Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chantal09: graag advies omtrent route San Francisco - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chantal09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Chantal09: graag advies omtrent route San Francisco - Los Angeles.

Bericht door Chantal09 »

Beste forumleden,

Onlangs heb ik mij aangemeld bij het forum en ben al veel aan het lezen.
Volgend jaar aug 2019 willen wij een rondreis gaan maken door West-Amerika. We zijn nog niet eerder in Amerika geweest.
We zullen dan met 2 campers op pad gaan. (5 volwassenen en 2 kinderen (dan 8 en 11 jr). Ik vind het belangrijk dat we de tijd kunnen nemen en wil dat het geen gehaaste route wordt.
Voor nu heb ik dit in gedachte, maar heb hierbij ook nog enige twijfels:

Dag 1: Woe 31 juli: Amsterdam – San Fransisco
Dag 2: Don 01 aug: San Fransisco
Dag 3: Vrij 02 aug: San Fransisco – Yosemite (300km)
Dag 4: Zat 03 aug: Yosemite NP
Dag 5: Zon 4 aug: Yosemite NP
Dag 6: Ma 5 aug: Yosemite – Lee Vining/Mammoth lakes (??) (Tussen Yosemite en Las Vegas veel twijfels, ook omdat je met een camper niet door Death Valley mag.)
Dag 7: Di 6 aug: Lee Vining – Lone Pine (??)
Dag 8: Woe 7 aug: Lone Pine – Las Vegas (368 km) (???)
Dag 9: Do 8 aug: Las Vegas
Dag 10: Vr 9 aug: Las Vegas – Zion (255 km)
Dag 11: Zat 10 aug: Zion
Dag 12: Zon 11 aug: Zion
Dag 13: Ma 12 aug: Zion – Bryce Canyon (130 km)
Dag 14: Di 13 aug: Bryce Canyon – Page (240 km)
Dag 15: Woe 14 aug: Page – Monument Valley (196 km)
Dag 16: Do 15 aug: Monument Valley – Gran Canyon (284 km)
Dag 17: Vrij 16 aug: Gran Canyon
Dag 18: Za 17 aug: Gran Canyon – Kingman ( 280 km) (???)
Dag 19: Zo 18 aug: Kingman – Los Angeles (520 km) (erg lang stuk rijden?? )
Dag 20: Ma 19 aug: Los Angeles
Dag 21: Di 20 aug: Los Angeles
Dag 22 Woe 21 aug: Los Angeles
Dag 23: Do 22 aug: Los Angeles (Misschien 1 dag teveel, extra dag bij Page??)
Dag 24: Vrij 23 aug: Los Angeles - Amsterdam

Ben erg benieuwd naar jullie tips en adviezen.
Alvast bedankt. :D

Groetjes Chantal.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Graag ook advies omtrent route San Fransisco - Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Huur je bij Cruise America dan mag je wel door Death Valley. Ongeacht is het toch ten zeerste aangewezen de route over de Tioga Pass te nemen.

Lee Vining - Lone Pine lijkt me niet zo zinvol, de afstand is slechts 200 kilometer.
In plaats van Kingman zou je tot Needles kunnen rijden, dat is iets verder en dan kan je onderweg reeds Oatman bezoeken
4 volle dagen LA, ze zijn te vullen, maar in verhouding is het inderdaad misschien net iets te veel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Graag ook advies omtrent route San Fransisco - Los Angeles

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

- zou 1 dag meer SF doen. is tof sympathiek stadje met heel veel te doen. ik veronderstel dat jullie de campers op dag 2 of 3 ophalen.
- 4 dagen LA is niet teveel, zeker indien je met de kinderen een dag universal studios en een dag Disney zou doen. dan heb je ook nog een filmstudiotour, een dagje strand santa Monica met fietsen naar venice, Hollywood, Griffith park, enz...
- tenzij je een lange wandeling in de canyon wil doen is 2 nachten grand canyon niet nodig. 1 nachtje, en dan de volgende dag rond de middag al verder rijden richting los Angeles ....
- ondanks het uur tijdsverschil dat je verliest ben je als je van las Vegas komt al rond of kort na de middag in Zion, tenzij je gaat wandelen in Valley of fire wat trouwens ook heel mooi is. je zou dus eventueel die derde dag Zion kunnen ergens anders gebruiken.

Monument Valley is veel kilometers , 500, en dat zijn niet bepaalt de mooiste kilometers van het zuidwesten. Misschien nog eens over nadenken....

Jacques
Chantal09
Amerika-ontdekker

Re: Reis Chantal09: graag advies omtrent route San Francisco - Los Angeles.

Bericht door Chantal09 »

Dankjewel Marco en Jacques, :D
Ik vind het zo moeilijk, maar hier heb ik al weer wat aan.

Extra dag San Francisco is een overweging.. Zijn wel echt natuurmensen, dus zou zelf eerder voor een extra dag plannen in een NP dan een stad. Kinderen zijn ook erg actief, dus iets van raften, klimmen vinden ze te gek.

Los Angeles doen we dan ook echt voor de kinderen met Disney, strand etc. Vinden we zelf natuurlijk ook leuk.
Ik denk dat ik een verkeerde berekening heb gemaakt naar Monument Valley, 500 km vind ik echt wel te ver.

Verder rijden naar Needles lijkt me een goed idee!

Maar wat is dan het advies om te overnachten na Yosemite richting las Vegas? 1 overnachting is dan toch genoeg?
Vind de kilometers versus tijd moeilijk in te schatten..

Wel leuk hoor die voorbereiding, maar zie soms de bomen het bos niet meer..

grtz Chantal
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Je berekening klopte wel over Monument Valley hoor :)

Page - Monument Valley - Grand Canyon = 500km samen
Page - Grand Canyon = 220 km

Als je Monument Valley niet mee neemt scheelt het dus een kleine 300km op de totale route. Zelf zou ik het zeker meenemen!

Wat betreft Yosemite - Las Vegas, als je door Death Valley mag met de camper dan zeker doen, anders bovenlangs rijden.
Via Death Valley dan zouden de overnachtingen er zo uit zien: Yosemite - Lee Vining of Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind Monument Valley ook best wel de moeite om te zien.

Na Yosemite een overnachting nabij Mono Lake en dan van daaruit in één rit naar Vegas is best wel te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Easy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Easy »

Hoi Chantal, wat een fijn vooruitzicht! Wij zijn net als jullie druk bezig met het plannen van een mooie route en hebben ook nog niet eerder in Amerika rondgetrokken.

Onderstaande tip komt dus van iemand zonder echte ervaring. Verbeter me gerust als het niet handig is :wink:

Misschien is het ook nog een idee om Capitol Reef mee te pakken? De volgorde wordt dan Bryce Canyon - Capitol Reef - Monument Valley - Page - Grand Canyon. Je hoeft dan niet een stuk terug te rijden voor MV en je pakt twee mooie wegen mee (scenic byway 12 en Utah State Route 95). Dit kost je wel 1 of 2 nachten extra maar ik denk dat je nog wel wat ruimte hebt om te schuiven. Aan jullie om te bepalen wat het meest aanspreekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route zo. Twee dagen Zion is heerlijk. Je hebt dan de gelegenheid om drukke wandelingen vroeg of juist laat op de dag te doen.
De rit naar Lone Pine is niet te kort. Je kunt naar Bodie en Mono Lake en er zijn ook veel wandelmogelijkheden. Kijk voor dat stuk eens in ons 2015- en 2017-verslag.

Zoals je nu Monument Valley hebt rij je niet dubbel.
Maar inderdaad niet de mooiste kilometers.

Marianne
Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 »

Chantal09 schreef:Dankjewel Marco en Jacques, :D
.. Zijn wel echt natuurmensen, dus zou zelf eerder voor een extra dag plannen in een NP dan een stad..

grtz Chantal
In dat geval zou ik Lone Pine zeker aandoen en er wellicht een paar dagen blijven. Lone Pine ligt aan de voet van Mount Whitney wat met 14,000 voet de hoogste berg is in continentaal Amerika (alleen Alaska heeft hogere gebergtes). Dit gebied is niet super toeristisch en is breathtaking en als je het eerste deel van Mount Whitney beklimt dan kom je de mooiste scenery met watervallen en al tegen. Het is ook spannend voor de kids omdat het wandelpad de natuur doorkruist. Soms klim je over rocks, soms kruis je een kleine waterstroom op het pad. Erg leuk!

Lone Pine heeft ook een heel leuk filmmuseum hier vroeger veel bekende westerns werden gefilmd, een ook een aantal hedendaagse blockbusters. Al met al een aanrader en ik ben er zelf vorig jaar met mijn gezin 5 dagen geweest en me geen moment verveeld.

Het is ook een van de weinige plaatsen in de bewoonde wereld waar je ‘s avonds de milky way nog kunt zien. Je weet niet wat je ziet als je dat nog nooit hebt gezien.
Patrick1975
Amerikafan

Bericht door Patrick1975 »

PS: als je een stad wilt bezoeken zou ik San Diego kiezen over Los Angeles. San Diego is veel leuker en veel mooier e;veel relaxter en ligt op slechts twee uur rijden van LA :thumbup:
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Wij maakten een groot gedeelte van jullie reis ook in 2015 en ook weer afgelopen zomer. Onze kinderen waren in 2015 12 en 8 jaar.
Wat zij heel leuk vonden was: Alcatraz in San Francisco, fietsen in Zion (fietsen op de bus en van boven naar beneden fietsen, superleuk!), Canyon Overlook trail in Zion, Narrows in Zion (een stukje maar en dan weer terug), beneden tussen de hoodoos lopen in Bryce, een slotcanyontour met een jeeptochtje in Page (in 2015 hadden we Antelope canyon, maar die zou ik niet meer kiezen, liever eentje die minder druk is), en alles in Las Vegas :wink:

En mocht je Capitol Reef nog meepakken (goede suggestie!), dan is de Sulphur Creek trail een hele leuke wandleing met kinderen!

Ze hebben ook in twee parken het junior Ranger boekje gedaan, heel leuk en ze hebben twee badges verdiend, maar na twee keer was het wel genoeg :-)

Je kunt eventueel onze ervaringen lezen in mijn reisverslagen (zie hieronder).
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Misschien zoiets:

Dag 1: Woe 31 juli: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: Don 01 aug: San Francisco
Dag 3: Vrij 02 aug: San Francisco – Yosemite
Dag 4: Zat 03 aug: Yosemite NP
Dag 5: Zon 4 aug: Yosemite NP
Dag 6: Ma 5 aug: Yosemite – Lone Pine
Dag 7: Di 6 aug: Lone Pine – Death Valley
Dag 8: Woe 7 aug: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Do 8 aug: Las Vegas
Dag 10: Vr 9 aug: Las Vegas – Zion
Dag 11: Zat 10 aug: Zion
Dag 12: Zon 11 aug: Zion
Dag 13: Ma 12 aug: Zion – Bryce Canyon (middag uitzichtpunten Scenic drive, avond wandeling tussen de hoodoos). Onderweg, vlakbij Bryce Canyon, is Red Canyon ook leuk.
Dag 14: Di 13 aug: Bryce Canyon (eventueel ochtendwandeling) – Capitol Reef (einde middag: Scenic drive Capitol Reef)
Dag 15: Woe 14 aug: Capitol Reef (ochtend: Sulphur Creek trail, eventueel verkorte versie) - Monument Valley
Dag 16: Do 15 aug: Monument Valley (zonsopgang kijken) – Grand Canyon
Dag 17: Vrij 16 aug: Grand Canyon - Page
Dag 18: Page
Dag 19: Page - Las Vegas (joepie, nog een nachtje :) )
Dag 20: Las Vegas - Los Angeles
Dag 21: Di 20 aug: Los Angeles
Dag 22 Woe 21 aug: Los Angeles
Dag 23: Do 22 aug: Los Angeles
Dag 24: Vrij 23 aug: Los Angeles - Amsterdam

Persoonlijk vind ik 3 dagen LA veel. Misschien een extra dag gebruiken in Capitol Reef om het rustiger te maken? Kun je eventueel nog een uitstapje doen naar Wild Horse Slot Canyon als je van slotcanyons houdt, maar dat is persoonlijke voorkeur. Onze kinderen vonden dat ook prachtig!

Of een dag toevoegen aan San Francisco.
Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 »

Wat super fijn jullie reacties!! :thumbup:
Ik ben even 2 dagen druk geweest, maar ga er zo even goed voor zitten en zal alle tips en adviezen meenemen!
Ook fijn die tips voor de kinderen Josea!!
Ik laat snel weer van mij horen!

Groetjes Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de route van josea zou ik toch eerder stoppen dan Lone Pine. Met twee stops tussen Yosemite en Las Vegas is Lee Vining of Mammoth Lakes en Death Valley mooi. Of Lone Pine in plaats van DV. En de volgorde MV-GC-Page zou ik anders doen: MV-Page-GC.

Marianne
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Helemaal eens met Marianne, ik vergis me over de beste volgorde MV-Page-GC...
en betreffende Yosemite heb ik geen ervaring met de route; wij deden tot nu toe de route alleen vanaf Sequoia naar Death Valley, dus ik deed maar een voorzet met Lone Pine. Daar kunnen de andere experts je vast beter over voorlichten!
Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 »

Hi Forumleden,

Zit weer even achter te laptop om de route nog eens onder de loep te nemen.. Ik moet zeggen, ik ben er al best tevreden over, ook gezien de reacties.

Ik wil toch wel 1 dag minder doen in LA en deze ergens anders aan toevoegen. Twijfel aan misschien San Fransisco, iemand had het ook over Lone Pine, dit sprak mij ook wel aan. Of misschien Page?

Bij het wisselen van die ene dag laat ik het denk verder zo. Ik heb het gevoel dat we dan een redelijk relaxe rondreis zullen maken..
Mocht iemand nog tips hebben.. Daar sta ik natuurlijk altijd voor open.

Nu op zoek naar campings. Bij de Grand Canyon leek mij de camping "Grand Canyon lodge en cabins" wel wat.. (North Rim) en ik had de Watchman Campground al opgeschreven in het Zion NP.

Nogmaals dank voor alle hulp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

North Rim? Je gaat toch naar de South Rim?
Er is weinig keuze wat campings betreft. Mather cg aan de SR en de North Rim cg aan de NR.
Wat jij noemt zegt me niets.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Nu op zoek naar campings.
Wij kampeerden op een paar plaatsen uit je planning:

Bij Bryce kampeerden wij op de camping van Kodachrome Basin State Park. Dat vonden we meteen ook de fijnste camping van de reis. Geweldige ligging en superschoon sanitair met hele goede douches. Deze camping hebben we vooraf gereserveerd (een half jaar vooraf) en dat was ook maar goed, hij stond helemaal vol.

In Mammoth Lakes kampeerden we op de Twin Lakes campgroud. Het sanitair is basic maar schoon. Er is een kampwinkel, ook altijd handig. En de ligging is prachtig, zeker met kinderen. Je kunt roeiboten of kano's huren om op het meer te varen, schitterend! In dit deel van de route hadden we niets vooraf gereserveerd. Gaandeweg de reis een paar keer de beschikbaarheid bekeken, hij zat steeds vol, tót er 1 dag van tevoren plotseling een vrije plaats was die we toen meteen vastlegden.

In Lone Pine gingen we (in ongeveer dezelfde reisperiode als jullie) op zoek naar een kampeerplaats (voor een tent). Kwamen daar rond 15.00 uur aan, zonder reservering, op een bloedhete dag, 40+ graden. Eerst bij Diaz Lake gekeken, is op zich best een mooie camping (heel basic) met bomen die schaduw geven. Er was plaats genoeg, sterker nog, er waren maar enkele plaatsen bezet. Probleem was een enorme overlast van mieren, waar je ook keek kropen in grote getale mieren rond dus wij durfden onze tent er niet neer te zetten. Toen naar Whitney Portal campgrond (nog meer basic, bijvoorbeeld ook geen beheerder aanwezig). Daar bleken de schaduwrijke plekken gereserveerd. In de bloedhitte en onder een ongenadig brandende zon zijn we begonnen met het opzetten van de tent. Om er al snel achter te komen dat we daarmee een ondergronds mierennest van grote rode mieren hadden verstoord die in grote getale (duizenden) ons en onze tent kwamen aanvallen. Toen waren we er wel klaar mee, hebben de tent uitgeklopt in de auto gesmeten en zijn vlug naar Lone Pine gereden om daar één van de laatst beschikbare hotelkamers te pakken..... ;-)
Ik weet niet of dat de mierenoverlast op deze campings altijd zo groot is? En misschien heb je er met de camper minder last van? Ik zou het vooraf proberen uit te zoeken in ieder geval....
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Chantal09
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal09 »

Dankjewel Fransiscus, de camping in Bryce zal ik meteen opschrijven! En die in Mammoth lake klinkt ook goed.
En wat bizar dat jullie zo’n last hebben gehad van mieren in lone pine! Met een camper zal dit ongetwijfeld meevallen.

@Marianne.. Ik had de camping bij de grand canyon gezien via de link van de voorbeeldroute West Amerika.
Ik heb gelezen over de South Rim en de iets rustiger North Rim. En op de camping in de North Rim schijn je een prachtig uitzicht te hebben..
Aangezien ik een Amerika leek ben vraag ik me af waarom je zegt dat ik naar de south Rim zou gaan? Klopt dat niet met mijn route? Is de South Rim handiger of meer aan te raden?

https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... m&staat=AZ

Dit is de link naar de campings in de North Rim.

Groetjes Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Lodge en cabins zijn hotelkamers en cabins. Dat is niet de camping.
Kijk voor de GC eens op http://www.nps.gov/grca. En bekijk de locaties eens op googlemaps.
Jouw route gaat uit van de South Rim.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer