Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathalie70: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Nathalie70: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips.

Bericht door Nathalie70 »

Hallo allemaal,

Eindelijk hebben we besloten volgend jaar juli / augustus naar Amerika te gaan met zijn vieren (kinderen zijn 14 en 17 jaar). :)
We gaan een camperreis maken vanuit San Francisco naar Los Angeles.

Ons voorlopige schema ziet er als volgt uit:

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite Valley
Dag 5 Yosemite Valley
Dag 6 Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion NP
Dag 11 Zion - Antelope Canyon (Page)
Dag 12 Antelope Canyon - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 16 Lake Havasu - Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree - Palm Springs
Dag 18 Palms Springs - Santa Monica
Dag 19 Santa Monica
Dag 20 Santa Monica
Dag 21 Terugvlucht vanuit LA

Nu zijn San Francisco en Santa Monica al geboekt, dus daar kunnen we niet mee schuiven en Las Vegas willen we sowieso 2 hele dagen zitten, maar voor de rest kunnen we nog van alles schuiven. Is deze route goed te doen of hebben jullie misschien nog tips of andere opmerkingen?

Nog een ander vraagje. Ben erg aan het twijfelen of ik naar Universal Studios ga. Ik lees namelijk dat het in de zomervakantie ontzettend druk is en de Fast Pass tickets vind ik wel erg duur. Oftewel heeft het zin om in die periode naar Universal Studios te gaan met de reguliere tickets?

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Nathalie: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips

Bericht door PSVwally »

Heb je de camper al geboekt?
Heb je een early bird? Zo nee, dan is Yosemite op dag 4 zeker een late aankomt.

Is het een bewuste keuze om Bryce over te slaan?

Ik zou zelf de volle dag GC direct naar Page of Zion zetten. Dan heb je op de dag dat je naar Page gaat nog wat tijd voor Zion en de dag erna voldoende tijd voor Page. Afhankelijk vd plannen voor MV is het tijd zat als je daar rond 15/16u aankomt. Mits je dus geen tour boekt daar.

Ook zou ik ergens de keuze maken om Joshua Tree wel of niet te doen en de rit tussen de GC en LA op te splitten in 2 ipv 3 dagen. Lake Havasu voegt in deze reis niets toe en je tijd voor de GC is onevenredig lang ivm andere parken. Als je bv GC - Kingman/Needles en de dag erna Kingman/Needles - LA doet zou je makkelijk ook een nacht Bryce tussen Zion en Page in kunnen voegen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Nathalie: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips

Bericht door Marcopstal »

Het is me eveneens een raadsel waarom er zoveel tijd voor de Grand Canyon voorzien wordt. Misschien kan je dat toelichten ?

Tussen GC en Santa Monica wordt in verhouding inderdaad veel tijd gespendeerd. In die periode is Joshua Tree niet zo ideaal, het is er zeer warm. Hier kunnen denk ik betere keuzes gemaakt worden.

Wanneer wordt de camper afgehaald en wanneer ingeleverd ?

Universal is ook in het tussenseizoen druk, en uiteindelijk stuurt men het personeelsaantal ook bij in functie van de drukte. Men verhoogt of verlaagt maw de capaciteit van verschillende attracties. Ik vind Universal ook wel echt duur geworden overigens.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Re: Reis Nathalie70: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips.

De camper wordt op dag 4 opgehaald en dag 18 ingeleverd.
Maar is 2 nachten in GC dus teveel, ik dacht namelijk dat je daar wel 1 hele dag voor nodig zou hebben?
Of is het dan beter om 1 extra dag in Zion te doen?
Bryce hadden we niet gedaan omdat dat dan weer uit de route ligt.
In Page zijn we eigenlijk wel van plan om een Antelope Canyon tour te doen.
En wat zou een goed alternatief zijn voor Joshua Tree?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Nathalie70: ZW Amerika campervakantie met 2 tieners - juli 2019, graag tips.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou maar 1 stop doen tussen de GC en LA en misschien een dag minder voor de GC, en de tijd die je wint gebruiken in Yosemite en Zion. Zeker voor Yosemite is die dag wel nodig omdat je waarschijnlijk de eerste dag niet helemaal tot in het park zult komen. Bovendien is daar voor kinderen meer te zien en te doen dan in bijvoorbeeld de Grand Canyon of in Joshua Tree.
Zion is ook leuk met kinderen, je kunt daar een mooie wandeling door de Narrows maken. Dan is een volle dag daar wel prettig.
Zelf zou ik eerder kiezen voor Bryce dan voor Monument Valley (dat ligt ook uit de route), maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Wat zou je willen doen bij de GC? Wil je een stuk naar beneden lopen? Twee nachten kan wel, maar je zou de tijd toch goed ergens anders kunnen gebruiken.

Je weet hoe het reserveren van campings gaat? En vooral voor Yosemite?

Marianne
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Dus eigenlijk zeggen jullie 1 dag minder in Grand Canyon en daarvoor in de plaats extra dag Zion of 1 dag naar Bryce?
In Yosemite zitten we 2 nachten dus dat lijkt me wel voldoende. Heb inderdaad begrepen dat het heel moeilijk is om in Yosemite zelf te kamperen.

En wat is eigenlijk de mooiste stop tussen Grand Canyon en LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind 1 dag Yosemite heel weinig. Je zult waarschijnlijk wel naar de Mariposa Grove willen, en naar Glacier Point, misschien de Panorama Trail lopen, en dan heb je nog helemaal geen tijd voor de vallei (waar je kunt fietsen, zwemmen, raften, wandelen).
Probeer zeker om een plaats in de vallei te krijgen. Oefen een maand van te voren, dan weet je hoe het werkt. Of misschien zelfs een maand eerder ook al oefenen.
Kijk eens in onze verslagen (2002 tot 2008) voor onze bezoeken aan Yosemite met onze kinderen.

Marianne
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Marianne, hoe kom ik bij jouw reisverslagen?
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Oh sorry, ik zie het al.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Nathalie70 schreef:Dus eigenlijk zeggen jullie 1 dag minder in Grand Canyon en daarvoor in de plaats extra dag Zion of 1 dag naar Bryce?
In Yosemite zitten we 2 nachten dus dat lijkt me wel voldoende. Heb inderdaad begrepen dat het heel moeilijk is om in Yosemite zelf te kamperen.

En wat is eigenlijk de mooiste stop tussen Grand Canyon en LA?
In jullie geval zou ik dan kiezen voor Needles omdat de rit naar LA dan iets korter is. Niet de mooiste stop, die vind je er sowieso weinig, maar wel het meest handigst. Tussen GC en Needles kun je een stukje route 66 rijden via Seligman en Oatman.
De rit vervolgens naar LA is qua afstand prima te doen. Je kunt dan binnendoor via Amboy als je eventueel nog iets van Joshua NP wilt zien.

Met 1 stop tussen GC en LA en 1 nacht minder GC hou je dan volgens mij zelfs 3 nachten over. Eén nacht zou ik sowieso inzetten in Zion. De anderen voor Bryce en een extra nacht Yosemity.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Dan zou mijn schema er dus zo komen uit te zien:

Datum Plaats
Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco (ophalen camper) - Yosemite Valley
Dag 5 Yosemite Valley
Dag 6 Yosemite Valley
Dag 7 Yosemite Valley - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Antelope Canyon (Page)
Dag 15 Antelope Canyon - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Needles
Dag 18 Needles - Santa Monica (wegbrengen camper)
Dag 19 Santa Monica
Dag 20 Santa Monica
Dag 21 Terugvlucht vanuit LA
Dag 22 Thuiskomst

Alleen zou je dan vanaf Zion tot Santa Monica elke dag best wel een stuk moeten rijden. Is dat goed te doen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tenzij je een early bird hebt wordt dag 4 al een avontuur. Doorgaans kan je de camper afhalen omstreeks 13 uur en duurt dat een uurtje of 2. Dan heb je nog niets bij dus boodschappen doen is meestal noodzakelijk (in Yosemite is dit immers niet echt een optie). Reken dat je hiervoor nog een uur of 2 kwijt bent. Dat wil zeggen dat je maar goed en wel op weg bent rond een uur of 17 en dan is het nog een flinke eind rijden. Ik denk dat je in dat geval dan ook best een overnachting doet voor Yosemite en de volgende dag vrij vroeg binnenrijdt als alles nog rustig is.

Ik weet niet of het aan de naam ligt (het feit dat er Grand in staat), maar de GC kan je op een dag best wel "gezien" hebben. Alhoewel er honderden uitkijkpunten zijn, zijn deze allemaal wel ietwat verschillend, maar toch ook weer hetzelfde. Tenzij je echt van wandelen houdt en ook een flink stuk de canyon in wil heb je geen nood aan twee nachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Wij hebben gelukkig wel een early bird geboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nathalie70 schreef:Alleen zou je dan vanaf Zion tot Santa Monica elke dag best wel een stuk moeten rijden. Is dat goed te doen?
Op zich is dat goed te doen; het zijn geen lange afstanden. Wil je wat meer rust dan zou ik MV laten vallen en twee nachten Page of twee nachten GC doen.

In Yosemite kun je best veel kopen, ik denk dat je daar wel alles kunt krijgen wat je nodig hebt, maar het zal er duurder zijn dan buiten het park.
Als je naar de Mariposa Grove wilt kun je overwegen om de eerste dag tot aan bijvoorbeeld Oakhurst te rijden en dan onderweg of in Oakhurst boodschappen te doen.
Hoe laat moet je de camper inleveren? Lukt dat wel als je vanuit Needles komt? Misschien iets verder rijden, bijvoorbeeld tot aan Barstow?
Huren jullie een auto voor de laatste dagen?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tenzij je een early bird hebt wordt dag 4 al een avontuur.
Het is natuurlijk wel een stuk langer licht buiten, dat scheelt ook. Dus je kan ook laat aankomen. Maar je kan er ook voor kiezen om bv de camper te halen, rond Livermoore de boodschappen te doen en vlak voor Yosemite de 1e nacht te pakken en daarna proberen 2 nachten in de vallei te vinden. Maar hoe later je de camper kunt halen, hoe later je weg kunt rijden. Reken op de google maps tijden een 20 procent extra tijd voor de ritten ivm een auto en bv op een rit als Needles - LA waarbij je meerendeels highway hebt een 10/15 procent meer qua tijd.

In je eigen route heb je dan dag 4, 17 en 18 redelijke ritten en alleen dag 8 echt een fikse rit. Er valt, zeker als je veel wilt zien, niet te ontkomen om enkele dagen veel te moeten rijden.
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Hoe laat moet je de camper inleveren? Lukt dat wel als je vanuit Needles komt? Misschien iets verder rijden, bijvoorbeeld tot aan Barstow?
Omdat we Early Bird hebben gereserveerd, mogen we de camper ook later inleveren, weet alleen niet precies hoe laat.
Huren jullie een auto voor de laatste dagen?
Weet niet of dat nodig is, we zitten 2 hele dagen in LA waarbij we 1 dag naar Universal Studios willen gaan en 1 dag de hop on / hop off bus.
Reken op de google maps tijden een 20 procent extra tijd voor de ritten ivm een auto en bv op een rit als Needles - LA waarbij je meerendeels highway hebt een 10/15 procent meer qua tijd.
Zal er rekening mee houden :thumbup:

Is het trouwens leuker voor de kinderen om een extra dag in Zion te doen of Bryce?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat een extra dag Zion leuker is. Maar waar haal je die dag vandaan? Is dat ten opzichte van de 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce die je nu hebt? Dan kun je ook twee nachten Bryce doen; dan kun je nog een groot deel van de dag in Zion blijven - ik weet niet hoe het dan met parkeren gaat, vroeg naar het parkeerterrein gaan? - en pas aan het eind van de dag naar Bryce vertrekken.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op http://www.nps.gov/zion en http://www.nps.gov/brca om te zien wat je kunt doen in de parken; dan kun je zien wat jullie het meeste aanspreekt.

In LA is een auto eigenlijk wel noodzakelijk. Je kunt dan ook de highlights met de auto doen in plaats van net de hop on hop of bus, dan ben je wel zo flexibel. Of kijk wat de mogelijkheden zijn om van jullie hotel naar Universal te komen. Waar ligt jullie hotel, is het strand op loopafstand?

Marianne
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Wij zitten in dit hotel: https://hotelcarmel.com/

Maar zou het uiteindelijk dan goedkoper zijn om een auto te huren? Zo ja, waar kan ik die het beste huren?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Of een auto huren goedkoper zal zijn zou ik zo niet weten. Het ligt eraan in welke categorie de auto valt. Ik denk wel dat je zo'n 150 tot 200 euro kwijt bent aangezien je met 4 personen reist. Maar een hop on off zal per persoon ook niet goedkoop zijn.
Het is goed om te kijken hoe je de afstanden zonder auto kan overbruggen.
- Waar lever je de camper in en hoe kom je vervolgens bij het hotel.
- Aangezien het hotel in Monica Beach ligt zal je vervoer moeten regelen naar Universal Studio en terug.

Daarbij is het openbaar vervoer in LA veel minder geregeld dan in andere steden.
Als je een auto huurt ben je veel flexibeler. Je kunt gaan en staan waar je wilt. Als je op google "autohuur Amerika" intoetst zie je vanzelf meerdere sites die je kunt vergelijken op prijs
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Nathalie70
Amerika-ontdekker

Ik denk dat ik Barstow ga reserveren als tussenstop tussen de Grand Canyon en Santa Monica. Moet alleen wel de volgende dag vóór 11.00 uur de camper terugbrengen naar El Monte (Firestone Boulevard 12 818, Santa Fe Springs). Zouden we dan echt heel vroeg moeten vertrekken vanuit Barstow? Ik weet niet hoe druk het is in de ochtend? Of is een andere tussenstop beter?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer