bryce Canyon
15 Zaterdag 20-7-2019 Bryce Canyon - Zion
16 Zondag 21-7-2019 Zion - Las Vegas
17 Maandag 22-7-2019 Las Vegas - Mono Lake
18 Dinsdag 23-7-2019 Mono Lake - Yosemite
19 Woensdag 24-7-2019 Yosemite
20 Donderdag 25-7-2019 Yosemite - San Francisco
21 Vrijdag 26-7-2019 San Francisco
22 Zaterdag 27-7-2019 San Francisco - Santa Maria/Lompoc
23 Zondag 28-7-2019 Santa Maria - Lompoc - Hollywoord
24 Maandag 29-7-2019 Anaheim
25 Dinsdag 30-7-2019 Anaheim
26 Woensdag 31-7-2019 Anaheim
27 Donderdag 1-8-2019 Los Angeles - Amsterdam
We zijn Disney fanaten en de laatste drie dagen in Amerika willen we dus benutten voor een bezoek Aan Disneyland Anaheim. Het lijkt ons geweldig om hier onze reis mee af te sluiten.
Groetjes.
Jolanda
wij wilen graag met ons gezin begin Juli vertrekken voor een stedentrip naar New York en een camper rondreis in het zuidwesten. We hebben de volgende route gemaakt en horen graag jullie op- en of aanmerkingen hier over.
1 Zaterdag 6-7-2019 Amsterdam - New York
2 Zondag 7-7-2019 New York
3 Maandag 8-7-2019 New York
4 Dinsdag 9-7-2019 New York
5 Woensdag 10-7-2019 New York - Los Angeles
6 Donderdag 11-7-2019 Hollywood (Universal)
7 Vrijdag 12-7-2019 Hollywood - Lake Havasu
8 Zaterdag 13-7-2019 Lake Havasu - Grand Canyon
9 Zondag 14-7-2019 Grand Canyon
10 Maandag 15-7-2019 Grand Canyon - Page
11 Dinsdag 16-7-2019 Page - Monument Valley
12 Woensdag 17-7-2019 Monument Valley - Canyonlands
13 Donderdag 18-7-2019 Canyonlands - Bryce Canyon
14 Vrijdag 19-7-2019 Bryce Canyon
15 Zaterdag 20-7-2019 Bryce Canyon - Zion
16 Zondag 21-7-2019 Zion - Las Vegas
17 Maandag 22-7-2019 Las Vegas - Mono Lake
18 Dinsdag 23-7-2019 Mono Lake - Yosemite
19 Woensdag 24-7-2019 Yosemite
20 Donderdag 25-7-2019 Yosemite - San Francisco
23 Zondag 28-7-2019 Santa Maria - Lompoc - Hollywoord
We zijn Disney fanaten en de laatste drie dagen in Amerika willen we dus benutten voor een bezoek Aan Disneyland Anaheim. Het lijkt ons geweldig om hier onze reis mee af te sluiten.
Groetjes.
Jolanda
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Schuijltjes: Juli 2019
Ergens snap ik wel dat mensen NYC en het zuidwesten willen combineren, maar dat gaat eigenlijk altijd ten koste van beide. Zet die dagen NYC bij in het zuidwesten en je hebt al een veel betere en rustiger route dan nu het geval is. Drie dagen voor NYC is overigens ook minimaal, tenzij je er al eens geweest bent.
Wanneer denk je de camper op te halen ? Met Universal in de planning op 11/7 zal het die dag niet zijn, of staat dit al gepland op 10/7 ? Als het 12/7 wordt dan heb je een probleem. De camper afhalen en nog tot Lake Havasu rijden is in principe niet haalbaar, tenzij met een early bird huur. Zonder early bird moet je rekenen dat je toch niet voor 16 uur op de baan bent en dan is nog een dikke 5 uur rijden toch wat veel.
- Waarom Lake Havasu ? Ligt een beetje naast de kortste route en is niet echt een meerwaarde.
- Je voorziet een volle dag GC. Wat zijn de plannen daar ? Als je alleen voor viewpoints gaat kan 1 nacht volstaan.
- Naar Canyonlands rijden voor twee halve dagen lijkt me wat zinloos. Moab is immers meer dan alleen maar Cayonalnds, er is ook Dead Horsepoint en Arches. Eigenlijk heb je daar minstens drie nachten nodig.
- Bryce is een klein park, daar heb je aan één overnachting genoeg
- Zion daar heb je best meer tijd. Twee nachten is hier toch aangewezen.
- Las Vegas zou je toch twee nachten moeten hebben zodat je zowel de strip als downtown kan bezoeken. Hier is zoveel te zien en te doen, ook shoppinggewijs.
- De tijd voor Yosemite is goed maar niet ruim.
- De tijd voor SF is beperkt. De 27ste moet je al heel vroeg vertrekken als je die dag naar Santa Maria wilt rijden.
- De kustroute op twee dagen met een camper is toch wel erg gehaast. Een nacht extra zou meer dan welkom zijn.
- Ik kan begrijpen dat je Disney fanaat bent, maar drie dagen vind ik toch wat veel. Voor zover ik zie ga je dan buiten Universal en Disney niets gezien hebben van LA.
Wanneer denk je de camper op te halen ? Met Universal in de planning op 11/7 zal het die dag niet zijn, of staat dit al gepland op 10/7 ? Als het 12/7 wordt dan heb je een probleem. De camper afhalen en nog tot Lake Havasu rijden is in principe niet haalbaar, tenzij met een early bird huur. Zonder early bird moet je rekenen dat je toch niet voor 16 uur op de baan bent en dan is nog een dikke 5 uur rijden toch wat veel.
- Waarom Lake Havasu ? Ligt een beetje naast de kortste route en is niet echt een meerwaarde.
- Je voorziet een volle dag GC. Wat zijn de plannen daar ? Als je alleen voor viewpoints gaat kan 1 nacht volstaan.
- Naar Canyonlands rijden voor twee halve dagen lijkt me wat zinloos. Moab is immers meer dan alleen maar Cayonalnds, er is ook Dead Horsepoint en Arches. Eigenlijk heb je daar minstens drie nachten nodig.
- Bryce is een klein park, daar heb je aan één overnachting genoeg
- Zion daar heb je best meer tijd. Twee nachten is hier toch aangewezen.
- Las Vegas zou je toch twee nachten moeten hebben zodat je zowel de strip als downtown kan bezoeken. Hier is zoveel te zien en te doen, ook shoppinggewijs.
- De tijd voor Yosemite is goed maar niet ruim.
- De tijd voor SF is beperkt. De 27ste moet je al heel vroeg vertrekken als je die dag naar Santa Maria wilt rijden.
- De kustroute op twee dagen met een camper is toch wel erg gehaast. Een nacht extra zou meer dan welkom zijn.
- Ik kan begrijpen dat je Disney fanaat bent, maar drie dagen vind ik toch wat veel. Voor zover ik zie ga je dan buiten Universal en Disney niets gezien hebben van LA.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het met de voorgaande opmerkingen eens.
Is er al iets vastgelegd? Zo nee, overweeg dan echt of je NY niet beter kunt laten vallen. Het kost je nu veel tijd en geld; en zeker met een camper heb je die tijd echt nodig in het zuidwesten.
Wil je het wel zo houden vergeet dan de omweg naar Canyonlands; dat heeft zo weinig zin.
En kijk ook eens naar Disney; wij deden beide parken in 1 dag. Dat was natuurlijk krap, maar in twee dagen kan het prima en dan heb je ook tijd om veel attracties meerdere keren te doen.
Marianne
Is er al iets vastgelegd? Zo nee, overweeg dan echt of je NY niet beter kunt laten vallen. Het kost je nu veel tijd en geld; en zeker met een camper heb je die tijd echt nodig in het zuidwesten.
Wil je het wel zo houden vergeet dan de omweg naar Canyonlands; dat heeft zo weinig zin.
En kijk ook eens naar Disney; wij deden beide parken in 1 dag. Dat was natuurlijk krap, maar in twee dagen kan het prima en dan heb je ook tijd om veel attracties meerdere keren te doen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Behoorlijke afstanden hoor. Zeker voor een camper.
Ik neem aan dat jullie onderweg ook dingen willen zien/doen?
Wij hadden afgelopen sept./okt. een daggemiddelde van 105 mijl (de ene dag meer en de andere dag meer) en een volgende keer zouden we dat zelfs nog minder willen.
Ik neem aan dat jullie onderweg ook dingen willen zien/doen?
Wij hadden afgelopen sept./okt. een daggemiddelde van 105 mijl (de ene dag meer en de andere dag meer) en een volgende keer zouden we dat zelfs nog minder willen.
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
We zijn nog nooit in New York geweest en willen daar de bekende toeristische plekken gaan bezoeken, het leek ons een mooie tussenstop, zeker omdat het qua prijzen van de vliegtickets niet veel uitmaakt. Uiteraard is New York prijzig maar daar hebben we wel rekening mee gehouden in ons budget, het is sowieso een prijzige bedoeling om naar Amerika te gaan, maar een keer een hele gekke/dure vakantie in je leven moet kunnen !
Er is gelukkig nog niets definitief, alles kan wijzigen en we hebben al behoorlijk wat wijzigingen in onze plannen aangebracht. Het begint nu een beetje vorm te krijgen. Waarschijnlijk gaan we de camper op de 12e in de ochtend halen en dan gaan we gewoon kijken hoever we komen. Het terugbrengen moeten we ook nog even goed over na gaan denken, doen we dit voor of na de dagen in Disney, daar zijn we ook nog niet over uit.
Lake Havasu is erbij gezet maar staat zeker niet vast, we kunnen ook eerder een stop maken. (we willen in de meeste gevallen dit pas op het laatste moment gaan beslissen, campings zat onderweg is me al eens verteld). Maar we weten inmiddels ook dat de campings van Yosemite en GC vaak snel vol zitten, deze zullen we dus eerder moeten boeken. En dan is het wel handig als we van te voren weten hoe we gaan rijden en wanneer we waar zouden moeten zijn. Niet helemaal op de bonnefooi dus maar wel een stuk vrijheid inbouwen.
In de GC willen we sowieso een rondvlucht maken dus die extra nacht zullen we dan toch echt nodig hebben neem ik aan.
Canyonlands kunnen we natuurlijk laten vallen (alhoewel ik daar wel hele mooie dingen van zie). Maar dan zitten we gelijk weer met een stuk van 400-500 miles om te rijden van Monument Valley naar Bryce. Zou het een optie zijn om vanuit de GC naar Monument Valley, daar een nacht blijven en de volgende dag door naar Page/Antelope Canyon, en van daaruit door naar Bryce ?
De dubbele nacht in Bryce zouden we dus beter in Zion kunnen gaan gebruiken, geen probleem daar twijfelde ik ook al over omdat ik ook graag The Narrows zou willen lopen en daar hebben we dan zeker wel tijd voor.
Ik ben al eens eerder in Las Vegas geweest, ik denk niet dat mijn man en kinderen daar heel blij van worden als we daar twee nachten blijven alhoewel het wel een hele belevenis is natuurlijk. Ik ga toch maar weer eens puzzelen straks !
Vrienden van ons hebben de kustroute ook gereden (wel met een auto) en het ziet er prachtig uit maar ik verwacht er niet heel veel extra's van, we zullen zeker een aantal keren uit de camper gaan om van het uitzicht te genieten maar we zullen onderweg geen walvissen gaan spotten of iets anders tijdrovends. Onze kinderen zijn wel gewend om lange stukken te rijden dus vandaar dat we die dag toch veel kilometers willen maken.
Bij mijn eerdere bezoek aan LA heb ik ook alleen de highlights in Hollywood/Beverly Hills gezien, en dat beviel me prima. Na de gekkigheid van Las Vegas en al het natuurschoon van de parken vond ik LA een beetje viezig, ik was er niet op mijn gemak. Ik denk dat LA ons naast Disney en Universal ons niet zo veel te bieden heeft.
Bij de diverse reisbureaus waar we nu een offerte hebben lopen kregen we te horen dat deze route qua afstanden prima te doen zou zijn, nu hoor ik toch weer andere geluiden die me weer aan het twijfelen maken
Groetjes,
Jolanda
Er is gelukkig nog niets definitief, alles kan wijzigen en we hebben al behoorlijk wat wijzigingen in onze plannen aangebracht. Het begint nu een beetje vorm te krijgen. Waarschijnlijk gaan we de camper op de 12e in de ochtend halen en dan gaan we gewoon kijken hoever we komen. Het terugbrengen moeten we ook nog even goed over na gaan denken, doen we dit voor of na de dagen in Disney, daar zijn we ook nog niet over uit.
Lake Havasu is erbij gezet maar staat zeker niet vast, we kunnen ook eerder een stop maken. (we willen in de meeste gevallen dit pas op het laatste moment gaan beslissen, campings zat onderweg is me al eens verteld). Maar we weten inmiddels ook dat de campings van Yosemite en GC vaak snel vol zitten, deze zullen we dus eerder moeten boeken. En dan is het wel handig als we van te voren weten hoe we gaan rijden en wanneer we waar zouden moeten zijn. Niet helemaal op de bonnefooi dus maar wel een stuk vrijheid inbouwen.
In de GC willen we sowieso een rondvlucht maken dus die extra nacht zullen we dan toch echt nodig hebben neem ik aan.
Canyonlands kunnen we natuurlijk laten vallen (alhoewel ik daar wel hele mooie dingen van zie). Maar dan zitten we gelijk weer met een stuk van 400-500 miles om te rijden van Monument Valley naar Bryce. Zou het een optie zijn om vanuit de GC naar Monument Valley, daar een nacht blijven en de volgende dag door naar Page/Antelope Canyon, en van daaruit door naar Bryce ?
De dubbele nacht in Bryce zouden we dus beter in Zion kunnen gaan gebruiken, geen probleem daar twijfelde ik ook al over omdat ik ook graag The Narrows zou willen lopen en daar hebben we dan zeker wel tijd voor.
Ik ben al eens eerder in Las Vegas geweest, ik denk niet dat mijn man en kinderen daar heel blij van worden als we daar twee nachten blijven alhoewel het wel een hele belevenis is natuurlijk. Ik ga toch maar weer eens puzzelen straks !
Vrienden van ons hebben de kustroute ook gereden (wel met een auto) en het ziet er prachtig uit maar ik verwacht er niet heel veel extra's van, we zullen zeker een aantal keren uit de camper gaan om van het uitzicht te genieten maar we zullen onderweg geen walvissen gaan spotten of iets anders tijdrovends. Onze kinderen zijn wel gewend om lange stukken te rijden dus vandaar dat we die dag toch veel kilometers willen maken.
Bij mijn eerdere bezoek aan LA heb ik ook alleen de highlights in Hollywood/Beverly Hills gezien, en dat beviel me prima. Na de gekkigheid van Las Vegas en al het natuurschoon van de parken vond ik LA een beetje viezig, ik was er niet op mijn gemak. Ik denk dat LA ons naast Disney en Universal ons niet zo veel te bieden heeft.
Bij de diverse reisbureaus waar we nu een offerte hebben lopen kregen we te horen dat deze route qua afstanden prima te doen zou zijn, nu hoor ik toch weer andere geluiden die me weer aan het twijfelen maken
Groetjes,
Jolanda
-
- Amerika-expert
Als dat het geval is, houd dat dan voor een andere keer.Schuijltjes schreef:We zijn nog nooit in New York geweest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tussen LA en de GC zal het geen probleem zijn maar verder zul je overal op je route op tijd moeten boeken.Schuijltjes schreef:(we willen in de meeste gevallen dit pas op het laatste moment gaan beslissen, campings zat onderweg is me al eens verteld). Maar we weten inmiddels ook dat de campings van Yosemite en GC vaak snel vol zitten, deze zullen we dus eerder moeten boeken.
Voor Yosemite is dit heel lastig; je moet echt een maand van te voren oefenen. En lees je goed in.
Bij de GC valt het wel mee, Zion is weer een stuk sneller vol, ier moet je echt 6 maanden van te voren meteen boeken.
Aan de kust is het ook snel vol. Een mooie stop zou Big Sur zijn, of iets zuidelijker. Santa Maria is te ver als je langs Hwy 1 wilt rijden. Met de auto is dit 7 uur rijden, maar met een camper mag je daar zeker wel een uur bijtellen. En er is ontzettend veel te zien en te doen onderweg!
Voor Yosemite zou ik ene extra dag plannen; dat geeft je ook tijd voor de sequoia's en voor ook andere delen van het park dan alleen de vallei. En om de drukte te ontwijken op de rustige uren. Misschien de Panorama Trail lopen?
Marianne
-
- Amerika-expert
Als dat het geval is, houd dat dan voor een andere keer.Schuijltjes schreef:We zijn nog nooit in New York geweest
Dat kan niet zomaar. In principe is afhaling vanaf 13 uur. Anders heb je dus een early bird nodig.Schuijltjes schreef:Waarschijnlijk gaan we de camper op de 12e in de ochtend halen
Ik zou dit toch niet aanraden. Het is hoogseizoen, dus druk is het op heel veel plaatsen. Alle nationale parken, Page, MV, ..... Niets gemakkelijker dan dat je weet waarheen.Schuijltjes schreef:we willen in de meeste gevallen dit pas op het laatste moment gaan beslissen, campings zat onderweg is me al eens verteld
Alleen voor ene vlucht hoeft dat ook niet.Schuijltjes schreef:In de GC willen we sowieso een rondvlucht maken dus die extra nacht zullen we dan toch echt nodig hebben neem ik aan.
Dat is de juiste routeSchuijltjes schreef:Zou het een optie zijn om vanuit de GC naar Monument Valley, daar een nacht blijven en de volgende dag door naar Page/Antelope Canyon, en van daaruit door naar Bryce
Tot je ergens stopt voor het uitzicht en er eentje opduikt. Dan sta je er zo een uur.Schuijltjes schreef:we zullen onderweg geen walvissen gaan spotten of iets anders tijdrovends
De meeste reisbureaus weten niet waarover ze het hebben. Soms verkopen ze zaken die echt onmogelijk zijn.Schuijltjes schreef:Bij de diverse reisbureaus waar we nu een offerte hebben lopen kregen we te horen dat deze route qua afstanden prima te doen zou zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is in grote lijnen qua afstanden wel te doen, maar er moet wel tijd overblijven om ook nog iets te bekijken.
Reisbureaus houden er meestal een zeer hoog te hoog) tempo op na.
Marianne
Reisbureaus houden er meestal een zeer hoog te hoog) tempo op na.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden voor onze reis met camper de meeste campings gereserveerd. Dan weten we dat we een plek hebben en kunnen we de hele dag doen wat we willen zonder op zoek te moeten voor een plekje. Er waren genoeg campings op onze reis die het bordje "full" hadden ophangen toen we aankwamen.Schuijltjes schreef:campings zat onderweg is me al eens verteld).
Voor ons is dat vrijheid: weten dat je een plek hebt en de hele dag hebt om te genieten.
Maar, wij zijn flexibel genoeg om e.e.a. te wijzigen als onze route iets anders wordt. Dat heeft ons vorig jaar zo'n $200 gekost. En, laten we eerlijk zijn. wat is dat nou voor bedrag op het totale kostenplaatje?!?
Net buiten Canyonlands heb je een mooie camping: Horsethief Campground. Niet te reserveren, geen faciliteiten maar een schitterende ligging.
Canyonlands zelf vonden we een ramp met de camper. Onze eerste dag daar konden we werkelijk nergens parkeren. Er zijn wel parkeerplekken voor campers maar die worden vaak bezet door personenauto's.
We hadden, vonden wij, overal ontzettend mooie plekken geboekt. Door veel gebruik te maken van satellietbeelden en https://www.campsitephotos.com/
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Het lijkt me dus toch verstandig om alles vooraf vast te gaan leggen. Geeft zeker meer rust natuurlijk en als we inderdaad eens willen switchen dan zal dat niet zo kostbaar zijn in vergelijking met de hele reis. Leuk, nog meer om uit te zoeken in de komende weken
Nu vraag ik me nog wel af hoe jullie dan de tickets en de camper geboekt hebben. We hebben nu bij meerdere reisorganisaties een offerte opgevraagd. Wanneer ik voor losse tickets ga kijken of via bijv. cheapcampers ga zoeken dan kom ik qua kostenplaatje toch een stuk hoger uit dan als ik via het reisbureau boek. Vreemd want ik lees hier op het forum dat zelf boeken altijd veel goedkoper is .... Hoe hebben jullie dit aangepakt ? Aan de ene kant vinden we het wel fijn als de tickets en de camper via het reisbureau geboekt worden (iets met zekerheid ofzo
) maar als dat zoveel honderden of misschien wel duizenden euro's kan gaan schelen dan wil ik zeker zelf gaan zoeken naar een mooie aanbieding ..... maar hoe en waar moet ik zijn ?

Nu vraag ik me nog wel af hoe jullie dan de tickets en de camper geboekt hebben. We hebben nu bij meerdere reisorganisaties een offerte opgevraagd. Wanneer ik voor losse tickets ga kijken of via bijv. cheapcampers ga zoeken dan kom ik qua kostenplaatje toch een stuk hoger uit dan als ik via het reisbureau boek. Vreemd want ik lees hier op het forum dat zelf boeken altijd veel goedkoper is .... Hoe hebben jullie dit aangepakt ? Aan de ene kant vinden we het wel fijn als de tickets en de camper via het reisbureau geboekt worden (iets met zekerheid ofzo

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf boeken is vooral handig voor mensen die met de auto gaan. En vaak niet zozeer vanwege de kosten maar vooral vanwege de mogelijkheid om zelf je accommodatie uit te zoeken en te boeken (en zonodig te kunnen annuleren). Als je met de camper gaat is het verstandig om dat via een reisbureau te doen.
Je kunt eens kijken wat zij voor tickets rekenen en wat je zel vindt als ticketprijs.
Marianne
Je kunt eens kijken wat zij voor tickets rekenen en wat je zel vindt als ticketprijs.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden de camper geboekt via Tiogatours. Die kwamen als goedkoopste uit de bus. Omdat we de camper 42 dagen hadden en op tijd hadden geboekt kregen we een vroegboekkorting en een lange duur korting.
De rest: vluchten, 3 dagen auto aan het begin en aan het eind, accommodatie bij San Francisco (aan het begin) en in Las Vegas (aan het eind) en campings hebben we zelf uitgezocht en geboekt.
De rest: vluchten, 3 dagen auto aan het begin en aan het eind, accommodatie bij San Francisco (aan het begin) en in Las Vegas (aan het eind) en campings hebben we zelf uitgezocht en geboekt.
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
We hebben toch nog even familieoverleg gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we New York inderdaad beter op een ander moment kunnen gaan doen. Dat betekent dat onze reisplannen weer enigszins gewijzigd zijn. Ik denk dat we nu een rustigere reis hebben zoals al eerder aangegeven werd. Ik twijfel nu wel of ik canyonlands er op deze manier in kan laten zitten of dat we deze in een verkeerde volgorde in de route hebben staan. Ik hoor graag van jullie !
1 Zaterdag 6-7-2019 Amsterdam - Los Angeles
2 Zondag 7-7-2019 Los Angeles
3 Maandag 8-7-2019 Hollywood (Universal)
4 Dinsdag 9-7-2019 Hollywood - Joshua Tree
5 Woensdag 10-7-2019 Joshua Tree - Kingman - Grand Canyon
6 Donderdag 11-7-2019 Grand Canyon
7 Vrijdag 12-7-2019 Grand Canyon - Page
8 Zaterdag 13-7-2019 Page - Monument Valley
9 Zondag 14-7-2019 Monument Valley - Moab
10 Maandag 15-7-2019 Moab
11 Dinsdag 16-7-2019 Moab - Bryce Canyon
12 Woensdag 17-7-2019 Bryce Canyon - Zion
13 Donderdag 18-7-2019 Zion
14 Vrijdag 19-7-2019 Zion - Las Vegas
15 Zaterdag 20-7-2019 Las Vegas
16 Zondag 21-7-2019 Las Vegas - Mono Lake
17 Maandag 22-7-2019 Mono Lake - Yosemite
18 Dinsdag 23-7-2019 Yosemite
19 Woensdag 24-7-2019 Yosemite - San Francisco
20 Donderdag 25-7-2019 San Francisco
23 Zondag 28-7-2019 Santa Maria / Lompoc - Anaheim
Groetjes,
Jolanda
1 Zaterdag 6-7-2019 Amsterdam - Los Angeles
2 Zondag 7-7-2019 Los Angeles
3 Maandag 8-7-2019 Hollywood (Universal)
4 Dinsdag 9-7-2019 Hollywood - Joshua Tree
5 Woensdag 10-7-2019 Joshua Tree - Kingman - Grand Canyon
6 Donderdag 11-7-2019 Grand Canyon
7 Vrijdag 12-7-2019 Grand Canyon - Page
8 Zaterdag 13-7-2019 Page - Monument Valley
9 Zondag 14-7-2019 Monument Valley - Moab
10 Maandag 15-7-2019 Moab
11 Dinsdag 16-7-2019 Moab - Bryce Canyon
12 Woensdag 17-7-2019 Bryce Canyon - Zion
13 Donderdag 18-7-2019 Zion
14 Vrijdag 19-7-2019 Zion - Las Vegas
15 Zaterdag 20-7-2019 Las Vegas
16 Zondag 21-7-2019 Las Vegas - Mono Lake
17 Maandag 22-7-2019 Mono Lake - Yosemite
18 Dinsdag 23-7-2019 Yosemite
19 Woensdag 24-7-2019 Yosemite - San Francisco
20 Donderdag 25-7-2019 San Francisco
23 Zondag 28-7-2019 Santa Maria / Lompoc - Anaheim
Groetjes,
Jolanda
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Schuijltjes schreef:Het lijkt me dus toch verstandig om alles vooraf vast te gaan leggen. Geeft zeker meer rust natuurlijk en als we inderdaad eens willen switchen dan zal dat niet zo kostbaar zijn in vergelijking met de hele reis. Leuk, nog meer om uit te zoeken in de komende weken![]()
Nu vraag ik me nog wel af hoe jullie dan de tickets en de camper geboekt hebben. We hebben nu bij meerdere reisorganisaties een offerte opgevraagd. Wanneer ik voor losse tickets ga kijken of via bijv. cheapcampers ga zoeken dan kom ik qua kostenplaatje toch een stuk hoger uit dan als ik via het reisbureau boek. Vreemd want ik lees hier op het forum dat zelf boeken altijd veel goedkoper is .... Hoe hebben jullie dit aangepakt ? Aan de ene kant vinden we het wel fijn als de tickets en de camper via het reisbureau geboekt worden (iets met zekerheid ofzo) maar als dat zoveel honderden of misschien wel duizenden euro's kan gaan schelen dan wil ik zeker zelf gaan zoeken naar een mooie aanbieding ..... maar hoe en waar moet ik zijn ?
Wij hebben voor juli 2019 de tickets zelf geboekt vorige week (1600 euro voor 4 personen) en de camper hebben we via Tioga Tours gehuurd. Dat wilde ik echt met tussenpersoon doen. We betalen voor 3 weken camperhuur van cruise america (C25) inclusief alle verzekeringen, ook de afkoop eigen risico van de Europeesche 3600 euro.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is beter zo en op zich kan het ook wel zo qua afstanden, maar je hebt overal de minimale tijd. Als je de dagen Disney zo wilt houden zou ik toch ergens anders gaan inkorten. Voor Moab zijn 3 nachten mooi, of een overnachting tussen Moab en Bryce; nu rij je erg snel door Capitol Reef en langs de UT12, dat is erg jammer.
Ik zou Moab overslaan en zeker bij Yosemite een extra dag zetten. Of zelfs twee. En een extra dag bij de kust. De afstand SF - Santa Maria is echt te ver. Ik begrijp de keuze voor Santa Maria ook niet.
Marianne
Ik zou Moab overslaan en zeker bij Yosemite een extra dag zetten. Of zelfs twee. En een extra dag bij de kust. De afstand SF - Santa Maria is echt te ver. Ik begrijp de keuze voor Santa Maria ook niet.
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Eens met Marianne!
Je zou een nacht GC kunnen sparen om elders in te zetten als je én niet de Canyon (een stuk) naar beneden wilt wandelen én niet te veel plannen hebt in Page. Niet te veel plannen in Page is een slotcanyon en Horseshoe Bend wel doen, maar niet ook nog uitgebreid Glen Canyon Dam en bij Lake Powell relaxen wat er zovelen doen.
Je zou een nacht GC kunnen sparen om elders in te zetten als je én niet de Canyon (een stuk) naar beneden wilt wandelen én niet te veel plannen hebt in Page. Niet te veel plannen in Page is een slotcanyon en Horseshoe Bend wel doen, maar niet ook nog uitgebreid Glen Canyon Dam en bij Lake Powell relaxen wat er zovelen doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
-
- Amerika-expert
Ik vind het een goede keuze om alles op het zuidwesten in te zetten, maar vergeet niet dat je met een camper onderweg gaat en dat dit meer tijd kost dan met een wagen. Als jet het schema te druk maakt dan wordt het misschien een "te" vermoeiende tocht.
Je zal op 7/7 vroeg wakker zijn. Profiteer ervan om tegen openingsuur in Universal te zijn. De grote drukte begint er doorgaans rond een uur of 11/12. Als je goed plant kan je best al wat gedaan hebben tegen dat het druk wordt. Voordeel is dat je dan op maandag al de camper kan ophalen en vertrekken. Men past overigens de capaciteit van sommige attracties ook aan aan de drukte die verwacht wordt.
Joshua Tree zou ik niet doen. Na het afhalen van de camper is dit immers al een flinke rit. In de zomer is het er ook heel warm. Ik zou direct richting GC rijden en kijken hoe ver je komt (Barstow ?)
Wanneer je dan geen wandeling in de GC plant dan kan je volstaan met 1 nacht hier. Die nacht zou je kunnen bijzetten in Moab, alhoewel ik persoonlijk dit toch zou laten vallen.
Wil je in Vegas op hotel of ook de camping op ? Houd er voor hotel rekening mee dat je op vrijdag en zaterdag veel betaalt. (2 tot 3 keer de kost van een weekdag) Als je Moab schrapt dan kan je dit aanpassen.
De kustroute zou ik een nacht extra voor uittrekken, nu is het toch wat hollen.
De dag LA die je vooraan hebt zou ik achteraan zetten. De laatste dag logeren in de regio korter bij de luchthaven is toch altijd aangenaam en afhankelijk van het uur van de vlucht kan je ook daar nog wat plannen.
Je zal op 7/7 vroeg wakker zijn. Profiteer ervan om tegen openingsuur in Universal te zijn. De grote drukte begint er doorgaans rond een uur of 11/12. Als je goed plant kan je best al wat gedaan hebben tegen dat het druk wordt. Voordeel is dat je dan op maandag al de camper kan ophalen en vertrekken. Men past overigens de capaciteit van sommige attracties ook aan aan de drukte die verwacht wordt.
Joshua Tree zou ik niet doen. Na het afhalen van de camper is dit immers al een flinke rit. In de zomer is het er ook heel warm. Ik zou direct richting GC rijden en kijken hoe ver je komt (Barstow ?)
Wanneer je dan geen wandeling in de GC plant dan kan je volstaan met 1 nacht hier. Die nacht zou je kunnen bijzetten in Moab, alhoewel ik persoonlijk dit toch zou laten vallen.
Wil je in Vegas op hotel of ook de camping op ? Houd er voor hotel rekening mee dat je op vrijdag en zaterdag veel betaalt. (2 tot 3 keer de kost van een weekdag) Als je Moab schrapt dan kan je dit aanpassen.
De kustroute zou ik een nacht extra voor uittrekken, nu is het toch wat hollen.
De dag LA die je vooraan hebt zou ik achteraan zetten. De laatste dag logeren in de regio korter bij de luchthaven is toch altijd aangenaam en afhankelijk van het uur van de vlucht kan je ook daar nog wat plannen.
- Schuijltjes
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
we zijn weer wat veder en de grote dingen liggen vast, de vliegreis, de hotels, de camper en de eerste en de laatste camping. Onze reis ziet er nu als volgt uit:
1 Amsterdam - New York
2 New York
3 New York
4 New York - Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monyment Valley - Canyonlands (Arches)
10 Canyonlands - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion
14 Zion - Las Vegas
15 Las Vegas - Mono Lake
16 Mono Lake - Yosemite Valley
17 Yosemite
18 Yosemite - San Fransisco
19 San Fransisco
20 San Fransisco - San Simeon
21 San Simeon - Los Angeles (Hollywood)
22 Hollywood
23 Hollywood - Anaheim
24 Anaheim
25 Anaheim
26 Anaheim
27 Los Angeles - Amsterdam
Maar ik heb nog steeds wat twijfels over twee stukken die ingevuld zijn in deze reis. We weten dat het een behoorlijke trip is en bijna iedere dag zullen gaan rijden. Dit is op zich geen probleem, de kinderen zijn dat ook wel gewend van ons.
We hebben twee lange stukken (Las Vegas - Mono Lake) en het stuk tussen San Francisco en LA, de indeling van dit stuk blijft me bezighouden, deze vind ik echt lastig. Ik wil hem gezien de tijd die we in LA nodig hebben voor Universal, Disney en de overige standaard bezienswaardigheden (Walk of fame, Hollywoodsigm, etc.) toch in twee dagen rijden. Maar wat is verstandig, stukje bij Carmel doen en dan daar in de buurt blijven plakken en de volgende dag echt lang moet rijden of toch net als hierboven ongeveer op de helft blijven plakken.
En dan hebben we nog een stuk wat me nog niet lekker zit. Ik wil zelf heel graag Canyonlands bezoeken maar hoor daar verschillende verhalen over. Hier is vast wel iemand die zegt ja is een must do of nee kun je best overslaan. En hoe zit het met Arches, ik heb het idee dat ik na drie bogen het wel gezien heb maar hoor daar toch ook hele andere verhalen over. Dus om de rust in de reis te krjgen zou het goed zijn om Canyonlands en Arches te skippen maar eigenlijk is er iets wat het me aantrekt maar is het de moeite waard ?
Ik hoor heel graag van jullie !
we zijn weer wat veder en de grote dingen liggen vast, de vliegreis, de hotels, de camper en de eerste en de laatste camping. Onze reis ziet er nu als volgt uit:
1 Amsterdam - New York
2 New York
3 New York
4 New York - Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monyment Valley - Canyonlands (Arches)
10 Canyonlands - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion
14 Zion - Las Vegas
15 Las Vegas - Mono Lake
16 Mono Lake - Yosemite Valley
17 Yosemite
18 Yosemite - San Fransisco
19 San Fransisco
20 San Fransisco - San Simeon
21 San Simeon - Los Angeles (Hollywood)
22 Hollywood
23 Hollywood - Anaheim
24 Anaheim
25 Anaheim
26 Anaheim
27 Los Angeles - Amsterdam
Maar ik heb nog steeds wat twijfels over twee stukken die ingevuld zijn in deze reis. We weten dat het een behoorlijke trip is en bijna iedere dag zullen gaan rijden. Dit is op zich geen probleem, de kinderen zijn dat ook wel gewend van ons.
We hebben twee lange stukken (Las Vegas - Mono Lake) en het stuk tussen San Francisco en LA, de indeling van dit stuk blijft me bezighouden, deze vind ik echt lastig. Ik wil hem gezien de tijd die we in LA nodig hebben voor Universal, Disney en de overige standaard bezienswaardigheden (Walk of fame, Hollywoodsigm, etc.) toch in twee dagen rijden. Maar wat is verstandig, stukje bij Carmel doen en dan daar in de buurt blijven plakken en de volgende dag echt lang moet rijden of toch net als hierboven ongeveer op de helft blijven plakken.
En dan hebben we nog een stuk wat me nog niet lekker zit. Ik wil zelf heel graag Canyonlands bezoeken maar hoor daar verschillende verhalen over. Hier is vast wel iemand die zegt ja is een must do of nee kun je best overslaan. En hoe zit het met Arches, ik heb het idee dat ik na drie bogen het wel gezien heb maar hoor daar toch ook hele andere verhalen over. Dus om de rust in de reis te krjgen zou het goed zijn om Canyonlands en Arches te skippen maar eigenlijk is er iets wat het me aantrekt maar is het de moeite waard ?
Ik hoor heel graag van jullie !
Groetjes. Jolanda
September 1999 - Denver -> Los Angeles
September 1999 - Denver -> Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je nu toch weer NY er bij neemt (en wel heel erg kort). Zoals al eerder aangegeven is het met NY niet echt haalbaar om ook nog Moab er bij te doen. Je hebt daar 2 nationale parken en ook nog Dead Horse Point SP. Die kun je niet bezoeken met maar één overnachting.
Canyonlands is mooi, maar dat geldt zeker ook voor Arches. En vooral die laatste is erg druk. Dat betekent dat je daar echt ruim de tijd moet nemen, en bij voorkeur een nacht in het park moet overnachten. Wij vonden de Fiery Furnace Walk geweldig leuk om te doen met de kinderen (zie ons 2008-verslag). En in 2013 waren we bij zonsondergang bij de Delicate Arch; dat was schitterend. Devils Garden is ook prachtig. En je ziet weliswaar overal bogen, maar het is toch heel afwisselend. Kijk eens op de NPS-site of op http://www.ontdek-amerika.nl om een beeld te krijgen. En kijk ook voor Canyonlands in ons 2013-verslag.
Maar goed, je hebt te weinig tijd daar. Vergeet Moab en neem vanuit Monument Valley de mooie rit via de UT95 naar Capitol Reef. Je kunt de nacht die je wint heel goed gebruiken in Yosemite; daar heb je echt meerdere dagen nodig, zeker als je wilt wandelen, raften, fietsen, zwemmen, en naar de Mariposa Grove wilt.
Ook langs de kust heb je heel weinig tijd. Verkijk je niet op de tijd die je daar nodig hebt met de camper; de weg is erg kronkelig, dus het kost je meer tijd dan volgens GoogleMaps. Als je maar 1 stop wilt doen is Cambria geen gekke tussenstop. Of Big Sur (op tijd reserveren daar!). Wij deden dat in 2017 ook met 1 stop (maar wij hadden de kustroute al weer vaker gereden). Wat wil je onderweg doen? Wil je ook whalewatchen? Naar het aquarium in Monterey? Wandelen bij Big Sur? Naar Hearst Castle?
De rit van Las Vegas naar Mono Lake is lang, maar goed te doen. Er is niets interessants onderweg, dus dat kun je prima in één keer rijden.
Maak keuzes. Moab kun je eens combineren met Colorado en/of Yellowstone.
Marianne
Canyonlands is mooi, maar dat geldt zeker ook voor Arches. En vooral die laatste is erg druk. Dat betekent dat je daar echt ruim de tijd moet nemen, en bij voorkeur een nacht in het park moet overnachten. Wij vonden de Fiery Furnace Walk geweldig leuk om te doen met de kinderen (zie ons 2008-verslag). En in 2013 waren we bij zonsondergang bij de Delicate Arch; dat was schitterend. Devils Garden is ook prachtig. En je ziet weliswaar overal bogen, maar het is toch heel afwisselend. Kijk eens op de NPS-site of op http://www.ontdek-amerika.nl om een beeld te krijgen. En kijk ook voor Canyonlands in ons 2013-verslag.
Maar goed, je hebt te weinig tijd daar. Vergeet Moab en neem vanuit Monument Valley de mooie rit via de UT95 naar Capitol Reef. Je kunt de nacht die je wint heel goed gebruiken in Yosemite; daar heb je echt meerdere dagen nodig, zeker als je wilt wandelen, raften, fietsen, zwemmen, en naar de Mariposa Grove wilt.
Ook langs de kust heb je heel weinig tijd. Verkijk je niet op de tijd die je daar nodig hebt met de camper; de weg is erg kronkelig, dus het kost je meer tijd dan volgens GoogleMaps. Als je maar 1 stop wilt doen is Cambria geen gekke tussenstop. Of Big Sur (op tijd reserveren daar!). Wij deden dat in 2017 ook met 1 stop (maar wij hadden de kustroute al weer vaker gereden). Wat wil je onderweg doen? Wil je ook whalewatchen? Naar het aquarium in Monterey? Wandelen bij Big Sur? Naar Hearst Castle?
De rit van Las Vegas naar Mono Lake is lang, maar goed te doen. Er is niets interessants onderweg, dus dat kun je prima in één keer rijden.
Maar je wilt toch ook nog iets zien en doen onderweg? Het gaat toch niet om het rijden alleen? Heb je al gekeken wat je in de parken wilt doen?Schuijltjes schreef:We weten dat het een behoorlijke trip is en bijna iedere dag zullen gaan rijden. Dit is op zich geen probleem, de kinderen zijn dat ook wel gewend van ons.
Maak keuzes. Moab kun je eens combineren met Colorado en/of Yellowstone.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht