Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
Ik denk dat je heel blij mag zijn met 550 voor het hoogseizoen!
Ik denk ook dat je op sommige plaatsen ook wel zult schrikken voor de hotelprijzen, want die zijn tegenwoordig ook hoog op toeristische plekken. Kijk voor autohuur nu ook eens bij Budget. Alamo is het fijnste, maar die is ook bijna het dubbele nu. Annuleren kan altijd nog.
Ik denk ook dat je op sommige plaatsen ook wel zult schrikken voor de hotelprijzen, want die zijn tegenwoordig ook hoog op toeristische plekken. Kijk voor autohuur nu ook eens bij Budget. Alamo is het fijnste, maar die is ook bijna het dubbele nu. Annuleren kan altijd nog.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt prima de tickets gaan boeken nu. Voor de autohuur zal het weinig uitmaken waar je huurt. Dat is meer een kwestie van regelmatig checken. Eventueel al iets vastleggen wat je nog kunt annuleren.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ok fijn om te horen! Alleen zit ik nu nog met het feit of 2.5u overstap tijd in dallas voldoende zal zijn...
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Geen zorgen om maken, normaal gesproken is 2,5u wel genoeg maar mocht er onverhoopt toch iets misgaan dan gaat er waarschijnlijk binnen een paar uur een volgend vliegtuig naar je bestemming en wordt je daar op gezet (gratis)
Wij hebben vorig jaar in september ook tickets naar Las Vegas geboekt voor ca. 550 per persoon. Ik ben ze daarna niet veel goedkoper tegengekomen, is een goede prijs.
Wij hebben toen daarna via Expedia.nl een minivan kunnen huren voor 3 weken voor 570 euro, maar daar hadden we volgens mij wel geluk mee. Later werd het ook op deze site veel duurder, dus goed in de gaten houden, op tijd boeken loonde bij ons wel.
Huur was bij Dollar. Hier lazen we negatieve recensies over, maar het verliep echter allemaal vlekkeloos en we hadden een prima auto. Ik zou deze site ook in de gaten houden, nu is hier nog niet te boeken voor juli/augustus. Ik heb ook nog een keer geannuleerd en opnieuw geboekt toen ik extra korting kreeg na een aantal hotels te hebben geboekt.
Overigens waren hotels bij vroeg boeken ook vaak nog goedkoper (maar wel duurder dan aantal jaren terug). En achteraf kun je weer annuleren en opnieuw boeken als je betere aanbieding ziet. Ook hotels boeken via hotwire.com is soms (niet altijd) voordeliger. Wij hebben hier aantal luxe hotels voor mooie prijs kunnen boeken.
Wij hebben toen daarna via Expedia.nl een minivan kunnen huren voor 3 weken voor 570 euro, maar daar hadden we volgens mij wel geluk mee. Later werd het ook op deze site veel duurder, dus goed in de gaten houden, op tijd boeken loonde bij ons wel.
Huur was bij Dollar. Hier lazen we negatieve recensies over, maar het verliep echter allemaal vlekkeloos en we hadden een prima auto. Ik zou deze site ook in de gaten houden, nu is hier nog niet te boeken voor juli/augustus. Ik heb ook nog een keer geannuleerd en opnieuw geboekt toen ik extra korting kreeg na een aantal hotels te hebben geboekt.
Overigens waren hotels bij vroeg boeken ook vaak nog goedkoper (maar wel duurder dan aantal jaren terug). En achteraf kun je weer annuleren en opnieuw boeken als je betere aanbieding ziet. Ook hotels boeken via hotwire.com is soms (niet altijd) voordeliger. Wij hebben hier aantal luxe hotels voor mooie prijs kunnen boeken.
ik sta op het punt een auto te huren bij rentalcars, gezien de prijs wil ik deze vast vastleggen met de free cancellation optie en book now pay later mogelijkheid. Ik boek eigenlijk altijd via Hertz, maar wil deze wagen en prijs toch graag vastleggen.
Nu staat er wel het volgende bij de nog te boeken auto:
FREE cancellation up to 48 hours before your pick-up (deposit payments excluded)
Wat moet ik mij hierbij voorstellen, is dat de security deposit ? Bij terms and conditions staat wel het volgende: Cancellation of Deposit BookingsIf you cancel 48 hours or more before your rental is due to start, you'll receive a refund of the money you've paid, minus the deposit.
Bij important information staat namelijk het volgende:
Security DepositUS$ 300.00
At pick-up, the main driver will leave a refundable security deposit of US$ 300.00 on their credit card. Cash and debit cards are not accepted. The counter staff will confirm how much this will be.
Kortom, als ik 3 dagen of meer van te voren nog cancel, ben ik dan de 300$ kwijt?
Nu staat er wel het volgende bij de nog te boeken auto:
FREE cancellation up to 48 hours before your pick-up (deposit payments excluded)
Wat moet ik mij hierbij voorstellen, is dat de security deposit ? Bij terms and conditions staat wel het volgende: Cancellation of Deposit BookingsIf you cancel 48 hours or more before your rental is due to start, you'll receive a refund of the money you've paid, minus the deposit.
Bij important information staat namelijk het volgende:
Security DepositUS$ 300.00
At pick-up, the main driver will leave a refundable security deposit of US$ 300.00 on their credit card. Cash and debit cards are not accepted. The counter staff will confirm how much this will be.
Kortom, als ik 3 dagen of meer van te voren nog cancel, ben ik dan de 300$ kwijt?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Bij rentalcars.com betaal je altijd een deposit. Als je kiest voor "Pay later" dan betaal je een bedrag van rond de 75 euro dacht ik als deposit. Die ben je kwijt als je cancelled. Alleen als je alles vooraf betaald krijg je ook alles terug. Gek, maar waar.
Maar waarom zou je in hemelsnaam via rentalcars.com willen boeken? Ik kan me niet voorstellen dat je bij een van de verhuurders direct niet een betere deal kan krijgen. Welke periode, locatie en autoklasse?
Maar waarom zou je in hemelsnaam via rentalcars.com willen boeken? Ik kan me niet voorstellen dat je bij een van de verhuurders direct niet een betere deal kan krijgen. Welke periode, locatie en autoklasse?
Ik ben net pas aan t kijken voor 25 nov tot en met 9 december. Op sanford florida. Voor minimaal fcar type ivm 2 babies die meegaan.
We hebben 2 autos nodig
We hebben 2 autos nodig
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe vind jij die betere deals? Altijd als ik rechtstreeks wil boeken ben ik duurder uit. Of komt het omdat ik specifieke auto (IFAR of SFAR) wil?roelb schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je bij een van de verhuurders direct niet een betere deal kan krijgen. Welke periode, locatie en autoklasse?
Nu op zoek naar huurauto voor periode 06/10/18 - 20/10/18, heen en terug via EWR.
Zou jij eens willen kijken?
Alvast bedankt.
Roland
New York is duur. Ook EWR, ook al ligt het in Jersey. Maar ik zie $757 voor aisle pick bij Hertz, EUR 691 voor IFAR (alleen prepaid) en $983 voor SFAR.
Als je dezelfde auto zou huren vanaf DCA (Washington DC national) naar EWR dan betaal je maar $459 voor aisle pick, $648 voor IFAR en $716 voor SFAR. Vanaf BOS $456 voor aisle pick, EUR 386.21 voor IFAR (ook alleen prepaid tarief beschikbaar) en $710 voor SFAR.
Is het geen idee om heen naar BOS te vliegen en terug vanaf EWR? Scheelt je voor de auto zo'n $300.
Als je dezelfde auto zou huren vanaf DCA (Washington DC national) naar EWR dan betaal je maar $459 voor aisle pick, $648 voor IFAR en $716 voor SFAR. Vanaf BOS $456 voor aisle pick, EUR 386.21 voor IFAR (ook alleen prepaid tarief beschikbaar) en $710 voor SFAR.
Is het geen idee om heen naar BOS te vliegen en terug vanaf EWR? Scheelt je voor de auto zo'n $300.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat had inderdaad ook gekund, heen via BOS en terug via EWR. Heb ik ook naar gekeken. Zit dan echter met een overstap (vind het wel eens lekker gewoon rechtstreeks te kunnen vliegen
) en ik zou op deze manier een stuk moeten omrijden om bepaalde staten aan te doen voor mijn hobby, geocaching. Ook daarmee wil je elke staat bezoeken en er een geocache vinden.
Daarom bewust gekozen voor EWR heen en terug in de wetenschap dat autohuur wat duurder is.
Kom zelf nu een prijs tegen van € 545 voor een IFAR bij Alamo via American Vacations. Lijkt me nog wel een schappelijke prijs. Wel prepaid waarschijnlijk maar is geen probleem.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en uitzoeken!
Roland

Daarom bewust gekozen voor EWR heen en terug in de wetenschap dat autohuur wat duurder is.
Kom zelf nu een prijs tegen van € 545 voor een IFAR bij Alamo via American Vacations. Lijkt me nog wel een schappelijke prijs. Wel prepaid waarschijnlijk maar is geen probleem.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en uitzoeken!

Roland
Sanford is een kleiner vliegveld dan MCO dus minder autoverhuur maatschappijen en daardoor minder keus qua auto’s. Wij kwamen ooit laat aan en er stond bij Dollar geen enkele auto meer in de (geboekte) Midsize SUV en ook niet in de Standard SUV klasse. Toen reden we met een Nissan Armada naar buiten voor de prijs van een Ford escape. Overigens hebben ze eerst een kwartier op ons staan inpraten dat we ook best wel een minivan konden meenemen, maar die hebben we beleefd geweigerd. Dat leverde dus een Full Size SUV op.marc08 schreef:Ik ben net pas aan t kijken voor 25 nov tot en met 9 december. Op sanford florida. Voor minimaal fcar type ivm 2 babies die meegaan.
We hebben 2 autos nodig
Je kunt geluk hebben.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heeft iemand recent nog geboekt bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/ ?
Zojuist een boeking voor IFAR gemaakt. Gekozen voor 'pay later'. Hoefde geen creditcardnummer op te geven en na de bevestiging kan ik met het reserveringsnummer de reservering direct terug vinden op http://www.alamo.com. Eventueel annuleren gaat rechtstreeks via Alamo in Amerika.
Nu heb ik een Alamo Insiders # en dit opgegeven bij het boeken dus weet niet of dat verschil maakt maar vond dit wel een mooie manier van boeken en ook nog eens stukken goedkoper dan de andere bekende verhuursites (minimaal € 100 duurder).
Roland
Zojuist een boeking voor IFAR gemaakt. Gekozen voor 'pay later'. Hoefde geen creditcardnummer op te geven en na de bevestiging kan ik met het reserveringsnummer de reservering direct terug vinden op http://www.alamo.com. Eventueel annuleren gaat rechtstreeks via Alamo in Amerika.
Nu heb ik een Alamo Insiders # en dit opgegeven bij het boeken dus weet niet of dat verschil maakt maar vond dit wel een mooie manier van boeken en ook nog eens stukken goedkoper dan de andere bekende verhuursites (minimaal € 100 duurder).

Roland
Bij hertz altijd voldoende keus gehad op sanford,op 1 huur periode na dan (4x daar gehuurd,). 1x op miami gevlogen en keuze was daar echt beperkt, helemaal naar verhouding in grote tov sanford.Terpies schreef:Sanford is een kleiner vliegveld dan MCO dus minder autoverhuur maatschappijen en daardoor minder keus qua auto’s. Wij kwamen ooit laat aan en er stond bij Dollar geen enkele auto meer in de (geboekte) Midsize SUV en ook niet in de Standard SUV klasse. Toen reden we met een Nissan Armada naar buiten voor de prijs van een Ford escape. Overigens hebben ze eerst een kwartier op ons staan inpraten dat we ook best wel een minivan konden meenemen, maar die hebben we beleefd geweigerd. Dat leverde dus een Full Size SUV op.marc08 schreef:Ik ben net pas aan t kijken voor 25 nov tot en met 9 december. Op sanford florida. Voor minimaal fcar type ivm 2 babies die meegaan.
We hebben 2 autos nodig
Je kunt geluk hebben.
Maar ik kom bij de verhuurders niet goedkoper uit dan bii rentalcars. Ik heb nog voldoende tijd, maar bij een mooie prijs die gratis te annuleren is zonder inhouding van eventuele deposits en kosten zou al mooi zijn om t vast te leggen.
Ervaring leert ook dat t vaak goedkoper wordt in sept/oct om te boeken, bij hertz althans.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
roelb schreef:Bij rentalcars.com betaal je altijd een deposit. Als je kiest voor "Pay later" dan betaal je een bedrag van rond de 75 euro dacht ik als deposit. Die ben je kwijt als je cancelled. Alleen als je alles vooraf betaald krijg je ook alles terug. Gek, maar waar.
Ik weet dat dat jou stokpaardje is

Simpel voorbeeld, 27/9 ophalen Dallas Love Field, 5/10 inleveren Houston George Bush, klasse ICAR, totaal 277 euro prepaid met Rentalcars, geen one way fee. Ik kijk regelmatig of het goedkoper kan, rechtstreeks of niet, maar ik kan niks vinden.
Zelfde verhaal week daarvoor (20/27 sept) in San Diego voor IFAR op airport, 217 euro via US carhire, ook nergens goedkoper gevonden tot nu toe.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Volgende week is het eindelijk zo ver! Dan vertrekken we voor de eerste keer naar Amerika!
Zojuist heb ik de auto welke wij bij Alamo hebben gehuurd ingecheckt en skip the counter geregeld. Het enige wat ik me nu afvraag, is IFAR nu de auto categorie waaruit we mogen kiezen? We hebben een Ford Escape SUV of gelijkwaardig gehuurd en daarbij staat IFAR. Staat dat zo daar aangegeven?
Bedankt!
Zojuist heb ik de auto welke wij bij Alamo hebben gehuurd ingecheckt en skip the counter geregeld. Het enige wat ik me nu afvraag, is IFAR nu de auto categorie waaruit we mogen kiezen? We hebben een Ford Escape SUV of gelijkwaardig gehuurd en daarbij staat IFAR. Staat dat zo daar aangegeven?
Bedankt!

Dat is dan bij Avis? Direct bij Avis is het goedkoper en betaal je EUR 263 voor ICAR:
Ik zie nog wat lagere prijzen op rentalcars voor Dollar/Thrifty, en het zou kunnen dat mijn stelling daarbij niet op gaat. Maar voor mij zouden beide verhuurders sowieso geen optie zijn.
Ik zie nog wat lagere prijzen op rentalcars voor Dollar/Thrifty, en het zou kunnen dat mijn stelling daarbij niet op gaat. Maar voor mij zouden beide verhuurders sowieso geen optie zijn.
- bedeve
- Amerika-expert
Ben je Emerald Club CQ Hertz Gold Award member ?
Doe dan een status match met Avis Preferred.
Belangrijk verschil met de eerst genoemden is dat je geen vrije keus hebt.
Maar je krijgt wel een upgrade bij een vaak plezierig tarief
Die vrije keus, die upgrade zijn besparende elementen die je via een booker mist.
Dus altijd inschrijven loyalty systeem.
Kijken wat creditcard of internet aan mogelijkheid geeft om in die systemen hoger in de pikorde te komen.
Even verder kijken dan neus naar contractcode's en vanuit welke landen je beter af bent.
(Vooral bij Avis en Hertz kan dat tot grote verschillen leiden )
Geeft je mogelijkheden om de bookingssites links te laten liggen en jezelf flexibeler te maken.
Autohuur uis een spel.
Veel plezier daarmee !
Doe dan een status match met Avis Preferred.
Belangrijk verschil met de eerst genoemden is dat je geen vrije keus hebt.
Maar je krijgt wel een upgrade bij een vaak plezierig tarief
Die vrije keus, die upgrade zijn besparende elementen die je via een booker mist.
Dus altijd inschrijven loyalty systeem.
Kijken wat creditcard of internet aan mogelijkheid geeft om in die systemen hoger in de pikorde te komen.
Even verder kijken dan neus naar contractcode's en vanuit welke landen je beter af bent.
(Vooral bij Avis en Hertz kan dat tot grote verschillen leiden )
Geeft je mogelijkheden om de bookingssites links te laten liggen en jezelf flexibeler te maken.
Autohuur uis een spel.
Veel plezier daarmee !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vergelijken loont steeds.roelb schreef:Dat is dan bij Avis? Direct bij Avis is het goedkoper en betaal je EUR 263 voor ICAR:
2018-08-29.jpg
Zie op je lijst staan Buick Verano 278€ voor 8 dagen bij Avis.
Ik heb nu voor september Buick Verano voor tien dagen aan 259€ bij Alamo (geen Drop off) via Rental cars.
Dat is geen vergelijking natuurlijk. De rate en drop fee worden bepaald door de specifieke ophaallocatie en deels afleverlocatie, en de startdag van de verhuur. Je moet geen appels en peren gaan vergelijken.
Vanaf DAL naar IAH (de gevraagde route) is er bij Alamo een one-way fee van $128.33 inclusief tax, ook via Rentalcars. Daarmee is de goedkoopste deal bij Alamo via Rentalcars voor deze route € 287,73 + $128.33 = EUR 397.52. De verhuurders die er gunstig uitkomen in deze route zijn Avis, Dollar en Thrifty. Avis omdat die geen one-way fee rekent voor deze route. En Dollar en Thrifty omdat ze een relatief lage one-way rekenen ($50 + tax) en lagere tarieven hebben. Maar goed, daar krijg je dan ook een - in mijn ogen - kwalitatief minder goed produkt voor. Avis lijkt me dan ook de beste keuze voor deze route. En dan kun je dus beter direct boeken, dat is goedkoper (zie vergelijking hierboven).
Vanaf DAL naar IAH (de gevraagde route) is er bij Alamo een one-way fee van $128.33 inclusief tax, ook via Rentalcars. Daarmee is de goedkoopste deal bij Alamo via Rentalcars voor deze route € 287,73 + $128.33 = EUR 397.52. De verhuurders die er gunstig uitkomen in deze route zijn Avis, Dollar en Thrifty. Avis omdat die geen one-way fee rekent voor deze route. En Dollar en Thrifty omdat ze een relatief lage one-way rekenen ($50 + tax) en lagere tarieven hebben. Maar goed, daar krijg je dan ook een - in mijn ogen - kwalitatief minder goed produkt voor. Avis lijkt me dan ook de beste keuze voor deze route. En dan kun je dus beter direct boeken, dat is goedkoper (zie vergelijking hierboven).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20611 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties