Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten in het Jasper National Park.
Overnachten in het Jasper National Park.
Wij gaan reizen met 5 volwassen personen door West Canada en hadden willen overnachten tussen Jasper en Banff. Nu heb ik al gezocht op internet maar vind eigenlijk niets. Kan men niet anders dan die afstand van Jasper naar Banff in één keer te rijden of zijn er andere mogelijkheden? We nemen voor de rest hotelletjes maar het mogen ook lodges of bungalows zijn. Kan iemand me verder helpen a.u.b.?
Bedankt.
Bedankt.
Re: Overnachten in Jasper national park
Die afstand is goed te doen. Je kunt ook in Lake Louise overnachten, dat is nog wat dichterbij de Icefield parkway.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Overnachten in Jasper national park
Hartelijk welkom bij AllesAmerika.
Langs de Icefields Parkway zijn er wel mogelijkheden om te overnachten, o.a. in:
- The Crossing Resort: http://www.thecrossingresort.com/
- Num-Ti-Jah Lodge (is niet goedkoop, ligt wel prachtig): https://www.num-ti-jah.com/
Verder zijn er in de plaats Lake Louise (Village) meerdere accommodaties en er is nog de Johnston Canyon Lodge & Bungalows.
Langs de Icefields Parkway zijn er wel mogelijkheden om te overnachten, o.a. in:
- The Crossing Resort: http://www.thecrossingresort.com/
- Num-Ti-Jah Lodge (is niet goedkoop, ligt wel prachtig): https://www.num-ti-jah.com/
Verder zijn er in de plaats Lake Louise (Village) meerdere accommodaties en er is nog de Johnston Canyon Lodge & Bungalows.
Re: Overnachten in het Jasper National Park.
Op Google maps (hotels selecteren en dan inzoomen op de kaart) vind je nog 1 of 2 accomodaties, ik heb er laatst ook een tijd naar zitten kijken en besloten vanuit Lake Louise in 1 keer naar Jasper te gaan.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Veel mensen overnachten in Field, maar met 5 personen is je keus wat beperkt (of duur, zeker als je 2 kamers nodig hebt). We hebben een paar jaar geleden 2 nachten in Golden geslapen, niet ideaal, maar werkte voor ons wel, en was een stuk voordeliger. Wij deden vanuit Banff Lake Louise en reden door naar Golden, dag erna vanuit Golden Yoho NP, en de dag erna een lange rit van Golden naar Jasper.
Terug in Texas!
Ik ga jullie tips zeker eens bekijken. Alvast al bedankt voor jullie reacties.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn in 2000 in de winter naar Canada geweest en hebben bij Lake Louise overnacht in de Deer Lodge. Later zijn we in een keer doorgereden naar Jasper. Ik kan me voorstellen dat je er in de zomer langer over doet, omdat je dan van alles gaat bekijken of wandelen, maar in de winter zit dat er niet in. We hebben net buiten Jasper overnacht in The Overlander in Hinton. Qua reistijd is het geen probleem.
Zie ook ons verslag: http://jojotravel2000can.blogspot.com/2 ... iding.html
Zie ook ons verslag: http://jojotravel2000can.blogspot.com/2 ... iding.html
Wij zijn direct vanuit Jasper naar Lake Louise gereden. Tussendoor een paar stops gemaakt langs the Icefield Parkway. Heel goed te doen. Zou persoonlijk zelf dit weer doen en niet kiezen voor een overnachting tussen Jasper en LL/Banff.
Direct naar Banff door kan ook, zover is dat helemaal niet vanaf Lake Louise. Het is maar net wat je daar wilt doen. Wij hebben twee nachten geslapen aan Lake Louise en vonden het echt prachtig.
Direct naar Banff door kan ook, zover is dat helemaal niet vanaf Lake Louise. Het is maar net wat je daar wilt doen. Wij hebben twee nachten geslapen aan Lake Louise en vonden het echt prachtig.
Als je alles wilt bekijken in die dag is een overnachting wel nodig, maar anders niet. Wij sliepen een paar nachten in Jasper en bekeken vanuit daar van alles en een paar nachten in Banff en bekeken vanuit daar van alles. Je hoeft dan alleen nog maar de dingen in het midden vooral goed te bekijken, de dag dat je rijdt, omdat je daar niet zo snel weer helemaal naartoe gaat. Teveel heen en weer rijden moet je ook niet willen. Alhoewel deze weg nooit verveelt.
Volgens mij had m’n zwager afgelopen jaar een overnachting extra bij sunwapta falls en bij golden, maar ze vonden dit achteraf niet nodig.
Volgens mij had m’n zwager afgelopen jaar een overnachting extra bij sunwapta falls en bij golden, maar ze vonden dit achteraf niet nodig.
M’n zwager en schoonzus zijn net terug uit Canada en overnachtten Banff, golden, sunwapta falls (hotel sunwapta falls rocky Mountain resort), Jasper en nog wat verderop in jasper bij Pocahontas richting hinton.
Dat was wel veel wisselen!
Wij sliepen Jasper 4 nachten en Banff 3 nachten en ondernamen vanaf daar van alles. Prima te doen en zorgen dat je de dag dat je wegrijdt uit Jasper het eerste stuk alles al gezien hebt. Vanaf halverwege alles goed bekijken want daar rijd je njet zo snel weer helemaal heen. Wat daarna komt op de icefield parkroad af laten hangen van de tijd. Kan evt vanuit Banff nog.
Als ik het over moest doen en dat doen we zeker!! Dan doen we het weer net zo.
Ohhhhh ik zie ineens dat ik al gereageerd had! Oeps maar weghalen eentje lukt me niet.
Dat was wel veel wisselen!
Wij sliepen Jasper 4 nachten en Banff 3 nachten en ondernamen vanaf daar van alles. Prima te doen en zorgen dat je de dag dat je wegrijdt uit Jasper het eerste stuk alles al gezien hebt. Vanaf halverwege alles goed bekijken want daar rijd je njet zo snel weer helemaal heen. Wat daarna komt op de icefield parkroad af laten hangen van de tijd. Kan evt vanuit Banff nog.
Als ik het over moest doen en dat doen we zeker!! Dan doen we het weer net zo.
Ohhhhh ik zie ineens dat ik al gereageerd had! Oeps maar weghalen eentje lukt me niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2694 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 13 Reacties