Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Zit die reisverzekering er bij elke amex in?
Mijn ouders hebben al jaren amex maar een losse reisverzekering.
Mijn ouders hebben al jaren amex maar een losse reisverzekering.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- bedeve
- Amerika-expert
Ze zullen allemaal een reis verzekering hebben.SuzieQ schreef:Zit die reisverzekering er bij elke amex in?
.
In verschillende gradaties .
Andere voorwaarden.
Mijn opmerkingen zijn gericht op die van de Amex Flying Blue Gold card.
Meer voordelen dan de Silver card.
Minder Lifestyle dan de Platinumcard.
Die voorwaarden van de Gold Card heb ik 3 keer vergeleken met de voorwaarden van de Unive en die van de ANWB reis / annuleringsverzekeringen.
Dan steekt de Amex verzekering er met kop en schouders boven uit.
Dus en zo ' n Amex card EN nog een aparte reisverzekering is zonde van het geld ,en je Amex card voordelen onvoldoende benutten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Meivakantie is hoogseizoen bij TUI met bijkomende prijzen, ook in België, tenzij ze lastminute (1-2 weken vantevoren) nog plekken over hebben weet ik uit ervaring. Meen dat de prijzen voor april en later iets van in december online komen.Jeli Jafra schreef:Zie nu bij TuiFly belgie rechtstreeks vluchten naar Miami voor een goede prijs. Helaas niet voor ons omdat wij pas in de meivakantie gaan.
Weet iemand toevallig wanneer ik bij hun zou kunnen boeken voor deze vakantie? Want als ik zoek kom ik vluchten tegen tot eind maart 2019.
Sowieso zijn zelfs die aanbiedingen van nu (149,99 enkele reis) niet geweldig interessant omdat er niets inbegrepen is; geen koffer, geen entertainment, geen stoelkeuze, geen eten. En bij problemen moet je lang wachten voor TUI een ander vliegtuig beschikbaar heeft, ze zijn geen onderdeel van een van de allianties dus je kunt ook niet met een andere mij vliegen. Zou eerder naar een van die drie kijken, oneworld, Skyteam of Star Alliance. Heb zelf recent voor de meivakantie bij Delta naar Florida geboekt incl alles voor 350,- incl koffer, stoel, eten en entertainment.
-
- Amerika-ontdekker
Hou de prijzen toch al een tijdje in de gaten maar met Delta voor 350 in de meivakantie heb ik denk ik gemist. Welke vluchthavens gebruik je dan precies en wanneer heb je deze geboekt?harryh schreef:Meivakantie is hoogseizoen bij TUI met bijkomende prijzen, ook in België, tenzij ze lastminute (1-2 weken vantevoren) nog plekken over hebben weet ik uit ervaring. Meen dat de prijzen voor april en later iets van in december online komen.Jeli Jafra schreef:Zie nu bij TuiFly belgie rechtstreeks vluchten naar Miami voor een goede prijs. Helaas niet voor ons omdat wij pas in de meivakantie gaan.
Weet iemand toevallig wanneer ik bij hun zou kunnen boeken voor deze vakantie? Want als ik zoek kom ik vluchten tegen tot eind maart 2019.
Sowieso zijn zelfs die aanbiedingen van nu (149,99 enkele reis) niet geweldig interessant omdat er niets inbegrepen is; geen koffer, geen entertainment, geen stoelkeuze, geen eten. En bij problemen moet je lang wachten voor TUI een ander vliegtuig beschikbaar heeft, ze zijn geen onderdeel van een van de allianties dus je kunt ook niet met een andere mij vliegen. Zou eerder naar een van die drie kijken, oneworld, Skyteam of Star Alliance. Heb zelf recent voor de meivakantie bij Delta naar Florida geboekt incl alles voor 350,- incl koffer, stoel, eten en entertainment.
Verder bedankt voor de informatie over Tui.
-
- Amerika-expert
Wij vliegen BRU-MCO deze keer. Naar MIA was een vergelijkbare prijs. Ongeveer een maand geleden waren die tarieven zo'n anderhalve week beschikbaar.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om aanspraak te kunnen maken op die reisverzekering moet dus wel de volledige reis met je Amex betaald worden, je hebt dus zeker niet standaard een reisverzekering als je een Amex card hebt.bedeve schreef:Ze zullen allemaal een reis verzekering hebben.SuzieQ schreef:Zit die reisverzekering er bij elke amex in?
.
In verschillende gradaties .
Andere voorwaarden.
Mijn opmerkingen zijn gericht op die van de Amex Flying Blue Gold card.
Meer voordelen dan de Silver card.
Minder Lifestyle dan de Platinumcard.
Die voorwaarden van de Gold Card heb ik 3 keer vergeleken met de voorwaarden van de Unive en die van de ANWB reis / annuleringsverzekeringen.
Dan steekt de Amex verzekering er met kop en schouders boven uit.
Dus en zo ' n Amex card EN nog een aparte reisverzekering is zonde van het geld ,en je Amex card voordelen onvoldoende benutten
- bedeve
- Amerika-expert

the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Feitelijk volstaat het als je je tickets hiermee betaalt. Alles in de tussenliggende periode is dan verzekerd.Pete.Z schreef: Om aanspraak te kunnen maken op die reisverzekering moet dus wel de volledige reis met je Amex betaald worden, je hebt dus zeker niet standaard een reisverzekering als je een Amex card hebt.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
Ben aan het kijken voor een vlucht LAX. Nu is deze bv op vrijdag 735 euro.
een dag later (zelfde tijd ect) is deze vlucht 819 euro? Waar ligt dit verschil, in dat het weekend is??
een dag later (zelfde tijd ect) is deze vlucht 819 euro? Waar ligt dit verschil, in dat het weekend is??
Dit is onjuist en al vaker hier voorbij gekomen. De basiszaken uit de reisverzekering, met name de dekking voor medische kosten e.d., gelden altijd, in de voorwaarden daarvan staat nergens deze uitsluiting. Zaken als een annuleringsverzekering gelden inderdaad alleen als de kosten ook betaald zijn met de kaart.Pete.Z schreef: Om aanspraak te kunnen maken op die reisverzekering moet dus wel de volledige reis met je Amex betaald worden, je hebt dus zeker niet standaard een reisverzekering als je een Amex card hebt.
Maar sowieso: betaal altijd zoveel mogelijk met die Amex: puntjes! (of mijlen als je een FB kaart hebt).
De verzekeringen zijn overigens alleen onderdeel van de "premium" kaarten. Dus niet de green of blue cards. En volgens mij ook niet van de FB Silver kaart (beetje gelijk aan regulier green).
Miquel: vraag en aanbod.
Het ligt iets genuanceerder.
De prijs van een ticket wordt bepaald door twee zaken:
(a) De toegepaste fare rule
(b) De beschikbare stoelen in een bepaalde boekingsklasse
Fare rules hebben vaak een beperkte geldigheid. Er kan bijvoorbeeld een regel in staan dat een ticket uiterlijk op een bepaalde datum geissued moet zijn. Zodra die datum voorbij is zal die fare rule dus niet meer gebruikt kunnen worden.
Een bepaalde fare wordt vervolgens ook nog gepubliceerd voor een of meerdere boekingsklassen (de letter die je vaak ziet (V, X, C, Y, etc). Bij elke combinatie van fare rule, city pair en boekingsklasse hoort een prijs. Als er geen stoelen meer in de goedkopere boekingsklasse zijn dan "val" je door naar de duurdere klasse.
Voorbeeld: stel dat een airline een fare rule publiceerd met naam "EU89NL2" voor reizen tussen Nederland en de USA. De fare rule wordt gepubliceerd voor fare class V en X. De prijs voor AMS-LAX is:
VEU89NL2 505
XEU89NL2 421
In de fare rules staat vervolgens dat er een toeslag van EUR 200 van toepassing is. Ook zijn er (fictief) EUR 114 aan fees en belastingen van toepassing.
Stel jij kijkt voor 2 personen als de beschikbaarheid in het toestel is (ik noem even een beperkt aantal fare classes om het eenvoudig te houden):
Y114 M60 V8 X2
In dit geval zal je dus 2 stoelen in X kunnen kopen. De fare is dan EUR 421. Plus 200 plus 114 euro maakt dat 735 euro.
Twee dagen later kijk je opnieuw. De beschikbaarheid is dan:
Y108 M60 V8 X1
Nog maar een stoel in X. Als je dan zoekt voor 2 personen dan zul je een quote krijgen op basis van fare class V. Met toepassing van diezelfde fare (VEU89NL2) wordt je tarief dan EUR 505. Met 314 euro voor de "brandstoftoeslag" en de belastingen komt dat op 819 euro.
Het kan zijn dat de airline die beschikbare stoelen in X weer aanvult. Dat doet het inventory management systeem vaak automatisch, op basis van allerlei complexe logica en verkoopverwachtingen. Kijk je morgen, dan kan het goed zijn dat er weer voldoende beschikbaarheid is in X en je dus weer tegen de goedkopere fare kunt boeken.
Let op: fares en bedragen zijn fictief, puur een illustratie voor het rekenvoorbeeld. Als je precies wilt weten hoe het zit, klik dan /altijd/ even de fare rules open als je een prijs ziet waarin je geinteresseerd bent en let vooral op de uiterste ticketing datum.
De prijs van een ticket wordt bepaald door twee zaken:
(a) De toegepaste fare rule
(b) De beschikbare stoelen in een bepaalde boekingsklasse
Fare rules hebben vaak een beperkte geldigheid. Er kan bijvoorbeeld een regel in staan dat een ticket uiterlijk op een bepaalde datum geissued moet zijn. Zodra die datum voorbij is zal die fare rule dus niet meer gebruikt kunnen worden.
Een bepaalde fare wordt vervolgens ook nog gepubliceerd voor een of meerdere boekingsklassen (de letter die je vaak ziet (V, X, C, Y, etc). Bij elke combinatie van fare rule, city pair en boekingsklasse hoort een prijs. Als er geen stoelen meer in de goedkopere boekingsklasse zijn dan "val" je door naar de duurdere klasse.
Voorbeeld: stel dat een airline een fare rule publiceerd met naam "EU89NL2" voor reizen tussen Nederland en de USA. De fare rule wordt gepubliceerd voor fare class V en X. De prijs voor AMS-LAX is:
VEU89NL2 505
XEU89NL2 421
In de fare rules staat vervolgens dat er een toeslag van EUR 200 van toepassing is. Ook zijn er (fictief) EUR 114 aan fees en belastingen van toepassing.
Stel jij kijkt voor 2 personen als de beschikbaarheid in het toestel is (ik noem even een beperkt aantal fare classes om het eenvoudig te houden):
Y114 M60 V8 X2
In dit geval zal je dus 2 stoelen in X kunnen kopen. De fare is dan EUR 421. Plus 200 plus 114 euro maakt dat 735 euro.
Twee dagen later kijk je opnieuw. De beschikbaarheid is dan:
Y108 M60 V8 X1
Nog maar een stoel in X. Als je dan zoekt voor 2 personen dan zul je een quote krijgen op basis van fare class V. Met toepassing van diezelfde fare (VEU89NL2) wordt je tarief dan EUR 505. Met 314 euro voor de "brandstoftoeslag" en de belastingen komt dat op 819 euro.
Het kan zijn dat de airline die beschikbare stoelen in X weer aanvult. Dat doet het inventory management systeem vaak automatisch, op basis van allerlei complexe logica en verkoopverwachtingen. Kijk je morgen, dan kan het goed zijn dat er weer voldoende beschikbaarheid is in X en je dus weer tegen de goedkopere fare kunt boeken.
Let op: fares en bedragen zijn fictief, puur een illustratie voor het rekenvoorbeeld. Als je precies wilt weten hoe het zit, klik dan /altijd/ even de fare rules open als je een prijs ziet waarin je geinteresseerd bent en let vooral op de uiterste ticketing datum.
-
- Amerika-expert
@Pete.Z, voor de volledigheid, en voor de meelezers: Voor annulering is een "volledige reis", een pakketreis, uiteraard gedekt; maar bij losse boekingen zoals de meesten hier doen zul je ook je hotels, autohuur etc met diezelfde kaart moeten hebben geboekt.roelb schreef:<knip>Pete.Z schreef: Om aanspraak te kunnen maken op die reisverzekering moet dus wel de volledige reis met je Amex betaald worden, je hebt dus zeker niet standaard een reisverzekering als je een Amex card hebt.
Zaken als een annuleringsverzekering gelden inderdaad alleen als de kosten ook betaald zijn met de kaart.
Joepie, we hebben geboekt !!!
Na wat heen en weer gebel kwam vanuit het reisbureau (waar ik online vastliep op de geboortedatum vd jongste) met een hele mooie prijs voor de Fly & Drive. Deze was nog goedkoper dan we eerst zelf op de site van BA.com wilden boeken maar waar we vastliepen op de betaling. Dus daar hoefden we niet meer over na te denken en hebben we nu vastgelegd.
Dit wordt het vluchtschema:
AMS (16.10 uur) LHR - JFK (21.00 uur) (overstap van 1.35 uur, aankomst en vertrek op T5)
WAS - ORL (17.55 - 20.23 uur)
ORL (17.35 uur) - LHR - AMS (13.25 uur) (overstap van 4.05 uur)
Ik ga er vanuit dat een overstap van 1,5 op Heathrow genoeg moet zijn, we blijven in terminal 5. Ik had eerst een overstap van 2,5 uur gewild maar die was niet meer beschikbaar. Dus we doen het ervoor.
En een minivan geboekt (Alamo) die we ophalen in Manhattan en inleveren op DCA. En dan weer in Orlando.
Na wat heen en weer gebel kwam vanuit het reisbureau (waar ik online vastliep op de geboortedatum vd jongste) met een hele mooie prijs voor de Fly & Drive. Deze was nog goedkoper dan we eerst zelf op de site van BA.com wilden boeken maar waar we vastliepen op de betaling. Dus daar hoefden we niet meer over na te denken en hebben we nu vastgelegd.
Dit wordt het vluchtschema:
AMS (16.10 uur) LHR - JFK (21.00 uur) (overstap van 1.35 uur, aankomst en vertrek op T5)
WAS - ORL (17.55 - 20.23 uur)
ORL (17.35 uur) - LHR - AMS (13.25 uur) (overstap van 4.05 uur)
Ik ga er vanuit dat een overstap van 1,5 op Heathrow genoeg moet zijn, we blijven in terminal 5. Ik had eerst een overstap van 2,5 uur gewild maar die was niet meer beschikbaar. Dus we doen het ervoor.
En een minivan geboekt (Alamo) die we ophalen in Manhattan en inleveren op DCA. En dan weer in Orlando.
Laatst gewijzigd door Kletskous op 24 okt 2018, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Had vorig jaar een overstap op T5 van net geen 2 uur en dat was ruim voldoende.
Roelb; bedankt! We gaan pas begin juni dus ga het in de gaten houden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
hallo,
Is er iemand die weet of het boeken van een binnenlandse vlucht goedkoper is om te doen als je al in Amerika bent?
Alvast beddankt
Is er iemand die weet of het boeken van een binnenlandse vlucht goedkoper is om te doen als je al in Amerika bent?
Alvast beddankt
Neen, dat maakt niets uit. Over het algemeen geldt dat een ticket op het laatste moment kopen veel duurder zal zijn dan enige tijd vooraf.
2 dingen om rekening mee te houden:
1. US airlines rekenen, net als de europese airlines, een fee voor checked luggage (inmiddels bij de meeste airlines $30). Als je status hebt dan is het vaak complimentary, maar goed, dat zal gezien je vraag wel niet het geval zijn. Dit betaal je bij het inchecken, als je je bagage afgeeft.
2. De website van Southwest is buiten de USA niet benaderbaar, dat blokkeert Southwest actief. Je kunt via een proxy moeilijk gaan doen, of Southwest gewoon links laten liggen.
Dan hou je over: Delta, United en American airlines. En wat low-budget carriers zoals Spirit.
2 dingen om rekening mee te houden:
1. US airlines rekenen, net als de europese airlines, een fee voor checked luggage (inmiddels bij de meeste airlines $30). Als je status hebt dan is het vaak complimentary, maar goed, dat zal gezien je vraag wel niet het geval zijn. Dit betaal je bij het inchecken, als je je bagage afgeeft.
2. De website van Southwest is buiten de USA niet benaderbaar, dat blokkeert Southwest actief. Je kunt via een proxy moeilijk gaan doen, of Southwest gewoon links laten liggen.
Dan hou je over: Delta, United en American airlines. En wat low-budget carriers zoals Spirit.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je al in Amerika bent, boek je dus waarschijnlijk last-minute. En dat is, zoals Roelb al aangeeft, doorgaans duurder. Er is geen prijsverschil afhankelijk vanuit welke locatie je boekt.brigittf schreef:Is er iemand die weet of het boeken van een binnenlandse vlucht goedkoper is om te doen als je al in Amerika bent?
Bij losse binnenlandse vluchten zal je bijna altijd moeten bijbetalen voor ruimbagage. Behalve bij Southwest.... Dus als het relevant is misschien toch maar eens proberen met een VPN.
Je kan ook proberen om je binnenlandse vlucht onderdeel te maken van de "grote" boeking: middels een multi-city optie kan je een binnenlands segment toevoegen waardoor je wellicht goedkoper uit bent én de ruimbagage inclusief hebt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon https://www.epicbrowser.com downloaden en met een simpele muisklik, dus zeker niet moeilijk, via een Amerikaanse vpn bij Southwest boeken. Is toch vaak de goedkoopste en zeker beste carrier voor binnenlandse vluchten zonder bagage kosten en met een uitgebreid netwerk. En gratis pinda’s!roelb schreef:

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15867 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties