Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley: ja of nee?
Re: Monument Valley: ja of nee?
Iemand ervaringen met een 2,5 durende tour in Monument Valley?
Wij slapen in The view met onze 3 kids. En zo`n tour is dus al snel 375 dollar voor ons.
Het lijkt me erg gaaf. Maar is het ook zelf te doen? Kom je op andere plekken dan de toerist?
Dus ik twijfel heel erg.
Wij slapen in The view met onze 3 kids. En zo`n tour is dus al snel 375 dollar voor ons.
Het lijkt me erg gaaf. Maar is het ook zelf te doen? Kom je op andere plekken dan de toerist?
Dus ik twijfel heel erg.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je een auto dan zou ik de self drive gewoon doen. Heb je een camper en heb je hele jonge kinderen dan zou ik lekker bij the view hotel van het uitzicht genieten als dat bedrag erg op het budget mocht drukken
Even inhaken: Ik weet ook niet echt wat ik van MV moet verwachten. We komen er langs, zal vast even stoppen op Forrest Gump point, maar wat moeten we er verder? Ik heb niets met westerns en iemand betalen om met een paard op een bult te gaan staan ga ik niet doen. Niet vanwege die paar dollar, maar ik vind dat concept gewoon raar. Verder zijn we ook niet geïnteresseerd in dure souvenirs, paardrijden of prijzige excursies. Wat is er dan zelf nog te zien of te doen met een SUV (ga uit van 2-wheel aandrijving) en hoeveel tijd moet je daarvoor inplannen? Dank alvast!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je moet er helemaal niets.
Wij zijn er meerdere malen langs gereden en ook ik zie geen enkele toevoeging in de dingen die jij noemt. bepaal voor jezelf of het je aanspreekt door de ervaring van anderen, zo niet is er niemand die je verplicht om er iets te ondernemen.

Wij zijn er meerdere malen langs gereden en ook ik zie geen enkele toevoeging in de dingen die jij noemt. bepaal voor jezelf of het je aanspreekt door de ervaring van anderen, zo niet is er niemand die je verplicht om er iets te ondernemen.
Wij hebben MV indrukwekkend gevonden en hebben met de "eigen" auto (Ford Explorer) het rondje gereden. Mooi, dat moet gezegd maar ook erg druk, beetje het idee van boulevard cruisen
We zijn ook door de Valley of Gods gereden en hebben de Goosenecks bezocht. Daar waren we beide keren de enige bezoekers en dat maakt het wel extra bijzonder
. Wij hebben in MV overnacht in de Gouldings Lodge en het moet gezegd, de zonsopkomst met zicht op MV gaan we nooit meer vergeten
Veel besliswijsheid!

Grote Amerika fan
Maar als je dus geen route voor een 4-wheeldrive neemt en geen excursies doet, op hoe lang moet je dan rekenen als tussenstop?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt zelf de Valley drive rijden, zeker met een gewone SUV. Met een overnachting daar heb je de mooiste uren; voor de rit heb je denk ik ongeveer 1 a 2 uur nodig.
Of je doet de Wildcat Trail. Hou er rekening mee dat het park niet 24 uur open is.
Wij vonden het vorig jaar met onze minivan niet echt prettig rijden, maar met een SUV zouden we verder gereden zijn. Zie hier ons verslag, dan krijg je een idee.
Marianne
Of je doet de Wildcat Trail. Hou er rekening mee dat het park niet 24 uur open is.
Wij vonden het vorig jaar met onze minivan niet echt prettig rijden, maar met een SUV zouden we verder gereden zijn. Zie hier ons verslag, dan krijg je een idee.
Marianne
Dank voor de link. Vond je het de 20 dollar (de America the beautiful pas is hier dus niet geldig) waard? En Forrest Gump point is buiten het park en dus gratis, klopt dat?
Ik overweeg om volgend jaar ook Valley of the Gods te doen.tomaat85 schreef:We zijn ook door de Valley of Gods gereden
Hoe beoordeel jij daar de weg?
Zou dat te doen zijn met een minivan of toch zeker een SUV?
In MV zelf kan je een aantal dingen doen: de valleiweg rijden (onverharde wegen rijden is overigens in veel autohuurovereenkomsten niet toegestaan), excursies door de vallei (jeep, paard,...) of de genoemde wildcattrail lopen.
Net buiten MV zijn, zoals in vorige reacties aangegeven, genoeg dingen te doen.
Met één blik op MV, bv. vanaf één van de terassen van het View hotel, kan je in principe in vijf minuten klaar zijn, kost je dan wel USD 20. Als je van plan bent daar of in de omgeving wat dingen te doen, zou het een overweging kunnen zijn om in het View hotel of één van de lodges te overnachten. Wij vonden zons-op en ondergang in MV onvergetelijk, net als ontbijten in het View hotel met uitzicht op de vallei en de ongelooflijke sterrenhemel. Met een overnachting daar snuif je pas echt goed de sfeer van deze bijzondere plek op.
Forest Gump point ligt buiten de vallei en is dus geheel gratis, maar meer dan een klein parkeerplaatsje naast de weg is het niet.
Net buiten MV zijn, zoals in vorige reacties aangegeven, genoeg dingen te doen.
Met één blik op MV, bv. vanaf één van de terassen van het View hotel, kan je in principe in vijf minuten klaar zijn, kost je dan wel USD 20. Als je van plan bent daar of in de omgeving wat dingen te doen, zou het een overweging kunnen zijn om in het View hotel of één van de lodges te overnachten. Wij vonden zons-op en ondergang in MV onvergetelijk, net als ontbijten in het View hotel met uitzicht op de vallei en de ongelooflijke sterrenhemel. Met een overnachting daar snuif je pas echt goed de sfeer van deze bijzondere plek op.
Forest Gump point ligt buiten de vallei en is dus geheel gratis, maar meer dan een klein parkeerplaatsje naast de weg is het niet.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ga je naar Monument Valley dan zou ik er zeker een nacht verblijven, bijv. bij Gouldings Lodge (cabin). Naast Monument Vally is een ritje Valley of the Gods, Moki Dugway en Goosenecks SP aan te raden.
Zo wordt het bezoek aan Monument Valley met enkel een Forrest Gump stop ineens veel leuker!
Roland
Zo wordt het bezoek aan Monument Valley met enkel een Forrest Gump stop ineens veel leuker!

Roland
Is dat ook te doen op 1 dag? Vanuit Page naar MV (evt paardrijden) en dan door naar hotel in Flagstaff? Of is dat gekkenwerk?
En is Forrest Gump punt makkelijk te vinden?
En is Forrest Gump punt makkelijk te vinden?
oei, ik vind het zo moeilijk. Wel of geen tour.
Wij rijden waarschijnlijk in een minivan. Is dat dan wel te doen?
Maar wat is de meerwaarde van een 2,5 uur durende tour met mijn 3 kids voor 375 dollar dan?
We slapen in the view hotel. The wildcattrail start die nou bij the view hotel?
Wij rijden waarschijnlijk in een minivan. Is dat dan wel te doen?
Maar wat is de meerwaarde van een 2,5 uur durende tour met mijn 3 kids voor 375 dollar dan?
We slapen in the view hotel. The wildcattrail start die nou bij the view hotel?
De trail start bij het Visitor Center ja.
Of het met een mini van te doen is...ik zou zeggen ja. Maar het hangt ook af van de toestand van de weg. Ik vond het geen uitdagende weg. Let wel dat je inderdaad niet verzekerd bent.
Maar als je lekker gaat wandelen zie je ook alles. Weet niet wanneer je gaat, maar in de zomer is het er wel flink warm!
Of het met een mini van te doen is...ik zou zeggen ja. Maar het hangt ook af van de toestand van de weg. Ik vond het geen uitdagende weg. Let wel dat je inderdaad niet verzekerd bent.
Maar als je lekker gaat wandelen zie je ook alles. Weet niet wanneer je gaat, maar in de zomer is het er wel flink warm!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij deden vorig jaar wel de tour met een jeep en gids en vonden het zijn geld meer dan waard. We waren er met een camper dus zelf rijden was geen optie voor ons. Als je een jeeptour boekt kom je ook op plaatsen waar je zelf met je auto niet mag komen. De stukken waar iedereen mag rijden waren het drukst en minst interessant. Maar de plekken waar je komt met je gids zijn zo prachtig. Veel rustiger, af en toe kom je een andere gids met jeep tegen maar voor de rest is er niemand. En je krijgt daarbij nog de nodige uitleg en een magisch moment onder een rots waarbij de gids fluit speelde. Je bezoek dan ook zo'n typische Navajo woning van aarde.
's avonds de zonsondergang en s' morgens vroeg de zonsopgang vanaf de camping was ook zeker de moeite waard.
's avonds de zonsondergang en s' morgens vroeg de zonsopgang vanaf de camping was ook zeker de moeite waard.
Dat is ruim twee uur heen en ruim drie uur terug, in totaal bijna vijf en een half uur rijden. Of dat gekkenwerk is of niet kan alleen jij beoordelen, zou in ieder geval niet mijn ding zijn. Dan kan je beter relaxed heenrijden, paardrijden, nog wat andere dingen doen daar of in de omgeving en lekker in MV overnachten.s dat ook te doen op 1 dag? Vanuit Page naar MV (evt paardrijden) en dan door naar hotel in Flagstaff? Of is dat gekkenwerk?
Het staat niet aangegeven, dus je moet een beetje zelf uitvinden waar het is, meestal zie je er veel mensen op de weg staan.En is Forrest Gump punt makkelijk te vinden?
Daar is in dit forum al veel over gediscussieerd. Weet dat je zeer waarschijnlijk niet verzekerd bent en als je pech krijgt of vast komt te zitten (en die kans is met een mini-van veel groter dan met SUV) het een duur grapje kan worden, de weg is duidelijk ruiger dan een gemiddelde gravelweg. Hangt ervan af hoe comfortabel jij je erbij voelt. Ik had deze zomer een aardige 4x4 SUV (Jeep Grand Cherokee), maar heb me er desalniettemin niet aan gewaagd: geen probleem voor de auto, maar geen zin om een paar uur met zweet in de bilnaad rond te rijden. Het blijft een persoonlijke keuze.Wij rijden waarschijnlijk in een minivan. Is dat dan wel te doen?
Laatst gewijzigd door Ed-USA op 21 sep 2018, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Of je Monument Valley in je route opneemt, hangt af van de rest van je reis.
Kom je van Moab, Page of de Grand Canyon en hoe is je vervolg.
Het is prima om er een nacht te slapen, maar noodzakelijk is het niet.
Je kunt het ook best op 'doorreis' doen en enkele uurtjes verblijven.
Gewoon even genieten vanaf het visitor center en dan weer verder of de wild cat trail doen (2-3u)
Kom je van Moab, Page of de Grand Canyon en hoe is je vervolg.
Het is prima om er een nacht te slapen, maar noodzakelijk is het niet.
Je kunt het ook best op 'doorreis' doen en enkele uurtjes verblijven.
Gewoon even genieten vanaf het visitor center en dan weer verder of de wild cat trail doen (2-3u)
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Bedankt voor de info. Ik ben eruit. Ik ga voor de tour!!! 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de twijfelaars; kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor Monument Valley (onder overige bezienswaardigheden).
En naar de verslagen van Kalaman (hier op MV zoeken).
Marianne
En naar de verslagen van Kalaman (hier op MV zoeken).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3988 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-