Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FloridaFabian: Eerste rondreis SW USA
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Reis FloridaFabian: Eerste rondreis SW USA
Na tientallen bezoeken aan ons geliefde Florida hebben wij de intentie om begin april 2019 een rondreis te gaan maken in het zuidwesten van Amerika. Wij zien deze reis als een 'kennismaking met het Westen', en hebben dan ook niet de illusie dat wij alles in 1 reis kunnen gaan bezoeken/doen. In principe gaan wij elk jaar naar Amerika dus wat we nu missen kunnen we volgende keer doen!
Wij zitten helaas gebonden aan een beperkt aantal vakantiedagen (wie niet!) en zullen het dus moeten doen met een totaal van 19 dagen, inclusief reisdagen. Wij zullen dus zeker proberen om, waar mogelijk, directe vluchten te boeken. Wij hebben nog geen tickets geboekt, oa omdat wij twijfelen wat de meest verstandige beginbestemming is, hopelijk kunnen wij met behulp van jullie enorme kennis de knoop doorhakken.
Ik heb natuurlijk al een hoop gelezen en aan de hand daarvan een soort beginplanning gemaakt, aan de hand van spotgoedkope tickets naar SFO (EUR469 pp) heb ik gekozen voor het begin in SFO.
04/04/2019 Aankomst SFO - > rustig aankomen
05/04/2019 SFO - > Golden Gate, Pier 63
06/04/2019 SFO - > Alcatraz bezoeken
07/04/2019 Reisdag SFO- Merced
08/04/2019 Merced - > bezoek Yosemite NP
09/04/2019 Reisdag Merced- Bakersfield
10/04/2019 Bakersfield -> bezoek Sequioa NP
11/04/2019 Reisdag Bakersfield - Las Vegas - het liefst door Death valley?
12/04/2019 Las Vegas -> Day in Las Vegas, baby!
13/04/2019 Las Vegas - Dagtrip Grand Canyon
14/04/2019 Reisdag Las Vegas - Los Angeles
15/04/2019 Los Angeles Diversen LA (beverly hills etc)
16/04/2019 Los Angeles Universal Studios Hollywood!
17/04/2019 Los Angeles Stranddag, shoppen etc.
18/04/2019 Los Angeles in te vullen
19/04/2019 Los Angeles in te vullen
20/04/2019 Reisdag LA-SFO regio -> alvast richting san fran, volgende dag terugvlucht.
21/04/2019 Vertrek SFO
22/04/2019 ARR AMS
Een aantal dingen;
1. Zoals de doorgewinterde SW USA bezoeker direct opmerkt is er aan het einde nog wat ruimte in LA. Wij zijn op zich gek op avontuur maar hechten ook zeker waarde aan het traditionele 'vakantiegevoel', denk hierbij aan een beetje shoppen en op het strand liggen. Een vakantie waarbij je alleen maar de binnenkant van je auto ziet lijkt ons dan ook niets!
2. Wij huren in Florida graag een Mustang/Convertible. Misschien een stomme vraag maar levert dit problemen op in de NP's? Ik ben niet van plan om te off roaden maar wie weet mis ik iets.
3. Ik heb Merced en Bakersfield gekozen als uitvalsbasissen voor Sequioa + Yosemite. Puur omdat dit op de kaart handig leek, ook hier zijn tips zeer welkom!
4. Bakersfield naar Las Vegas, door Death Valley is een enorm stuk rijden, is er onderweg een betere plek?
5. Universal Studios hebben wij er bewust ingezet. Dit willen wij zeker doen, de rest staat allemaal op wat lossere schroeven.
6. Wij twijfelen over SFO of LAX als beginpunt van onze vakantie. Ik heb gelezen dat het in San Francisco wat minder weer is in de periode april en wij houden toch wel van een beetje goed weer!
Ik ben enorm benieuwd naar al jullie tips/op-/aanmerkingen, go easy on us!
Wij zitten helaas gebonden aan een beperkt aantal vakantiedagen (wie niet!) en zullen het dus moeten doen met een totaal van 19 dagen, inclusief reisdagen. Wij zullen dus zeker proberen om, waar mogelijk, directe vluchten te boeken. Wij hebben nog geen tickets geboekt, oa omdat wij twijfelen wat de meest verstandige beginbestemming is, hopelijk kunnen wij met behulp van jullie enorme kennis de knoop doorhakken.
Ik heb natuurlijk al een hoop gelezen en aan de hand daarvan een soort beginplanning gemaakt, aan de hand van spotgoedkope tickets naar SFO (EUR469 pp) heb ik gekozen voor het begin in SFO.
04/04/2019 Aankomst SFO - > rustig aankomen
05/04/2019 SFO - > Golden Gate, Pier 63
06/04/2019 SFO - > Alcatraz bezoeken
07/04/2019 Reisdag SFO- Merced
08/04/2019 Merced - > bezoek Yosemite NP
09/04/2019 Reisdag Merced- Bakersfield
10/04/2019 Bakersfield -> bezoek Sequioa NP
11/04/2019 Reisdag Bakersfield - Las Vegas - het liefst door Death valley?
12/04/2019 Las Vegas -> Day in Las Vegas, baby!
13/04/2019 Las Vegas - Dagtrip Grand Canyon
14/04/2019 Reisdag Las Vegas - Los Angeles
15/04/2019 Los Angeles Diversen LA (beverly hills etc)
16/04/2019 Los Angeles Universal Studios Hollywood!
17/04/2019 Los Angeles Stranddag, shoppen etc.
18/04/2019 Los Angeles in te vullen
19/04/2019 Los Angeles in te vullen
20/04/2019 Reisdag LA-SFO regio -> alvast richting san fran, volgende dag terugvlucht.
21/04/2019 Vertrek SFO
22/04/2019 ARR AMS
Een aantal dingen;
1. Zoals de doorgewinterde SW USA bezoeker direct opmerkt is er aan het einde nog wat ruimte in LA. Wij zijn op zich gek op avontuur maar hechten ook zeker waarde aan het traditionele 'vakantiegevoel', denk hierbij aan een beetje shoppen en op het strand liggen. Een vakantie waarbij je alleen maar de binnenkant van je auto ziet lijkt ons dan ook niets!
2. Wij huren in Florida graag een Mustang/Convertible. Misschien een stomme vraag maar levert dit problemen op in de NP's? Ik ben niet van plan om te off roaden maar wie weet mis ik iets.
3. Ik heb Merced en Bakersfield gekozen als uitvalsbasissen voor Sequioa + Yosemite. Puur omdat dit op de kaart handig leek, ook hier zijn tips zeer welkom!
4. Bakersfield naar Las Vegas, door Death Valley is een enorm stuk rijden, is er onderweg een betere plek?
5. Universal Studios hebben wij er bewust ingezet. Dit willen wij zeker doen, de rest staat allemaal op wat lossere schroeven.
6. Wij twijfelen over SFO of LAX als beginpunt van onze vakantie. Ik heb gelezen dat het in San Francisco wat minder weer is in de periode april en wij houden toch wel van een beetje goed weer!
Ik ben enorm benieuwd naar al jullie tips/op-/aanmerkingen, go easy on us!
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Eerste rondreis SW USA
Nou ja, je zegt het zelf al: Voor een rondreis in het zuidwesten is het jammer om zoveel dagen in Los Angeles te blijven, als je in totaal maar zo weinig dagen hebt. Het is nogal een uitgestrekt gebied en dus ontkom je er bijna niet aan om veel kilometers te maken.
Voor Sequoia heb je nu sowieso te weinig tijd en in april is de Tioga Pass zo goed als zeker dicht.
Je geeft eigenlijk aan dat je van mooi weer houdt, wellicht is eindigen in Las Vegas dan een betere optie voor jullie? Sowieso is de periode april wat koeler, zeker langs de kust en in hoger gelegen gebieden zoals Yosemite en Sequoia kan het koud zijn.
In 2009 hebben wij in grote lijnen het volgende one way trip gedaan in 18 dagen:
LA - San Luis Obispo - Monterey - San Francisco - Yosemite - Lone Pine - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix.
Qua weer is een one way Phoenix - Las Vegas wellicht veel interessanter voor jullie. Sowieso is een one way in mijn ogen, gezien het beperkte aantal dagen, beter. Je zou bv. Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Capitol Reef - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas kunnen doen, daar heb je voldoende dagen voor.
Een andere optie is een one way SF - LA, dan zou je zoiets kunnen doen:
San Francisco - Yosemite - richting Bridgeport (bovenlangs Sonora Pass, highway 4 of highway 88) - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Needles /kingman - Joshua Tree - LA
Voor Sequoia heb je nu sowieso te weinig tijd en in april is de Tioga Pass zo goed als zeker dicht.
Je geeft eigenlijk aan dat je van mooi weer houdt, wellicht is eindigen in Las Vegas dan een betere optie voor jullie? Sowieso is de periode april wat koeler, zeker langs de kust en in hoger gelegen gebieden zoals Yosemite en Sequoia kan het koud zijn.
In 2009 hebben wij in grote lijnen het volgende one way trip gedaan in 18 dagen:
LA - San Luis Obispo - Monterey - San Francisco - Yosemite - Lone Pine - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix.
Qua weer is een one way Phoenix - Las Vegas wellicht veel interessanter voor jullie. Sowieso is een one way in mijn ogen, gezien het beperkte aantal dagen, beter. Je zou bv. Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Capitol Reef - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas kunnen doen, daar heb je voldoende dagen voor.
Een andere optie is een one way SF - LA, dan zou je zoiets kunnen doen:
San Francisco - Yosemite - richting Bridgeport (bovenlangs Sonora Pass, highway 4 of highway 88) - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Needles /kingman - Joshua Tree - LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met de opmerkingen van MichielH.
Als de tickets nog niet vastliggen zou ik kijken naar en rondje Las Vegas. Of LA-Las Vegas/Phoenix. Kijk bijvoorbeeld eens mijn 2011-verslag voor een route van LA naar Phoenix. Ik was er in september. In april zal het kouder zijn, maar in grote lijnen goed te doen. En voor Death Valley is april een mooie periode.
Wil je wel jouw route aanhouden kijk dan eens goed naar de mogelijkheden in Yosemite en sequoia. Zie daarvoor de NP-sites; http://www.nps.gov/yose en http://www.nps.gov/seki. Zeker in Sequoia heb je veel kans op kou en sneeuw. In beide parken kan het tot mei nodig zijn om sneeuwkettingen bij je te hebben.
Ik weet niet wat voor kaart je hebt gebruikt maar Merced en Bakersfield liggen beslist niet goed voor beide parken. Kijk eens naar de reistijd van Merced naar Yosemite Village, en kijk voor Sequoia eens naar de reistijd van Bakersfield naar bijvoorbeeld Lodgepole Visitor Center.
Ik vermoed dat je nog niets hebt bekeken op googlemaps? Want dan had je wel gezien dat een dagtrip Grand Canyon (kijk naar Grand Canyon Village) vanuit Las Vegas echt niet te doen is.
En in 1 dag van LA naar SF rijden heeft geen zin; vlieg dan terug vanaf LA.
Marianne
Als de tickets nog niet vastliggen zou ik kijken naar en rondje Las Vegas. Of LA-Las Vegas/Phoenix. Kijk bijvoorbeeld eens mijn 2011-verslag voor een route van LA naar Phoenix. Ik was er in september. In april zal het kouder zijn, maar in grote lijnen goed te doen. En voor Death Valley is april een mooie periode.
Wil je wel jouw route aanhouden kijk dan eens goed naar de mogelijkheden in Yosemite en sequoia. Zie daarvoor de NP-sites; http://www.nps.gov/yose en http://www.nps.gov/seki. Zeker in Sequoia heb je veel kans op kou en sneeuw. In beide parken kan het tot mei nodig zijn om sneeuwkettingen bij je te hebben.
Ik weet niet wat voor kaart je hebt gebruikt maar Merced en Bakersfield liggen beslist niet goed voor beide parken. Kijk eens naar de reistijd van Merced naar Yosemite Village, en kijk voor Sequoia eens naar de reistijd van Bakersfield naar bijvoorbeeld Lodgepole Visitor Center.
Ik vermoed dat je nog niets hebt bekeken op googlemaps? Want dan had je wel gezien dat een dagtrip Grand Canyon (kijk naar Grand Canyon Village) vanuit Las Vegas echt niet te doen is.
En in 1 dag van LA naar SF rijden heeft geen zin; vlieg dan terug vanaf LA.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 okt 2018, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagtrips Grand Canyon vanuit Vegas is gekkenwerk. Haal liever wat dagen van LA af. Zo leuk is LA niet.
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Re: Reis FloridaFabian: Eerste rondreis SW USA
wow, thanks voor de tips, zo te zien hebben wij ons inderdaad flink verkeken op oa de afstanden. Het idee van de dagtrip Grand Canyon hebben wij van een kennis die dit ooit gedaan heeft maar zo te horen geen goed idee. Wij gaan even terug naar de tekentafel, ik denk dat wij San Fran even links laten liggen voor deze editie en er iets van maken als: LA-LV-Zion-Grand Canyon-Tussenstop X (Lake Havasu?)-LA. Hoeveel dagen Las Vegas is aan te raden? Ik zie er een hoop shopping malls voor overdag en 's avonds lijkt mij vanzelfsprekend dat er genoeg te beleven is.
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Las Vegas is voor iedereen persoonlijk. Sommige haten het en willen er na een dag weer weg, anderen houden er van en kunnen er niet genoeg van krijgen. Ik hoor tot de 2e categorie. Ik ben er zelf 4x geweest en ja, het is eigenlijk een soort van pretpark voor volwassenen, maar je kunt je er niet vervelen en zelfs na 4x heb ik nog steeds niet alles gezien dat ik wilde zien. Dus voor een eerste keer zou ik persoonlijk zeggen minimaal 2 nachten.
Betreffende je route:
- Je gaat toch voor een roundtrip en geen one way? Je zou zoiets kunnen doen:
1: vlucht naar Los Angeles
2. Los Angeles - Kingman/Needles (via Joshua Tree NP)
3. Kingman/Needles - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Capitol Reef
9. Capitol Reef - Bryce Canyon
10. Bryce canyon - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Los Angeles
15. Los Angeles
16. Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - huis
Je zou tussen Las Vegas en Los Angeles nog 1 of 2 overnachtingen kunnen doen zodat je bv. Death Valley of de Mojave Desert nog mee pakt.
Opties genoeg.
Betreffende je route:
- Je gaat toch voor een roundtrip en geen one way? Je zou zoiets kunnen doen:
1: vlucht naar Los Angeles
2. Los Angeles - Kingman/Needles (via Joshua Tree NP)
3. Kingman/Needles - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Moab
6. Moab
7. Moab
8. Moab - Capitol Reef
9. Capitol Reef - Bryce Canyon
10. Bryce canyon - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Los Angeles
15. Los Angeles
16. Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles
19. Los Angeles - huis
Je zou tussen Las Vegas en Los Angeles nog 1 of 2 overnachtingen kunnen doen zodat je bv. Death Valley of de Mojave Desert nog mee pakt.
Opties genoeg.
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Michel super bedankt voor dat voorbeeld, ik ga weer even eea opzoeken en bekijken, maar zoals jij het voorstelt is wel zoals wij het ongeveer mooi vinden qua verdeling actief/wat minder actief(LA). Vwbt Vegas zullen wij dan inderdaad voor 2/3 nachten gaan. Een One Way behoort ook zeker nog tot de mogelijkheden, ik had nog op mijn lijstje staan om uit te zoeken wat de gevolgen voor de huurautokosten zijn bij een eventuele one-way en of het qua ticketprijs nou werkelijk zoveel duurder is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een one way zou wel mooi zijn; dan heb je niet die lange rit van LA naar de GC. Er zijn normaal gesproken geen drop off kosten tussen CA en AZ of CA en NV. Ook de tickets zijn niet per definite duurder. Starten in LA is dan wel handig omdat je dan niet hoeft te betalen voor een tweede bestuurder.
Tusesn LV en LA zou ik zeker een stop doen in Death Valley.
Marianne
Tusesn LV en LA zou ik zeker een stop doen in Death Valley.
Marianne
Hi FloridaFabian,
Wat leuk! (ik denk dat ik je herken aan je naam, woonplaats en je liefde voor (met name ) Florida, van de vlogs van je vriendin, waar ik weer op terecht kwam om informatie in te winnen over Florida, kan dat kloppen ?
)
Grappig dat we buiten de liefde voor the USA ook de woonplaats delen
Wij hebben in 2008 ongeveer de route gedaan die jullie nu willen gaan rijden, zijn daarna alle jaren naar Florida gegaan en na Oregon dit jaar, gaan wij ook in April weer naar LAX, LAS en diverse NP's.
Wat ik je kan adviseren is om zeker een stuk de Highway 1 te gaan rijden, of je nou wel of niet kiest voor SFO... het is zo gaaf om een stuk langs de kust te rijden.
Ik kan me niet bedenken waar je niet met de mustang zou kunnen rijden, lekker doen! (of je moet zoveel willen shoppen dat je met kofferbakruimte problemen komt, dan zou ik lekker voor een SUV kiezen, hebben wij destijds ook gedaan en hoef je je geen zorgen te maken dat het niet past)
Zoals ik al aangaf is het voor ons ook 10 jaar geleden dat we daar zijn geweest, er is natuurlijk ook van alles veranderd dus ik lees graag lekker mee!
Veel plezier met al het voorwerk!
Groetjes Nancy
Wat leuk! (ik denk dat ik je herken aan je naam, woonplaats en je liefde voor (met name ) Florida, van de vlogs van je vriendin, waar ik weer op terecht kwam om informatie in te winnen over Florida, kan dat kloppen ?

Grappig dat we buiten de liefde voor the USA ook de woonplaats delen

Wij hebben in 2008 ongeveer de route gedaan die jullie nu willen gaan rijden, zijn daarna alle jaren naar Florida gegaan en na Oregon dit jaar, gaan wij ook in April weer naar LAX, LAS en diverse NP's.
Wat ik je kan adviseren is om zeker een stuk de Highway 1 te gaan rijden, of je nou wel of niet kiest voor SFO... het is zo gaaf om een stuk langs de kust te rijden.
Ik kan me niet bedenken waar je niet met de mustang zou kunnen rijden, lekker doen! (of je moet zoveel willen shoppen dat je met kofferbakruimte problemen komt, dan zou ik lekker voor een SUV kiezen, hebben wij destijds ook gedaan en hoef je je geen zorgen te maken dat het niet past)
Zoals ik al aangaf is het voor ons ook 10 jaar geleden dat we daar zijn geweest, er is natuurlijk ook van alles veranderd dus ik lees graag lekker mee!
Veel plezier met al het voorwerk!
Groetjes Nancy
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Hoi Nancy,
Wat toevallig dat we stadsgenoten zijn! En het klopt inderdaad, ik ben inderdaad de vriend van de enige echte LifeOfRoshelle
.
Met Roshelle is het altijd maar de vraag of je genoeg kofferbakruimte hebt, ongeacht het model auto
. Wij gaan even puzzelen, we kunnen nu al niet wachten.
Wat toevallig dat we stadsgenoten zijn! En het klopt inderdaad, ik ben inderdaad de vriend van de enige echte LifeOfRoshelle

Met Roshelle is het altijd maar de vraag of je genoeg kofferbakruimte hebt, ongeacht het model auto

Hahaha, ik heb het gezien!
Ik moet jullie bedanken, door jullie hebben we de Burlington ontdekt, dat "kost" sindsdien elke keer een extra koffer bagage
Ik blijf haar vlogs volgen hoor, Thumbs up for her!
Ik moet jullie bedanken, door jullie hebben we de Burlington ontdekt, dat "kost" sindsdien elke keer een extra koffer bagage

Ik blijf haar vlogs volgen hoor, Thumbs up for her!

Lees ik het nou goed dat je al tickets hebt gekocht naar San Francisco? Of hadden die vooral jouw voorkeur?
Na het kijken van jullie vlogs herken ik onze manier van vakantie vieren, mooie dingen bekijken, relaxen bij het strand of zwembad en veel shoppen. Ik denk dat in ieder geval de omgeving Las Vegas met mooie malls en grote outlet malls perfect is voor een aantal dagen. Zowel de Las Vegas North Premium Outlets en de Las Vegas South Premium Outlets zijn een aanrader. Wij zijn voor ons trouwen een week in Vegas geweest en geen moment verveeld. Een dag of 4-5 zijn daar zo voorbij en je kunt in erg mooie hotels voor aantrekkelijke prijzen
Na het kijken van jullie vlogs herken ik onze manier van vakantie vieren, mooie dingen bekijken, relaxen bij het strand of zwembad en veel shoppen. Ik denk dat in ieder geval de omgeving Las Vegas met mooie malls en grote outlet malls perfect is voor een aantal dagen. Zowel de Las Vegas North Premium Outlets en de Las Vegas South Premium Outlets zijn een aanrader. Wij zijn voor ons trouwen een week in Vegas geweest en geen moment verveeld. Een dag of 4-5 zijn daar zo voorbij en je kunt in erg mooie hotels voor aantrekkelijke prijzen

2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Hoi Fabian,
Wat leuk om jou hier aan te treffen! Tja je hebt een beroemde vriendin haha. Ik kijk met veel plezier naar jullie vlogs elke week.
West-Amerika is inderdaad ook erg mooi. Wij hebben in 2009 een rondreis gemaakt. Dat was een behoorlijk pittige reis, veel kilometers gemaakt:
Los Angeles, Pismo Beach, San Francisco, South Lake Tahoe, Fresno (door Yosemite), Bakersfield (door Sequoia), Las Vegas (niet door Death Valley, dat werd ons in het hotel in Bakersfield ontraden ivm enorme hitte), Valle (bij Grand Canyon), Laughlin, San Diego, Los Angeles.
Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijke reisschema gaat worden! Veel plezier met plannen.
Wat leuk om jou hier aan te treffen! Tja je hebt een beroemde vriendin haha. Ik kijk met veel plezier naar jullie vlogs elke week.
West-Amerika is inderdaad ook erg mooi. Wij hebben in 2009 een rondreis gemaakt. Dat was een behoorlijk pittige reis, veel kilometers gemaakt:
Los Angeles, Pismo Beach, San Francisco, South Lake Tahoe, Fresno (door Yosemite), Bakersfield (door Sequoia), Las Vegas (niet door Death Valley, dat werd ons in het hotel in Bakersfield ontraden ivm enorme hitte), Valle (bij Grand Canyon), Laughlin, San Diego, Los Angeles.
Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijke reisschema gaat worden! Veel plezier met plannen.
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Al met al zijn wij een stuk wijzer geworden dankzij al jullie adviezen hier in dit topic in de andere diverse topics. Over 3 dagen vertrekken wij al!
Wij hebben de volgende route uitgestippeld en zijn al met al erg tevreden, ondanks dat wij ons maar al te goed realiseren dat er wat plaatsen zijn welke wij overslaan - maar hé, dat geeft een reden om ooit eens terug te keren, toch?
dag 1: Aankomst SF
dag 2: SF - Golden Gate, pier 39 etc.
dag 3: SF - O.a. de tour van Alcatraz
dag 4: SF - Oakhurst (Yosemite)
dag 5: Oakhurst(Yosemite)
dag 6: Oakhurst - dagtrip Sequoia - Bakersfield overnachten
dag 7: Bakersfield - Death Valley - Las Vegas
dag 8: Las Vegas - de vakantie terugverdienen
!
dag 9: Las Vegas - Zion NP
dag 10: Zion NP
dag 11: Zion NP - Bryce NP - Page overnachten
dag 12: Page - Antelope canyon (upper) + Horseshoe bend
dag 13: Page - dagtrip Monument Valley + shooting range Page
dag 14: Page - Grand Canyon (south rim) - Overnachten in Kingman, AZ
dag 15: Kingman - San Diego
dag 16: San Diego - Zoo, Balboa Park
dag 17: San Diego - La Jolla / Carlsbad Outlets
dag 18: San Diego - Disney Anaheim - Overnachten LA
dag 19: LA - Santa Monica/Venice
dag 20: LA - Universal Studios H'Wood
dag 21: LA - Hollywood / Rodeo Drive / Beverly Hills
Het is natuurlijk meteen een enorm verschil met de eerste planning, toen wij er nog helemaal blanco instonden. Dit is niet de geeikte USA-westkust planning en we zullen ongetwijfeld ergens te veel of te weinig tijd doorbrengen maar wij hebben er enorm veel zin in!
En voor wat betreft het weer; de eerste paar dagen (SF, Yosemite,Sequioa) zullen wat frisser zijn maar nog steeds prima voor de activiteiten die gepland staan. En anders kunnen we mooi opwarmen in Death Valley.
Hebben wel echt enorm veel gehad aan de tip van @michelH voor wat betreft de one-way. Dankbaar hiervoor, net als voor alle andere tips die wij hebben gehad die hebben geleid tot de planning die er nu ligt. Wij kijken er erg naar uit en zoals hier boven al benoemd, zal Roshelle alles vloggen en online gooien na de vakantie, zoals wij van haar gewend zijn.

Wij hebben de volgende route uitgestippeld en zijn al met al erg tevreden, ondanks dat wij ons maar al te goed realiseren dat er wat plaatsen zijn welke wij overslaan - maar hé, dat geeft een reden om ooit eens terug te keren, toch?
dag 1: Aankomst SF
dag 2: SF - Golden Gate, pier 39 etc.
dag 3: SF - O.a. de tour van Alcatraz
dag 4: SF - Oakhurst (Yosemite)
dag 5: Oakhurst(Yosemite)
dag 6: Oakhurst - dagtrip Sequoia - Bakersfield overnachten
dag 7: Bakersfield - Death Valley - Las Vegas
dag 8: Las Vegas - de vakantie terugverdienen

dag 9: Las Vegas - Zion NP
dag 10: Zion NP
dag 11: Zion NP - Bryce NP - Page overnachten
dag 12: Page - Antelope canyon (upper) + Horseshoe bend
dag 13: Page - dagtrip Monument Valley + shooting range Page
dag 14: Page - Grand Canyon (south rim) - Overnachten in Kingman, AZ
dag 15: Kingman - San Diego
dag 16: San Diego - Zoo, Balboa Park
dag 17: San Diego - La Jolla / Carlsbad Outlets
dag 18: San Diego - Disney Anaheim - Overnachten LA
dag 19: LA - Santa Monica/Venice
dag 20: LA - Universal Studios H'Wood
dag 21: LA - Hollywood / Rodeo Drive / Beverly Hills
Het is natuurlijk meteen een enorm verschil met de eerste planning, toen wij er nog helemaal blanco instonden. Dit is niet de geeikte USA-westkust planning en we zullen ongetwijfeld ergens te veel of te weinig tijd doorbrengen maar wij hebben er enorm veel zin in!
En voor wat betreft het weer; de eerste paar dagen (SF, Yosemite,Sequioa) zullen wat frisser zijn maar nog steeds prima voor de activiteiten die gepland staan. En anders kunnen we mooi opwarmen in Death Valley.
Hebben wel echt enorm veel gehad aan de tip van @michelH voor wat betreft de one-way. Dankbaar hiervoor, net als voor alle andere tips die wij hebben gehad die hebben geleid tot de planning die er nu ligt. Wij kijken er erg naar uit en zoals hier boven al benoemd, zal Roshelle alles vloggen en online gooien na de vakantie, zoals wij van haar gewend zijn.

Is het nog mogelijk om dingen te veranderen?
Een aantal opmerkingen nog over de route:
- Oakhurst is niet de meest ideale locatie om Yosemite te bezoeken.
- De afstand Bakersfield - Death Valley - Las Vegas is behoorlijk lange rit.
- In plaats van 3 nachten Page zou ik zeker 1 inruilen voor Bryce Canyon en 1 overnachting in de Grand Canyon zelf en dan vervolgens Monument Valley schrappen. De afstand van Page - Grand Canyon - Kingman is na mijn mening ook te veel voor 1 dag.
- San Diego is een erg mooie stad maar deze dagen kunnen je beter besteden voor extra tijd in Yosemite en Sequoia.
Een aantal opmerkingen nog over de route:
- Oakhurst is niet de meest ideale locatie om Yosemite te bezoeken.
- De afstand Bakersfield - Death Valley - Las Vegas is behoorlijk lange rit.
- In plaats van 3 nachten Page zou ik zeker 1 inruilen voor Bryce Canyon en 1 overnachting in de Grand Canyon zelf en dan vervolgens Monument Valley schrappen. De afstand van Page - Grand Canyon - Kingman is na mijn mening ook te veel voor 1 dag.
- San Diego is een erg mooie stad maar deze dagen kunnen je beter besteden voor extra tijd in Yosemite en Sequoia.
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Nope! Alles is geboekt dus we zullen het zo moeten doen. Oakhurst naar Yosemite Valley Visitor's center komt er volgens Maps uit als een uur rijden, dat vind ik niet zo lang, of ik moet iets missen natuurlijk. Bovendien bevindt Mariposa Grove zich op 30min rijden van ons hotel daar (Sierra Sky Ranch). Wat mis ik?
Bakersfield - DV- LV is inderdaad een flinke rit... de enige dag waar ik mij 'druk maak' over de afstand en rijtijd maar het is niet anders. Plan is om om 07:00 weg te rijden uit Bakersfield en dan rond 11:00 aan te komen bij de uitzichtpunten in DV. Dan daar even rondlopen *geen idee hoe lang* en door naar LV. Het is niet anders.
En omdat wij beiden per sé naar SD willen hebben we niet al te veel ruimte voor bijv de overnachtingen in Bryce/GC. De afstand Page - GC is 2 u en dan van de GC naar Kingman ongeveer 2,5. Dat lijkt mij ook best wel aardig, misschien niet ideaal maar wel te doen.
De afstand Kingman-Joshua Tree-San Diego is de andere dag waarbij we veel in de auto zullen zitten maar ik moet zeggen er vrede mee te hebben.
We zullen ongetwijfeld met een hoop ervaringen terugkeren en het de volgende keer 'beter' (lees:anders) doen.
Bakersfield - DV- LV is inderdaad een flinke rit... de enige dag waar ik mij 'druk maak' over de afstand en rijtijd maar het is niet anders. Plan is om om 07:00 weg te rijden uit Bakersfield en dan rond 11:00 aan te komen bij de uitzichtpunten in DV. Dan daar even rondlopen *geen idee hoe lang* en door naar LV. Het is niet anders.
En omdat wij beiden per sé naar SD willen hebben we niet al te veel ruimte voor bijv de overnachtingen in Bryce/GC. De afstand Page - GC is 2 u en dan van de GC naar Kingman ongeveer 2,5. Dat lijkt mij ook best wel aardig, misschien niet ideaal maar wel te doen.
De afstand Kingman-Joshua Tree-San Diego is de andere dag waarbij we veel in de auto zullen zitten maar ik moet zeggen er vrede mee te hebben.
We zullen ongetwijfeld met een hoop ervaringen terugkeren en het de volgende keer 'beter' (lees:anders) doen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat alles is geboekt betekent toch niet dat het niet meer geannuleerd kan worden? Ik zou Sequoia overslaan, daar heb je helemaal geen tijd voor. Je kunt dan doorrijden tot bijvoorbeeld Ridgecrest of Lone Pine. Zo heb je meer tijd voor Death Valley. Zeker zo vroeg in het jaar is dat een aanrader. Doe behalve de bekende uitzichtpunten ook de wandeling naar de Salt Creek. In het voorjaar kun je daar visjes zien zwemmen. Wat natuurlijk heel bijzonder is in een woestijn.
Je vindt Oakhurst goed qua ligging omdat het dicht bij de Mariposa Grove ligt. Maar waarom zou je daar naartoe gaan als je ook naar Sequoia gaat?
Doe een van beide. Als je naar Sequoia gaat kun je de volle dag Yosemite voor de vallei gebruiken.
Ik begrijp trouwens niet waar jij dat uur rijden vandaan haalt; van Oakhurst naar Yosemite Village is het 1,5 uur rijden.
Marianne
Je vindt Oakhurst goed qua ligging omdat het dicht bij de Mariposa Grove ligt. Maar waarom zou je daar naartoe gaan als je ook naar Sequoia gaat?
Doe een van beide. Als je naar Sequoia gaat kun je de volle dag Yosemite voor de vallei gebruiken.
Ik begrijp trouwens niet waar jij dat uur rijden vandaan haalt; van Oakhurst naar Yosemite Village is het 1,5 uur rijden.
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je al over drie dagen gaat kan het weer in SeKi nog erg winters zijn. Wellicht zijn de wegen dicht of zijn sneeuwkettingen verplicht (terwijl je die niet mag gebruiken op een huurauto/camper).
De suggesties van Marianne zijn weinig ingrijpend, ik zou proberen die nog te verwerken.
De suggesties van Marianne zijn weinig ingrijpend, ik zou proberen die nog te verwerken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
Inmiddels zijn wij al 3 weken terug en wilde ik toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken voor de adviezen en tips. Alles is eigenlijk prima verlopen naar de planning zoals hij eerder geplaatst is door mij met uitzondering van SeKi, dat hebben wij inderdaad overgeslagen nadat we Mariposa Grove hadden bezocht.
Ik kan een ieder aanraden om ook eens in het voorjaar een bezoek te brengen aan Yosemite, wat was het prachtig om tussen de Sequoia's in Mariposa Grove te lopen terwijl er een dik pak sneeuw lag. Voor de beelden verwijs ik jullie graag door naar de vlogs van Roshelle (zie onderschrift).
Wij zijn absoluut aangestoken met het 'westkust-virus' en zullen dan ook zeker terugkeren. Maar eerst weer terug naar Florida in oktober. Life is good after all.
Ik kan een ieder aanraden om ook eens in het voorjaar een bezoek te brengen aan Yosemite, wat was het prachtig om tussen de Sequoia's in Mariposa Grove te lopen terwijl er een dik pak sneeuw lag. Voor de beelden verwijs ik jullie graag door naar de vlogs van Roshelle (zie onderschrift).
Wij zijn absoluut aangestoken met het 'westkust-virus' en zullen dan ook zeker terugkeren. Maar eerst weer terug naar Florida in oktober. Life is good after all.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2125 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties