Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta probleem op Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
aapjea
Amerika-ontdekker

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door aapjea »

Er zijn op schiphol dacht ik 4 of 5 immigration officers die uitgezonden zijn door de USA die assisteren bij problemen of als luchtvaartmaatschappijen vragen hebben over bepaalde situaties. Paul is inderdaad een hele aardige man die er niet op uit is om mensen te stoppen maar als hij belt en hij krijgt een nee van zijn collega's dan kom je werkelijk het land niet in. Een hele vervelende situatie als je op het punt van vertrekken staat maar als de controle niet hier was geweest dan was je aan de andere kant gestopt en direct teruggestuurd. Wel zou ik graag willen weten wat de reden is als mijn esta opeens zou zijn ingetrokken maar geen idee of je daar achter kunt komen
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Er is ondertussen al een gerelateerd topic geopend: viewtopic.php?f=30&t=72383
Daarin is de vraag of/welke annuleringsverzekering zoiets dekt. Volgens mij heeft TS ook een annuleringsverzekering, ik ben benieuwd hoe die zullen reageren.
Gast

Bericht door Gast »

Overigens, als ik mijn travel history terug vraag staat er bij departure "Unavailable", departure staat wel op datum geregistreerd bij mij.
Vervelend voor de TS.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Franciscus schreef:
Zoals ik al zei: geen enkel systeem is bugvrij.
Dat is wat het personeel bij de balie ook zei; maak je geen zorgen, is een foutje in het systeem. En ook; it happens all the time. Ze waren helemaal niet verrast of verbaasd dus ik ben ook wel benieuwd hoe vaak zoiets gebeurd.
Dat kan ik helaas bevestigen. Ook op Zaventem hebben we zeer regelmatig te maken met plotse en onverklaarbare intrekkingen van eerder toegekende ESTA's. Navraag bij CBP haalt helemaal niets uit. "Denied is denied" lijkt het wel. Er is daar ook niemand die zich de moeite neemt om na te gaan wat precies het probleem is, zelfs niet na herhaardelijke klachten van diverse airlines.

Brrr, ik mag me niet voorstellen dat ons zoiets zou overkomen.
Ik hoop alvast dat je er achter komt, ik ben zeker even benieuwd naar de oorzaak dan jij, TS.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik lees een aantal reacties van mensen, ook in het andere topic, die dit hebben meegemaakt maar ter plaatse een nieuw ESTA hebben aangevraagd, die direct werd goedgekeurd. Weet jij of mensen dat ook proberen en hoe vaak het dan alsnog goedgekeurd wordt @headhunterke?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

In 2013 iets soortgelijks meegemaakt. Bij de balie op Schiphol kreeg mijn man de melding dat de Esta was afgekeurd (met deze Esta had hij in 2012 ook gereisd naar de VS). Na een paar telefoontjes bleek dat de info die wij hadden ingevuld niet helemaal correct was (land of issue). In 2012 kon hij daar gewoon mee reizen, maar in 2013 dus niet meer. Gelijk een nieuwe Esta aangevraagd en gelukkig nog mee kunnen gaan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iets zegt mij dat wij niet alle feiten van TO kennen... :think:

Ben eigenlijk wel benieuwd of TO nog actie ondernomen heeft.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Alle feiten zijn wel degelijk vermeld door TO, ken hem namelijk heel goed persoonlijk...
Hij en zijn vrouw zijn woensdag toch nog vertrokken naar Corsica, voor een hopelijk fantastische reis!
Carlo1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Carlo1975 »

Coyote schreef:Iets zegt mij dat wij niet alle feiten van TO kennen... :think:

Roland
Na Corsica zal hij zijn verhaal hier wel doen, hoop iig dat hij toch nog kan genieten van zijn vakantie in Corsica.
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pevsteen »

Ik heb inderdaad nog geen actie ondernomen.
Maandag de afwijzing gehad en woensdagmorgen vertrokken naar Corsica.
Dinsdag de ganse dag bezig geweest met een kleine voorbereiding.
Ik maak er zeker werk van en ga gewoon open kaart spelen.
Bij mijn weten heb ik niets te verbergen.
Misschien ga ik zelfs een effectief visum aanvragen. Maar eigenlijk is dit wel heel duur om dit via een interview te bekomen.
Blijkbaar 160usd. :shock:
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Gast

Bericht door Gast »

Bizar dat dit is gebeurd. Ik wil volgend jaar in de zomer ook naar Amerika. Daarvoor zal ik mijn ESTA moeten vernieuwen, de huidige is nog steeds goedgekeurd maar geldig t/m eind april 2019. Ik neem aan dat bij mij alles goed gaat, wordt voor mij de derde keer Amerika. Ik ben overigens ook 4 keer in Canada geweest. Ik vermoed overigens dat ik, als ik volgend jaar weer alleen ga reizen, wel weer bij secondary oid. beland met een heel veiligheidsinterview. Ik ben namelijk privacy/informatierecht jurist en dat vinden ze daar heel verdacht, bovendien van Marokkaanse afkomst maar met Nederlandse achternaam en alleen de Nederlandse nationaliteit. We zullen het dan wel weer zien. Overigens is wel goed om te weten dat ik vorig jaar bij Newark wel als eerste en heel snel en vriendelijk werd behandeld, als je in hun ogen echt een lastig geval bent moet je achter zitten en laten ze je zo een halve dag wachten. Dat is bij mij dus niet het geval. In Canada nooit secondary gehad maar daar ging ik altijd met mijn ouders. In geen enkel land behalve Amerika doen ze moeilijk met mij.
Ruudzaan
Amerikafan

Bericht door Ruudzaan »

Ik had deze bijdrage in een verkeerd topic geschreven, vandaar dat ik het hier nogmaals plaats om misschien een mogelijk licht te schijnen op de oorzaak.

Vanwege privacy ga ik niet alle details geven, maar ik zal toch mijn best doen.

We reisden met een club mensen naar de VS.
De meesten - zoals ik - met een geldig werkvisum. Maar in de groep zaten ook mensen die met Esta reisden.
Eentje van de Esta reizigers werd er uitgepikt bij aankomst en mocht het land niet in, omdat bleek dat door het bezoeken van zijn FB account men het vermoeden had dat hij ook kwam werken.

Dus wellicht heeft de TS de Esta verkregen en is men later wat meer onderzoek gaan doen en in zijn doen en laten toch iets ontdekt dat in tegenspraak is met de antwoorden die hij op zijn Esta had ingevuld.
Enzo

Bericht door Enzo »

Roland
Zo zie jij natuurlijk wel in alles iets negatiefs he, Coyote, erg volwassen!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ben eigenlijk wel benieuwd of er ter plekke nog een nieuwe esta is aangevraagd, ook al is gezegd dat het niet meer kon?
Al redelijk vaak gehoord dat het dan wel lukte namelijk.
En toch net maar even mijn esta gecheckt, na dit verhaal......moet donderdag weer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Enzo schreef:

Roland
Zo zie jij natuurlijk wel in alles iets negatiefs he, Coyote, erg volwassen!
De ervaring op dit forum leert ons dat er vaak feiten worden weggelaten bij dit soort verhalen.
Feiten die achteraf duidelijk maken waarom iemand geweigerd werdt.
Zal niet beweren dat het hier ook zo is, maar ik snap Roland dus wel.
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pevsteen »

Dat begrijp ik helemaal.
Alleen is het raar dat ik dan reeds 3x in de usa ben geweest (geraakt).
2015
2013
2012 city trip new york

2012 /2013 met hetzelfde esta attest
2015 zonder probleem een nieuw

Meer weet ik echt niet,
Werk : kantoordirecteur bij een bankinstelling
Verblijfplaats : reeds 18 jaar dezelfde woning (eigendom)
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Pete.Z schreef:
De ervaring op dit forum leert ons dat er vaak feiten worden weggelaten bij dit soort verhalen.
Feiten die achteraf duidelijk maken waarom iemand geweigerd werdt.
Noem eens wat voorbeelden?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Pevsteen schreef:Dat begrijp ik helemaal.
Alleen is het raar dat ik dan reeds 3x in de usa ben geweest (geraakt).
2015
2013
2012 city trip new york

2012 /2013 met hetzelfde esta attest
2015 zonder probleem een nieuw

Meer weet ik echt niet,
Werk : kantoordirecteur bij een bankinstelling
Verblijfplaats : reeds 18 jaar dezelfde woning (eigendom)
Het linkje is al diverse malen gegeven hier maar ik zie nog geen reactie erop van je, had je al gecontroleerd of je laatste verblijf goed geregistreerd is, en dan vooral het vertrek uit de US ? https://i94.cbp.dhs.gov/
Als dit niet (goed) geregistreerd is zóu dat een reden kunnen zijn voor het intrekken van je ESTA.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@pvansteen had hier al wel op geantwoord, op de eerste pagina van het topic:
Even gecheckt en ja hoor,
de laatste 5 jaar 2 keer de US bezocht en 2x vertrokken uit de US.
Dus dat is het ook niet. We missen nog een variabele in dit verhaal, en dat is een poging om gewoon een nieuwe aanvraag te doen, wat bij anderen ter plekke de oplossing bleek te zijn. Dat zou wijzen richting een reden van intrekking die niet met de persoon te maken heeft, maar om administratieve redenen, of omdat er ergens een data-validatie issue is. Maar goed, daar komen we nooit meer achter.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als een US Immigrations officer op Schiphol je duidelijk maakt dat je esta ongeldig is en dat je het vliegtuig niet inkomt maakt toch dat het zinloos is om een nieuwe aanvraag te doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer