Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
Op het flyertalk forum staat een hele lijst met ervaringen per locatie. Pin je er niet op vast maar het geeft je wel een beetje een idee
https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... -list.html
https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... -list.html
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vraagje voor de leden van National Emerald Club en National Emerald Executive Club....
Een van de benefits is dat je met elke huur ook vrije huurdagen verdient.
Bij Emerald is dat per 7 credits 1 free rental day.
Bij Executive is dat per 6 credits 1 free rental day.
Nu staat er op de site ''Earn 1 rental credit for every qualified car rental''
Beetje onduidelijk, want dit zou inhouden dat je met een huurperiode van 1 dag 1 credit krijgt, en met een huurperiode van 21 dagen ook 1 credit.
Na wat googlen kwam ik op de volgende site
https://yourmileagemayvary.net/2017/10/ ... r-rentals/
En daar staat het volgende
If your rental is 1 – 7 calendar days, you will be rewarded 1 credit
If your rental is 8 or more days, National rewards you even further by dividing your total rental days by 4.
This means:
At 8 rental days you earn 2 credits
At 12 rental days you earn 3 credits
Maar wie weet het antwoord uit de praktijk?
Een van de benefits is dat je met elke huur ook vrije huurdagen verdient.
Bij Emerald is dat per 7 credits 1 free rental day.
Bij Executive is dat per 6 credits 1 free rental day.
Nu staat er op de site ''Earn 1 rental credit for every qualified car rental''
Beetje onduidelijk, want dit zou inhouden dat je met een huurperiode van 1 dag 1 credit krijgt, en met een huurperiode van 21 dagen ook 1 credit.
Na wat googlen kwam ik op de volgende site
https://yourmileagemayvary.net/2017/10/ ... r-rentals/
En daar staat het volgende
If your rental is 1 – 7 calendar days, you will be rewarded 1 credit
If your rental is 8 or more days, National rewards you even further by dividing your total rental days by 4.
This means:
At 8 rental days you earn 2 credits
At 12 rental days you earn 3 credits
Maar wie weet het antwoord uit de praktijk?
Met 21 dagen krijg je 5 Rental credits.
- bedeve
- Amerika-expert
Lijkt heel leuk hoor al die credits !
Blijft de praktische vraag of iemand ze ook echt ten voordele gebruikt ?
Ben heel benieuwd !
Ben heel benieuwd !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dat weet ik ook niet, maar ik was zo benieuwd hoe het werkt.
En verbaas me ook over hoe slecht National een systeem uitlegt.
Want als je bijvoorbeeld met 21 dagen 5 credits opbouwt, zou ik dat juist benadrukken.
Je loyalty programm wordt er alleen maar aantrekkelijker door.
Ik keek ook of ik i.p.v. credits misschien miles kon laten bijschrijven op mijn Flying Blue account, maar KLM hoort niet bij de partners.
Heb nog wel lid van wat andere loyalty programms, maar die zetten geen zoden aan de dijk.
En verbaas me ook over hoe slecht National een systeem uitlegt.
Want als je bijvoorbeeld met 21 dagen 5 credits opbouwt, zou ik dat juist benadrukken.
Je loyalty programm wordt er alleen maar aantrekkelijker door.
Ik keek ook of ik i.p.v. credits misschien miles kon laten bijschrijven op mijn Flying Blue account, maar KLM hoort niet bij de partners.
Heb nog wel lid van wat andere loyalty programms, maar die zetten geen zoden aan de dijk.
Leuk om een dagje een mustang cabrio te huren...bedeve schreef:Lijkt heel leuk hoor al die credits !
Ben heel benieuwd !
snap er helemaal niets (meer) van
heb van de week mijn account geupgrade naar mastercard elite (heb nu dus executive ec)
Voordat ik dat gedaan had kon ik voor 507 usd een midsize huren en dan uit de emerald aisle kiesen.
Na mijn account geupgrade te hebben kon ik voor dezelfde 507 usd een fullsize huren en dan uit de emerald aisle kiezen en er stond ook nog bij "ëxecutive area". Nu kijk ik weer en nu kan ik voor dezelfde 507 usd weer alleen de midsize kiezen en staat ook nergens meer executive area.
wat doe ik verkeerd ?
edit : laat maar ik zat op de legacy site daar krijg je andere resultaten blijkbaar
heb van de week mijn account geupgrade naar mastercard elite (heb nu dus executive ec)
Voordat ik dat gedaan had kon ik voor 507 usd een midsize huren en dan uit de emerald aisle kiesen.
Na mijn account geupgrade te hebben kon ik voor dezelfde 507 usd een fullsize huren en dan uit de emerald aisle kiezen en er stond ook nog bij "ëxecutive area". Nu kijk ik weer en nu kan ik voor dezelfde 507 usd weer alleen de midsize kiezen en staat ook nergens meer executive area.
wat doe ik verkeerd ?
edit : laat maar ik zat op de legacy site daar krijg je andere resultaten blijkbaar
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Heb je bij contract code nog MasterCard Elite aangevinkt staan? Is je status nog Executive in je profiel?
had het al gevonden, ik zat op de legacy site. op de normale site krijg ik wel een full size en executive area
Nog een vraagje als ik 2 autos huur met mijn emerlald account, dan zal bij het ophalen 1 van de autos een andere creditcard laten zien bij het uitrijdhokje. Gaat dit een probleem opleveren?
Volgens mij wel. Je moet de credit card gebruiken die in je profiel staat.
Je kan dus ook een tweede account aanmaken (voor de huurder van auto 2) bij National, ook weer enrollen via die al aangegeven link.
Je kan dus ook een tweede account aanmaken (voor de huurder van auto 2) bij National, ook weer enrollen via die al aangegeven link.
- bedeve
- Amerika-expert
Gelukkig zijn er National ; ś voorwaarden die houvast bieden.ONYX666 schreef:dan zal bij het ophalen 1 van de autos een andere creditcard laten zien bij het uitrijdhokje. Gaat dit een probleem opleveren?
De driver is de bepalende factor
En de creditcard op diens naam.
Mies2301 reikt jouw oplossing al aan.
Een Emerald account op naam van degene die auto 2 bestuurt.
En degene huurt de auto dan ook formeel met eigen credit card als garantie.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Nog eens even de tijd nemen om te zeggen hoe goed National is.
Wij hadden een rental voor 3 weken vanuit SFO. Een compact maar door een upgrade werd dat een midsize tijdens het boeken.
In de executive aisle stonden bijna uitsluitend dodge caravan minivans en een paar midsize SUV. Alle Tahoes, Explorers, Armada of iets dergelijks (en dat waren er hooguit 5) waren op slot en stonden in de lege fullsize SUV aisle.
Een praatje met de greeters die auto's af en aan reden leverde weinig op, al wou er 1 wel eens kijken beneden in de wasstraat en als hij iets vond bracht hij hem mee. De greeters in het hokje waren iets minder behulpzaam. Als ik de Tahoe of Explorer wou, moest ik naar de balie om hem te reserveren en dus meer betalen. Ze raadde me aan de Dodge nog eens te gaan bekijken, want die waren ook heel ruim.
Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad, mooie auto. De ene met geblindeerde ruiten, de andere met iets meer clearance enz enz. Uiteindelijk een mooie zwarte meegenomen met een ton van kofferruimte (die we ook wel nodig hadden) door het weghalen van de achterste rij. En er stond welgeteld 2 mile op de teller, gloednieuw dus
Uitrijhokje gepasseerd met credit card en National pasje. Als ik het me goed herinner heb ik zelfs mijn rijbewijs niet getoond. Geen bevestiging op papier of wat dan ook. Wel in de app iets te zien.
Bij het terugbrengen snelle service en je krijgt een strookje (kassabon) en that's it. Het bedrag leek me niet helemaal correct, maar ik was vrij gehaast.
Thuisgekomen vergelijk ik toch nog eens en wat bleek, 47 dollar meer dan op de reservatie stond. Ik dacht eerst
maar vermits ze goeie klantenservice hebben toch even geïnformeerd hoe/wat. Bleek dat de upgrade van compact naar midsize niet de bedoeling was voor Emerald Aisle keuze, alhoewel er gewoon midsize en emerald aisle op de bevestiging stond. Maar zonder aandringen wilden ze eenmalig dit wel rechtzetten dus krijg ik de 47 dollar terug. Met dank aan Laneka 
Wij hadden een rental voor 3 weken vanuit SFO. Een compact maar door een upgrade werd dat een midsize tijdens het boeken.
In de executive aisle stonden bijna uitsluitend dodge caravan minivans en een paar midsize SUV. Alle Tahoes, Explorers, Armada of iets dergelijks (en dat waren er hooguit 5) waren op slot en stonden in de lege fullsize SUV aisle.
Een praatje met de greeters die auto's af en aan reden leverde weinig op, al wou er 1 wel eens kijken beneden in de wasstraat en als hij iets vond bracht hij hem mee. De greeters in het hokje waren iets minder behulpzaam. Als ik de Tahoe of Explorer wou, moest ik naar de balie om hem te reserveren en dus meer betalen. Ze raadde me aan de Dodge nog eens te gaan bekijken, want die waren ook heel ruim.
Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad, mooie auto. De ene met geblindeerde ruiten, de andere met iets meer clearance enz enz. Uiteindelijk een mooie zwarte meegenomen met een ton van kofferruimte (die we ook wel nodig hadden) door het weghalen van de achterste rij. En er stond welgeteld 2 mile op de teller, gloednieuw dus

Uitrijhokje gepasseerd met credit card en National pasje. Als ik het me goed herinner heb ik zelfs mijn rijbewijs niet getoond. Geen bevestiging op papier of wat dan ook. Wel in de app iets te zien.
Bij het terugbrengen snelle service en je krijgt een strookje (kassabon) en that's it. Het bedrag leek me niet helemaal correct, maar ik was vrij gehaast.
Thuisgekomen vergelijk ik toch nog eens en wat bleek, 47 dollar meer dan op de reservatie stond. Ik dacht eerst

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
- bedeve
- Amerika-expert
Ai,Ai SvenV toch.
De basis van Emerald ; je huurt een midsize car....
Niets meer, niets minder.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hoe gaat dat zo ineens?Een compact maar door een upgrade werd dat een midsize tijdens het boeken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Op zich weer tevreden over National. De vrienden ban British Airways leverden ons een dag later dan gepland af. Via Messenger gemeld zodat mijn autoreservering niet gecanceld zou worden wegens no show. Bij inleveren bleek dat ze die dag huur niet gerekend hebben terwijl wel het oorspronkelijke tarief is aangehouden. Das keurig. Was wel ff gerommel omdat jongen in het uitrijhokje opeens manlief als extra betalende chauffeur had gerekend, althans dat vermoed ik want zag opeens een extra bedrag gereserveerd en ik had bij vertrek geen briefje van hem meegekregen (en wij waren na een reis van 30 uur een beetje gaar dus was me ff niet opgevallen. Maar na een Messenger bericht is dat ook rechtgetrokken. Althans, prompt na inleveren van de auto verviel die reservering. Beetje jammer dat ze vier weken 350 dollar voor niks op de kaart gereserveerd hadden maar soit, we hebben de ruimte op dat ding dus het zal.
Auto keuze in de exec aisle op Boston was prima, reden weg met een mooie Nissan Murano. Maar ja hoor, ook deze keer na twee weken mededeling van de auto dat onderhoud nodig was. Normaal is dat een oliebeurt en wil ik nog wel eens ff bij de jiffylube binnenrijden om het te laten fixen (bonnetje inleveren bij National en klaar) maar hij piepte nu ook over banden en ‘other’. Meah. Das gedoe en we reden net Nashville binnen. Bij hotel dus even auto leeggetrokken en naar vliegveld gereden. Je kunt daar niet makkelijk anders dan route voor auto retourneren volgen dus dat gedaan. Bij de inchecken aangegeven wat er was. No problem. Zoek maar een nieuwe uit. Dus in de enorme exec rij daar een ford edge gekozen. Nog ff gekeken naar weer een Murano maar die had een tijdelijk kenteken en dat leek ons gedoe. En andere auto is ook leuk
. Zonder problemen weer naar buiten gekacheld. Het nieuwe auto kiezen was nog het meeste werk
.
Auto keuze in de exec aisle op Boston was prima, reden weg met een mooie Nissan Murano. Maar ja hoor, ook deze keer na twee weken mededeling van de auto dat onderhoud nodig was. Normaal is dat een oliebeurt en wil ik nog wel eens ff bij de jiffylube binnenrijden om het te laten fixen (bonnetje inleveren bij National en klaar) maar hij piepte nu ook over banden en ‘other’. Meah. Das gedoe en we reden net Nashville binnen. Bij hotel dus even auto leeggetrokken en naar vliegveld gereden. Je kunt daar niet makkelijk anders dan route voor auto retourneren volgen dus dat gedaan. Bij de inchecken aangegeven wat er was. No problem. Zoek maar een nieuwe uit. Dus in de enorme exec rij daar een ford edge gekozen. Nog ff gekeken naar weer een Murano maar die had een tijdelijk kenteken en dat leek ons gedoe. En andere auto is ook leuk

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Dat gaat heel eenvoudig hiermee: https://www.nationalcar.com/en/car-rent ... grade.htmlDivision schreef:Hoe gaat dat zo ineens?Een compact maar door een upgrade werd dat een midsize tijdens het boeken.
En op je bevestiging staat gewoon midsize, maar daar houden ze dus niet zo van.
Dat weet ik uiteraard, maar het was het proberen waardbedeve schreef:Ai,Ai SvenV toch.

2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Ik zie bij National niet KLM als airline partner staan.
Wel Delta en EVA.
Is er een mogelijkheid om toch Flying Blue miles bijgeschreven te krijgen via huur bij National?
Wel Delta en EVA.
Is er een mogelijkheid om toch Flying Blue miles bijgeschreven te krijgen via huur bij National?
- bedeve
- Amerika-expert
Ruudzaan ; Hertz is voor het verzamelen van FB Miles een prima optie.Ruudzaan schreef:I
National Car heeft weer andere voordelen.
En je autohuur betalen met een AMEX FB card levert je altijd FB Miles op natuurlijk
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
kan iemand me helpen
ik probeer een additional driver toe te voegen maar op de "normale"website krijg ik niet de optie om dit te doen.
Op de legacy website wel maar daar krijg ik een andere prijs (op de normale website krijg ik zowel een midsize als een fullsize voor de zelfde prijs. Op de legace is de fullsize duurder en krijg ik ook niets te zien over executive)
hoe doe ik dat ?
en volgens mij als ik de regels lees is een additional driver alleen gratis als deze op hetzelfde adres woont. Nu gaat het om een vader en die huurt en een zoon die op een ander adres woont. Is dit dan wel of niet gratis ? en als het niet gratis is wat kost het dan ?
ik probeer een additional driver toe te voegen maar op de "normale"website krijg ik niet de optie om dit te doen.
Op de legacy website wel maar daar krijg ik een andere prijs (op de normale website krijg ik zowel een midsize als een fullsize voor de zelfde prijs. Op de legace is de fullsize duurder en krijg ik ook niets te zien over executive)
hoe doe ik dat ?
en volgens mij als ik de regels lees is een additional driver alleen gratis als deze op hetzelfde adres woont. Nu gaat het om een vader en die huurt en een zoon die op een ander adres woont. Is dit dan wel of niet gratis ? en als het niet gratis is wat kost het dan ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20041 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties