Even los van de discussie hierboven: kun je misschien uitleggen wat een consolidator doet/is?roelb schreef:Dan zijn het dus geen gepubliceerde fares, maar komen ze vermoedelijk van een consolidator af.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mee eens, zo doe ik het zelf ook. Liefst bij airline zelf maar als broker zoveel goedkoper is dan airline zelf en ik vertrouw broker dan geen moeite daar te boeken. Had ik nog met het ticket van afgelopen mei. Via WTC € 466 en rechtstreeks bij United € 750 (exact dezelfde vluchten, AMS-ORD SEA-AMS). Dan durf ik de gok wel te nemen.georgesken schreef:Gewoon steeds vergelijken is de boodschap. Amper verschil, boek bij de airline zelf, substantieel verschil, boek ergens anders is mijn devies.(maar weet gewoon goed wat je boekt)

Overigens zijn bij mij mooie vliegtijden belangrijker dan het goedkoopste ticket. Zie zo vaak mooie ticketprijzen maar met onmogelijke vliegtijden, soms tot wel > 30 uur!

Ik moet zeggen dat United al sinds eind augustus mooie aanbiedingen heeft voor bepaalde periodes (begin oktober o.a.). Houd het steeds een beetje in de gaten maar de ticketprijs is sinds eind augustus (toen ik mijn ticket voor de komende trip boekte) niet meer omhoog gegaan, eerder af en toe enkele tientjes goedkoper. Verder was het bij United goedkoper om in Euro's af te rekenen dan in Dollars, tientjeswerk maar toch.roelb schreef:Star Alliance (United/Lufthansa en consorten) hebben er de laatste tijd een handje van om fares te publiceren die slechts 1 dag geldig zijn. Zogenaamde "flash sales" dus.
Roland
https://en.wikipedia.org/wiki/Airline_consolidatorcvr schreef:Even los van de discussie hierboven: kun je misschien uitleggen wat een consolidator doet/is?roelb schreef:Dan zijn het dus geen gepubliceerde fares, maar komen ze vermoedelijk van een consolidator af.
Klopt, het is de laatste tijd bij Star Alliance prima qua prijs. Maar die fares zijn elke keer wel maar een dag geldig, dus je hebt geen enkele zekerheid over de prijs de volgende dag.Coyote schreef: Ik moet zeggen dat United al sinds eind augustus mooie aanbiedingen heeft voor bepaalde periodes (begin oktober o.a.). Houd het steeds een beetje in de gaten maar de ticketprijs is sinds eind augustus (toen ik mijn ticket voor de komende trip boekte) niet meer omhoog gegaan, eerder af en toe enkele tientjes goedkoper.
Mooie illustratie is de fare die ik hier gisteren quote voor @mwaterl. Gisteren EUR 366 restricted/ EUR 445 normaal, nu 107 euro duurder. Ik hoop dat @mwaterl gisteren tickets heeft gekocht als deze route hem of haar beviel.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik doe het ook mijn hele leven al op deze manier. Bij voorkeur via de airline zelf, maar soms zijn er geweldige tarieven via brokers. En ik heb ook al vaker bij een broker geboekt waar ik nog nooit van gehoord had. Vorig jaar waren de business class tarieven naar Florida ineens in de aanbieding, alleen via broker te boeken (DUS - MCO voor EUR 1.200). Die hebben we via een onbekende Duitse broker geboekt. Als er dan een issue is, dan ga ik gewoon direct naar de airline. Soms doen ze wat moeilijker, meestal lossen ze het gelijk voor je op (in dit geval Delta, daar vlieg ik liefste mee, en daar ben ik ook Gold, dat zal ook helpen). Dus zelfs een onbekende broker vind ik niet zo'n issue; je hebt al snel je etickets binnen en daar gaat het om. Maar kan me voorstellen dat een betrouwbare/goede broker voor veel mensen net iets praktischer is.Coyote schreef:Mee eens, zo doe ik het zelf ook. Liefst bij airline zelf maar als broker zoveel goedkoper is dan airline zelf en ik vertrouw broker dan geen moeite daar te boeken. Had ik nog met het ticket van afgelopen mei. Via WTC € 466 en rechtstreeks bij United € 750 (exact dezelfde vluchten, AMS-ORD SEA-AMS). Dan durf ik de gok wel te nemen.georgesken schreef:Gewoon steeds vergelijken is de boodschap. Amper verschil, boek bij de airline zelf, substantieel verschil, boek ergens anders is mijn devies.(maar weet gewoon goed wat je boekt)![]()
In dit geval werd de vlucht DUS - ATL eruit gehaald in het schema op de dagen dat wij vlogen (begin november), en toen was het zo geregeld dat we zelfs op de rechtstreekse vlucht vanuit AMS nu naar MCO vliegen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Consolidator fares zijn meestal non-changeable. Dus inderdaad, in beide gevallen zou je het geld kwijt zijn geweest. In het tweede geval heb je overigens wel geluk gehad, behalve natuurlijk als je een refundable ticket had gekocht, maar dat verwacht ik niet. Volgens de meeste fare-rules had Delta je geen refund moeten verstrekken, maar waren de tickets gecancelled en dan had je de resterende waarde (ticketprijs - change penalty) kunnen gebruiken voor nieuwe tickets. Maar dan zie je dat men soms ook heel flexibel is - dat is ook erg veel waard.winterpark schreef: Plus: wat Roelb schetst heb ik ook al eens meegemaakt. Wij wilden bijvoorbeeld in 2017 naar het noordwesten, maar door onvoorziene omstandigheden werd dat het diepe zuiden. Het ticket kon ik zelf super makkelijk omboeken op de website van United. Dat kan niet met een broker. Of althans: niet even makkelijk.
Ook moesten we dit jaar Delta tickets naar Los Angeles annuleren vanwege privéomstandigheden (geen overlijden, andere orde). Tickets zijn gecancelled door Delta en we hebben het volledige bedrag terug gehad. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat me dat met een broker, met onze reden, niet geluk was.
Overigens vind ik dus binnen Skyteam nooit goedkopere fares bij andere partijen. Het enige wat ik wel eens zie is fares voor een specifieke markt, met name Belgie, maar toch met vertrek in Nederland, die dan goedkoper zijn dan de fares met point of sale Nederland. Maar die mag iedereen natuurlijk kopen.
Verkoopt een OTA (online travel agent) je tickets op basis van een normale, gepubliceerde fare dan zijn ze ook gewoon exact even duur (hooguit op een verschil in booking fee na) als bij de airline.
Wat je overigens ook kunt proberen is bij de airline een pakketreis proberen te boeken, dus ticket + huurauto of ticket + 1 of 2 hotelovernachtingen. Niet alle airlines doen dat, maar sommige wel. Dan krijg je bij hen opeens ook toegang tot ongepubliceerde fares voor pakketreizen. Maar let wel, het kan dus zijn dat je geen of veel minder mijlen verdient met zo'n fare en dat wijzigen dus niet mogelijk is. Ook kan het zijn dat de 24-uurs cancellation regel niet van toepassing is, feitelijk boek je je ticket dan vaak bij een reisagent die verbonden is aan de airline, niet bij de airline zelf.
@MattRob: vorig jaar is er een hele tijd een fare geweest voor ergens rond de 1100 euro AMS-MCO retour in business (boekte in Z dacht ik). Gewoon direct bij DL of KL te boeken. Die heb ik hier zelfs nog gepost. Wellicht dat jouw deal daar een uitloper van was oid.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zoek tickets naar Las Vegas retour 27-5-2019 / 11-6-2019.
Een tijd geleden stonden ze op ongeveer €420, nu alweer enige weken boven de €550. Is dat een “normale” prijs voor LV of zouden we kunnen wachten of ze nog een keer richting €400 zakken?
Een tijd geleden stonden ze op ongeveer €420, nu alweer enige weken boven de €550. Is dat een “normale” prijs voor LV of zouden we kunnen wachten of ze nog een keer richting €400 zakken?
Is absoluut niet te zeggen. De prijzen doen wat ze willen!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@ Josea.
Dat was ik ook pp kwijt een paar jaar geleden. Zelfde periode. Toen met een overstap op Chicago en terug via Zurich met United/Swiss.
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een combi van vlucht en hotel. Mischien dat je dan een mooiere deal te pakken krijgt. Het is geen garantie, maar je kan het altijd even checken.
Dat was ik ook pp kwijt een paar jaar geleden. Zelfde periode. Toen met een overstap op Chicago en terug via Zurich met United/Swiss.
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een combi van vlucht en hotel. Mischien dat je dan een mooiere deal te pakken krijgt. Het is geen garantie, maar je kan het altijd even checken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@ roelb
Waarom zijn nu ineens alle goedkopere tickets consolidator fares? Dit is ook weer niet het geval. Sommige OTA's zullen dit wel eens gebruiken maar dit zijn meestal tickets via kleinere reisorganisaties die zo een pakketreis kunnen aanbieden. (Connections heeft bv regelmatig zo een tickets in de aanbieding) Ik,heb al veel online tickets gekocht en deze hadden nooit andere fare rules dan hetzelfde ticket bij de airline zelf (dit check ik altijd) en toch substantieel goedkoper.
Soms,kan het nog gekker. Op een van mijn vegas tripjes moest ik last minute nog twee tickets zoeken. De prijzen waren allemaal vrij hoog (tussen 900-1200€) , enkel als ik op een Amerikaanse zoekmachine zocht vond ik tickets voor 700$ via aa.com. Echter kon je deze niet krijgen op de Belgische of Nederlandse site. Daar waren ze iets meer dan 1100€. en op,de Amerikaanse site kon ik niet boeken omdat je een Amerikaans adres moest ingeven bij je creditcard. Ik bel dus naar aa hier met de vraag of zij deze tickets voor mij kunnen boeken. Zij vallen uit de lucht en beweren bij hoog en bij laag dat dit onmogelijk is en dat deze prijs niet bestaat . Zij zeggen dat er geen verschil kan zijn tussen hun prijzen en de Amerikaanse en beweren ook dat zij deze prijs niet kunnen zien. Dit terwijl de prijs voor mij op de computer zichtbaar was. Ik heb dan uiteindelijk naar wat gegoogle mijn creditcard adres wat veramerikaanst ( wist toen nog niet dat dit meestal werkt
) en toch 2 tickets via aa.com aan 700$ per stuk gewoon gekocht.
Waarom zijn nu ineens alle goedkopere tickets consolidator fares? Dit is ook weer niet het geval. Sommige OTA's zullen dit wel eens gebruiken maar dit zijn meestal tickets via kleinere reisorganisaties die zo een pakketreis kunnen aanbieden. (Connections heeft bv regelmatig zo een tickets in de aanbieding) Ik,heb al veel online tickets gekocht en deze hadden nooit andere fare rules dan hetzelfde ticket bij de airline zelf (dit check ik altijd) en toch substantieel goedkoper.
Soms,kan het nog gekker. Op een van mijn vegas tripjes moest ik last minute nog twee tickets zoeken. De prijzen waren allemaal vrij hoog (tussen 900-1200€) , enkel als ik op een Amerikaanse zoekmachine zocht vond ik tickets voor 700$ via aa.com. Echter kon je deze niet krijgen op de Belgische of Nederlandse site. Daar waren ze iets meer dan 1100€. en op,de Amerikaanse site kon ik niet boeken omdat je een Amerikaans adres moest ingeven bij je creditcard. Ik bel dus naar aa hier met de vraag of zij deze tickets voor mij kunnen boeken. Zij vallen uit de lucht en beweren bij hoog en bij laag dat dit onmogelijk is en dat deze prijs niet bestaat . Zij zeggen dat er geen verschil kan zijn tussen hun prijzen en de Amerikaanse en beweren ook dat zij deze prijs niet kunnen zien. Dit terwijl de prijs voor mij op de computer zichtbaar was. Ik heb dan uiteindelijk naar wat gegoogle mijn creditcard adres wat veramerikaanst ( wist toen nog niet dat dit meestal werkt

Laatst gewijzigd door georgesken op 20 sep 2018, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
@roelb Precies wat jij zegt, mijn ervaring met Delta / KLM is dat beide airlines vaak ontzettend schappelijk zijn. Ik was zelf wel verbaasd dat we al het geld gewoon teruggekregen. Zelfde verhaal van collega gehoord trouwens, ging wel om Europees reisje. Familielid overleden en tickets van haar en haar vriendinnen zijn allemaal gratis omgeboekt, ook al was de reis een paar weken na de crematie.
Wat betreft AMS-MCO, businessclass voor 1100-1200 euro is volgens mij zelfs een dikke week boekbaar geweest direct bij de vliegtuigmaatschappij. Wij maken er iig gebruik van deze kerst.
Wat betreft AMS-MCO, businessclass voor 1100-1200 euro is volgens mij zelfs een dikke week boekbaar geweest direct bij de vliegtuigmaatschappij. Wij maken er iig gebruik van deze kerst.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, maar toen die BC aanbieding kwam, was het eerst alleen DUS - TPA (en niet MCO), en niet via KLM/Delta boekbaar; ik heb niet getwijfeld, gelijk geboekt. Toen kwamen er dag erna meerdere opties, en ook toen via KLM/Delta zelf. Maar ik wilde gelijk boeken, wilde niet dat het foutje was en ik te laat was
!
@roelb: dit was dus een voorloper, de boekbare deal bij KLM/Delta was dag erna ...

@roelb: dit was dus een voorloper, de boekbare deal bij KLM/Delta was dag erna ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Ik heb na 2 weken wachten en prijzen opvragen (steeds tss 2190 en 2300 euro als je ook 4 nachten hotel boekt via hen) woensdag eindelijk een goede deal gescoord bij Connections: 1600 euro voor 2volw. + 2 kind via Britisch Airways
Zonder verdere verplichtingen met bagage (23kg. inc.).
Begin Mei Brussels - London Heathrow - San Francisco Intl
Eind mei Los Angeles Intl. - London Heathrow- Brussels
De tips zijn dus echt waar: veel kijken en offertes vragen en als je iets vindt onder je vooropgesteld budget, meteen boeken!

Begin Mei Brussels - London Heathrow - San Francisco Intl
Eind mei Los Angeles Intl. - London Heathrow- Brussels
De tips zijn dus echt waar: veel kijken en offertes vragen en als je iets vindt onder je vooropgesteld budget, meteen boeken!
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
27-5 14:00 ‐ 19:20 American Airlines 1 stop LHR 14u 20m DUS ‐ LASjosea schreef:Ik zoek tickets naar Las Vegas retour 27-5-2019 / 11-6-2019.
11-6 21:30 ‐ 19:50 American Airlines 1 stop LHR 13u 20m LAS ‐ DUS
€ 446 via AA
27-5 11:05 ‐ 21:30 Lufthansa 1 stop IAH 19u 25m AMS ‐ LAS
11-6 7:20 ‐ 9:20 Lufthansa 1 stop ORD 17u 00m LAS ‐ AMS
€ 410 via SchipholTickets.com
27-5 11:05 ‐ 19:07 Air France 1 stop ATL 17u 02m BRU ‐ LAS
11-6 10:45 ‐ 9:20 KLM 1 stop JFK 13u 35m LAS ‐ BRU
€ 319 via lastminute.com (English)
Wel nog rekening houden met kosten voor bagage !
Helaas las ik het te laatroelb schreef:Klopt, het is de laatste tijd bij Star Alliance prima qua prijs. Maar die fares zijn elke keer wel maar een dag geldig, dus je hebt geen enkele zekerheid over de prijs de volgende dag.Coyote schreef: Ik moet zeggen dat United al sinds eind augustus mooie aanbiedingen heeft voor bepaalde periodes (begin oktober o.a.). Houd het steeds een beetje in de gaten maar de ticketprijs is sinds eind augustus (toen ik mijn ticket voor de komende trip boekte) niet meer omhoog gegaan, eerder af en toe enkele tientjes goedkoper.
Mooie illustratie is de fare die ik hier gisteren quote voor @mwaterl. Gisteren EUR 366 restricted/ EUR 445 normaal, nu 107 euro duurder. Ik hoop dat @mwaterl gisteren tickets heeft gekocht als deze route hem of haar beviel.

- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wow, bedankt voor het zoeken! Vanaf Brussel is inderdaad ook een optie, we wonen in het zuiden.HennyCox schreef:27-5 14:00 ‐ 19:20 American Airlines 1 stop LHR 14u 20m DUS ‐ LASjosea schreef:Ik zoek tickets naar Las Vegas retour 27-5-2019 / 11-6-2019.
11-6 21:30 ‐ 19:50 American Airlines 1 stop LHR 13u 20m LAS ‐ DUS
€ 446 via AA
27-5 11:05 ‐ 21:30 Lufthansa 1 stop IAH 19u 25m AMS ‐ LAS
11-6 7:20 ‐ 9:20 Lufthansa 1 stop ORD 17u 00m LAS ‐ AMS
€ 410 via SchipholTickets.com
27-5 11:05 ‐ 19:07 Air France 1 stop ATL 17u 02m BRU ‐ LAS
11-6 10:45 ‐ 9:20 KLM 1 stop JFK 13u 35m LAS ‐ BRU
€ 319 via lastminute.com (English)
Wel nog rekening houden met kosten voor bagage !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je aankoop met een creditcard is soms een x-aantal dagen verzekerd. Voor vliegtickets gaat niet zomaar op. Waar zou de aankoopverzekering dan vooor moeten zijn? Mocht je reis niet doorgaan dan kun je soms een beroep doen op je annuleringsverzekering. Een annuleringsverzekering wel zo snel mogelijk afsluiten na het boeken. Een beetje reiziger heeft tegenwoordig een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.mwaterl schreef:Helaas las ik het te laatOverigens bedacht ik me dat ik m'n creditcard pas vandaag of maandag binnenkrijg, dus kan sowieso nog niet echt boeken. Soms kan het met iDeal, maar met creditcard lijkt me handig qua X aantal dagen verzekerd met creditcard, toch?

Overigens is het wel zo dat je via de sites van de airlines in de regel alleen met een creditcard kunt betalen. Via een (Nederlandse) broker vaak ook met iDeal.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nou Roland, bij het AirBerlin drama waren er toch heel wat mensen die hun geld terug kregen van de tickets doordat ze betaald hadden met creditcard!
Dat valt dus ook onder de aankoopverzekering ...
Dat valt dus ook onder de aankoopverzekering ...
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
In geval van faillissement ja.
Boek je bij één van de gerenommeerde maatschappijen dan is de kans klein dat die omvallen, ik zie een United, KLM/Delta, BA niet zomaar omvallen.
Maar goed, als je echt op safe wilt spelen...dan boeken met creditcard.
Roland
Boek je bij één van de gerenommeerde maatschappijen dan is de kans klein dat die omvallen, ik zie een United, KLM/Delta, BA niet zomaar omvallen.

Maar goed, als je echt op safe wilt spelen...dan boeken met creditcard.

Roland
Zou KLM rechtstreeks op Vegas gaan vliegen? Dat zou wel heeeeel fijn zijn!
Edit: ja dus!
https://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-naar-las-vegas/
Edit: ja dus!
https://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-naar-las-vegas/
KLM opent in de zomer van 2019 een directe verbinding naar Las Vegas. Dit meldt World Airline News. Op de lijn wordt een Boeing 787-9 Dreamliner ingezet met 294 stoelen.
Met ingang van 6 juni 2019 vliegt KLM tweemaal per week naar de gokstad in de staat Nevada, vanaf 2 juli komt er een derde vlucht bij. Las Vegas (IATA-code LAS) wordt KLM’s achttiende directe verbinding vanaf Amsterdam in Noord-Amerika.
De Dreamliner op de route biedt plaats aan dertig passagiers in de businessclass, 45 in economy comfort en 219 in economy.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-