Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pano1973: onze planning reis 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pano1973
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Pano1973: onze planning reis 2019.

Bericht door Pano1973 »

Hoi allemaal,
Ook wij zijn van plan om volgend jaar onze vakantie in Amerika te gaan vieren voor bijna 4 weken, voor mijn man en ik de 2e keer in 1999 naar Florida geweest, maar voor onze 2 zonen van dan 13 en 16 jaar de eerste keer.
Spannend vind ik het wel ivm vliegangst....maar we gaan het gewoon doen, de voorpret is er wel!!
Ik ben benieuwd hoe jullie tegen onze route aankijken, komt ie:

Ams- NY 3 aug
NY-LA 7 aug
LA-San Diego 7 aug
San Diego 8 aug
San Diego- Williams 9 aug
Grand Canyon 10 aug
Grand Canyon-Page 11 aug
Page-Las Vegas 12 aug
Las Vegas 13 aug
Las Vegas-Yosemite 14 aug
Yosemite 15 aug
Yosemite-SF 16 aug
SF 17 aug
SF 18 aug
SF 19 aug
SF-Monterey Bay 20 aug
Monterey Bay-Morrow Bay 21 aug
Morrow Bay-Santa Barbara 22 aug
Santa Barbara- LA 23 aug
LA 24 aug
LA 25 aug
LA 26 aug
LA 27 aug
LA 28 aug
LA-Ams 29 aug

Tips en Trics?
Missen we iets??
Hoe we de dagen indelen, zijn we nog niet helemaal uit!
Andere vraag: Kan je makkelijk je medicatie meenemen naar Amerika ivm Migraine???

Groetjes, Patricia.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Pano1973: Onze planning reis 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

de nadruk ligt op de steden en daardoor missen jullie wel wat natuur , bv geen Zion, geen Bryce, plus heelwat kleinere pareltjes die jullie voorbijrijden maar geen tijd hebben om te bezoeken. Ook is 1 dag of 1,5 dag Yosemite nogal weinig.

Waarom van NY naar LA vliegen en dan naar SD rijden ? Vlucht NY-SD....

Er zitten een paar ferme rijdagen tussen, vooral SD naar Williams is een klepper . Is het de bedoeling in Williams te logeren om de Grand Canyon te bezoeken? Logeren aan de South Rim is veel handiger.

Vanaf GC rijden jullie weg van Las Vegas naar Page, de dag daarop van Page naar LV. Wat is de bedoeling van de trip naar Page ?

Jacques
Pano1973
Amerika-newbie

Bericht door Pano1973 »

Hoi,

We hebben idd besloten om vanuit NY naar SD te vliegen, we willen vanuit Williams naar de GC gaan omdat het stadje Williams ons wel leuk lijkt en de hotels wat voordeliger zijn en we gaan vanaf GC richting Page om Antilope te bezoeken en vanaf daar richting LV!!

Zion en Bryce zonde om niet te doen??
En Yosemite 1 volle dag is tekort??

Het is zo moeilijk om voor iedereen een interessante reis er van te maken!!
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,

als je zo dichtbij bent is het inderdaad zonde om Bryce en Zion niet te bezoeken, vooral omdat je dan met grand canyon, Zion, bryce en Yosemite 4 totaal verschillende parken gezien hebt, totaal niet met mekaar te vergelijken. Maar Zion en Bryce bijnemen is al vlug 3 extra dagen en die hebben jullie niet zo te zien.

Wat zijn de plannen in Los Angeles eigenlijk ? Nu 5,5 dag, daar kan misschien dagje af.

En New York is als afwisseling voor natuur en steden?

Er gaat hier toch aangeraden worden om aan de grand canyon te logeren, is zeker niet uitzonderlijk duur. En je maakt er de mooiste uren (zonsopgang, zonsondergang) mee zonder te moeten rijden in het donker. En als het daar donker is, dan het is echt donker, niet zoals in Nederland en België met al die lichtvervuiling.

Hebben jullie trouwens al logies in Yosemite of nabijheid? Zit vlug vol.

Yosemite : je hebt de vallei, je hebt glacier point road, je hebt hetch hetchy, je hebt schitterende wandelingen....

Jacques
tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster »

De nationale parken in Utah (en een beetje Arizona) zijn echt spectaculair. Ik zou mij daarop richten. San Diego is wel een leuke stad. Ik zou daarvandaan doorsteken naar Las Vegas en Californië verder laten voor wat het is. Veel mensen, waaronder ik, zijn niet enthousiast over LA en San Francisco is vooral heel erg duur. De Grand Canyon heeft trouwens ook een noordzijde. Die bezoeken scheelt heel veel saaie kilometers en is een stuk rustiger. Dan heb je drie leuke steden (NY, SD en LV en verder heel veel mooie en spectaculaire natuur ( Grand Canyon, Zion, Bryce en eventueel Monument Valley, Page, Arches/Moab, enz.)

Lees vooral veel op dit forum en besef dat de meest gemaakte fout hier is dat mensen mooie dingen missen door teveel in de auto te moeten zitten.
Pano1973
Amerika-newbie

Bericht door Pano1973 »

Hoi,

Hebben jullie tips om te overnachten voor Yosemite en de Grand Canyon?

Daar hebben we nu nog niks geboekt!
En daar lijkt haast wel wat geboden, denk ik!

Thanks,
Patricia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je niet ingaat op de opmerkingen, je houdt de route dan zoals je hem hierboven hebt staan? Niet een paar dagen minder LA en wat meer tijd voor bijvoorbeeld de rit naar Yosemite en in Yosemite zelf? Og voor Bryce en Zion?
Meestal worden twee overnachtingen aangeraden tussen LV en Yosemite, maar 1 is toch wel het minimum.
Voor overnachtingen zie http://www.travelyosemite.com.
En voor de Grand Canyon zie https://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Pano1973
Amerika-newbie

Bericht door Pano1973 »

Beste allen, Dank voor al jullie tips en links mbt overnachtingen.

We wijzigen op dit moment onze planning!!

Blij met jullie ervaringen.

Patricia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lees ook eens wat reisverslagen om ideeën op te oden. Misschien heb je voor Yosemite en de route vanaf Las Vegas iets aan ons 2006-verslag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is natuurlijk wel zo dat iedereen perse voor de parken gaat he? Ik zou zelf ook meer tijd daaraan besteden, maar als TS liever een veredelde mega citytrip doet dan moet dat ook kunnen...

Ik vind LA wel een leuke stad om lang in te verblijven, maar door 2 dagen LA en 1 dag SF eruit te halen is het best simpel om Bryce en Zion toe te voegen. Zou je die niet toevoegen dan zou ik zeker een dag LA omzetten en bij Las Vegas zetten, daar is 1 volle dag weer wat weinig. Ik zou overigens ook Morro Bay - Santa Barbara eruit halen en van Morro Bay via Santa Barbara op 1 dag naar LA rijden en die dag inzetten om de rit Las Vegas - Yosemite op te breken in Las Vegas - Death Valley - Bishop en dan de dag erna Bishop - Yosemite, óf als je niet door death valley wilt, Las Vegas - Line Pine/Mammoth Lakes en de dag erna naar Yosemite.

Zou je toch meer alleen de steden aandoen dan zou ik sowieso een dag LA eruit halen om de rit tussen Vegas en Yosmite te breken.
ingrid1955
Amerikakenner

LA is zeker de moeite, en 4 of 5 dagen zitten zo vol met mogelijke activiteiten. Bovendien is 24-25 augustus een weekend en heb je geen ,,werkverkeer". Tips voor bryce/zion kwamen er omdat Patricia vroeg of ze ,,iets misten" en het uit het eerste bericht niet duidelijk was hoeveel natuur ze in hun trip wilden en hoe goed ze de streek kennen. Met de tips kunnen ze rustig en lustig verder puzzelen aan de voor hen perfecte balans steden/natuur.

Jacques
Pano1973
Amerika-newbie

Bericht door Pano1973 »

Hoi,
@Psvwally...dank voor je meedenken!

We willen gewoon een leuk balans tussen natuur en citytrips, de jongste wil op een gegeven moment lekker 'los' gaan in Disney en dat kan ik goed begrijpen!!

Nadat de mannen gisterenavond hebben zitten puzzelen nav jullie tips, zijn we voor nu zover dat we vliegen op LV...daar alvast een dag verblijven, we hebben het stuk van San Diego richting Phoenix enz eruit gehaald...scheelt een hele rit.

Daar tussen gevoegd Zion en een dag Yosemite extra in ieder geval voor nu!

Morrow bay ertussen uit halen is nog niet zeker, maar heeft ook wel mijn voorkeur!
Ik zou graag nog wel San Diego aandoen, die zit er nu nog niet tussen. LA wat minder, hoor ik van iedereen!!!

Ik heb de mannen gisterenavond lekker hun gang laten gaan, ligt een aardige uitdaging.
Dankzij de tips aan de slag gegaan, en dankzij 'Wennepen' een prima site gevonden voor de vluchten.

Ik wil wel op korte termijn alles gaan boeken, omdat ik me nog niet verdiept hebt met wat voor activiteiten we de dagen willen vullen, helicoptervlucht, whale watching shoppen...dat soort dingen....enz enz!!
Groetjes.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Waarom toch NYC combineren met het zuidwesten ? Het is iets wat je vaak ziet en ergens begrijp ik het wel, maar aan de andere kant vind ik het keer op keer zonde. Je vergooit in mijn ogen op die manier een aantal dagen die je best in het zuidwesten kan besteden.

De originele keuze om op San Diego te vliegen vond ik best goed, op die manier betrek je deze mooie stad er immers gemakkelijk bij. Vlieg je op Vegas dan wordt dit direct weer iets moeilijker.

Zaken zoals Las Vegas- Yosemite zijn niet haalbaar. Je hebt al veel tijd nodig voor Death Valley (dit kan je toch niet overslaan) en dan is er nog zoveel aan de oostzijde en langsheen de Tioga Pass. Ideaal heb je twee overnachtingen tussen Vegas en Yosemite.

Monterey Bay bestaat niet, dat is gewoon Monterey en Morrow Bay bestaat ook niet, dat is Morro Bay. Persoonlijk vind ik dit wel heel goede keuzes. Ik zou dat er dus zeker niet van tussenuit halen.

De dagen LA, je kan ze zeker vullen, maar je mist in mijn ogen ook teveel andere zaken om er zoveel dagen te spenderen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wennepen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wennepen »

Succes met plannen! Ook wij doen eerst new york omdat dit de grootste droom is van mijn dochters. Wij doen het als verrassing. Alles is geboekt. Ze weten dat we naar het zuidwesten gaan voor 4 weken Maar de 5 dagen new york vooraf weten ze niet. Dus uiteindelijk blijven er 23 dagen over voor zuidwesten en daar is een prima rondje te doen Het lijkt me fantastisch en voor ons een manier om op een niet veel duurdere manier toch new york te doen ipv 2 x te gaan en 2x tickets te boeken. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen wensen. En die voorpret en alle tips hier neem ik mee. Super forum ook dit.

Misschien is voor zion het Zion park motel een tip voor je. Een hele goedkope overnachting midden in springdale. Heb ik als tip gekregen van Marianne en meteen geboekt voor volgend jaar. Te vinden via Google. Staat niet op booking.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is altijd wat lastig als je niet weet waar de voorkeuren liggen en waarom bepaalde keuzes gemaakt worden.
Maar zelfs met 2 dagen Disney zijn de ruim 5 dagen LA wel veel. En denk eraan dat je voor Disney in Anaheim gaat overnachten en niet in LA.
Tussen LV en Yosemite moet je hoe dan ook nog een overnachting plannen want je hebt daar een rijdag van 8,5 uur zonder stops terwijl er heel veel te zien is onderweg.
Je zou Zion en Bryce over kunnen slaan als je voldoende tijd wilt hebben voor de steden. Ik zou in dat geval ook overwegen om de GC en Page te vergeten. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor LV en Yosemite en oor het stuk daartussen. En een extra dag San Diego is ook wel lekker. Of breng een bezoek aan Sequoia NP.

Als je in Las Vegas begint wil je dan eindigen in LA? Ik weet niet waarom je Morro Bay er uit zou willen halen?

Ik zou het ook niet gek vinden om NY voor een andere keer te bewaren. Dan kun je een mooiere route in het zuidwesten maken.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,

als je in LV begint kan je eventueel eindigen in San Diego in plaats van in LA, korte rit, als jullie tijd hebben natuurlijk.

Jacques
Pano1973
Amerika-newbie

Bericht door Pano1973 »

Hallo allemaal,

Voor zover en uit mijn hoofd:

Vanuit NYC naar LV vliegen dan GC- Page- Zion-dagje LV nog een keer- ????-Yosemite-- SF- dan via de Highway 1 waarvan iig Santa Barbara naar Anaheim, met misschien wat nachtjes minder met het oog op San Diego en vanuit daar terugvliegen!!

NYC staat op mijn lijstje daar wil ik al heel lang zoooo graag heen, wij kunnen niet ieder jaar de grote oversteek maken ivm financïen anders deden we dat zeker wel, dus vandaar de combi.

Excuus voor de spelfouten :lol:

@Wennepen.....jullie zijn een beetje onze 'inspiratiereis' en ik ga Zion park motel bekijken en boeken!

Thanks
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Pano1973 schreef:NYC staat op mijn lijstje daar wil ik al heel lang zoooo graag heen
En dus ga je nu een zuchtje van NY opvangen, want drie dagen daar is natuurlijk veel te weinig om echt de stad te verkennen en te beleven en dit ten nadele van de tijd in het zuidwesten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Als TS al zolang New York op zijn verlanglijstje heeft staan wie zijn wij dan om dit te beoordelen. Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes en niet iedereen heeft inderdaad de mogelijkheid om tig keer de oceaan over te steken. Met de tips die hij heeft ontvangen en misschien nog krijgt zullen ze er zeker een mooie reis van kunnen maken. En de tijd die er overblijft voor het zuidwesten is best nog ruim. Het is alleen een kwestie van de tijd goed verdelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid1955
Amerikakenner

Pano1973 schreef:
Vanuit NYC naar LV vliegen dan GC- Page- Zion-dagje LV nog een keer- ????-Yosemite-- SF- dan via de Highway 1 waarvan iig Santa Barbara naar Anaheim, met misschien wat nachtjes minder met het oog op San Diego en vanuit daar terugvliegen!!
voilà, mooi !

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer