Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Joshua Tree

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
grensje
Amerika-ontdekker

Joshua Tree

Bericht door grensje »

dag allemaal,

we willen op onze trip door het zuid westen, een nachtje kamperen in Joshua Tree (met onze camper).
heeft nog een voorkeur voor een camping in het park? we zijn daar mid juli. En heeft iemand ook nog een kleine trail die we gemakkelijk kunnen lopen in de ochtend. Ik begrijp dat het er superheet is in de zomer, maar ik wil best een wandelingetje maken. graag jullie advies.
(we blijven vooral aan de bovenkant van het park).

groetjes anja
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben de hidden valley trail gedaan. Niet zo ver maar erg mooi. Wij waren hier in juli 's middags om een uur of 2 en dat was niet zo verstandig :wink:
Maar ik denk dat dit wel een mooie wandeling is om 's ochtends te doen.
http://www.michelly.nl/USA_2005/layer%2 ... oindex.htm
Hier staan wat foto's.

Elly
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik denk dat het in Juli veel te warm is om er te overnachten, je hebt in het park geen hook-up mogelijkheid en de generator mag je (als het mag) niet later dan 18:00 of 20:00 uur gebruiken.
Misschien uitwijken naar Twentynine Palms daar is een mooie campground met full hook-up en zwembad http://www.29palmsresort.com
Marcenan
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcenan »

We hebben vorig jaar september op het 29palmsresort gestaan, het is vanaf daar 10min rijden naar het joshua tree NP.
We hebben verschillende trails gelopen, het is een schitterend NP.
Op het 29palmsresort hebben we heerlijk gezwommen en een rondje gegolfd incl. overstekende coyotes op de golfbaan :) .
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden de Wall Street Mill trail gedaan. Ik vond het ook een mooie (korte) wandeling, maar hij was af en toe wel slecht aangeduid. Maar het is de enige trail die we daar gedaan hebben, dus ik kan niet vergelijken met andere trails in het park.
Probeer trouwens zeker ook Keys View te bezoeken, daar heb je echt een mooi uitzicht.
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

hoi,

ik denk dat we inderdaad op 29palmsresort gaan overnachten. rob, bedankt. Lijkt mij inderdaad geen goed idee om in het park te verblijven onder die omstandigheden. het leek mij zo`n goed plan. :) maar niet dus. (ik verwacht dat je daar zo`n prachtige sterrenhemel zult hebben.)
we kunnen dan in de ochtend vroeg naar het park rijden en daar een stuk wandelen en naar keys view gaan.
bedankt voor de tips.

groet anja
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Hallo Anja,

Wij hebben vorig jaar de Barker Dam trail gelopen, vonden wij ook een mooi stukje... Niet te lang precies goed!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Overdag is het te warm om een wandeling te maken. Maar wat is dan precies overdag :lol: Ik veronderstel dat het vanaf 11am toch wel al behoorlijk warm kan zijn. En blijft het 's avonds ook te warm, of zou het vanaf 5pm terug doenbaar zijn om te wandelen?
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Het zal eraan liggen hoe warm het is. Wij waren er vorig jaar in mei, het was toen al 38 graden. Oke, best warm, maar korte wandelingen van ca. 30-45 minuten vonden wij nog te doen.... Goed insmeren en daarna gelijk de airco aanzetten in de auto. Aan het eind van de middag zal het wel iets afkoelen, maar toen wij er aankwamen om 12.00 uur vonden wij het ongeveer net zo warm als dat we vertrekken om 17.30 uur..... Echt veel verschil geeft het dus niet.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

monster schreef:Het zal eraan liggen hoe warm het is. Wij waren er vorig jaar in mei, het was toen al 38 graden. Oke, best warm, maar korte wandelingen van ca. 30-45 minuten vonden wij nog te doen.... Goed insmeren en daarna gelijk de airco aanzetten in de auto. Aan het eind van de middag zal het wel iets afkoelen, maar toen wij er aankwamen om 12.00 uur vonden wij het ongeveer net zo warm als dat we vertrekken om 17.30 uur..... Echt veel verschil geeft het dus niet.
Dan lijkt het mij dat het in juli misshien toch wel echt te warm is voor wandelingen... :?
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

we willen het toch wel proberen om een half uurtje te lopen. we willen dit of aan het eind van de dag doen of `s ochtends vroeg.
op die manier hoop ik dat de temperatuur enigzins te hebben is. zo niet, ja, dan houdt het gewoon op en rijden we verder.
maar met een petje op het hoofd en een fles water moet er toch wel iets mogelijk zijn.
ik vind als je een stukje loopt, je toch beter het gebied voelt. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

groetjes anja
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

grensje schreef:we willen het toch wel proberen om een half uurtje te lopen. we willen dit of aan het eind van de dag doen of `s ochtends vroeg.
op die manier hoop ik dat de temperatuur enigzins te hebben is. zo niet, ja, dan houdt het gewoon op en rijden we verder.
maar met een petje op het hoofd en een fles water moet er toch wel iets mogelijk zijn.
ik vind als je een stukje loopt, je toch beter het gebied voelt. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

groetjes anja
Ik zou zelf liever een aantal korte trails doen. Ja, we zullen dan maar moeten afwachten wat dit geeft. Ik had alleen gehoopt dat er iemand ging zeggen dat het tot een bepaald uur of vanaf een bepaald uur wel beter te doen is.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tussen 11:00 en 17:00 kan je wel korte (max 3/4 uur) maken.
's morgens voor 11:00 en 's middags na 17:00 kan je weer wat langere hikes doen het kan dan nog wel warm zijn maar doordat de zon lager staat heb je meer (kans op) schaduw.
Verder ligt het natuurlijk ook aan jezelf wat je kan hebben, zo kan ik heel goed tegen de warmte en zal er dus minder vlug problemen mee hebben.
Zorg in ieder geval voor genoeg water, het advies ter plaatsen is 1 gallon per persoon per dag.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Hey,

Even een aanvulling op Rob zijn antwoordt, als je gaat wandelen neem dan wat chips mee of in ieder geval iets zouts, doordat je veel drinkt en zweet, zou je hier een tekort aan kunnen krijgen.
Wij nemen op langere hikes, een PayDay mee, die bestaat uit pinda's en honing en er zit zout in.
En ze zijn nog lekker ook, je koopt ze gewoon in de supermarkt.

Groetjes Annie
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Misschien voor de duidelijkheid: Wij willen vooral de kortere trails doen... Zo zijn er in Joshua een aantal van max. 2 mijl (meestal zelfs maar 1). En dan zo enkele per dag, als de temperatuur dat toelaat. En met enkele bedoel ik dan ook maar 2 à 3. Dus dat zal misschien geen probleem zijn.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

KellyVG schreef:Misschien voor de duidelijkheid: Wij willen vooral de kortere trails doen... Zo zijn er in Joshua een aantal van max. 2 mijl (meestal zelfs maar 1). En dan zo enkele per dag, als de temperatuur dat toelaat. En met enkele bedoel ik dan ook maar 2 à 3. Dus dat zal misschien geen probleem zijn.
Moet kunnen :lol:
Tip Neem ook op een korte trail water mee ook al ben je maar een kwartier buiten de auto.
RVFREAK
Amerika-ontdekker

Bericht door RVFREAK »

Joshua Tree is schitterend om in te overnachten. Zo ontzettend stil! Zo'n heldere lucht, de sterrenhemel is prachtig.
Als je trails gaat lopen neem voldoende water mee (2 a 3 liter per persoon). Kleed je goed aan met goed schoeisel. Neem ook theedoeken mee of iets dergelijks die je nat kunt maken en op je hoofd kunt doen (verkoeling en bescherming).
Pas wel ff op voor ratelslangen. Zijn wij vorig jaar tegengekomen. Ondanks dat je overal wordt gewaarschuwd schrok ik me een hoedje (ben van geen enkel beest bang maar slangen vind ik verschikkelijk).
Onze vakantie was helemaal tegek. We willen absoluut terug en dan veel langer.
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

goede tip om wat zouts te eten of te knabbelen mee te nemen.
verder als je het zo leest, kan ik bijna niet meer wachten. ik heb zo`n zin om te gaan. nog 2 maanden!! aftellen geblazen.

groetjes anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer