Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer USA: hulp bij de route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Eerste keer USA: hulp bij de route

Bericht door Djeli »

Wij gaan in september voor het eerst een rondreis maken in Amerika en geinspireerd door alle enthousiaste posts op dit forum hebben we besloten om onze reis zelf in elkaar te zetten! We blijven veelal wat langer in de parken omdat we niet alleen de uitzichtspunten willen doen maar ook trails willen lopen.

De planning is alsvolgt:
1 AMS- LA
2 LA
3 LA- Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon- Monument Valley
6 Monument Valley - Page
7 Page
8 Page- Bryce
9 Bryce- Zion
10 Zion
11 Zion - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death Valley
14 Death Valley - Sequoia / Kings Canyon
15 Sequoia / Kings Canyon- Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
18 SF
19 SF
20 SF – AMS
21 ???

We gaan in totaal 21 dagen en hebben met bovenstaande reis dus nog een dag te plannen. Een aantal opties staan nog open. Bijvoorbeeld een extra dag in LA, Page of Yosemite of in twee dagen van Death Valley naar Sequoia/Kings Canyon rijden. De keuze is moeilijk :)

Opmerkingen en advies zijn van harte welkom!

Groeten Djeli
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Pracht route.

Toch een opmerking,vanuit Death Valley is het misschien mooier om via de Tioga Pass Yosemite in te rijden.

Eventueel zou je dan Kings Canyon/Sequoia kunnen doen vanuit Yosemite naar SF.

Extra dag zou ik in Death Valley besteden,is zo veel mooier dan een hoop mensen denken!
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hOI

Wij doen ongv hetzelfde rondje alleen dan andersom. We vliegen naar
San Francisco en gaan dan via Highway 1 naar Hollywood (ivm een dag Universal), dan Las Vegas, Oatman, stukje route 66, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Death Valley, Sequoia/Kings, Yosemite en weer naar
San Francisco.

vertrek 1 juni, terug 22 juni.

We slapen 2 nachten in San Fran, 2 in Las Vegas, 2 bij de Grand Canyon, 1 nacht Death Valley en 2 nachten (bij) Yosemite. Deze zijn allemaal al
geboekt via i-net. De rest van de nachten zien we ginds wel maar we hebben de route dus wel globaal vast gezet, voor ons zelf.
We willen bv 1 nacht in/bij Bryce en 1 nacht in/bij Zion.

- succes -
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Als jullie het tijd willen nemen voor de parken mag er best wel een dag Yosemite bij, hier kun je dagen doorbrengen. Ik voel ook wel wat voor de route via de Tioga Pass, dan zie je ook meteen het osotelijk deel van het park.
Als je Sequoia/Kings Canyon wilt zien is de tijd die jullie daar nu voor uitgetrokken hebben te kort; vanuit Death Valley is het ongeveer een dag rijden, dus je hebt alleen maar een ochtend daar als je daarna doorrijdt naar Yosemite. In Kings Canyon is de scenic byway prachtig om te rijden, maar dat kost wel tijd. Ook het bekijken van de beroemdste bomen (o.a. de Sherman tree) kost tijd omdat je een stuk moet lopen voordat je ze kunt zien.

Kijk eens in ons reisverslag 2006 voor beide parken (vanaf eind juli Yosemite en Sequoia, en vanaf 10 augustus Death Valley en Yosemite)

Marianne
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Vraagje; willen jullie LA naar Grand Canyon in 1 dag doen?

Das best een hele lange rit! (ruim 7,5 uur rijden)

Zou je deze niet beter in 2e kunnen "knippen"?

Manon
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jullie route is exact dezelfde als die van ons
Misschien heb je dus nog iets aan ons topic :-)
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=7681
Djeli
Amerika-ontdekker

Bericht door Djeli »

Bedankt voor jullie reacties! Echt super dat je hier een vraag kan stellen en dat er zoveel advies komt.

Ik ben nog niet zo goed thuis in de routes, maar als ik het goed begrijp kan ik alleen maar door de Tioga Pass in Yosemite als ik vanuit de richting Death Valley kom? Kan ik dan niet beter Sequoia/Kings Canyon overslaan als de tijd toch te kort is? Een dag extra in Yosemite klinkt wel erg aantrekkelijk maar als ik Sequoia/Kings Canyon oversla, dan heb ik nog steeds een dag over…

We wilde inderdaad in een dag van LA naar Grand Canyon rijden. Ik heb gelezen dat dat best te doen is?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je geeft eigenlijk zelf je oplossing al. Rijd lekker in twee dagen naar de Grand Canyon, dat geeft je wat meer rust, het zijn echt lange rijdagen anders hoor.

Die dag die je dan over zou houden van Sequoia, heb je direct benut. Anderzijds: je zou het volgens mij ook nog wel een extra dag volhouden in Yosemite, want als je komt van Death Valley, heb je die rijdag niet zoveel meer over voor Yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nieuwenoord schreef: Anderzijds: je zou het volgens mij ook nog wel een extra dag volhouden in Yosemite, want als je komt van Death Valley, heb je die rijdag niet zoveel meer over voor Yosemite.
Klopt, je kunt het misschien net in 1 dag rijden naar Yosemite valley, maar dan mis je wel veel onderweg. Een extra overnachting bij Mammoth Lakes of Lee Vining is dan aan te raden.
Dan wordt het zoiets:

13 Las Vegas - Death Valley
14 Death Valley - Lee Vining (bezoek Mono Lake)
15 Lee Vining- Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco

Je hebt dan op dag 15 tijd voor Tuolmne Meadows (korte wandeling naar Soda Springs bijvoorbeeld), bezoek Olmsted Point, Tenaya Lake, en Yosemite Village. De volgende dag kun je naar Glacier Point of naar de Mariposa Grove voor de sequoia's. Een extra dag krijg je ook wel vol!

Marianne
Scheep
Amerika-newbie

Bericht door Scheep »

Hallo, wij gaan deze route ook doen (begin augustus).
We landen ca 10:30 uur in LA en willen s'middags een stukje richting de Grand Canyon rijden (niet meer dan 300 km) mijn vraag:

welke weg kan ik dan het beste volgen,
de 10 langs Josua Tree dan de 95
of
de 15 richtin Barstow, dan de 40 richting Kingman
Djeli
Amerika-ontdekker

Bericht door Djeli »

Als je de route hebt samengesteld, hoe kom je dan achter hoe je het beste (en natuurlijk het mooiste en leukste) kan rijden? :?:

Zijn daar goede programma's voor? (die niet te duur zijn!) of moet ik dan ergens in Nederland een kaart kopen?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Scheep schreef:Hallo, wij gaan deze route ook doen (begin augustus).
We landen ca 10:30 uur in LA en willen s'middags een stukje richting de Grand Canyon rijden (niet meer dan 300 km) mijn vraag:

welke weg kan ik dan het beste volgen,
de 10 langs Josua Tree dan de 95
of
de 15 richtin Barstow, dan de 40 richting Kingman
Weet je heel zeker dat je na een vlucht van 12 uur nog 300 km wilt gaan rijden? Ik zou de rest van de dag rustig aan doen en de volgende dag vroeg vertrekken (je bent toch vroeg wakker) Ik moet er niet aan denken om nog een stuk te gaan rijden op de dag dat ik aan kom, ik ben blij als ik in m'n hotel aankom, duik het zwembad in, loop wat in de omgeving rond, ga eten en dan naar bed.

Maak even een eigen draadje met je route en dergelijke, dan kan dit draadje over deze route blijven gaan.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Djeli schreef:Als je de route hebt samengesteld, hoe kom je dan achter hoe je het beste (en natuurlijk het mooiste en leukste) kan rijden? :?:

Zijn daar goede programma's voor? (die niet te duur zijn!) of moet ik dan ergens in Nederland een kaart kopen?
Je kan bijvoorbeeld Mapquest (http://www.mapquest.com) gebruiken om de route globaal uit te stippelen. Hier zijn veel mensen die Microsoft Streets & Trips gebruiken (daar worden ook de hier geplaatste route kaartjes mee gemaakt) en verder is het lezen, lezen en nog eens lezen. Neus eens rond in reisverslagen, zoek op het forum eens of er nog meer mensen zijn die (stukken van) je route hebben gereden, er is hier heel veel informatie te vinden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Djeli schreef:Als je de route hebt samengesteld, hoe kom je dan achter hoe je het beste (en natuurlijk het mooiste en leukste) kan rijden? :?:

Als je een route wilt samenstellen heb je toch wel een landkaart nodig, waarop je een goed overzicht hebt en waar bezienswaardigheden op staan aangegeven.
De gedrukte landkaarten van Rand McNally, uitgeverij Hallwag, zijn daar goed voor. Te koop bij de ANWB en de boekwinkel.

Kijk ook eens hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=hallwag
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Djeli
Amerika-ontdekker

Bericht door Djeli »

Ik heb hier een hele stapel reisverslagen dus dat gaat zeker goed komen :D We hebben net de vlucht geboekt en heb nu al zin om te gaan!

Bedankt voor de tip van de kaarten bij de ANWB, ik zal van de week daar eens even rondneuzen.

De tip van Marianne over Lee Vining vind ik erg goed want Mono Lake stond ook op het verlanglijstje. Sequoia / Kings Canyon laten we vallen en we gaan nu in twee dagen naar Yosemite. Dan heb ik nog steeds een dag over. De strijd gaat nu tussen Yosemite en LA. We zijn beide filmgek en willen dus erg graag naar de Warner Brothers Studio. We hebben nu 1 hele dag in LA en als we ook Beverly Hills (Rodeo Drive) en Santa Monica Pier willen bezoeken is dat misschien te kort? Aan de andere kant is er zo veel moois te zien in Yosemite dat een extra dag daar ook welkom is...
Iemand advies?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je echt filmgek bent is een extra dag in LA denk ik een nuttige optie,1 dag is erg weinig om Hollywood,de studio's enwat nog meer te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer