Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door Wanderlust »

Je kunt toch (rechtstreeks) op Newark vliegen, dat ligt in New Jersey...?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Het hangt er van af waar je precies moet zijn in New Jersey. Er zijn 3 grote vliegvelden in New Jersey en directe omgeving waar vanaf Amsterdam rechtstreekse vluchten naartoe gaan: New York (JFK), Newark (EWR) of Philadelphia (PHL).
Newark is de enige plaats van deze 3 die in New Jersey ligt maar New York en Philadelphia liggen maar net buiten New Jersey. Een binnenlandse vlucht heb je dan echt niet meer nodig om op je plaats van bestemming te komen. (Er zijn wel vluchten tussen PHL en EWR/JFK)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Misschien dat je eerst even een blik moet werpen op een kaart ;-)

De staat New Jersey begint, vanuit de stad New York gezien, aan de overkant van de Hudson river. Een van de drie vliegvelden die New York city serviced is EWR (Newark Liberty airport) en ligt niet in de staat New York, maar in de staat New Jersey.

New Jersey is niet zo heel groot, dus ik ben benieuwd waar je moet zijn. Het dichst bevolkte stuk van de staat ligt letterlijk tegenover New York city, met Newark Liberty airport op een steenworp afstand. Er is ook nog wat bevolkingsconcentratie in Trenton en in Atlantic City, maar dan heb je het wel gehad.

Afhankelijk van waar je moet zijn kun je als luchthavens overwegen: JFK, EWR (rond New York city), PHL (Phiadelphia) en ACY (Atlantic City). Maar AMS-EWR of AMS-JFK zal vermoedelijk je goedkoopste optie zijn.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

geen idee wat normale prijzen zijn voor september. Goedkoopste rechtstreeks dat ik kan vinden is klm tussen 635 en 705 euro. Is dit veel?
LV-LA 635; nadeel dropoffkosten auto, voordeel saaie stuk LA-LV/GC niet en dus minder km
SF-SF 705 nadeel wel die extra km (dag) en voordeel geen dropoff, kortere autohuur ivm in sf niet nodig.
Wat Zouden jullie doen? En zijn dit prijzen om door te pakken of beter even afwachten?
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

September 2019 is over een jaar. Heb je heel veel haast met boeken?
Afbeelding
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

stegeman schreef:geen idee wat normale prijzen zijn voor september. Goedkoopste rechtstreeks dat ik kan vinden is klm tussen 635 en 705 euro. Is dit veel?
LV-LA 635; nadeel dropoffkosten auto, voordeel saaie stuk LA-LV/GC niet en dus minder km
SF-SF 705 nadeel wel die extra km (dag) en voordeel geen dropoff, kortere autohuur ivm in sf niet nodig.
Wat Zouden jullie doen? En zijn dit prijzen om door te pakken of beter even afwachten?
Er is toch geen drop off tussen LV en LA? Of is dit veranderd?
Krocon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Krocon »

Wij (2 volwassenen en 2 tieners) willen zomer 2019 weer naar het westen van Amerika, ergens tussen 12 juli en 14 augustus. De laatste keren hebben we altijd rechtstreeks gevlogen, om het gemak met kleine kinderen. Dus vergeleken hiermee zullen de prijzen voor vluchten met 1 overstap altijd lager zijn. Maar toch mijn vraag:
We moeten eindigen in Seattle in verband met familiebezoek. We willen starten in Las Vegas of San Francisco.
Het liefst start ik in Las Vegas. Is het dan reëel om te hopen op tickets onder de 700 euro voor de route Schiphol-LAS en Sea-Tac-Schiphol met 1 overstap?
Voor de route naar SFO zie ik, als ik 's avonds kijk bij schipholtickets.nl, al een tijdje tickets van BA voor rond de 684 euro. Zou dit nog minder kunnen worden bij zo'n "verschillende bestemmingen" reis?

Nog iets anders: voorziet iemand nog specifieke problemen met BA in verband met de Brexit
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nog iets anders: voorziet iemand nog specifieke problemen met BA in verband met de Brexit
Tja, dat is lastig te voorspellen. Ik kan me voorstellen dat de passagiersrechten zoals geregeld onder EU261/2004 vanaf dat moment niet meer gelden voor vluchten van en naar de UK. UK airlines die op de EU vliegen zullen dan wel akkoord moeten gaan met de regels die binnen de EU gelden, dus zolang je volledige ticket maar start en/of eindigt in de EU zou die bescherming van kracht moeten blijven. Maarja, als het echt chaos wordt dan zul je wellicht wel een probleem hebben om je recht te halen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

En hoe zal het gaan met douane bij een “harde” Brexit?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Daar zal niet veel aan wijzigen. De UK is nu geen lid van Schengen, dus voor vervoer van personen wijzigt er niets. Voor het vervoer van goederen wel, maar als je als toerist ergens heen vliegt dan zal dat normaal gesproken niet van invloed zijn. Alleen als je meer mee terug wilt gaan nemen dan de toegestane belastingvrije allowance (die voor de UK zelf vast niet zal gaan veranderen) en via de UK vliegt dan zul je die goederen mogelijk twee maal moeten aangeven, zowel in de UK als hier. Maar dan kun je als het goed is die betaalde belasting in de UK weer terugvragen als je de goederen weer exporteert.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Voor de liefhebber, United heeft Amsterdam - Austin en Amsterdam - Dallas in de aanbieding, oktober t/m mei voor 343 euro. 1 overstap, exclusief bagage.
Directe vlucht naar Houston voor hetzelfde tarief. Andere steden heb ik niet gecheckt.
Robijntje
Amerika-newbie

Bericht door Robijntje »

Geboekt voor mei 2019: Retour Las Vegas voor 440,-

Heen Ams-SF-LV ( dus eerst over Las Vegas en dan weer terug.
Terug LV via Toronto naar Ams.

Moeten er alleen nog wel koffers bij doen. :(
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Waarom heb je de koffers niet gelijk geboekt met je ticket?
Toon de Valck
Amerika-ontdekker

Bericht door Toon de Valck »

Waarom heb je de koffers niet gelijk geboekt met je ticket?
Ik kom dat nu ook ineens tegen bij het zoeken naar tickets. Zat vroeger standaard je ruimbagage erbij, nu is dat vaak niet meer. Opletten dus want als je denkt dat je goedkope tickets hebt komt er zo nog een paar honderd euri's bij. :sadcry:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Op de KLM site heb je nu ook eindelijk de mogelijkheid om te kiezen voor de prijs met koffers, tenminste toch voor Delta vluchten.
dinniske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door dinniske »

Hallo,
Wij willen volgend jaar eind juli zo'n 18 a 19 a 20 dagen naar de Oostkust.
O.a. New York , Washington, Boston, Niagara Falls, White Mountains, Glen Watkins & Finger Lakes, en misschien Acadia/Bar Harbor
Nu ben ik me aan het oriënteren op prijzen van tickets vanaf New York of Washington of Boston (of Toronto misschien wel ?)
En ook autohuur.
Maar helaas krijg ik van mijn werkgever waarschijnlijk niet eerder dan eind december te horen of de vakantie rond is.
Kan ik ervan uitgaan dat de prijzen dan een beetje vergelijkbaar zijn met wat ik nu zie ?
Of zijn ze dan al veel aan het stijgen ?
En is er tegen die tijd nog genoeg accomodatie (motels/hotels/airbnb) beschikbaar ?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Over de prijzen van vliegtickets valt niks zinnigs te zeggen, dat is een kwestie van afwachten.
Maar je autohuur en de hotels kun je al gewoon boeken als je wat ziet wat je aanspreekt. Als je zorgt dat je gratis kunt annuleren is er niks aan de hand als je vakantie onverhoopt niet door kan gaan of wijzigt.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Robijntje schreef:Geboekt voor mei 2019: Retour Las Vegas voor 440,-

Heen Ams-SF-LV ( dus eerst over Las Vegas en dan weer terug.
Terug LV via Toronto naar Ams.

Moeten er alleen nog wel koffers bij doen. :(
Waar heb je deze prijs gevonden? wij willen eind april weg en eind mei terug, het liefst op Las vegas
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Jarindo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Jarindo »

dinniske schreef:Hallo,
Wij willen volgend jaar eind juli zo'n 18 a 19 a 20 dagen naar de Oostkust.
O.a. New York , Washington, Boston, Niagara Falls, White Mountains, Glen Watkins & Finger Lakes, en misschien Acadia/Bar Harbor
Nu ben ik me aan het oriënteren op prijzen van tickets vanaf New York of Washington of Boston (of Toronto misschien wel ?)
En ook autohuur.
Maar helaas krijg ik van mijn werkgever waarschijnlijk niet eerder dan eind december te horen of de vakantie rond is.
Kan ik ervan uitgaan dat de prijzen dan een beetje vergelijkbaar zijn met wat ik nu zie ?
Of zijn ze dan al veel aan het stijgen ?
En is er tegen die tijd nog genoeg accomodatie (motels/hotels/airbnb) beschikbaar ?
Waar je vroeger heel ver van tevoren moest boeken, is dat tegenwoordig niet meer zo.
Als je eind december hoort of je op vakantie mag gaan heb je nog ruim de tijd. Je kunt zelfs nog gemakkelijk een aantal maanden wachten alvorens je boekt. Belangrijkste is vooral, tickets vergelijken en blijven vergelijken. Zeker als je zoveel tijd nog hebt voor je vertrek. Dan een bepaalde prijs in gedachte hebben waar je niet boven wilt duiken en dan boeken.
Airbnb en hotels kun je inderdaad altijd eerder boeken als je gratis annuleren hebt zoals hierboven al vermeld word.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
dinniske
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door dinniske »

Ik heb 3 routes uitgewerkt die een verschillende startplek hebben, afhankelijk van plek van aankomst; New York, Washington of Boston.
Ik kom dan telkens uit op een andere datum op plek van bestemming
Dan zou ik grofweg 40 overnachtingen moeten boeken die weer annuleerbaar zijn....
Dat zou een hele administratie worden :lol:
Hoe doen andere mensen dit ? Tips ?

Lopen de prijzen voor accomodatie in de grote steden erg op in de loop van de maanden ?
Of is eind december/begin januari echt nog wel goed te doen om te boeken ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer