Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Belastingen in de VS en/of NL wanneer NL bedrijf betaald

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
rperre
Amerika-expert

Belastingen in de VS en/of NL wanneer NL bedrijf betaald

Bericht door rperre »

OK, ik zal het proberen eenvoudig uit te leggen :?

Ik heb misschien de kans, dat ik weer de Luchtmacht in kan en dan voor de Luchtmacht hier in de VS te werken.

Kan ik op een of andere wijze, mijn belastingen in NL "ontwijken" (misschien een verkeerd woord, maar kon niets anders bedenken)
Ik bedoel hiermee dat ik al mijn werkzaamheden en al mijn kosten in de VS heb (huis, auto, kosten voor werk, etc...). Kan ik tegen de Luchtmacht zeggen (en kan dit voor de belastingdienst) dat ik geen belastingen wil afdragen in NL en dat ze het gehele bruto bedrag op mijn rekening moeten storten? 8) :?:

Wat zijn de consequenties in de VS als ik dit zou doen? Ik zie hier op alle formulieren dat er een optie is om Buitenlandse inkomsten aan te geven.

Iemand?

Bedankt alvast,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Het is niet een 'optie' om je buitenlandse inkomen op te geven het is verplicht.

Je wordt op je 'world wide income' getaxed en niet alleen op je inkomen in de US.

NL luchtmacht heeft ongetwijfeld daar regelingen voor, ik betwijfel het of je veel keus hebt.
Luchtmacht blijft je pensioen, en sociale lasten betalen, een stationering in het buitenland zien ze niet als blijvend maar meer als tijdelijk denk ik. Dan wil je geen gat hebben vallen in je sociale lasten en uitkeringen.
--
Tink
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Ik denk niet dat de Nederlandse Luchtmacht bereid is om een bruto salaris uit te betalen. Waarschijnlijk mogen ze dat ook niet. De sociale premies zijn een andere zaak, omdat je -- neem ik aan -- meedraait in het Amerikaanse systeem. Misschien dat je daarvoor een soort vrijstelling zou kunnen krijgen.

Amerikanen en groene kaart-houders die in Nederland wonen dienen zowel bij de Nederlandse belastingdienst als bij de IRS aangifte te doen. Van de Nederlandse belastingdienst kun je een mooie verklaring krijgen die je naar de IRS stuurt. Op grond van het belastingverdrag tussen de U.S. en Nederland, alsmede de totalization agreement voor de sociale voorzieningen tussen beide landen, betaal je dan als loontrekker geen dubbele belasting over je inkomen. De Nederlandse belastingtarieven zullen wel hoger zijn, maar ik vrees dat er niet gemakkelijk onder uit zult komen. Als werknemer van het Rijk zul je ook belasting aan het land moeten betalen, tenzij de Nederlandse Luchtmacht een offciele vestiging in de U.S. heeft, maar dat zal wel niet.

--john

--john
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wat is de definitie van een "officiele vesting"?

Ze hebben een kantoor in Washington die alles regelt voor Luchtmacht personeel in de VS.

Ik weet van het wereldwijde loon, maar ik wordt liever hier belast dan in NL :wink:

Ik zal wel weer in een soort van speciale regeling vallen (zoals altijd) en gewoon NL belasting moeten betalen.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Als dat kantoor in Washington een permanente vestiging is, zouden ze jou misschien kunnen aannemen op lokale voorwaarden. Buitenlandse consulaten in de U.S. doen dat ook. Men is dan formeel in dienst van een vreemde overheid, maar belastingtechnisch gezien gaat om een Amerikaanse werkgever. Als het luchtmachtkantoor in Washington permanent lokale administratieve krachten e.d. in dienst heeft, zullen ze die vast niet in Nederland uitbetalen. Wat zou een Amerikaanse office manager met de Nederlandse AOW moeten?

Wat de IRS als definitie van officiele vestiging hanteert weet ik niet, maar als de werkzaamheden op permanente basis (dus niet voor een periode van twee jaar) in de USA worden verricht door iemand die de status van permanent resident heeft, zullen ze daar wel niet lang over hoeven nadenken.

--john
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Er is hoop dus, want we worden door Washington uitbetaald?

Ik zal me er in verdiepen.

Richard
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Er is een belasting verdrag tussen de VS en Nederland. Hoe dat in jouw specifieke situatie werkt, weet ik niet, maar het komt er meestal op neer dat als je voor kortere tijd in de VS bent dat je dan belasting betaalt in Nederland en niet in de VS (en Amerikanen in NL betalen dan belasting in de VS), en als je langer in de VS zit dat je geen belasting betaalt in NL maar juist in de VS. Als je hier woont maar vanuit Nederland salaris ontvangt waarover belasting wordt ingehouden, lijkt me dat je dat in Nederland terug kan vragen aan de belasting dienst.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi allen,

Is er iemand bekend met de 30% regel, vraag me af of die toepasbaar is.

Bedankt,

Richard
legssmit
Amerika-ontdekker

Bericht door legssmit »

rperre schreef:Hoi allen,

Is er iemand bekend met de 30% regel, vraag me af of die toepasbaar is.

Bedankt,

Richard
Wat ik ervan lees op http://www.belastingdienst.nl is dat dit vooral voor buitenlanders is die in Nederland komen werken; volgens mij wil de vraagsteller juist andersom...
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

rperre schreef:Is er iemand bekend met de 30% regel, vraag me af of die toepasbaar is.
Je bedoelt of die van topassing is voor een werknemer van de Nederlandse Luchtmacht in de U.S.? Het lijkt van niet, maar je weet maar nooit. Het lijkt vooral te gaan om de extraterritoriale kosten van werknemers uit het buitenland in Nederland. De wetstekst en enkele rechterlijke uitspraken staan hier:

http://www.activpayroll.nl/fiscaal/30pr ... geling.htm

--john
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi, Bij nader inzien is de "extra" toelage die ik hier zou vangen al Onbelast!

Ik probeer te kijken of ik wat belastingaftrek kan krijgen uit een of andere hoek, omdat ik niet in NL woon of werk.
Ik denk dat het zo'n beetje onmogenlijk is.

bedankt voor het meedenken,

Richard
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer