Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sandervdh: Rondje SW Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sandervdh
Amerika-ontdekker

Reis Sandervdh: Rondje SW Amerika

Bericht door sandervdh »

Hallo allen,

Wij willen in september 2019 met twee personen een rondreis maken door het zuidwesten van de Verenigde Staten. Ben benieuwd of onderstaande route haalbaar is in de tijd die we beschikbaar hebben.

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.

dag 1: Vliegen naar Las Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas naar Grand Canyon (450 KM)
dag 4 : Grand Canyon - Page (210 km)
dag 5: Page
dag 6: Page - Bryce Canyon (250 KM)
dag 7 Bryce Canyon - Zion *(140 KM)
dag 8: Zion
dag 9: Zion - Death Valley (490 KM)
dag 10: Death Valley - Yosemite Park (450 KM)
dag 11: Yosemite Park
dag 12: Yosemite Park - San Fransisco (300 KM)
dag 13 14 en 15: San Fransisco
dag 16: San Fransisco Pismo Beach (390 km)
dag 17: Pismo Beach - Los Angeles
dag 18: Los Angeles en terugvlucht naar huis
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Sandervdh: Rondje SW Amerika

Bericht door Marcopstal »

Dag 10 is een probleem, vanaf Death Valley naar Yosemite is ver. Je moet over de Tioga Pass. Theoretisch kan dit maar dan heb je bvb geen tijd voor Bodie en dat is toch een aanrader.

Ik zou een dag Page minder nemen en een overnachting nabij Mammoth Lakes voorzien om dan de volgende dag naar Yosemite te gaan.

Op dag 15 zou ik in de namiddag al tot Monterey reizen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker een stop tussen DV en Yosemite plannen. Je zou een dag minder voor SF uit kunnen trekken.
Voor LA heb je geen tijd. Is dat bewust?

Marianne
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Bedankt voor jullie reacties.

Wellicht slim om een extra stop in te bouwen voor Yosemite inderdaad. De keuze is inderdaad om langer in SF te verblijven en daarom valt Los Angeles af. Dit trekt ons beiden niet echt.

Is in twee dagen van SF naar LA reizen een beetje te doen (zullen wel hier een daar een korte stop maken om wat te bekijken vermoed ik).

Zit ook te denken om de overnachting in Bryce over te slaan; enkel per auto de vieepoints langs om dan door te rijden naar Zion. Dan kan die gewonnen nacht worden ingezet voor een overnachting en stop in Mammoth Lakes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind 2 volle dagen SF al heel mooi; 3 lijkt me niet nodig. Wat zijn je plannen daar? Bedenk ook dat de hotelprijzen nergens zo hoog zijn als in SF.
De kust kan met 1 overnachting, wij deden dat vorig jaar met een stop in Cambria (je kunt daarvoor eens in ons verslag kijken), maar twee is mooi als je ook wat wilt bezichtigen of wilt wandelen etc (aquarium in Monterey, whale watchen, wandelen bij Big Sur, een bezoek aan Hearst Castle etc).
Bij Bryce is een overnachting aan te raden; juist bij laagstaande zon zijn de rotsen erg mooi.
Kun je niet een of twee dagen langer gaan? Als je aan het begin en aan het eind een weekend hebt kost je dat geen extra verlof.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 apr 2018, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou 't zo doen:

dag 01: Vliegen naar Las Vegas
dag 02: Las Vegas (ochtend) - Grand Canyon
dag 03: Grand Canyon - Monument Valley (bijna hele dag voor GC)
dag 04: Monument Valley - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Page
dag 05: Page - Bryce Canyon
dag 06: Bryce Canyon - Zion
dag 07: Zion
dag 08: Zion - Las Vegas
dag 09: Las Vegas - Death Valley
dag 10: Death Valley - Mammoth Lakes
dag 11: Mammoth Lakes - Tioga Pass - Yosemite
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite - San Fransisco
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco - Monterey
dag 16: Monterey - Pismo Beach
dag 17: Pismo Beach - LA
dag 18: LA - Thuis
dag 19: Thuis
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je de vliegtickets al geboekt? Anders zou ik van Yosemite naar Cambria rijden en de dag erna de kustweg naar SF doen. Waarom van LA terugvliegen als je daar toch niets wilt doen?
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Prima tip. De reis naar LA is puur en alleen voor het rijden van Highway 1. Dit zou inderdaad tijd kunnen schelen doen we ergens anders kunnen gebruiken
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Nav nog wat nadenken en de reacties hierzo de route wat verder aangepast. Zie onderstaand: Is dit een haalbare route voor de tijd die we hebben? Vertrek is 1e week september '19. Voor de volledigheid: het aantal dagen SF is bewust gekozen.

Dag Van Naar
1 AMS Las Vegas
2 Las Vegas Las Vegas
3 Las Vegas Grand Canyon
4 Grand Canyon Page
5 Page Page
6 Page Zion
7 Zion Zion
8 Zion Las Vegas
9 Las Vegas Mammoth Lake (Via Death Valley)
10 Mammoth Lake Yosemite
11 Yosemite Yosemite
12 Yosemite Cambria
13 Cambria Monterey
14 Monterey San Francisco
15 San Francisco San Francisco
16 San Francisco San Francisco
17 San Francisco San Francisco
18 San Francisco Huis
19 Thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zou niet mijn keuze zijn op deze manier. Ik zou de voorkeur geven aan tijd voor Bryce in plaats van zoveel tijd voor SF. Het is bewust zeg je, heb je al die dagen volgepland? Je kunt immers in 1 of 2 dagen al heel veel doen daar; het is een tamelijk beknopte stad, zeker wat de highlights betreft. Als je van Monterey komt kun je die dag ook al iets in SF doen.

Ik zou van Zion in een keer naar Death Valley rijden en daar overnachten; dan heb je meer tijd voor DV en je hebt er ook de mooiste uren van de dag.
Als je van Las Vegas naar Yosemite wilt rijden met maar 1 stop zou je ook iets eerder kunnen stoppen dan Mammoth Lakes (met een s), bijvoorbeeld in Bishop. Dat geeft je net iets meer tijd onderweg.

Misschien is het ook niet gek om in SF te beginnen; eindigen in LV is wel lekker. Misschien laten afhangen van de accommodatie, en hoe de weekenden vallen. Met de autohuur kan het ook interessant zijn; in CA is de tweede bestuurder gratis.

Marianne
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. De dagen SF zijn al gevuld, dus die tijd daar hebben we wel nodig. Bryce overslaan scheelt en weer een stuk rijden, en geeft meer ruimte in Zion. Dat park lijkt mij persoonlijk mooier (wil erg graag the Narrows lopen).

De tip om door te rijden naar DV en daar te overnachten nemen we mee, dat geeft iets meer tijd om daar ook eea rustig te bekijken. Daarna kun je rustig door naar Mammoth Lakes, wat de volgende dag voldoende tijd geeft om op je gemakt de Tioga Pass te rijden met voldoende stops in de omgeving daarzo.

Is het qua afstanden zo een beetje te doen denk je?
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

Mag ik je vragen hoe je de dagen SF hebt gevuld? Want ik zou namelijk ook meteen roepen dat Marianne helemaal gelijk heeft en je makkelijk een dag Bryce kunt doen door een dag van SF af te snoepen. Bryce is namelijk een uniek park qua landscape hoewel er in hoeveelheid activiteiten niet zo veel te doen is.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Dat mag je zeker vragen, het zijn 3 volle dagen (ik hoop op dag 18 in de ochtend te vliegen op AMS). Hiervan zal één dag op gaan aan een wijn-tour, een volle dag in de stad zelf (Golden Gate, Sausalito, Alcatraz, etc.), en vermoedelijk een dagje naar het gebied ri. Russian River. De dag vanuit Monterey tel ik niet mee, omdat daar ook genoeg te doen is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dus geen 3 dagen SF, maar slechts 1 dag. Kun je die dag Russion River (zegt me eerlijk gezegd niets) niet combineren met de wijntour?
Het blijft toch jammer van Bryce.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat het gebied Russian River zo bijzonder maakt om daarvoor een park als Bryce over te slaan.
Zion is prachtig en groot maar Bryce is zoals gezegd uniek. Dat zie je nergens. Van bovenaf indrukwekkend maar als je naar beneden wandelt tussen de Hoodoo's val je van de ene verbazing in de andere.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Bryce laten vallen is inderdaad een hele ongelukkige keuze. Parken vergelijken is lastig, maar het is in principe de mooiste bestemming in je vakantie.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is denk ik iets heel persoonlijks, zelf vindt ik b.v. Monument Valley helemaal niks, een ander zal liever Bryce overslaan om wat anders wel te zien.
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

sandervdh schreef:Dat mag je zeker vragen, het zijn 3 volle dagen (ik hoop op dag 18 in de ochtend te vliegen op AMS). Hiervan zal één dag op gaan aan een wijn-tour, een volle dag in de stad zelf (Golden Gate, Sausalito, Alcatraz, etc.), en vermoedelijk een dagje naar het gebied ri. Russian River. De dag vanuit Monterey tel ik niet mee, omdat daar ook genoeg te doen is.
Van die planning vind ik een hele hoop. Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken. Ik zou echt gaan voor 2 dagen in SF zelf en een dag in Bryce. Van de rest denk ik dat je dichterbij (lees: in Europa) prima alternatieven kunt vinden. En als je dus in de VS bent je moet gaan genieten van alles wat specifiek voor de VS!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
sandervdh
Amerika-ontdekker

Bericht door sandervdh »

Bedankt voor de tips die hier gegeven zijn. Uiteindelijk is dit het geworden:

01: AMS San Francisco
02: San Francisco San Francisco
03: San Francisco San Francisco
04: San Francisco San Francisco
05: San Francisco Monterey