Hallo allemaal! Op dit moment ben ik in Mammoth lakes en morgenochtend rijden we (via de tioga pass) naar Yosemite (slapen in cedar lodge 2 nachten). Daarna rijden we naar mariposa en slapen daar in de buurt nog 1 nachtje voordat we baar monterey doorgaan.
Ik zou graag een of twee mooie wandelingen in Yosemite willen maken, maar veel van de routes lijken om de watervallen te draaien waar nu volgens mij weinig water staat. We zijn geen doorgewinterde lopers maar 1 a 2 uur wandelen met wat klimmen en klauteren is prima. Ik hou opzich wel van een beetje avontuurlijke routes
Heeft iemand tips van mooie routes in dit seizoen die niet gelijk 20 km zijn? Alvast super bedankt!
Wij zijn ook geen doorgewinterde wandelaars en mijn vrouw heeft HMS, maar hebben toen de gok genomen om de panorama trail te lopen vanaf glacier point.
Het was een pittige wandeling van bijna 6 uur en de dag erna had mijn vrouw behoorlijk spierpijn. We waren toen zo blij dat we het hadden gedaan, want het was meer dan de moeite waard. Wij hadden wel goede wandelschoenen gekocht en van te voren ingelopen.
Het eerste gedeelte is heerlijk rustig. We zijn tot aan de eerste waterval een handjevol mensen tegen gekomen.
Wat ik nog kan herinneren na de eerste waterval moet je een klein stukje omhoog, dit was voor ons het zwaarste stukje.
Vanaf de Nevada Fall kan je twee routes naar de vallei nemen. De mist trail en de John muir trail. Wij hebben de mist trail genomen, want die gaat vlak langs de waterval naar beneden. Dit was wel een pittig stukje zo aan het einde. De John muir trail hebben we dus niet gelopen , maar die moet een stuk makkelijker en minder vermoeiend zijn.
Wel uiteraard de bus naar glacier point nemen. Weet niet wanneer je gaat maar zorg dat je de bus van te voren reserveert.
Er zijn maar een paar van de tientallen wandelingen die puur om een waterval draaien, mogelijkheden genoeg dus.
Op weg naar de vallei of naar El Portal zou ik beginnen met een of twee wandelingen langs de Tioga Road. Wij vonden bijvoorbeeld Gaylor Lakes (meteen bij de ingang rechts) leuk. Iets verderop kun je naar Soda Springs lopen. Dat is ongeveer tegenover het Tuolumne Meadows Visitor Center. Je hebt dan een mooie korte wandeling over de meadows. Verder kun je rond Tenaya Lake lopen of een deel daarvan. En vergeet niet het uitzicht bij Olmsted Point.
De volgende dag kun je in de vallei wandelen. Gewoon dwars door de vallei of naar Mirror Lake of naar de Vernal Fall - via de Mist Trail heen en de John Muir Trail terug. In de middag kun je naar Glacier Point rijden voor het uitzicht of voor de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.
De laatste dag kun je naar de Mariposa Grove. Het zou handiger zijn daarvoor als je in Oakhurst zou overnachten in plaats van bij Mariposa.
Voor een overzicht van de mogelijkheden kun je op de site kijken die tomaat noemde of op mijn wandelsite.
De Panorama Trail en de 4mile Trasil zijn de moeite waard masr ik vraag me af of daar past in jullie wensen.
Allen dank voor de tips! Marianne speciale dank voor je uitgebreide antwoord. Ik had gister na het plaatsen vh bericht nog wat gezocht en vond jouw wandeloverzichtsite, super fijn en handig! Ik had inderdaad voor vandaag bij de tioga pas al eentje in m’n hoofd door je site. Prettige site dus, bedankt!!
Martin & Marianne schreef:Er zijn maar een paar van de tientallen wandelingen die puur om een waterval draaien, mogelijkheden genoeg dus.
Op weg naar de vallei of naar El Portal zou ik beginnen met een of twee wandelingen langs de Tioga Road. Wij vonden bijvoorbeeld Gaylor Lakes (meteen bij de ingang rechts) leuk. Iets verderop kun je naar Soda Springs lopen. Dat is ongeveer tegenover het Tuolumne Meadows Visitor Center. Je hebt dan een mooie korte wandeling over de meadows. Verder kun je rond Tenaya Lake lopen of een deel daarvan. En vergeet niet het uitzicht bij Olmsted Point.
De volgende dag kun je in de vallei wandelen. Gewoon dwars door de vallei of naar Mirror Lake of naar de Vernal Fall - via de Mist Trail heen en de John Muir Trail terug. In de middag kun je naar Glacier Point rijden voor het uitzicht of voor de wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point.
De laatste dag kun je naar de Mariposa Grove. Het zou handiger zijn daarvoor als je in Oakhurst zou overnachten in plaats van bij Mariposa.
Voor een overzicht van de mogelijkheden kun je op de site kijken die tomaat noemde of op mijn wandelsite.
De Panorama Trail en de 4mile Trasil zijn de moeite waard masr ik vraag me af of daar past in jullie wensen.
Marianne
Marianne, we hebben vandaag de dog lake wandeling gedaan, het was exht prachtig! we willen morgen de wandeling van taft en sentinel dome combineren, alleen de parkeerplaats ervan is me niet helemaal duidelijk. Spreekt dat erg voor zich of heb je nog aanwijzingen? Alvast super bedankt!
Ik vond Dog Lake net iets minder dan de andere mogelijkheden die ik had genoemd.
Ik neem aan dat je nog wel gestopt bent bij Olmsted Point?
De trailhead voor Taft Point en Sentinel Dome ligt aan de linkerkant van de weg als je omhoog rijdt. Het is niet groot. Meestal staan er ook auto's langs de berm geparkeerd. Als je bij Glacier Point bent ben je te ver gereden .
Wij hebben beide wandelingen al eens gedaan maar nog nooit gecombineerd. Volgens mij is dat langer dan beide apart. Let maar eens op de bordjes onderweg.
De combinatie is niet direct langer dan beide afzonderlijk en biedt het voordeel dat je maar een kort stuk heen en terug loopt, waarbij je anders uiteraard beide trails heen en terug loopt. De verbinding tussen beide is immers een ander pad.
Het lijkt mij vreemd dat de combi langer is maar ik zie voor beide wandelingen 2,2 mijl roundtrip en voor de combi 5,2 mijl.
Overigens loop je niet veel dubbel volgens mij.
Taft Point/Sentinel Dome combi : de combi is iets langer dan de 2 trails apart omdat je na Sentinal Dome via het Pohono-trail naar Taft Point loopt ( in plaats van terug naar het trailhead en dan naar Taft Point ) en dat is een ,,kleine" omweg. Daardoor loop je wel nauwelijks wat dubbel.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.