Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KaMaRiBr: advies voor route Phoenix - San Francisco.
Reis KaMaRiBr: advies voor route Phoenix - San Francisco.
Dag allemaal,
Wij gaan voor de eerste keer een reis plannen/maken door Zuid/west Amerika. Wij vliegen op Phoenix en terug vanaf San Francisco.
We gaan vanaf 25/9 t/m 12 oktober. Zie hieronder ons schema.
Dag 1: Aankomst in Phoenix om 18.00 uur. Overnachting
Dag 2: Van Phoenix naar Tusayan overnachting (onderweg stop in Sedona en Flaggstaff)
Dag 3: South Rim (helikoptervlucht) en daarna naar Page overnachting (Horshoe Bend)
Dag 4: Page (tour door de Upper Antelope Canyon - daarna richting Kanab Overnachting (via Lake Powel)
Dag 5: Kanab (dag in Bryce0
Dag 6: Kanab (dag in Zion)
Dag 7: Van Kanab naar Las Vegas via Valley of Fire overnachting in Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - via Red rock canyon - Death Valley (Dante's View) naar Bishop overnachting
Dag 10: Bishop naar Yosemite Valley via Tioga Pass Overnachten in Fresno
Yosemite (Maripose Grove i.p.v. Seqouia?
Dag 11: Yosemite - Big Sur park (walvissen spotten ?? kan dit in oktober?) anders gaan we naar Monterey
Dag 12: Big Sur Park of Monterey overnachting
Dag 13: Monterey
Dag 14: Monterey naar SanFrancisco (overnachting)
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco (Alcatraz)
Dag 17: Terug naar huis laat in de middag.
Ik ben dus op zoek naar aanbevelingen, suggesties over deze route en activiteiten/bezienswaardigheden die we evt. missen.
Alvast hartelijk dank.
Groetjes Marco.
Wij gaan voor de eerste keer een reis plannen/maken door Zuid/west Amerika. Wij vliegen op Phoenix en terug vanaf San Francisco.
We gaan vanaf 25/9 t/m 12 oktober. Zie hieronder ons schema.
Dag 1: Aankomst in Phoenix om 18.00 uur. Overnachting
Dag 2: Van Phoenix naar Tusayan overnachting (onderweg stop in Sedona en Flaggstaff)
Dag 3: South Rim (helikoptervlucht) en daarna naar Page overnachting (Horshoe Bend)
Dag 4: Page (tour door de Upper Antelope Canyon - daarna richting Kanab Overnachting (via Lake Powel)
Dag 5: Kanab (dag in Bryce0
Dag 6: Kanab (dag in Zion)
Dag 7: Van Kanab naar Las Vegas via Valley of Fire overnachting in Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - via Red rock canyon - Death Valley (Dante's View) naar Bishop overnachting
Dag 10: Bishop naar Yosemite Valley via Tioga Pass Overnachten in Fresno
Yosemite (Maripose Grove i.p.v. Seqouia?
Dag 11: Yosemite - Big Sur park (walvissen spotten ?? kan dit in oktober?) anders gaan we naar Monterey
Dag 12: Big Sur Park of Monterey overnachting
Dag 13: Monterey
Dag 14: Monterey naar SanFrancisco (overnachting)
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco (Alcatraz)
Dag 17: Terug naar huis laat in de middag.
Ik ben dus op zoek naar aanbevelingen, suggesties over deze route en activiteiten/bezienswaardigheden die we evt. missen.
Alvast hartelijk dank.
Groetjes Marco.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Advies voor route Phoenix - San Francisco
In Kanab zit je middenin tussen alles en dus eigenlijk nergens 100% goed voor. Je rijdt 1,5 uur naar Bryce heen en dus ook terug. Dwz dat je er de mooiste momenten (zonsopgang en ondergang) niet kan meemaken. Je rijdt 1 uur naar Zion heen en dus ook terug, terwijl je in Springdale dichter bij Vegas zit dan in Kanab, de volgende dag ben je dus ook langer onderweg.
Maw: zoek iets in Bryce zelf en in Springdale ipv Kanab.
Las Vegas - Death Valley - Bishop is ver voor één dag. Daar dan ook nog Red Rock Canyon aan toevoegen lijkt me niet realistisch. Ik neem aan dat je toch niet alleen maar voor Dante's View naar death Valley gaat ?
Bishop - Yosemite Valley en overnachten in Fresno (Fresno ligt op 2,5 uur rijden van de vallei af) is eigenlijk te gek voor woorden. Hiervoor heb je absoluut te weinig tijd voor Yosemite.
Eigenlijk zou ik de kust vergeten en de vrijgekomen tijd besteden tussen Vegas en SF.
Las Vegas - Death Valley - Bishop is ver voor één dag. Daar dan ook nog Red Rock Canyon aan toevoegen lijkt me niet realistisch. Ik neem aan dat je toch niet alleen maar voor Dante's View naar death Valley gaat ?
Bishop - Yosemite Valley en overnachten in Fresno (Fresno ligt op 2,5 uur rijden van de vallei af) is eigenlijk te gek voor woorden. Hiervoor heb je absoluut te weinig tijd voor Yosemite.
Eigenlijk zou ik de kust vergeten en de vrijgekomen tijd besteden tussen Vegas en SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Marcopstal was me voor, had net dit getypt:
Ik vind nu je tijd voor Death Valley en vooral Yosemite echt te kort. De reis tot aan Las Vegas is goed te doen, maar daarna ga je even haasten, om vervolgens aan de kust weer 2-3 dagen in Monterey te zitten. Daarvan zou ik echt het meeste aan Yosemite toevoegen, maar ik zou proberen wat dagen toe te voegen of zaken te schrappen.
Ik vind nu je tijd voor Death Valley en vooral Yosemite echt te kort. De reis tot aan Las Vegas is goed te doen, maar daarna ga je even haasten, om vervolgens aan de kust weer 2-3 dagen in Monterey te zitten. Daarvan zou ik echt het meeste aan Yosemite toevoegen, maar ik zou proberen wat dagen toe te voegen of zaken te schrappen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker Kanab vervangen door iets bij Bryce en in Springdale. Dat scheelt je heel veel heen en weer rijden en zoals gezegd is in Bryce een zonsondergang/-opkomst toch wel een must om mee te maken.
Maar zorg eerst dat je voldoende tijd neemt voor Yosemite; dat is nu veel en veel te kort. En kijk voor een overnachting naar iets in het park. De dagen zijn kort in oktober en je wilt niet in het donker nog ver moeten rijden.
Marianne
Als je een stuk van de kust wilt meenemen is Big Sur wel een aanrader; dat heeft toch niets met whale watchen te maken?KaMaRiBr schreef:Dag 11: Yosemite - Big Sur park (walvissen spotten ?? kan dit in oktober?) anders gaan we naar Monterey
Maar zorg eerst dat je voldoende tijd neemt voor Yosemite; dat is nu veel en veel te kort. En kijk voor een overnachting naar iets in het park. De dagen zijn kort in oktober en je wilt niet in het donker nog ver moeten rijden.
Marianne
Marc,Marcopstal schreef:In Kanab zit je middenin tussen alles en dus eigenlijk nergens 100% goed voor. Je rijdt 1,5 uur naar Bryce heen en dus ook terug. Dwz dat je er de mooiste momenten (zonsopgang en ondergang) niet kan meemaken. Je rijdt 1 uur naar Zion heen en dus ook terug, terwijl je in Springdale dichter bij Vegas zit dan in Kanab, de volgende dag ben je dus ook langer onderweg.
Hartelijk dank voor je feed back. We gaan zeker kijken naar mogelijkheden in Bryce en in Springdale.
Dank je wel Marianne,Martin & Marianne schreef:Ik zou zeker Kanab vervangen door iets bij Bryce en in Springdale. Dat scheelt je heel veel heen en weer rijden en zoals gezegd is in Bryce een zonsondergang/-opkomst toch wel een must om mee te maken.
Als je een stuk van de kust wilt meenemen is Big Sur wel een aanrader; dat heeft toch niets met whale watchen te maken?KaMaRiBr schreef:Dag 11: Yosemite - Big Sur park (walvissen spotten ?? kan dit in oktober?) anders gaan we naar Monterey
Marianne
Het was meer de vraag of er in oktober walvissen zijn te spotten. Anders slaan we de kust wellicht over en plakken we extra tijd in Yosemite.
Gr. Marco
Mr. Patrick,Mr. Patrick schreef:Marcopstal was me voor, had net dit getypt:
Dank voor je antwoord. We gaan de route na Las Vegas nog een goed bekijken. Gr. Marco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis KaMaRiBr: advies voor route Phoenix - San Francisco.
Marco, het is niet de bedoeling en ook niet zinvol om alle berichten volledig te quoten.
Walvis spotten doe je vanaf Monterey, dus die opmerking bij Bis Sur begrijp ik nog steeds niet.
Ik zou echt zo snel mogelijk kijken naar accommodatie in Springdale (kijk eens naar de Zion Park Motel voor een niet te duur hotel) en bij Bryce. Dichtbij het park heb je de Bryce View Lodge. Of kijk eens in Tropic.
Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com. De lodge en Half Dome Village liggen het beste.
Marianne
Walvis spotten doe je vanaf Monterey, dus die opmerking bij Bis Sur begrijp ik nog steeds niet.
Ik zou echt zo snel mogelijk kijken naar accommodatie in Springdale (kijk eens naar de Zion Park Motel voor een niet te duur hotel) en bij Bryce. Dichtbij het park heb je de Bryce View Lodge. Of kijk eens in Tropic.
Kijk voor Yosemite op www.travelyosemite.com. De lodge en Half Dome Village liggen het beste.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Reis KaMaRiBr: advies voor route Phoenix - San Francisco.
Wij hebben Las Vegas - Bishop gedaan op 1 dag en vonden dit prima te doen.
Geen Red Rock Canyon gedaan (wel de dag ervoor gezien en was niet heel boeiend dus zou deze er uit laten).
Iets van 10 uur vertrokken uit Las Vegas, rondje Death Valley gedaan (Badwater Basin, Devil's Golf Course, Artists Drive, Zabriskie Point, 20 Mule Team Canyon, Dante's View, Mesquite Flat Sand Dunes, Father Cromley Point) en waren iets van 16/17 uur in Bishop.
Voor Yosemite zou ik zeker iets in de vallei zoeken. Je bent er ook als het park niet superdruk is met dagjesmensen en het scheelt gewoon heel veel reistijd. Je kan van 4-6 oktober nog steeds in Half Dome Village verblijven (wel unheated tent).
Geen Red Rock Canyon gedaan (wel de dag ervoor gezien en was niet heel boeiend dus zou deze er uit laten).
Iets van 10 uur vertrokken uit Las Vegas, rondje Death Valley gedaan (Badwater Basin, Devil's Golf Course, Artists Drive, Zabriskie Point, 20 Mule Team Canyon, Dante's View, Mesquite Flat Sand Dunes, Father Cromley Point) en waren iets van 16/17 uur in Bishop.
Voor Yosemite zou ik zeker iets in de vallei zoeken. Je bent er ook als het park niet superdruk is met dagjesmensen en het scheelt gewoon heel veel reistijd. Je kan van 4-6 oktober nog steeds in Half Dome Village verblijven (wel unheated tent).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 9253 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 18 Reacties