Bedankt voor je reactie. Nu ben ik normaal niet zo'n reiziger en ik heb dus geen doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Die heb ik ook niet nodig, want een reis als dit doe ik denk ik eens in de 20 jaar. Verder met het autootje naar Belgie en Frankrijk enzo. Ik denk dus dat een kortlopende voor mij genoeg is. Kun je me iets aanraden? Waar moet ik op letten bij het kiezen van een verzekering? Tevens zie ik vaak dat je een annuleringsverzekering / reisverzekering tegelijk met je vlucht kunt boeken. Is dat handig of ben je dan vaak duurder uit?Coyote schreef:Je aankoop met een creditcard is soms een x-aantal dagen verzekerd. Voor vliegtickets gaat niet zomaar op. Waar zou de aankoopverzekering dan vooor moeten zijn? Mocht je reis niet doorgaan dan kun je soms een beroep doen op je annuleringsverzekering. Een annuleringsverzekering wel zo snel mogelijk afsluiten na het boeken. Een beetje reiziger heeft tegenwoordig een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.mwaterl schreef:Helaas las ik het te laatOverigens bedacht ik me dat ik m'n creditcard pas vandaag of maandag binnenkrijg, dus kan sowieso nog niet echt boeken. Soms kan het met iDeal, maar met creditcard lijkt me handig qua X aantal dagen verzekerd met creditcard, toch?
Soms biedt een creditcard een bagage- en vertragingsverzekering. Echter, die zit in de regel ook al in je reisverzekering waarbij de oudste verzekering voor gaat.
Overigens is het wel zo dat je via de sites van de airlines in de regel alleen met een creditcard kunt betalen. Via een (Nederlandse) broker vaak ook met iDeal.
Roland
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Als je een kortlopende neemt let dan vooral op de prijs! Grote kans dat het goedkoper is om bijv bij FBTO een doorlopende te nemen en die gewoon na je vakantie weer op te zeggen
Ze hebben ook nog eens mooie modules die je per maand aan kan zetten dus vanaf dag 1 basis + annulering. Paar dagen voor vertrek alle modules aan en zodra je terug bent zeg je de boel op!
En ook leuk (bij FBTO) als je de 'gezinsversie' neemt zijn vrienden/kennissen/reisgenoten (max 4) óók meeverzekerd!

En ook leuk (bij FBTO) als je de 'gezinsversie' neemt zijn vrienden/kennissen/reisgenoten (max 4) óók meeverzekerd!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Annuleringsverzekering moet je even over nadenken of je dat wel nodig hebt. Het is absoluut niet zo dat ze bij het minste geringste uitkeren, er zitten vaak stevige voorwaarden aan vast. Dus sowieso de voorwaarden even goed doornemen vóórdat je de annuleringsverzekering afsluit !
En zo'n verzekering afsluiten als je je tickets aanschaft is vaak een dure aangelegenheid, beter om dit apart te doen, bv (zoals al gemeld) bij FBTO maar er zijn genoeg andere aanbieders. Zo mogelijk de annuleringsverzekering afsluiten vóór of vlak ná het boeken van je tickets, anders kan het zijn dat ze alsnog moeilijk gaan doen als je bv 2 weken voor vertrek de verzekering afsluit en je de dag erna je vakantie annuleert...
En zo'n verzekering afsluiten als je je tickets aanschaft is vaak een dure aangelegenheid, beter om dit apart te doen, bv (zoals al gemeld) bij FBTO maar er zijn genoeg andere aanbieders. Zo mogelijk de annuleringsverzekering afsluiten vóór of vlak ná het boeken van je tickets, anders kan het zijn dat ze alsnog moeilijk gaan doen als je bv 2 weken voor vertrek de verzekering afsluit en je de dag erna je vakantie annuleert...
Je moet je inderdaad afvragen of een annuleringsverzekering nuttig is.
Voor een gemiddelde USA reis is het risico immers niet zo groot. Als je een beetje slim boekt zijn vrijwel alle hotelovernachtingen en autohuur gewoon kostenloos annuleerbaar en worden sowieso pas betaald op locatie.
Een ticket dat je bij een airline boekt is vaak non-refundable, maar wel wijzigbaar. Dat houdt ook in dat je het ticket kunt cancellen, en later ergens anders heen kunt vliegen van dat geld, minus de change penalty (meestal EUR 150). Dat moet dan wel binnen een jaar na uitgiftedatum van het ticket (goede reden ook om niet belachelijk lang vooraf tickets te kopen - daarmee beperk je de periode dat je tickets nog bruikbaar zijn als je de origineel geboekte vluchten moet schrappen). Komt er dus iets doorheen dan kun je altijd nog op een ander moment danwel ergens anders heen gaan en ben je maar 150 euro per ticket echt "kwijt".
Al met al is het risico van zo'n zelfgeplande trip dus niet heel groot. Als je onverhoopt niet kunt, door ziekte, of bijvoorbeeld door het overlijden van een naaste, kun je meestal de schade beperken tot een paar honderd euro en/of wat schuiven met vertrek- en retourdata en alsnog gaan. Bij een sterfgeval van een direct familielid maken de meeste airlines overigens ook nog een uitzondering op die non-refundable regels in fares: in zo'n situatie kun je gewoon je geld van een ticket helemaal terugkrijgen.
Zeg dat het risico dat je loopt (penalty's van tickets, non-refundable hotels, etc) in totaal 1000 euro is. Als een annuleringsverzekering je 100 euro kost moet je voor jezelf beredeneren of je
(a) die 1000 euro voor lief kunt danwel wilt nemen als het risico zich voordoet
(b) het risico dat je moet cancellen of verzetten (door een oorzaak die gedekt zou zijn door je annuleringsverzekering) meer of minder dan 1/10 is.
Schat je het risico in dit geval kleiner dan 1/10 dan is het, puur rekenkundig gezien, onverstandig om dat risico te verzekeren.
Voor een gemiddelde USA reis is het risico immers niet zo groot. Als je een beetje slim boekt zijn vrijwel alle hotelovernachtingen en autohuur gewoon kostenloos annuleerbaar en worden sowieso pas betaald op locatie.
Een ticket dat je bij een airline boekt is vaak non-refundable, maar wel wijzigbaar. Dat houdt ook in dat je het ticket kunt cancellen, en later ergens anders heen kunt vliegen van dat geld, minus de change penalty (meestal EUR 150). Dat moet dan wel binnen een jaar na uitgiftedatum van het ticket (goede reden ook om niet belachelijk lang vooraf tickets te kopen - daarmee beperk je de periode dat je tickets nog bruikbaar zijn als je de origineel geboekte vluchten moet schrappen). Komt er dus iets doorheen dan kun je altijd nog op een ander moment danwel ergens anders heen gaan en ben je maar 150 euro per ticket echt "kwijt".
Al met al is het risico van zo'n zelfgeplande trip dus niet heel groot. Als je onverhoopt niet kunt, door ziekte, of bijvoorbeeld door het overlijden van een naaste, kun je meestal de schade beperken tot een paar honderd euro en/of wat schuiven met vertrek- en retourdata en alsnog gaan. Bij een sterfgeval van een direct familielid maken de meeste airlines overigens ook nog een uitzondering op die non-refundable regels in fares: in zo'n situatie kun je gewoon je geld van een ticket helemaal terugkrijgen.
Zeg dat het risico dat je loopt (penalty's van tickets, non-refundable hotels, etc) in totaal 1000 euro is. Als een annuleringsverzekering je 100 euro kost moet je voor jezelf beredeneren of je
(a) die 1000 euro voor lief kunt danwel wilt nemen als het risico zich voordoet
(b) het risico dat je moet cancellen of verzetten (door een oorzaak die gedekt zou zijn door je annuleringsverzekering) meer of minder dan 1/10 is.
Schat je het risico in dit geval kleiner dan 1/10 dan is het, puur rekenkundig gezien, onverstandig om dat risico te verzekeren.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zoals Roel al zegt zorgen dat je je hotels en autohuur (gratis) kunt annuleren dan is er niks aan de hand.
Tip voor hotels: Als je je gratis aanmeldt bij http://www.abnsave.com krijg je kortingscodes voor de choice hotel group (http://www.choicehotels.com) en de Wyndham group (http://www.wyndhamhotels.com). Met die codes krijg je niet alleen zéér voordelige tarieven maar die tarieven zijn bovendien gratis annuleerbaar tot 1 dag voor aankomst.
Tip voor hotels: Als je je gratis aanmeldt bij http://www.abnsave.com krijg je kortingscodes voor de choice hotel group (http://www.choicehotels.com) en de Wyndham group (http://www.wyndhamhotels.com). Met die codes krijg je niet alleen zéér voordelige tarieven maar die tarieven zijn bovendien gratis annuleerbaar tot 1 dag voor aankomst.
Laatst gewijzigd door sanook op 21 sep 2018, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een (doorlopende) reisverzekering kan goedkoper zijn als je vaak betaalde overnachtingen in het buitenland doet: je bent dan ook gelijk verzekerd ook al ga je een nacht of een weekendje. Als je zoals je aangeeft regelmatig naar België en Frankrijk gaat is een doorlopende reisverzekering aan te raden.
Voor de meeste verzekeringen kun je aparte aanvullende verzekeringen (zoals bv wereld dekking, wintersport, duiken) aanzetten voor een korte periode. Dan betaal je een kleine premie bovenom je reisverzekering.
Het 'nadeel' van de reisverzekering via je Creditcard is dat je, om voor dekking in aanmerking te komen, wel je reizen met die creditcard moet betalen, anders geldt je verzekering niet. Dat kan een overweging zijn om je reisverzekering elders onder te brengen dan via je Creditcard.
Voor de meeste verzekeringen kun je aparte aanvullende verzekeringen (zoals bv wereld dekking, wintersport, duiken) aanzetten voor een korte periode. Dan betaal je een kleine premie bovenom je reisverzekering.
Het 'nadeel' van de reisverzekering via je Creditcard is dat je, om voor dekking in aanmerking te komen, wel je reizen met die creditcard moet betalen, anders geldt je verzekering niet. Dat kan een overweging zijn om je reisverzekering elders onder te brengen dan via je Creditcard.
Ik sluit me aan bij @Terpies: een doorlopende reisverzekering is zo goedkoop dat het eigenlijk voor iedereen wel toegevoegde waarde heeft. Behalve als je nooit Nederland uitkomt.
Maar stel dat je even met de auto naar Parijs rijdt voor een weekend, alleen of met iemand samen zonder rijbewijs. Je loopt de trappen bij Trocadero af, struikelt en valt omdat je naar de Eifeltoren staarde. Je breekt daardoor je been. Ziektekosten heb je niet, want je bent gewoon gedekt met je Nederlandse ziektekostenverzekering. Maar nadat je been in het gips is gezet moet je wel naar huis. Rijden kan niet meer. Een doorlopende reisverzekering zou dan bijvoorbeeld je kosten dekken om terug naar Nederland te komen en ook zorgen dat je auto terugkomt. Zonder reisverzekering mag je dat zelf regelen.
Een annuleringsverzekering is een ander verhaal, dat is volgens mij alleen maar interessant als je regelmatig forse niet-annuleerbare verplichtingen aan gaat voor reizen en/of een hoog risico hebt op door de verzekering gedekte redenen waardoor je zou moeten annuleren.
Maar stel dat je even met de auto naar Parijs rijdt voor een weekend, alleen of met iemand samen zonder rijbewijs. Je loopt de trappen bij Trocadero af, struikelt en valt omdat je naar de Eifeltoren staarde. Je breekt daardoor je been. Ziektekosten heb je niet, want je bent gewoon gedekt met je Nederlandse ziektekostenverzekering. Maar nadat je been in het gips is gezet moet je wel naar huis. Rijden kan niet meer. Een doorlopende reisverzekering zou dan bijvoorbeeld je kosten dekken om terug naar Nederland te komen en ook zorgen dat je auto terugkomt. Zonder reisverzekering mag je dat zelf regelen.
Een annuleringsverzekering is een ander verhaal, dat is volgens mij alleen maar interessant als je regelmatig forse niet-annuleerbare verplichtingen aan gaat voor reizen en/of een hoog risico hebt op door de verzekering gedekte redenen waardoor je zou moeten annuleren.
Laatst gewijzigd door roelb op 21 sep 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Let op dat als je een (doorlopende) annuleringsdekking afsluit, je dit doet vóór of tegelijk met als je de tickets koopt. Vrijwel allemwaterl schreef:Waar moet ik op letten bij het kiezen van een verzekering?
-betaalbare- annuleringsverzekeringen dekken geen boekingen die je al gemaakt had voor je de verzekering afsluit.
Toen ik wilde overstappen van de ene naar de andere doorlopende werd dit ingewikkeld omdat ik vaak bijna een jaar vooruit boek en die tickets dus niet gedekt zouden zijn. De nieuwe maatschappij wilde hierin ook niet flexibel zijn. Dus heb ik de oude opgezegd op de dag van thuiskomst toen ik daarna even nog niets geboekt had

Na weken zoeken zojuist geboekt voor Brussel - Las Vegas € 435,- pp incl bagage, stoelkeuze etc 19/5 - 11/6. Direct bij Delta geboekt; de brookers waren maar een paar euro goedkoper dus dan liever meteen bij de Airline zelf.
Blij met deze prijs
Het viel ons op dat deze prijzen niet bij elke zoekmachine naar boven kwamen; soms wel bij momondo.nl en dan weer niet bij momondo.de of momondo.be Meestal wel bij Skyscanner maar ook niet altijd. Lastig; dat zoeken!
Blij met deze prijs

Het viel ons op dat deze prijzen niet bij elke zoekmachine naar boven kwamen; soms wel bij momondo.nl en dan weer niet bij momondo.de of momondo.be Meestal wel bij Skyscanner maar ook niet altijd. Lastig; dat zoeken!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben nu al dagen aan het proberen tickets te boeken bij British airways masr bij betalen weigert hij. We hebben de bank al gebeld....british airways gebeld maar niemand schijnt het te weten. We hebben de limiet vd creditcard verhoogd, het geprobeerd met andere creditcard. Weliswaar ook mastercard. Ik heb het buiten op mijn mobiel geprobeerd ondat ik dacht dat het aan de laptop lag. Steeds als we willen betalen krijgen we de volgende melding:
ACCESS DENIED
You don 't have permission to access "http:/betalen.rabobank.nl/mastercard/cc.cgi" on this server.
Iemand enig idee?
ACCESS DENIED
You don 't have permission to access "http:/betalen.rabobank.nl/mastercard/cc.cgi" on this server.
Iemand enig idee?
Andere browser of je virusscanner even uit zetten. Ik heb gedoe gehad met Eset die een nieuw scherm dat opende om te betalen niet accepteerde.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben echt alles.al geprobeerd. Vanaf mobieltjes op de Wi-Fi tot op 4g. Verschillende computers. Verschillende browsers, virusscanners uit,virusscanners aan..... hij doet het gewoon niet....Ik word er gek van. Inmiddels is de prijs alweer 40 euro duurder. Heb ondertussen wel een visa card ook aangevraagd maar dat duurt nog even voordat die er is en misschien doet die het dan ook niet.... Ik weet echt niet meer wat ik.nog moet doen
Tja. Weer een goede reden om weg te blijven van die door de bank uitgegeven Mastercards en altijd twee kaarten te hebben. Waarom je dan een Visa als tweede kaart neemt ontgaat mij, als je bijna 100 euro contant en een hoop andere extra's toe krijgt op een Amex gold card die dan het eerste jaar ook nog gratis is.
Maar goed, accepteert BA geen Paypal?
Maar goed, accepteert BA geen Paypal?
-
- Amerika-ontdekker
nee, alleen creditcard..... ik ben al dagen met de bank en british airways aan het bellen maar tot nu toe nog geen geluk.
Lukt het inloggen op Rabobank internetbankieren gewoon wel?
Dat is niet juist. BA accepteert gewoon Paypal betalingen. Dus als je daar je kaart aan koppelt kun je waarschijnlijk gewoon met je mastercard afrekenen. Vermoedelijk zal de directe payment service provider in combinatie met jouw ABN Amro kaart een issue opleveren door foutieve software.wennepen schreef:nee, alleen creditcard..... ik ben al dagen met de bank en british airways aan het bellen maar tot nu toe nog geen geluk.
-
- Amerika-ontdekker
als ik op de british airways site alles heb ingevuld krijg ik alleen een optie om te betalen met creditcard, 5 verschillende en geen optie om te betalen met PayPal dus ik kan niet voor optie PayPal kiezen helaas....
Je ziet mijn screenshot. Ik kan er niets anders van maken. Zit je wel op de echte BA site? Een nep-site zou meteen je issues met betalen verklaren.
-
- Amerika-ontdekker
het is gewoon de british airways.com site en dan heb ik gekozen om vlucht met auto te combineren. Misschien dat er daarom alleen met creditcard betaald kan worden ofzo....
Ah, check. Kijk, dan doe je opeens ook zaken met de travel agent voor pakketreizen van BA, niet met de airline. Wellicht dat die andere betalingsmiddelen accepteren inderdaad.
Houd er ook rekening mee dat de fare condities vermoedelijk restrictiever zijn en dat je ticket vermoedelijk ook niet onder de 24-uurs cancellation regel valt.
Houd er ook rekening mee dat de fare condities vermoedelijk restrictiever zijn en dat je ticket vermoedelijk ook niet onder de 24-uurs cancellation regel valt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties