Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.
Re: Reis romy09: rondreis West-Amerika met 3 kids van 10, 9 en 7.
Ja, dat snap ik. Je moet ervan houden. '
Sowieso zijn wij 1 dag van Las vegas naar Valley of fire om onze trouwdag te vieren daar. Wij zijn daar in 2007 getrouwd.
Dus we willen echt op 6 augustus 2019 daar zijn.
Sowieso zijn wij 1 dag van Las vegas naar Valley of fire om onze trouwdag te vieren daar. Wij zijn daar in 2007 getrouwd.
Dus we willen echt op 6 augustus 2019 daar zijn.
Marianne,
Ik ben even een route aan het maken zonder moab. Dus via bryce naar Page.
Ik had eerst monument valley na moab en dan page.
Maar nu is het toch beter Bryce, page, monument valley en dan door te gaan naar grand canyon toch?
Wij willen in Page ook ff rust in bouwen aan het lake powell. Maar we willen ook naar horsehoe bend en antelope canyon.
Wat zeg jij: slapen in page en apart horseshoe en antelope inplannen? Of juist nemen in de route naar grand canyon.
16 bryce-> page
17 page lake powell
18 page antelope canyon horseshoe bend
19 page -> monument valley
20 monument valley -> grand canyon
21 grand canyon- needles
of
16 bryce-> page
17 page lake powell
18 page -> monument valley
19 monument valley -> antelope canyon-> horseshoe bend-> grand canyon
20 grand canyon
21 grand canyon - needles
Ik ben even een route aan het maken zonder moab. Dus via bryce naar Page.
Ik had eerst monument valley na moab en dan page.
Maar nu is het toch beter Bryce, page, monument valley en dan door te gaan naar grand canyon toch?
Wij willen in Page ook ff rust in bouwen aan het lake powell. Maar we willen ook naar horsehoe bend en antelope canyon.
Wat zeg jij: slapen in page en apart horseshoe en antelope inplannen? Of juist nemen in de route naar grand canyon.
16 bryce-> page
17 page lake powell
18 page antelope canyon horseshoe bend
19 page -> monument valley
20 monument valley -> grand canyon
21 grand canyon- needles
of
16 bryce-> page
17 page lake powell
18 page -> monument valley
19 monument valley -> antelope canyon-> horseshoe bend-> grand canyon
20 grand canyon
21 grand canyon - needles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die dag Las Vegas maakt het wel lastig; dan kun je dus niet langer in Yosemite blijven? Of je zou dan de dagen LA op het laatst moeten doen.
Voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon heb je niet vele tijd nodig. Ik zou voor de tweede optie kiezen. Je kunt dan eerst naar Horseshoe Bend en dan naar Antelope canyon en vandaar dooriden anar MV. Als je daar aan het eind van de middag bent is het vroeg genoeg.
Ik deed eens beide op weg van Page naar de GC, zie hier, en we deden eens Antelope Canyon op weg van MV naar Page (zie hier). Vorig jaar waren we ook nog bijna ene volle dag in Page voor we naar MV reden - zie hier.
Optie 1 kan ook hoor, het hangt een beetje van je plannen voor de GC af. Als je een stukje naar beneden gaat wandelen en je neemt de bus naar Hermitts Rest dan ben je zo een dag bezig. Misschien dan wel iets eerder stoppen dan Needles.
Marianne
Voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon heb je niet vele tijd nodig. Ik zou voor de tweede optie kiezen. Je kunt dan eerst naar Horseshoe Bend en dan naar Antelope canyon en vandaar dooriden anar MV. Als je daar aan het eind van de middag bent is het vroeg genoeg.
Ik deed eens beide op weg van Page naar de GC, zie hier, en we deden eens Antelope Canyon op weg van MV naar Page (zie hier). Vorig jaar waren we ook nog bijna ene volle dag in Page voor we naar MV reden - zie hier.
Optie 1 kan ook hoor, het hangt een beetje van je plannen voor de GC af. Als je een stukje naar beneden gaat wandelen en je neemt de bus naar Hermitts Rest dan ben je zo een dag bezig. Misschien dan wel iets eerder stoppen dan Needles.
Maar het ligt (net) niet op de snelste en zeker niet op de kortste route van Bryce naar Moab.romy09 schreef: Via Richfield is de snelweg bovenlangs. Maar inderdaad zal de UT12 veel mooier zijn, zoals ik zie op internet.
Ja precies!romy09 schreef:Ik snap wel denk ik wat je bedoelt met de canyons versus yosemite/zion.
In Yosemite, Zion ga je meer ondernemen met de kids. Hiking, fietsen, zwemmen. In het Canyon gebied is het alleen maar kijken kijken .... Dat is denk ik wat je bedoelt toch??? Kids hebben het wel gezien na een tijdje dan.

Marianne
Ik heb nu een dag extra in Yosemite. En dan van bishop naar Las Vegas eerst langs Valley of fire. Is wel een lange rit. Maar willen toch einde van de dag in Valley of fire zijn ivm de hitte. We trouwden toen ook pas 17:00 omdat het dan iets minder warm was, en foto`s mooier zijn. En dan komen we wel laat in Vegas aan, maar dat maakt niet uit. We hebben nog 2 hele dagen.Martin & Marianne schreef:Die dag Las Vegas maakt het wel lastig; dan kun je dus niet langer in Yosemite blijven? Of je zou dan de dagen LA op het laatst moeten doen.
Hieronder mijn nieuwe schema. Gister met mijn man gehad over Moab. Inderdaad beter een gedeelte/park minder en dan in een wat relaxtere stand. Dan overal doorheen racen. En inderdaad wij vinden die Canyons mooi, maar voor de kids zijn dat wel veel dagen alleen canyons bekijken. Die denken dan bij zichzelf: het zal wel

Heb nu eigenlijk hieronder een dag Yosemite en Zion extra ipv moab.
1 Aankomst LAX-auto ophalen-hotel-slapen
2 LA bijkomen van de reis -strand-evt Venice beach/Manhattan beach
3 LA sightseeing eind van de middag naar Atascadero
4 Atascadero – SF
5 SF
6 SF vroeg vertrekken -Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite- `s avonds naar Bishop
9 Bishop-Las Vegas (Voor las Vegas naar valley of fire zijn wij getrouwd, is onze trouwdag)
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas- Zion
13 Zion
14 Zion
15 Zion-Bryce
16 Bryce - page
17 Page Lake powell
18 Page Lake powell (evt horseshoe bend, antelope of morgen)
19 Page-monument Valley hotel the view (evt horseshoe bend, antelope) 16:00 jeeptour MV
20 Monument valley - Grand canyon
21 Grand Canyon via Peach springs Kingsman naar Needles
22 Needles-LA
23 LA Disney
24 LA -16:00 vliegen
25 Aankomst Nederland
En ben wel even nieuwsgierig. Wat ga je volgend jaar doen?
Kunnen jullie even meekijken naar onze rijroute naar de plekken. Heb ik erin gezet in google maps. Even in 2 delen. 1 lukte niet.
Willen jullie kijken of dit de gangbare route is naar de plekken, en of ik soms beter een andere route moet nemen, omdat dat mooier is en meer de toeristische route is.
Wat ik zelf heb veranderd is de weg van LA naaf SF. Die verplaatst naar highcoast 1. En de weg van Grand Canyon naar Needles via Peach springs.
https://www.google.nl/maps/dir/Manhatta ... 147222!3e0
https://www.google.nl/maps/dir/Page,+Ar ... 847361!3e0
Willen jullie kijken of dit de gangbare route is naar de plekken, en of ik soms beter een andere route moet nemen, omdat dat mooier is en meer de toeristische route is.
Wat ik zelf heb veranderd is de weg van LA naaf SF. Die verplaatst naar highcoast 1. En de weg van Grand Canyon naar Needles via Peach springs.
https://www.google.nl/maps/dir/Manhatta ... 147222!3e0
https://www.google.nl/maps/dir/Page,+Ar ... 847361!3e0
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je voldoende tijd hebt zou je na Monterey ook nog een stuk van de kust mee kunnen nemen. Wij deden dat deel vorig jaar; zie hier ons verslag (met onderop een kaartje).
Voor Yosemite is het afhankelijk van wat je er wilt doen; de route via Oakhurst is niet de mooiste route, maar wel handig als je naar de Mariposa Grove wilt. Waar wil je overnachten? Dat maakt nogal wat uit natuurlijk voor de route.
Verder loopt de route nu niet door Death Valley, is dat bewust? Wel door DV rijden betekent wel een erg lange dag. Ik zou dan bijna de neiging krijgen om te zeggen; rij niet meer terug naar Las Vegas (dat zit nu niet in je routekaartje) maar overnacht bij VoF en rij de volgende dag door naar Zion. En dan LV doen tussen de GC en LA. Is in totaal korter en sneller.
Maar eigenlijk zou ik willen aanraden om die trouwdag gewoon een paar dagen later te vieren; het is toch wel erg jammer om er zo'n gehaaste dag van te moeten maken.
Marianne
Voor Yosemite is het afhankelijk van wat je er wilt doen; de route via Oakhurst is niet de mooiste route, maar wel handig als je naar de Mariposa Grove wilt. Waar wil je overnachten? Dat maakt nogal wat uit natuurlijk voor de route.
Verder loopt de route nu niet door Death Valley, is dat bewust? Wel door DV rijden betekent wel een erg lange dag. Ik zou dan bijna de neiging krijgen om te zeggen; rij niet meer terug naar Las Vegas (dat zit nu niet in je routekaartje) maar overnacht bij VoF en rij de volgende dag door naar Zion. En dan LV doen tussen de GC en LA. Is in totaal korter en sneller.
Maar eigenlijk zou ik willen aanraden om die trouwdag gewoon een paar dagen later te vieren; het is toch wel erg jammer om er zo'n gehaaste dag van te moeten maken.
Wij denken er over om volgend jaar in september de herfstkleuren in Colorado te gaan bewonderen.romy09 schreef:En ben wel even nieuwsgierig. Wat ga je volgend jaar doen?

Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1504 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-