Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vinno: Rondreis Boston - NYC - Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Vinno
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Vinno: Rondreis Boston - NYC - Washington

Bericht door Vinno »

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn allebei (1 keer samen Westkust en voordat we een relatie kregen 'los' van elkaar) al een aantal maal in de USA geweest, maar dit keer hebben we een voor ons gevoel speciale vakantie geboekt:
Namelijk onze eerste echt grote reis samen met onze dochter, die dan bijna 1 jaar oud is... We hebben geboekt van 4 tm 19 juni, vliegen op Boston heen en terug vanaf Washington. Beide rechtstreekse vluchten.

Ik heb de vluchten en de huurauto (SUV, genoeg ruimte voor alle spullen) al geboekt. We zijn nu bezig met een schema maken. Waar ik altijd wel open voor sta voor feedback!

Wat we nu in gedachten hebben:
1. 4 tm 8 juni in de buurt van Boston (chillen en 1 of 2 dagen naar de stad Boston)
2. 8 tm 13 juni in de buurt van New York (chillen en 2 dagen naar de stad (beiden al vaker in NYC geweest, dus hoeft te niet te veel))
3. 13 tm 19 juni in de buurt van Washington (chillen en 3 dagen naar de stad (beiden nog nooit geweest))

Nu zit ik een beetje te kijken, maar ik neig eigenlijk naar AirBNB omdat ik daar veel complete (betaalbare) appartementen zie, wat met de kleine wel makkelijker is denk ik.
Want 'vroeger' waren we altijd van 07:00 tot 23:00 op pad elke dag op vakanties, maar nu zal er natuurlijk wel af en toe ook een avondje 'thuis' doorgebracht moeten worden.

We denken dus aan plekjes (liefst dus 3 in totaal, zodat we dus zo min mogelijk hoeven te verplaatsen) in de buurt van de stad en dat we dan (bijvoorbeeld) naar een treinstation in de buurt rijden, de auto daar parkeren en dan met OV een dagje de stad bezoeken.

Zo lees ik voor Boston veel over het Riverside Station.
En NYC zie ik veel appartementen in Queens/Long Island met een goede metro verbinding.

Ook lees ik dat in Washington vaak overal nog redelijk goed en betaalbaar te parkeren is in de buurt van alle 'grote' bezienswaardigheden?

Iemand op- of aanmerkingen?
Tips? Advies? Hoor graag alle input!! :)

Overigens, wij houden ook van wandelen en natuur. Dat zien wij dan ook als de 'chill' dagen, dus daar houden we rekening mee in onze planning.
Maar daar zal, omdat we een auto hebben, ook het 'probleem' niet liggen. Maar vooral ook de combinatie met de steden bezoeken/betaalbaarheid/parkeerplaats/baby is het punt waar ik goed de plekjes op wil uitzoeken.
Domi13
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Boston - NYC - Washington

Bericht door Domi13 »

Hoi,
We hebben dit jaar een gelijkaardige reis gedaan met twee kinderen (7maand/2jaar).
In de buurt van Boston: Ik zou zeker naar Cape Cod gaan: mooie stranden + je kunt een daguitstap naar Martha's Vineyard island doen (een aanrader).
In New York is Coney Island een must do met kinderen.

Om goedkoop te parkeren zie: https://www.bestparking.com/

Zie hieronder voor een korte samenvatting van onze reis met kleine kinderen in het Noordoosten.
We hebben ook alle must do's opgesomd.
http://kleineglobetrotter.nl/route-noor ... by-peuter/
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Boston - bezoekje aan het Cheers cafe en de USS Constitution, wandel de Freedom Trail, je kunt ook prima door de stad fietsen naar bv het Harvard complex of genieten van de Boston Redsocks.

NYC en Washington. Een weekpas voor de metro kost iets van $30 prima om zo in en uit de stad te reizen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Hele mooie vooruitzichten hoor. Ik deel de tips over Cape Cod daar hangt een relaxte sfeer en heeft een hoop leuke plekken om te verblijven. Je kan er ook goed veilig fietsen. Een fijne AirBnB in Washington is deze, https://www.airbnb.nl/rooms/386546, heel erg aan te bevelen (referentie uit sept 2014). Goed bij het OV en goed te parkeren. Voor een AirBnb in New York zou je ook Weehawken kunnen overwegen. Iets meer reistijd maar beter betaalbaar en een rustige omgeving. En dan hebben we het nog niet gehad over het uitzicht :o een optie en topper https://www.airbnb.nl/rooms/225724 (referentie mei 2018)
Veel plezier met de voorpret en de uitvoering
Grote Amerika fan
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Inderdaad, Cape Cod is super. Volgens mij mag er officieel niet geAirBNB'd worden op Manhattan. Vanaf februari gaat de belangrijkste metro van Queens naar Manhattan er langdurig uit vanwege onderhoud, dus let daar wel op.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Manhattan heeft idd een "dingetje" met AirBnB maar Weehwaken is geen Manhattan maar New Jersey , en daar is AirBnB legaal :thumbup:
Grote Amerika fan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hans B schreef:Boston - bezoekje aan het Cheers cafe
Ik vond het Cheers cafe zwaar tegenvallen. Een commercieel circus.
Vinno
Amerika-ontdekker

Bericht door Vinno »

Thbx voor de tips!
Cape Cod zullen we dus sowieso maar eens gaan bekijken, gezien dat iedereen dit zo ongeveer aanbeveelt :D
tomaat85 schreef:Hele mooie vooruitzichten hoor. Ik deel de tips over Cape Cod daar hangt een relaxte sfeer en heeft een hoop leuke plekken om te verblijven. Je kan er ook goed veilig fietsen. Een fijne AirBnB in Washington is deze, https://www.airbnb.nl/rooms/386546, heel erg aan te bevelen (referentie uit sept 2014). Goed bij het OV en goed te parkeren. Voor een AirBnb in New York zou je ook Weehawken kunnen overwegen. Iets meer reistijd maar beter betaalbaar en een rustige omgeving. En dan hebben we het nog niet gehad over het uitzicht :o een optie en topper https://www.airbnb.nl/rooms/225724 (referentie mei 2018)
Veel plezier met de voorpret en de uitvoering
Jouw AirBnB link doet het niet. Wat is de naam? Want dan kan ik even kijken of ik hem dan wel kan vinden?
Vinno
Amerika-ontdekker

Bericht door Vinno »

Ik heb nu (met mogelijkheid tot annuleren) voor 4 tm 8 juni een motel in Cape Cod gereserveerd.
Met lekker zwembad e.d.

Wat is jullie advies als we een dagje naar Boston willen? Vanaf hier de trein pakken?
Of ergens naar toe rijden in Boston en vanaf daar met OV?

Ik lees erg veel tips van mensen over het Riverside Station en vanaf daar de trein pakken.
Maar dit is aan de west-kant van Boston, is er ook een dergelijk station met goede parkeermogelijkheden aan de zuid-kant?
Want dat is logischer als je vanaf Cape Cod komt...
(De stations kan ik zelf natuurlijk ook wel online vinden, maar mijn angst is vooral de parkeermogelijkheden en de prijs bij deze stations).
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

De AirBnB in Weehawken kent deze omschrijving "Apartment + Parking + Garden 10 Min to Midtown NYC" en die in Washington deze "HIGHLY Rated 2 BD / 1 BA Apartment". Wel vreemd dat de linken het niet doen, bij mij wel namelijk. Mogelijk iets te maken met het feit dat ik ze heb geopend uit mijn eigen boekingen? Misschien dat iemand anders t ook s wil proberen, de link te openen?
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer