Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Net vandaag mooie vlucht geboekt. Rechtsreeks Amsterdam naar San Francisco met United airlines voor € 387
daar komt dan nog wel bagage overheen, dat is 100 euro pp, maar alsnog een mooie deal vonden wij. Vetrek 26 april.

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ah ja, daar krijg ik ook vaak dat de prijs ineens verhoogd is, alleen dan met enkele tientjes.
Waarom heb je dan niet het reguliere tarief gekocht? Los betalen voor bagage is altijd duurder, en je hebt nog te maken met andere restricties. Op de United website had je rechtsonder gewoon de knop "choose economy fare" oid kunnen kiezen. Dan was het tarief 80 euro duurder geweest (dat is dus minder dan 100 euro voor alleen de bagage los kopen) en had je geen verdere restricties gehad.BonnyR schreef:Net vandaag mooie vlucht geboekt. Rechtsreeks Amsterdam naar San Francisco met United airlines voor € 387daar komt dan nog wel bagage overheen, dat is 100 euro pp, maar alsnog een mooie deal vonden wij. Vetrek 26 april.
helaas was er geen andere optie open, omdat we via Schipholtickets hebben geboekt.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Division
- Amerikakenner
Wat kost het ticket voor jouw data op de United-website?
Dat vind ik sowieso wel jammer van die sites: je ziet altijd de light-fare prijs, dus zonder ruimbagage. En dat is achteraf lastig of niet toe te voegen.BonnyR schreef:helaas was er geen andere optie open, omdat we via Schipholtickets hebben geboekt.
Wij willen komend jaar maar 1 grote koffer mee, en 2x handbagage. Dan lijkt het dus voordeliger om die koffer achteraf te betalen. Ze hebben het er niet makkelijker op gemaakt zeg maar.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
-
- Amerika-newbie
bedankt voor alle info!!!roelb schreef:Het is heel simpel: de checkin/bag drop sluit 1 uur voor vertrek (binnen europa is dat 40 minuten voor vertrek). De gate sluit 15 minuten voor vertrek. Dat zijn de uiterste tijden. Soms kan het op Schiphol wat drukker zijn bij security en immigrations. Maar veel langer dan 15 tot 20 minuten is het normaal gesproken niet. Je kunt beneden ook altijd rechtsaf, richting departures 1, en dan eenmaal door security weer linksaf door de 'schengen muur', de paspoortcontrole dus. Bij drukte is die route vaak sneller, zeker als je de priority security lane mag gebruiken.wolfje0806 schreef:Dus er is niets anders dan bij een gewone Europese vlucht? Waarom moeten we er dan een uur vroeger zijn? Zijn er langere security controles misschien?
Je gaat eerst door immigrations. Het gesprekje met de immigratie beambte kost niet meer dan 1 a 2 minuten. De rij om er te komen kan enorm varieren. Er zijn er sowieso 2: een voor de klassieke balies en een andere rij voor de APC kiosks. Dat zijn apparaten waar je al wat vragen beantwoord, die je foto en vingerafdrukken nemen en daar een afschrift van printen. Daarmee ga je dan nog wel langs een balie, maar daar heb je dan die zaken niet meer. Als je nog niet eerder in de USA bent geweest kun je het beste niet via de APC kiosks (autonaten) gaan, je krijgt dan gegarandeerd een bonnetje met kruisje en dan mag je alsnog in de rij voor de reguliere balies.Oh, ja: en bij aankomst op JFK: dan heb je wel zo'n gesprekje zeker hé? Is dat voor of na bagage afhalen?
Na immigrations pak je je bagage van de band en loop je langs de douane. Als je niets aan te geven bent kun je gewoon doorlopen. Precies zoals in elk ander land.

- Division
- Amerikakenner
Dat is niet altijd zo. Ik keek net toevallig op Schipholtickets en dan zie ik door elkaar zoekresultaten met en zonder bagage. Als ik bij bv Momondo ga zoeken zie ik helemaal niks. Pas als ik doorklik zie ik of er bagage bij zit. Tis net een loterij op die manier.Dat vind ik sowieso wel jammer van die sites: je ziet altijd de light-fare prijs, dus zonder ruimbagage.
Omgerekend €463 excl. bagageDivision schreef:Wat kost het ticket voor jouw data op de United-website?
Laatst gewijzigd door BonnyR op 17 okt 2018, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Division
- Amerikakenner
Ah ja, dan scheelt het wel. Ik zie echt zelden lagere tarieven op United.com terwijl ik ze wel vind bij de bekende brokers.
Kijk even naar een Milage plus Account. We waren te laat met het inlezen, maar zo te zien betaal je in verhouding minder ( wel voor boeken regelen) en dan mag je koffer ruimbagage gratis mee.Emootje schreef:Dat vind ik sowieso wel jammer van die sites: je ziet altijd de light-fare prijs, dus zonder ruimbagage. En dat is achteraf lastig of niet toe te voegen.BonnyR schreef:helaas was er geen andere optie open, omdat we via Schipholtickets hebben geboekt.
Wij willen komend jaar maar 1 grote koffer mee, en 2x handbagage. Dan lijkt het dus voordeliger om die koffer achteraf te betalen. Ze hebben het er niet makkelijker op gemaakt zeg maar.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Niet gelijk als je je aanmeld, dan heb je Basic status. Je hebt tenminste Silver status nodig voor gratis koffer 

Laatst gewijzigd door harryh op 16 okt 2018, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Division
- Amerikakenner
Dat lijkt me niet te kloppen. Kan je laten zien waar dat staat dat je ruimbagage gratis mee mag? Met of zonder Mileage Plus-account betaal je 120 dollar voor een koffer als je het Light-tarief boekt.
Volgens mij moet je binnen Star alliance gold status hebben voor extra checked luggage allowance. Althans, dat was altijd zo. Binnen Skyteam is het wel al vanaf silver/elite een van de voordelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Premier Silver is al voldoende voor een koffer zie https://www.united.com/web/en-US/conten ... fault.aspx
Maar silver status bij een andere Star Alliance airline niet: https://www.united.com/web/en-US/conten ... iance.aspx
Ik heb er wel eens naar gekeken aangezien ik (comped) silver heb bij Singapore airlines. Om die reden toen toch maar gewoon een iets duurdere Skyteam vlucht geboekt. Achteraf had ik ook nog een status match kunnen proberen vanaf DL (gold), maar ik meende ergens te hebben gelezen dat je niet in aanmerking komt voor status matching bij Star Alliance airlines als je al status hebt bij een van de partners.
Ik heb er wel eens naar gekeken aangezien ik (comped) silver heb bij Singapore airlines. Om die reden toen toch maar gewoon een iets duurdere Skyteam vlucht geboekt. Achteraf had ik ook nog een status match kunnen proberen vanaf DL (gold), maar ik meende ergens te hebben gelezen dat je niet in aanmerking komt voor status matching bij Star Alliance airlines als je al status hebt bij een van de partners.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik ben zelf premier Silver bij united en dat is idd voldoende om bij het light tarief een gratis koffer mee te nemen. Dit geldt trouwens ook voor iedereen die samen met mij op hetzelfde ticket staan ook al hebben zij geen status.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Wij willen in juli 2019 naar Denver vliegen vanaf AMS om daar een rondje te doen. Dit jaar zijn we met Delta naar Las Vegas gevlogen en Delta is ons prima bevallen, ook omdat zij een 2-4-2 configuratie hebben in de Airbus. Tickets naar Denver zijn op dit moment best aan de prijs, we willen liever niet met Icelandair vanwege de krappe toestellen dus dan komen we al gauw op Lufthansa of Delta/KLM. Nu heeft Delta Comfort+ en zitten we eraan te denken om voor deze ene keer eens gek te doen en wat extra beenruimte te kopen (en priority boarding). Is dit het extra geld waard of kunnen we voor dat geld beter wat anders doen en gewoon in main cabin gaan zitten...
Raymond
Ligt er erg aan wat het prijsverschil is en ook hoe groot je bent. Ik zelf wil voor de terugweg eigenlijk altijd wel extra beenruimte, 1.90 en vrij fors, dus in normale stoel zit ik krap, en helemaal als mijn voorbuur naar achteren komt. Maar voor mijn vrouw en dochter is dat eigenlijk niet nodig, die hebben standaard al heel wat meer ruimte. We willen wel bij elkaar zitten, en dan voelt het alsof 3 keer betalen voor 1 keer nut. Als ik alleen zou vliegen zou ik het waarschijnlijk altijd wel doen.
Mijn vrouw wil echter bijna altijd extra bagage mee terug nemen. Bij BA en Air France heb je premium economy, dat geeft extra ruimte, en extra bagage.
Afgelopen mei was dat 150 euro pp voor de terugreis via LHR, vond ik het wel waard.
Voor volgende zomer ook een redelijke prijs bij Air France kunnen vinden, terug vanuit LA, ben benieuwd hoe het daar is.
Prijzen kunnen ook lekker verschillen trouwens, als ik terug uit Peru vlieg naar AMS met KLM, Moet het meestal 150 of meer pp kosten, gisteren een oom en tante ingecheckt die op bezoek komen, krijg ik een popup voor 80 pp. Die krijg ik voor me zelf nooit te zien. Oom en tante zijn beide kleiner als 1.60, dus hebben de beenruimte niet echt nodig.
Mijn vrouw wil echter bijna altijd extra bagage mee terug nemen. Bij BA en Air France heb je premium economy, dat geeft extra ruimte, en extra bagage.
Afgelopen mei was dat 150 euro pp voor de terugreis via LHR, vond ik het wel waard.
Voor volgende zomer ook een redelijke prijs bij Air France kunnen vinden, terug vanuit LA, ben benieuwd hoe het daar is.
Prijzen kunnen ook lekker verschillen trouwens, als ik terug uit Peru vlieg naar AMS met KLM, Moet het meestal 150 of meer pp kosten, gisteren een oom en tante ingecheckt die op bezoek komen, krijg ik een popup voor 80 pp. Die krijg ik voor me zelf nooit te zien. Oom en tante zijn beide kleiner als 1.60, dus hebben de beenruimte niet echt nodig.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
DL Comfort+ zijn intercontinentaal reguliere economy stoelen, vooraan in de cabin, met iets meer beenruimte en meer recline (maar de stoel voor je heeft dus ook meer recline, dus dat is weer een nadeel). Service is hetzelfde. Op domestic vluchten wil er nog wel eens een voetensteun inzitten en heb je ook gratis alcoholische drankjes, terwijl je daar in de gewone domestic economy cabin voor moet betalen. Let op: dat geldt dus alleen op domestic vluchten. Intercontinentaal is dat sowieso voor iedereen gratis.
Verder heb je in ieder geval altijd 110v sockets bij deze stoelen, zowel domestic als intercontinentaal.
Of het het waard is: dat moet je voor jezelf beslisssen. Zelf vind ik extra betalen voor iets meer beenruimte altijd zonde van het geld. Dan liever een echte premium cabin. Maar met status krijg je ze gelukkig (bij beschikbaarheid) gratis, maar dan nog prefereer ik sommige DL toestellen in economy de exit row boven economy comfort.
Delta heeft ook een "echte" premium economy cabin: Delta premium select. Dat zijn zeg maar de business class stoelen van 20 jaar geleden. Ruim, recline binnen de eigen shell (dus je voorganger komt niet naar achteren toe) en meer prive, met ook een hoger service niveau. Dat is het, voor het juiste bedrag, zeker waard. Maar die cabin zit alleen in de nieuwe A350's, vanaf AMS wordt die ingezet op de route naar DTW.
Verder heb je in ieder geval altijd 110v sockets bij deze stoelen, zowel domestic als intercontinentaal.
Of het het waard is: dat moet je voor jezelf beslisssen. Zelf vind ik extra betalen voor iets meer beenruimte altijd zonde van het geld. Dan liever een echte premium cabin. Maar met status krijg je ze gelukkig (bij beschikbaarheid) gratis, maar dan nog prefereer ik sommige DL toestellen in economy de exit row boven economy comfort.
Delta heeft ook een "echte" premium economy cabin: Delta premium select. Dat zijn zeg maar de business class stoelen van 20 jaar geleden. Ruim, recline binnen de eigen shell (dus je voorganger komt niet naar achteren toe) en meer prive, met ook een hoger service niveau. Dat is het, voor het juiste bedrag, zeker waard. Maar die cabin zit alleen in de nieuwe A350's, vanaf AMS wordt die ingezet op de route naar DTW.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20582 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties