Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door MichelH »

Voor L.A. heb ik hier vaak de Hollywood Orchid Suites voorbij zien komen.
wennepen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wennepen »

Ondertussen heb ik de tickets kunnen boeken en onderstaand is nu het schema incl. overnachtingen, we gaan van 28 juli t/m 24 augustus
Dag 1 t/m 4 New York, aankomst 14.00 met BA, Best Western Long Island City
Dag 5 NY - Las Vegas, aankomst 23.30 met AA, Red Roof Inn
Dag 6 Las Vegas - GC, via hooverdam, Bright Angel Lodge
Dag 7 GC - Page. helikopter Horseshoebend. Comfort Inn Page
Dag 8 Page - Monument Valley, Canyon X, paardrijden zonsondergang, The View
Dag 9 monument valley - Torrey, moki dugway, Goose Neck, Broken Spur Inn Torrey, slapen in huifkar
Dag 10 Torrey - Bryce canyon, via scenic route, Ruby's Inn
Dag 11 Bryce canyon - Zion, quad tour bryce ZionPark Motel
Dag 12 Zion, narrows, angels landing. River tubing
Dag 13 Zion - Las Vegas, via valley of fire Holiday Inn Desert club Resort
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop, via Death Valley, Vagabond Inn
Dag 17 Bishop - Yosemite via Tioga Pass, Half Dome Village
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco, Town House Motel
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco, Alcatraz, fietstour Golden Gate, Painted Ladies, Lombard Street, Fishermans Wharf
Dag 22 San Francisco - monterey/carmel 17 mile drive, Carmel Inn & Suites
Dag 23 monterey-pismo beach, Aloha Inn Arroyo Grande
Dag 24 Pismo Beach - LA, Hilton Garden Inn Six Flags
Dag 25 LA, Six Flags, Best Western Saharan Sunset Avenue
Dag 26 LA, Venice Beach, Santa Monica, surfen, of boottocht Dana Point
Dag 27 LA sightseeing, 21.30 vlucht naar huis BA A380
Dag 28 Amsterdam,

Iemand nog tips of andere opmerkingen over de route of de hotels, we zijn gemiddeld uitgekomen op 150 euro per nacht op de overnachtingen, de meeste met ontbijt (of wat er op lijkt) erbij.

Nu dit allemaal geregeld is ga ik nu goed uitzoeken wat ik overal wil gaan doen of zien en welke wandelingen we willen lopen. Kzal nog wel af en toe een beroep op jullie doen :crazy:
er is echt zoveel.....en daar dan het mooiste of beste uithalen is best lastig
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Misschien een tip n.a.v. je laatste opmerkingen. Een dagplanning maken is prima, is ook nodig maar pin je er niet teveel op vast. Ik was (ben nog steeds) iemand die van een strakke planning hou. Maar regelmatig kwam het voor dat de dingen anders liepen dan gepland zodat je soms iets moet laten vallen. Reden: later vertrekken dan de bedoeling is, langer op een plek blijven omdat het er zo mooi is, medereizigers willen liever eerder terug naar het hotel om te zwemmen, een wandeling duurt langer enz. Kortom ga daar relaxed mee om anders wordt het te geforceerd. En ik spreek uit eigen ervaring.
Trouwens je hebt al heel wat activiteiten op je lijstje staan. :wink:
Een hele goede reis gewenst. :thumbup:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Toen wij in Vegas waren hebben wij overnacht in hotelTreasure Island. Van daaruit kan je erg makkelijk lopend ( via een brug) naar de Mall. Weliswaar geen outlet, maar dit was een erg mooie en grote Mall en je hebt gaan auto nodig om er te geraken. Wel zo makkelijk.
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

hoeplijk zit je niet in het weekend in vegas..dan zijn hotels erg duur.
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Helaas wel in weekend in las Vegas. Van vrijdag tot maandag zelfs ..... het weekend vermijden lukte niet echt want dan zaten we of in yosemite of zion in het weekend. Inderdaad duur maar we zitten nu net achter de strip en kunnen ook gewoon lopen. We hebben een villa met 2 slaapkamers en alles erop en eraan dus denk dat het helemaal goed komt. Als er iets betaalbaars en moois voorbij komt op de strip komende maanden kan ik altijd nog dit annuleren en het andere boeken
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Iemand ervaring met six flags in het hoogseizoen? Wij zijn daar eind augustus . Het park is dan open van 10.30 tot 6 dus al korter dan het echte hoogseizoen. Zijn het echt hele lange rijen wachten daar of valt het mee?
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Wat is de beste tijd om canyon X te bezoeken. Ik probeer de zoekfunctie steeds maar hij negeert de X. ik zal wel iets fout doen..... maar misschien kan iemand het mij vertellen uit ervaring wat de beste tijd is om het te bezoeken?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

wennepen schreef:Helaas wel in weekend in las Vegas. Van vrijdag tot maandag zelfs ..... het weekend vermijden lukte niet echt want dan zaten we of in yosemite of zion in het weekend. Inderdaad duur maar we zitten nu net achter de strip en kunnen ook gewoon lopen. We hebben een villa met 2 slaapkamers en alles erop en eraan dus denk dat het helemaal goed komt. Als er iets betaalbaars en moois voorbij komt op de strip komende maanden kan ik altijd nog dit annuleren en het andere boeken
Wij zaten ook in Holiday Inn Club Vacation. Prima locatie en super de luxe appartementen inl. wasmachine en droger waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Volgens mij rijdt er vanaf het hotel ook een shuttlebus naar de Strip waar wij trouwens geen gebruik van hebben gemaakt. Wandelend ben je nl. zo in het centrum van de Strip.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wennepen
Amerika-ontdekker

Bericht door wennepen »

Ik ben ondertussen flink bezig met alles reserveren en kleine wijzigingen aanbrengen. We hebben een wijziging in het laatste stuk tussen Monterey en LA. Onze dochters willen graag nog dagje shoppen strand en relax voor we naar huis gaan dus we hebben gekozen om pismo beach te laten vervallen en die dag door te rijden naar santa Barbara. Dan volgende dag naar six flags en dan nog 2.5 dag LA waar we een airbnb aan het strand hebben. Van Monterey naar santa Barbara zal lange rijdag worden. We willen niet echt lange afstanden wandelen op de kustroute maar uiteraard wel hier en daar stoppen voor mooie uitzichten etc.. Google geeft aan dat het 5 uur rijden is. Als ik daar 2 uur bij optel voor wat fotostops is dat dan reëel. We twijfelen nog over een whale watch tour. Als we die sochtends vroeg doen zijn we rond 10.30 klaar voor vertrek uit moss landing. Dan zullen we dus rond 18.00 in santa Barbara zijn. We kunnen er ook voor kiezen de dag ervoor in de middag een whale tour te doen maar dan schijnt de zee veel ruwer te zijn begreep ik. Iemand ervaring met de middag tour. In dat geval kunnen we smorgens vroeg vertrekken uit Monterey en hebben we iets meer tijd voor highway 1.

Ook nog even een vraagje aan de kenners van canyon X. We hebben het plan deze rond half 12 in de ochtend te doen is dit een goede tijd.? Smorgens vroeg willen we kajakken naar antelope canyon en aansluitend canyon X doen

Voor LA zitten we te denken aan de GO LA Card. Hier zit namelijk ook de entree voor six flags in en de warmer bros studio tour. Verder zouden we in LA wel graag naar madam tussauds gaan en een tour langs de sterrenhuizen. We kunnen er mee naar de OUE skySpace en nog hop on hop off bij santa monica even als fietsen huren bij het strand. Iemand ervaring ermee. Met die sterrenhuizen en met die LA CARD? Voor 3 dagen zouden we dat dan doen. Kost rond 200 dollar pp.
Ik.hoop weer wat van jullie te horen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik kan me niet voorstellen dat je om half 12 al terug zou zijn van de kayak tocht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 nov 2018, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Zoals Marianne hierboven aangeeft, het kanoën/kajakken gaat even duren, afhankelijk waar je huurt moet je met de bootjes op de auto naar Lake powell rijden, te water laten etc. Verder moest je afgelopen zomer bij zowel bij canyon X als bij de antelope canyons een half uur voor het tijdslot dat je gereserveerd had aanwezig zijn, dus bij een canyon toer om half 12 is dat al om 11 uur.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer