Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Buiten of binnen np overnachten en wel of niet alvast boeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Buiten of binnen np overnachten en wel of niet alvast boeken

Bericht door stegeman »

Ik weet echt niet wat te doen. We boeken nu binnenkort. We twijfelen tussen overnachting alvast boeken of daar ter plaatse regelen. En twijfelen ook heel erg waar te overnachten. Binnen of buiten de NP.
Onze planning is vliegen op Vegas en terug vanaf LA maar dit hangt van prijzen vlucht en autohuur af.
LV
LV -GC
GC
GC-Page
Page
Page-Bryce
Bryce-Zion
Zion
Zion-LV
LV-Death Valley
DV-Mammoth Lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes- Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite-SF
SF
SF
SF-Monterey
monterey- Pismo
pismo-LA (venice beach)
LA

We lezen graag verschillende erveringen en adviezen.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Buiten of binnen np overnachten en wel of niet alvast boeken

Bericht door Mr. Patrick »

Als je in het hoogseizoen gaat is er maar één serieuze optie: boek alvast!
Je kunt vaak annuleerbaar (tot 24 uur vantevoren) boeken en dan ben je alsnog flexibel om wat anders te zoeken als je je planning wilt aanpassen. Als je binnen het NP wilt slapen (Yosemite, Death Valley, Grand Canyon) of waar dat niet kan er extreem dicht in de buurt (Springdale bij Zion) dan zou ik het er niet op aan laten komen.
Lees ook dit topic eens: viewtopic.php?f=7&t=72280

Als je commentaar op je route verwacht, plaats die dan in het reisschema's en routeplanning subforum.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Het er op aan laten komen zou ik in de buurt van NP's nooit doen. Het kost tijd die je beter aan leuke dingen kunt besteden en zal in 99% van de gevallen niet goedkoper zijn dan vooraf regelen.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Zonder wat meer achtergrondinfo over je plannen is er alleen in grote lijnen antwoord te geven. Ik ga er dan even vanuit dat je het met 'overnachten' over een hotelovernachting (motel, b&b etc.) hebt. Al zal voor kampeerovernachtingen in grote lijnen hetzelfde van toepassing zijn.

Binnen of buiten een NP overnachten?
Ik zeg; altijd er in of zo dicht mogelijk erbij. Dat scheelt onnodig heen en weer rijden en levert vaak een hoop tijdwinst op. Maar dat is dan bijna altijd ook de duurste optie. Dus dat is een afweging om te maken. En vergis je niet in de afstanden die je in/bij sommige parken moet maken!

Vooraf boeken of ter plaatse regelen?
Als je in of zo dicht mogelijk bij een NP (of andere toeristische hotspot) wilt overnachten dan is vooraf regelen aan te raden. Meestal kan dat wel met annuleerbare reserveringen zodat je nog iets van flexibiliteit in je reis hebt. Als je in het hoogseizoen reist én in of zo dicht mogelijk bij een NP wilt overnachten dan is vooraf reserveren eigenlijk de enige optie. Ik weet niet wanneer, en op welke manier, jullie reizen maar als voor bepaalde plekken ben je voor hoogseizoen volgend jaar misschien al te laat.

Als je minder selectief bent in je overnachtingsplaatsen en/of niet in het hoogseizoen reist kun je ook gaandeweg je reis steeds een paar dagen vooruit plannen. "Op de bonnefooi" reizen (pas 's ochtends bepalen waar je 's avonds wilt eindigen) is de laatste jaren steeds lastiger geworden, het is aanmerkelijk drukker geworden. Het kan nog wel maar eigenlijk alleen nog in de rustige streken en/of in rustige reistijden.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het eerste wat belangrijk is is de periode wanneer je gaat. Hoe meer hoogseizoen, hoe meer er geboekt is.

Een factor die moeilijker in te schatten is zijn eventueel lokale festiviteiten o.d. Dan kan soms in een ruime omgeving alles volgeboekt zijn.

Een volgende factor is locatie en dit op twee vlakken:
- sommige locaties hebben beperkte mogelijkheden en de volgende stad ligt misschien een uur verder
- sommige locaties zijn zo gegeerd dat ze altijd snel vol zitten

De belangrijkste factor voor binnen of buiten het NP is de beleving. Rustiger uren in de parken, minder heen en weer rijden.

Persoonlijk boek ik alles vooraf.

Overigens stel ik me ook wel enkele vragen bij de route.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IlseW
Amerika-ontdekker

Bericht door IlseW »

Hallo
Ik ben niet zo een expert als veel anderen die hier op het forum, ik heb nog maar 1 reis achter de rug. Toch ben ik zo vrij mijn ervaring te delen.
Wij zijn in augustus geweest, 2 ouders en 2 pubers (12,15).
Wij wilden graag ofwel In het park ofwel er zo dicht mogelijk tegen. Ten eerste om zoveel mogelijk van die prachtige omgeving te kunnen genieten.
Ten tweede om snel even op en af te kunnen gaan.
Met het oog op de hitte deden we vaak ‘s morgens een wandeling. In de namiddag gingen we wat rusten, tegen 16-17u deden we nog een trail. Wat ook zeer praktisch was, was dat onze kinderen soms alleen met de shuttle bus terug naar het hotel/de lodge konden gaan, en dan konden mijn man en ik nog wat langer blijven.

Zijn jullie alleen? Een koppel? Of een gezin? Dat bepaalt mee je keuze.
Ook: in welke periode gaan jullie?
Wil je graag weten waar we hebben gelogeerd?
LV: Treasure Island. Vond ik ideaal qua ligging.
Zion: Quality Inn. Vlakbij halte shuttlebus, ook slechts 5 minuutjes met eigen wagen naar Visitor center.
Bryce: als ik kon herbeginnen zou ik Bryce Lodge nemen, maar dit moet je LANG op voorhand boeken. Ik had eerst Best Western Ruby Inn geboekt, maar dan weer geannuleerd. Uiteindelijk Stone Canyon Inn genomen. Een zalig adresje, maar 20 minuutjes ipv 5 van het park. De buurt van Bedt Western is korterbij.

Page: ik had eerst Quality Inn in Page geboekt want niet zo duur. Niet ver van Horse shoe bend en Antylope C. Uiteindelijk geannuleerd en LAke Powel Resort geboekt, met uitzicht. Dit vind ik echt een aanrader. Lake Powel is zooooo mooi! Ik was heel blij om hier te verblijven, om te kunnen ontbijten met zo een mooi uitzicht.
GC: als ik kon herbeginnen, boekte ik Bright Angel lodge of El Tovar, hoe duur ook. Dan zit je met je neus recht voor de rim.
We zaten in Yavapai lodge. Met auto 2 minuutjes van Visitor center, dan 5 minuutjes te voet naar Mather Point, best te doen dus om ‘s avonds nog even bij de rum te vertoeven.

Excuseer als jullie mijn epistel te lang vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie in je routetopic dat je in september gaat. Dan is het nog steeds druk dus het lijkt mij verstandig om de meeste overnachtingen vast te leggen. Bedenk dat het in september vroeg donker is. Als je dan ook nog moet zoeken naar accommodatie blijft er weinig over van je dag.
Wat betreft in of buiten de parken zou ik het per park bekijken. In de Grand Canyon is de Bright Angel Lodge heel betaalbaar. Kijk daarvoor op http://www.grandcanyonlodges.com.
In Yosemite heeft overnachten in het park het voordeel dat het je heel veel heen en weer rijden scheelt.
Het is echter niet goedkoop maar dat geldt ook voor El Portal. Voor goedkope opties zit je al snel een of 1,5 uur van de vallei.
Ik had het ook al in je routetopic gevraagd: wat is de bedoeling van de nachten in Mammoth Lakes? Als je onze vragen beantwoordt kunnen we je beter helpen.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Gezien je route en tijdstip alles boeken.
Het is de laatste jaren overal mega druk geworden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Het is idd september. BB/cabin/lodge heeft de voorkeur met af en toe hotel of motel.
Ik ga rustig al deze reacties nog eens doorlezen en er iets mee doen.
Vragen over de route? Hij lijkt me toch niet te lang zo? Mammoth Lakes zo lang leek ons een rustmomentje voor wat wandelen, tot rust komen en hopelijk beren spotten. Hier minder drukte als in de parken. Dus een bewuste keuze om even de drukte uit te zijn in een mooie omgeving. We zijn er elk geval over uit te boeken in of heel dichtbij de np. Alleen death valley weet ik niet. Zelf lijkt het me niet aantrekkelijk in het park zelf ivm de extreme hitte ook in september nog.
Een van de andere vragen met hoeveel personen: 2 volwassenen. Kids voor 1e keer
Niet meer mee. Reizen met huurauto. Van plan kleinste SUV te huren. En we reizen in september en zijn flexibel met data nog. Wilden data vannde vluchtprijzen af laten hangen. Ook de volgorde. Desnoods hw1 van LA naar SF
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Death Valley overnachten is prachtig! Je hebt daar toch geen last van de hitte? Er is overal airco. En met een avond en een ochtend daar heb je juist de mooiste en koelste uren. Enige nadeel: het is niet goedkoop. Kijk eens in mijn 2011- verslag voor een bezoek in september. We hadden toen maar weinig tijd maar de zonsopkomst bij Zabriskie Point was prachtig.
Wij deden in 2015 in de omgeving van Mammoth Lakes de Little Lakes Valley Loop. Leuke wandeling.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Franciscus schreef:Binnen of buiten een NP overnachten?
Ik zeg; altijd er in of zo dicht mogelijk erbij. Dat scheelt onnodig heen en weer rijden en levert vaak een hoop tijdwinst op. Maar dat is dan bijna altijd ook de duurste optie.
Bij veel populaire NP's gaat dit niet op. De accommodatie van Xanterra in Grand Canyon NP is over het algemeen goedkoper dan de hotels in Tusayan. Oke, niet als je een suite in het El Tovar reserveert, maar wel als je een cabin van de Bright Angel Lodge of een kamer in het Thunderbird neemt. Ook in Yellowstone is West-Yellowstone schrikbarend duur en zit je in een van de lodges binnen de parkgrenzen vaak voor minder.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Heb van alles opgeschreven wat we wel en niet willen kwa overnachting voor de boeking. We zitten te wachten op de vluchtprijzen van september. Laat! Soms zitten hotels enzo al bijna vol, maar nog geen vlucht kunnen boeken. Dat doe je toch eerst?
Yosemite is nog even een dingetje. Schrikbarend duur om in het park te overnachten. Schrikken ervan. En erbuiten is te lang rijden. Liefst zouden we Tuolumne Meadows nemen. Maar helaas geen eigen toilet in die tenten. Voor mij geen optie een accommodatie zonder toilet.
Douche geen probleem. Cabin/tent/lodge lijkt ons prachtig in Yosemite. Valley lijkt me erg druk ook. Nee Yosemite zijn we nog niet uit. Tips hierover zijn nog van harte welkom!
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Wij moeten ook nog tickets boeken voor augustus 2019. Lukt ook nog niet omdat ik een multiple city ga doen want we combineren met New York. Ik heb wel al alle overnachtingen bij a geboekt maar allemaal met gratis annuleren. Gewoon gedaan omdat ik niet wil dat straks alles vol zal zitten. Wij slapen overal in de parken. Yosemite in de vallei in half dome collage. Best prijzig idd maar op andere plekken hebben we weer een goedkoop motel. Ik hou met 4 personen in het hoogseizoen rekening met 150 euro per nacht gemiddeld.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook inderdaad nu al gaan boeken. Waarom zou je op de tickets wachten? Is er nog veel onzekerheid over vertrekdatum of route?
Zo ja, dan kun je ook voor verschillende periodes iets vastleggen.
Er zal ongetwijfeld nog wel iets vrij komen in de parken waar het nu vol is, er zijn altijd veel annuleringen. Lukt het nu niet, boek dan een alternatief en blijf checken of er iets anders vrij komt.

In Yosemite zijn de tenten de meest betaalbare overnachtingen. Jammer dat dat geen optie is. Zeker in Tuloumne Meadows en in White Wolf is dat erg mooi. In White Wolf heb je nu ook mogelijkheden met eigen toilet als ik me niet vergis. Ik zou echter, gezien de nachten in Mammoth Lakes hooguit 1 nacht aan de tioga road doen en de rest van de tijd in de vallei. Hoewel het natuurlijk wel van je plannen in het park afhangt. De vallei is wel druk, maar juist dan is overnachten in het park aan te raden want dan heb je daar nog de rustige uren.
Kijk eens naar onze reisverslagen; wij hebben altijd in de vallei overnacht (en in 2008 een nacht in White Wolf), en we hebben vrijwel alle accommodatietypes gehad. Buiten de tenten zijn de cabins with bath in Half Dome Village de goedkoopste optie. Deze zijn altijd heel snel volgeboekt. Wanneer ben je er precies? Ze komen een jaar van te voren vrij dus misschien ben je nog te vroeg?
Als je in Yosemite naar de Mariposa Grove wilt is voor de laatste overnachting Oakhurst of Fish Camp ook een mogelijkheid. Of Wawona, dan zit je in het park maar goedkoper dan in de vallei.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik kan je cedar lodge in el portal echt aanraden voor yosemite. En bright angel in cg.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Tuolumne meadows lijkt me zoooo gaaf, maar ja. Als je wel 10x per nacht eruit moet voor de wc, is het niets als je steeds een stuk moet lopen en dan klaarwakker bent. Een emmer kopen voor 1 nacht durf ik ook weer niet, stel je voor de beren er op af komen :shock:
Ik zal die andere met toilet nog eens bekijken en de andere tips ook bekijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer