Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis masterm81: 4 weken zuidwesten juli 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
masterm81
Amerika-ontdekker

Re: Reis masterm81: 4 weken zuidwesten juli 2019.

Bericht door masterm81 »

Mijn vrouw zei ook al of ik gek ben dus het treinritje gaat niet door! Jullie hebben wel gelijk om dit geld weer te besparen voor bijvoorbeeld de overnachtingen in Yellowstone die zijn duur zat.
Weet iemand of Cody hier nog Tussen pas! Anders bewaren we deze voor een andere keer. Er zal vast nog een keer komen.

Dag 6 Salt lake city - Jackson
Dag 7 jackson
Dag 8 Jackson - yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 yellowstone
Dag 12 yellowstone- boulder (of verder)
Dag 13 boulder - vernal ( flaming gorge) (dinosaur)
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je zou de laatste nacht Yellowstone in Cody kunnen overnachten (dag 11).
Groetjes,
Daniel
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als je Cody wilt aan doen(leuk stadje, Buffalo bill museum. Old Town etc) dan is 's middags doorrijden naar Cody wel een goeie optie. Je kunt dan nog een extra overnachting plannen op weg naar Flaming Gorge/Vernal. Bijv. in Thermopolis. Hier geen ervaring mee maar je hebt er het Hot Springs state park en Dinausaur center.

Bear Lake vonden wij leuk voor een tussenstop. Wij hebben er zelfs nog even gezwommen.

Wij hebben de trein in Silverton zien aankomen en vertrekken. Dat is sowieso al een mooie ervaring. Ook voor de kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

masterm81 schreef: Jullie hebben wel gelijk om dit geld weer te besparen voor bijvoorbeeld de overnachtingen in Yellowstone die zijn duur zat.
Dat valt wel mee; vergeleken met andere parken heeft Yellowstone heel betaalbare mogelijkheden. Vanaf mei kun je boeken voor 2019. Zorg dat je er op tijd bij bnet. Dus kijk op tijd waar je wilt zitten en zoek dan de beste opties per locatie uit. Zo is bij Old Faithful de Snowlodge (frontier cabin) niet duur, net als de kamers zonder badkamer in de Old House (met uitzicht op de geisers). Ook Lake en Rooseveld hebben redelijk geprijsde cabins.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wat zijn je plannen voot Jackson / Grand Teton.
Al je in het noorden van GT bent kun je terug naar Jackson maar als je doorrijdt zou je ook bij de Old Faithfull, Lake of Canyon kunnen ovetnachten.
Zou je dat laatste doen kun je Cody er bij doen. Buffalo Bill museum, rodeo, gunfight.

In Thermopolis is een het badhuis en even poedelen in het thermale water wel leuk.

Flaming Gorge - sheep creek canyo en red canyon. Leuk kort uitstapje / ommetje
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Wat zijn je plannen voot Jackson / Grand Teton
Hier hebben we ons helemaal nog niet in verdiept. Ik ga snel de reisverslagen en de andere topics inlezen.
Yellowstone heeft betaalbare mogelijkheden. Vanaf mei kun je boeken voor 2019. Zorg dat je er op tijd bij bent. Dus kijk op tijd waar je wilt zitten en zoek dan de beste opties per locatie uit]
Het is jammer dat je vliegtickets niet langer dan een jaar van te voren kan boeken. Moet toch eerst de tickets hebben voor dat ik de accommodaties kan boeken.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Je kunt vaak nog wel gratis annuleren. Je zou dan voor bijvoorbeeld meerdere data kunnen boeken en annuleren wat je uiteindelijk niet nodig hebt.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

masterm81 schreef: Het is jammer dat je vliegtickets niet langer dan een jaar van te voren kan boeken. Moet toch eerst de tickets hebben voor dat ik de accommodaties kan boeken.
Je kunt in Yellowstone tot een maand van te voren gratis annuleren. dus zoals SanFran zegt; leg iets vast, desnoods voor meerdere data.

Marianne
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Masterm81 ik wilde nog even reageren op je allereerste vraag. (ik weet nog steeds niet hoe ik je citaat kan aanhalen :oops: )Wij zijn voor de eerste keer naar Amerika geweest toen onze dochter 3 was. Wij hadden een camper en dat is ons erg goed bevallen. We hebben ook veel km gereden en zij kon gewoon lekker slapen of aan de tafel een filmpje kijken of spelen. Je zit/ligt toch heel anders in een camper dan in een auto! Ik kan een camper van harte aanbevelen. Je stopt wanneer je honger hebt en kan overal koken. Als ze het zat zijn en je ziet het niet zitten om verder te rijden kun je nog ergens spontaan stoppen om te overnachten als je tenminste niet alle overnachtings plekken hebt vastgelegd.
Met de warmte zul je moeten uitkijken met de kleintjes. Ik weet nog dat wij in Death Valley waren en het was er recordtemperatuur van 52 graden. Ik heb er nog een foto van. Eer werd ons toen gezegd dat je met zo'n kleintje niet verder mocht lopen dan 200 meter. Ik moet zeggen dat het voor ons ook niet zo aanlokkelijk was om ver te gaan wandelen :clap:
Verder qua wandelingen heb je ook vaak korte trails die ook heel leuk kunnen zijn. En eerlijk is eerlijk....ik heb haar wel veel gedragen op wandelingen. Dat doe je toch iets minder makkelijk met een 6 jarige....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Henrytje schreef:(ik weet nog steeds niet hoe ik je citaat kan aanhalen )
- Op het vakje met de '' klikken rechtsboven in een bericht als je dat hele bericht wilt quoten. (En dan kun je overbodige tekst nog weghalen).
- Of een stuk tekst kopiëren, selecteren en dan in het menu boven je bericht op Quote klikken.
- Of in je eigen bericht naar beneden scrollen naar het bericht waaruit je wilt quoten, de tekst selecteren, en dan op de '' in de bericht klikken).

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Henrytje,

Bedankt voor je reacties over het reizen met kleine kinderen. Er zijn genoeg mensen geweest die ons voor waren en gelukkig hebben jullie ons overgehaald om volgend jaar zomer te gaan.
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Hoi allen,

Ik heb flink zitten puzzelen aan mijn reis. Het is in de tussentijd bijna 5 weken geworden i.p.v. 4 weken.In de grote lijnen is het al aardig rond. In Yellowstone gaan we camperen, campgrounds zijn geboekt. Alleen de vliegtickets zijn nog niet geboekt. Ik ben aan het wachten op een goede aanbieding. Mijn vrouw wilt eindigen aan het strand dus daarom heb ik San Diego meegenomen in de planning.

We hebben bewust gekozen voor korte afstanden met de kinderen. In hurricane heb ik een aantal dingen staan die we willen doen. Ik ben ervan bewust dat er meer bezienswaardigheden staan dan er tijd is, dus daar moeten nog keuzes gemaakt worden.

Ben benieuwd hoe jullie dit schema vinden en wat jullie misschien anders zouden doen.

Dag 1 las vegas
Dag 2 las vegas
Dag 3 las vegas
Dag 4las vegas - hurricane (lake maed, valley of fire white dome trail)
Dag 5 hurricane -( snow canyon , kannaraville falls, kolob canyon, cedar breaks, Quail creek, toquerville falls, sand hollow)
Dag 6 hurricane -Cannonville (mossy cave trail, Willis creek narrows, kodachrome basin state park)
Dag 7 Cannonville - capitol reef (Lower calf creek falls, sulpher creek trail
Dag 8 capitol reef- salt lake city (casdidy arch)
Dag 9 salt lake city ( parkcity outlet)
Dag 10 Salt lake city - Lake bear ( relax dagje)
Dag 11 lake bear -Grand teton ????
Dag 12 Grand Teton (jenny lake,
hidden falls trail)
Dag 13 grand teton- yellowstone ( old faithfull, grand prismatic spring, upper geyser baisin, morning glory pool.
Dag 14 Yellowstone ( gardiner) mammoth hotsprings
Dag 15 Yellowstone (canyon village) ?????
Dag 16 Yellowstone ( canyon village) ????
Dag 17 Yellowstone (lake logde) - Cody
Dag 18 Cody - ?????via ( boysen state park)
Dag 19????? - vernal ( via flaming gorge)
Dag 20 vernal - moab( via dinosaur en de 128)
Dag 21 Moab ( canyon land) (dead horse state park)
Dag 22 moab (arches)Corona arch
Dag 23 moab - montrose ( colorado nm, black canyon)
Dag 24 montrose - durango (million dollar hwy,ouray hot springs)
Dag 25 durango- mexican hat
( valley of the Gods, muley point, gooseneck)
Dag 26 mexican hat - Page (monument valley, waterhole canyon of buckskin gulch
Dag 27 page- Sedona( slide rock state park via 89a )
Dag 28 Sedona - yuma 89a anza borregostate park (slot trail)
Dag 29 yuma - San diego ( strand dag en la jolla)
Dag 30 San diego (outlet center)
Dag 31 San diego - Laguna beach
Dag 32 Disney of universal
Dag 33 la naar huis

Gr,

Marvin
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik hoop dat je nog keuzes gaat maken want in sommige dagen kom je niet aan slapen toe.
op dag 4, 5 en 6 bv al.
Dag 13 ?? bereis je half Yellowstone NP. Als je vanuit de Grand Teton binnenkomt is West Thumb + Old Faithful area al een volle dag.
Maak voor dat park een goed schema, zodat je niet constant aan het verplaatsen bent.
Zie bijgevoegd voorbeeld.
Moab de Arches zijn achteraan in het park te bewonderen. Met alle wandelingen ben je wel een dag zoet. Corona Arch ligt buiten het park.
Van Vernal naar Moab kom je langs Colorado NM en je bezoekt het pas ná Moab ..???

Volgens mij is er nog wel wat huiswerk te doen
Bijlagen
Naamloos 02.png
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

Hoi Hans,

Van dag 4,5 en 6 ben ik me bewust! Had al aangegeven dat ik hier nog keuzes in moet gaan maken wat ik die dagen wil zien. Dag 4 zal valley of fire centraal staan ,omdat ik voor deze de vorige keer geen tijd had. Ik ben me ervan bewust dat vooral dag 5 niet te doen is.Dag 6 zal waarschijnlijk mossy cave trail worden en Willis creek. Als de wg naar Willis creek niet te doen is, heb ik kadochrome state park als back up.

Yellowstone heb ik me idd nog niet helemaal in verdiept alleen wel alles daar vastgelegd.

Colorado NM is idd onnodig om twee keer een stuk van de route te rijden. Zou vanuit Vernal dinosaur en Colorado NM te doen zijn?
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wellicht dat je de campings in Yellowstone nog eens moet herindelen.
Heen en weer rijden kost tijd en ook benzine.

Wij zijn van Vernal naar Fruita gereden. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan Dinosaur NM. Bij Fruita was onze dag om.
Indien je vroeg vertrekt is Colorado NM er wellicht bij te doen.

Hoe reis je per auto of camper.
Reken met een camper op maximaal 50mph.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je gaat met een tent kamperen? Het woord camperen is nogal verwarrend, dan denk ik aan een camper.
Ik zie maar twee nachten op een camping in Yellowstone, of kijk ik niet goed? Waarom Gardiner, en waarom niet in Mammoth Hot Springs kamperen als je toch gaat kamperen?
Dat is toch nauwelijks de moeite? Heb je in mei ook al naar andere accommodatie gekeken? Je kunt nu ook nog kijken, en vooral regelmatig blijven kijken, want er is voldoende betaalbare accommodatie in het park.

Hou er rekening mee dat het eerste deel erg heet is, zeker in Valley of Fire, maar ook rond Snow Canyon etc. Veel zul je daar niet kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat dat ook voor Yuma geldt. Om daar te wandelen lijkt me toch wat minder geschikt.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Paar dingen die mij opvallen:

Dag 7: Lower Calf Creek Falls; is een lange wandeling, bijna 5 kilometer enkele reis. Lukt dat met een 4-jarige?

Dag 26: Buckskin Gulch als je van Mexican Hat naar Page rijdt? Daar kom je dan niet langs. En als je er die dag speciaal naartoe wilt rijden, denk ik dat je tijd tekort komt. Verder misschien ook te ver lopen voor een 4-jarige. Beter een slotcanyon in Page doen. Secret Canyon of Canyon X, of de bekende Antelope canyons.
masterm81
Amerika-ontdekker

Bericht door masterm81 »

:oops: :oops: :oops: ik heb klakkeloos mijn notitie overgenomen zonder mijn aanpassingen door te geven.
1e dag Yellowstone hebben we old faithfull logde geboekt.
2e t/m 5e dag op canyon campground met een tent. Wilde centraal zitten en vanaf daar Yellowstone verkennen. Ook hadden we bedacht om op 1 plek te zitten om de tent niet constant op te zetten en af te breken. Maar als ik de reacties zo lees is het misschien toch beter om op meerdere plekken te kamperen.

Ik wilde inderdaad voor buckskin gulch extra rijden. Als reden we hebben antelope canyon al een keer eerder gedaan. De foto’s van buckskin gulch vind ik echt geweldig en dacht ook zo gelijk geld te besparen. Voor 4 mensen canyon x bezoeken vind ik eigenlijk best prijzig. Maar misschien verkijk ik me op de afstand.

We gaan trouwens met de auto, maar dat mag denk ik duidelijk zijn nu jullie weten dat we met de tent kamperen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je hebt 4 nachten te besteden in Yellowstone en je komt via het zuidelijk gedeelte het park binnen. Ik zou dan de nachten opsplitsen in 2 nachten Old Faithfull voor het zuidelijk gedeelte en 2 nachten Canyon Village voor het noordelijk gedeelte. Rondom Canyon Village is veel te zien en onze ervaring is dat het prima uitvalbasis is voor Mammoth Hot Springs en Lamar Valley. Als je via de Beartooth Hyw (schitterende route)naar Cody wilt rijden is deze indeling ook handiger.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Canyon X is toch juist helemaal niet zo duur....? $40 p.p en je kinderen zijn gratis. Leuk met een jeep ernaar toe... superuitje voor de kinderen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer