Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elke V.: Reizen door Texas in 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elke V.
Amerika-ontdekker

Reis Elke V.: Reizen door Texas in 2019

Bericht door Elke V. »

Wij hebben net besloten om eind maart/begin april 2019 naar Texas te reizen. Arizona, Utah en de overige staten in het Westen hebben we al enkele keren bezocht. Daarbij worden de eerste 12 dagen vastgelegd. De laatste week blijft voorlopig open. Mijn man wil graag daar ter plaatse beslissen wat we gaan doen. We gaan komende week de aankomstdag bepalen en de vlucht en een aantal hotels boeken. Ik denk dat aankomen op een woensdag en daarna de donderdag, vrijdag en zaterdag in Austin doorbrengen (met name de avonden) het handigst is.

Vast:
Dag 1: vlucht naar Houston (hotel Houston, in de buurt van het vliegveld)
Dag 2: reis naar Austin (hotel Austin).
Dag 3: verblijf in Austin (hotel Austin)
Dag 4: hotel in Austin (eventueel overdag een stukje New Braunsfeld c.q. Fredericksburg).. We willen wel iets van de music scene van Austin meemaken.
Dag 5: reis naar San Antonio (evt. Luckenbach c.q. Fredricksburg) en verblijf in San Antonio (hotel)
Dag 6: verblijf in San Antonio (hotel)
Dag 7: reis en verblijf Bandera (eventueel Dude Ranch)
Dag 8: verblijf in Bandera (eventueel Dude Ranch)
Dag 9: reis van Bandera naar Alpine (lange reisdag; hotel)
Dag 10 reis van Alpine naar Terlingua (verblijf Ghost Town).. misschien al eerste ritje naar Big Bend
Dag 11: Big Bend (wij zijn geen wandelaars, dus dat wordt een rit, met enkele uitstapjes)
Dag 12: reis via Big Bend (North Entrance) naar Fort Davis (hotel in de buurt van Fort Davis)

Vanaf dag 13.. zijn er diverse opties
- via Guadalopue Mountains (Carlsbad) en daarna zien we wel hoe we terugrijden naar Houston.. New Mexico.. vinden we deze keer eigenlijk te ver om.
- via Odessa en Abeline richting Fort Worth (in twee dagen).. en vandaar terug naar Houston. Dallas trekt ons niet zo.
- via Del Rio en Laredo naar Corpus Christi, Galveston terug naar Houston. Dit heeft voorlopig de voorkeur van mijn man, omdat hij dan aan de Golf van Mexico zit. Maar de hotels gaan we zeker niet op voorhand regelen.
- het is ook mogelijk dat we Hill Country zo leuk vinden dat we er nogmaals naar toe gaan.

Heeft iemand nog andere suggesties? Met name voor de vier opties?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Reis door Texas in 2019

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in 2014 in Texas geweest. Behoort tot een van onze mooiste usa reizen. Kijk eens in ons blog misschien vind je er dingen in die jullie aanspreken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mocht je de eerste optie kiezen, wees er van bewust dat hotels in en rond Carlsbad duur en snel vol zijn, vanwege de olieboom. Zeker in het voorjaar, want dat is de beste tijd om dit gebied te bezoeken. Hier niets boeken kan dus heel kostbaar worden. verder vind ik Guadalupe Mountains en Carslbad Caverns zeker de moeite waard! Je zou het nog wel kunnen combineren met White Sands NM, dat ligt in de buurt als je toch in die hoek bent. Wij deden vorig jaar vanuit Houston in 9 dagen Guadalupe Mountains, Carlsbad Caverns, White Sands en El Paso, was goed te doen.

Optie 2 lijkt me niet zo boeiend. Ik vind Fort Worth niet echt de moeite waard persoonlijk, je hebt er de stockyards, ik weet dat sommigen dat heel leuk vinden, wij vonden het een tourist trap. In Dallas is het 6th floor museum dan juist wel weer een bezoek waard. Maar ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Dallas/Fort Worth, dus deze optie zou niet mijn voorkeur hebben.

Optie 3 lijkt me een goede optie als je graag wat kust wil zien, daar kun je je wel wat dagen vermaken. Port Aransas vinden wij een heel leuk kustplaatstje, ga dan ook een boottocht doen om dolfijnen te zien!

Je kunt zeker nog wat meer tijd doorbrengen in de Hill Country, er zijn veel State Parks die de moeite waard zijn, en maart/april is hier een prachtige tijd voor.
Terug in Texas!
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

chippie777 schreef:Wij zijn in 2014 in Texas geweest. Behoort tot een van onze mooiste usa reizen. Kijk eens in ons blog misschien vind je er dingen in die jullie aanspreken.
.. Ik had inderdaad al jullie reisverslag gelezen.. Vooral de grote ster in de voorruit was wel bijzonder... en dan nog zo lang daarmee moeten doorrijden...
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Reis Elke V.: Reizen door Texas in 2019

Bericht door chippie777 »

Tja, dat gebeurde net buiten Big Bend, dan zijn er weinig opties. Eenmaal in San Marcos is het keurig opgelost.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

chippie777 schreef:Wij zijn in 2014 in Texas geweest. Behoort tot een van onze mooiste usa reizen. Kijk eens in ons blog misschien vind je er dingen in die jullie aanspreken.
Ik heb jullie blog nogmaals bekeken. Lajitas Golf Resort was helaas niet te boeken en de Chisos Mountain Lodge ook niet. Ik heb inmiddels via googlen Terlingua rentals gevonden en haar zusterbedrijven. Ik heb nu twee nachten een casa geboekt redelijk dicht bij het Starlight Theatre, een van de weinige restaurants in dat gebied. Het is een ghost town waar sinds enkele jaren nieuwe unieke accommodaties worden gebouwd. Het ligt zeer dicht bij de entrance van Big Bend, dus we zullen ons daar wel vermaken. Omdat we rechtstreeks boekten kregen we meteen ook reacties over activiteiten in Big Bend. Ik heb inmiddels ook twee nachten op de Dixie Dude Ranch in Bandera geboekt, en ook daarvan kregen we meteen leuke reacties.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer