Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Easy: Rondreis juni 2019
Reis Easy: Rondreis juni 2019
Beste Allemaal,
Komende zomer gaan we (27/33 jaar) een rondreis door het zuidwesten van Amerika maken. De afgelopen weken hebben we al veel gelezen, onder andere op dit forum. Inmiddels hebben we al een aardig beeld van wat we willen zien en dit heeft geresulteerd in het onderstaande reisschema. Omdat dit de eerste keer wordt dat we een langere rondreis door Amerika gaan maken willen we graag gebruik maken van jullie kennis en ervaring. Tips (onderweg/route/camping/enz) zijn dan ook van harte welkom.
De vliegtickets zijn inmiddels geboekt, we vertrekken begin juni 2019. De kustroute en Los Angeles hebben we bewust weggelaten om zo meer tijd te hebben voor de Nationale Parken. Verder zijn we van plan om een auto te huren en zoveel mogelijk met een tent te gaan kamperen in of nabij de parken.
Onze route:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga pass indien open)
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Valley of Fire (via Lake Mead)
Dag 9 Valley of Fire - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce Canyon
Dag 12 Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Mesa Verde
Dag 19 Mesa Verde
Dag 20 Mesa Verde - Page (via Monument Valley)
Dag 21 Page
Dag 22 Page - Grand Canyon South Rim
Dag 23 Grand Canyon South Rim
Dag 24 Grand Canyon South Rim - Las Vegas (via route 66)
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas - Amsterdam
Enkele vragen die wij hebben:
- Is het mogelijk om op dag 20 de Valley Drive (Monument Valley) te rijden, of kost dat teveel tijd en moeten we hier een overnachting plannen?
- Is het van toegevoegde waarde om op dag 20 om te rijden via Oatman?
- Hoe is jullie ervaring met een tent in juni op bovenstaande route? Is dit te warm en/of te koud? Of raden jullie echt een hotel/camper aan?
- Overige tips en adviezen zijn van harte welkom.
Alvast dank voor de reacties!
Komende zomer gaan we (27/33 jaar) een rondreis door het zuidwesten van Amerika maken. De afgelopen weken hebben we al veel gelezen, onder andere op dit forum. Inmiddels hebben we al een aardig beeld van wat we willen zien en dit heeft geresulteerd in het onderstaande reisschema. Omdat dit de eerste keer wordt dat we een langere rondreis door Amerika gaan maken willen we graag gebruik maken van jullie kennis en ervaring. Tips (onderweg/route/camping/enz) zijn dan ook van harte welkom.
De vliegtickets zijn inmiddels geboekt, we vertrekken begin juni 2019. De kustroute en Los Angeles hebben we bewust weggelaten om zo meer tijd te hebben voor de Nationale Parken. Verder zijn we van plan om een auto te huren en zoveel mogelijk met een tent te gaan kamperen in of nabij de parken.
Onze route:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga pass indien open)
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Valley of Fire (via Lake Mead)
Dag 9 Valley of Fire - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce Canyon
Dag 12 Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Mesa Verde
Dag 19 Mesa Verde
Dag 20 Mesa Verde - Page (via Monument Valley)
Dag 21 Page
Dag 22 Page - Grand Canyon South Rim
Dag 23 Grand Canyon South Rim
Dag 24 Grand Canyon South Rim - Las Vegas (via route 66)
Dag 25 Las Vegas
Dag 26 Las Vegas - Amsterdam
Enkele vragen die wij hebben:
- Is het mogelijk om op dag 20 de Valley Drive (Monument Valley) te rijden, of kost dat teveel tijd en moeten we hier een overnachting plannen?
- Is het van toegevoegde waarde om op dag 20 om te rijden via Oatman?
- Hoe is jullie ervaring met een tent in juni op bovenstaande route? Is dit te warm en/of te koud? Of raden jullie echt een hotel/camper aan?
- Overige tips en adviezen zijn van harte welkom.
Alvast dank voor de reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis juni 2019
Hallo, welkom op het forum!
Wat heerlijk om ook zo'n mooie en goed uitgebalanceerde route te zien!
Het enige wat ik inderdaad anders zou doen is Monument Valley; een overnachting hier is wel een aanrader. Ik zou voor Mesa Verde 1 nacht uittrekken en dan de volgende overnachting in MV. Wij deden dat in 2008 op die manier; zie daarvoor ons reisverslag.
Ik denk dat een tent goed te doen is; wij hebben dat ook al eens in juni gedaan. Wel met donzen slaapzakken. Vorig jaar hebebn we in augustus een aantal nachten gekampeerd en toen was het in Yosemite lekker, dus juni zal wel een stuk frisser zijn. In Bryce kan het koud zijn, maar ook daar geldt dat het met een goede slaapzak gene probleem is.
Ik weet niet hoe de weekenden nu vallen, dat is misschien iets om nog eens naar te kijken. In Yosemite en Zion zal het dan extra druk zijn.
Je zou eventueel nog wel tijd hebben om een stuk van de kust mee te nemen, bijvoorbeeld tot aan Big Sur, en vandaar naar Yosemite. Dat zou dan ten koste van een nacht Bryce kunnen gaan. Maar als jullie veel willen wandelen is een volle dag daar ook prima.
Mer Oatman heb ik geen ervaring, op zich zou je dat op dag 24 nog mee kunnen nemen.
Voor onze ervaringen in juni met delen van de route zou je ons 2013- en 2015-verslag kunnen bekijken.
Marianne
Wat heerlijk om ook zo'n mooie en goed uitgebalanceerde route te zien!
Het enige wat ik inderdaad anders zou doen is Monument Valley; een overnachting hier is wel een aanrader. Ik zou voor Mesa Verde 1 nacht uittrekken en dan de volgende overnachting in MV. Wij deden dat in 2008 op die manier; zie daarvoor ons reisverslag.
Ik denk dat een tent goed te doen is; wij hebben dat ook al eens in juni gedaan. Wel met donzen slaapzakken. Vorig jaar hebebn we in augustus een aantal nachten gekampeerd en toen was het in Yosemite lekker, dus juni zal wel een stuk frisser zijn. In Bryce kan het koud zijn, maar ook daar geldt dat het met een goede slaapzak gene probleem is.
Ik weet niet hoe de weekenden nu vallen, dat is misschien iets om nog eens naar te kijken. In Yosemite en Zion zal het dan extra druk zijn.
Je zou eventueel nog wel tijd hebben om een stuk van de kust mee te nemen, bijvoorbeeld tot aan Big Sur, en vandaar naar Yosemite. Dat zou dan ten koste van een nacht Bryce kunnen gaan. Maar als jullie veel willen wandelen is een volle dag daar ook prima.
Mer Oatman heb ik geen ervaring, op zich zou je dat op dag 24 nog mee kunnen nemen.
Voor onze ervaringen in juni met delen van de route zou je ons 2013- en 2015-verslag kunnen bekijken.
Marianne
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Wij kamperen altijd in mei/juni met een tent, en dat is heel goed te doen! Soms is het wat kouder, maar als je maar zorgt dat je goede slaapzakken hebt, ik gebruik ook altijd een fleecedekentje voor wat extra warmte.
De route ziet er echt prima uit, Oatman zeker niet overslaan, is erg leuk, en dan in ieder geval ook de Sitgraves Pass doen.
Voor wat indrukken kan je op onze weblog kijken.
Veel plezier, Lyan
De route ziet er echt prima uit, Oatman zeker niet overslaan, is erg leuk, en dan in ieder geval ook de Sitgraves Pass doen.
Voor wat indrukken kan je op onze weblog kijken.
Veel plezier, Lyan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Normaal gesproken doe je Oatman aan op weg van GC naar Las Vegas. Het is niet alleen leuk maar de route er naar toe is ook nog eens prachtig.
Ik zou ook zeker een overnachting plannen in Monument Valley. De zonsondergang/opgang is daar sowieso mooi om te zien. Wij hadden tijdens onze eerste reis een overnachting in The View hotel waar je vanuit het balkon een schitterend uitzicht hebt op de vallei. Het was het duurste hotel waar we toen hebben overnacht maar hadden het niet willen missen.
Ik zou ook zeker een overnachting plannen in Monument Valley. De zonsondergang/opgang is daar sowieso mooi om te zien. Wij hadden tijdens onze eerste reis een overnachting in The View hotel waar je vanuit het balkon een schitterend uitzicht hebt op de vallei. Het was het duurste hotel waar we toen hebben overnacht maar hadden het niet willen missen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-expert
Ik zou ook in Bryce of Capitol Reef een nacht laten vallen en deze bij Vegas zetten. Of zelfs beide en ook een nacht voorzien in Sedona.
Mesa Verde zeker een nacht minder en dan een nacht MV.
Mesa Verde zeker een nacht minder en dan een nacht MV.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat een mooie eerste rondreis!
Ik zou zeker via Oatman rijden! Zie evt ons verslag van 2014 en 2017.
Ik zou absoluut overnachten in MV. De zonsondergang en opkomst is daar fantastisch! Zie evt 2014.
En verder zou ik zeker 1 nacht bij Las Vegas toevoegen. En als je daar nog van de zwembaden wilt genieten en shoppen misschien wel 2.
Wij gaan er volgend jaar voor de 3e keer heen en komen er met 3 nachten eigenlijk altijd tijd te kort
En ook ik houd meer van natuur dan de steden.
Ik zou daarvoor een nacht Mesa Verde laten vallen en een nacht Bryce en/of Grand Canyon.
Veel plezier met de voorbereiding!
Ik zou zeker via Oatman rijden! Zie evt ons verslag van 2014 en 2017.
Ik zou absoluut overnachten in MV. De zonsondergang en opkomst is daar fantastisch! Zie evt 2014.
En verder zou ik zeker 1 nacht bij Las Vegas toevoegen. En als je daar nog van de zwembaden wilt genieten en shoppen misschien wel 2.
Wij gaan er volgend jaar voor de 3e keer heen en komen er met 3 nachten eigenlijk altijd tijd te kort

En ook ik houd meer van natuur dan de steden.
Ik zou daarvoor een nacht Mesa Verde laten vallen en een nacht Bryce en/of Grand Canyon.
Veel plezier met de voorbereiding!
Dank voor de tips! Ik had al een aantal reisverslagen gelezen van jullie en daar al veel informatie uitgehaald. De komende tijd gaan we hier zeker mee verder.
Monument Valley gaan we nog eens goed naar kijken, jullie reacties bevestigen in elk geval onze twijfel. Het zal dan inderdaad een nachtje minder Mesa Verde worden. Het uitzicht en de zonsondergang klinken in elk geval goed
Oatman en de Sitgreaves Pass gaan we ook opnemen in de route. Volgens Google Maps is het best een stukje extra rijden maar zeker de pass ziet er leuk uit. Mochten we in tijdnood komen kunnen we altijd nog bij Kingman besluiten om direct naar LV te rijden.
Las Vegas verlengen hebben we het over gehad en gaan we waarschijnlijk niet doen. Inderdaad zullen wij ons best een dag extra kunnen vermaken, maar we vinden het erg zonde als we hiervoor een nacht in een van de parken moeten inleveren. Bryce Canyon zou dus best een nacht minder kunnen, maar wij vinden twee nachten op dezelfde plek ook erg fijn. We houden wel van wandelen dus vervelen gaan we ons zeker niet. Bovendien geeft het ook vrijheid op de reisdagen: een keer ergens laat aankomen is niet erg als je de volgende dag vrij hebt om het park te verkennen.
Ook fijn dat jullie niet negatief tegenover kamperen staan. We zagen het al helemaal zitten totdat het ons werd afgeraden vanwege de hitte (kou zijn we niet zo bang voor). Maar na jullie reacties en het opzoeken van de nachttemperaturen in juni op diverse plekken gaan we er gewoon voor. In de steden en Death Valley willen we dan wel voor een hotel kiezen.
Monument Valley gaan we nog eens goed naar kijken, jullie reacties bevestigen in elk geval onze twijfel. Het zal dan inderdaad een nachtje minder Mesa Verde worden. Het uitzicht en de zonsondergang klinken in elk geval goed

Oatman en de Sitgreaves Pass gaan we ook opnemen in de route. Volgens Google Maps is het best een stukje extra rijden maar zeker de pass ziet er leuk uit. Mochten we in tijdnood komen kunnen we altijd nog bij Kingman besluiten om direct naar LV te rijden.
Las Vegas verlengen hebben we het over gehad en gaan we waarschijnlijk niet doen. Inderdaad zullen wij ons best een dag extra kunnen vermaken, maar we vinden het erg zonde als we hiervoor een nacht in een van de parken moeten inleveren. Bryce Canyon zou dus best een nacht minder kunnen, maar wij vinden twee nachten op dezelfde plek ook erg fijn. We houden wel van wandelen dus vervelen gaan we ons zeker niet. Bovendien geeft het ook vrijheid op de reisdagen: een keer ergens laat aankomen is niet erg als je de volgende dag vrij hebt om het park te verkennen.
Ook fijn dat jullie niet negatief tegenover kamperen staan. We zagen het al helemaal zitten totdat het ons werd afgeraden vanwege de hitte (kou zijn we niet zo bang voor). Maar na jullie reacties en het opzoeken van de nachttemperaturen in juni op diverse plekken gaan we er gewoon voor. In de steden en Death Valley willen we dan wel voor een hotel kiezen.
Dit komt mooi uit want zowel Las Vegas, Yosemite en Zion zullen we in dit schema niet in het weekend bezoeken.Martin & Marianne schreef: Ik weet niet hoe de weekenden nu vallen, dat is misschien iets om nog eens naar te kijken. In Yosemite en Zion zal het dan extra druk zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Easy: Rondreis juni 2019
Welkom op het forum.
Voor 's nachts kan ik je net als lyan laagjes aanbevelen. Ik had - in mijn jonge jaren, toen ik nog kampeerde - altijd een eigengemaakte molton lakenzak voor warme/hete nachten, een slaapzak voor gewone nachten en de lakenzak plus slaapzak voor de koude nachten in hooggelegen gebieden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Voor 's nachts kan ik je net als lyan laagjes aanbevelen. Ik had - in mijn jonge jaren, toen ik nog kampeerde - altijd een eigengemaakte molton lakenzak voor warme/hete nachten, een slaapzak voor gewone nachten en de lakenzak plus slaapzak voor de koude nachten in hooggelegen gebieden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Inmiddels zijn we vele uren lezen en internetten verder. Ontzettend leuk die voorpret. Niet allee in de parken maar ook tussen de parken in is zoveel te zien, daarom ook erg blij dat we op de meeste plaatsen gekozen hebben voor twee nachten. Zo hoeven we op de reisdagen niet te haasten.
We willen onze route binnenkort definitief maken. Hotels in de steden en DV zijn geboekt. Valley of Fire twijfelen we nog over, een hotel reserveren of met de tent. Ik zou het liefst daar op de campground staan maar met een tent misschien wel erg heet. Bovendien zijn we er op een zaterdag en is er misschien kans dat de camping vol is. We overwegen om dit ter plekke te bekijken. Dit zou ook tevens de enige overnachting zijn dat we niets reserveren. Of raden jullie dit af?
Tweede punt waar we nog over twijfelen is Mesa Verde of 4 nachten Moab. Dat laatste lijkt ons ook heerlijk omdat er in die omgeving zoveel te doen is. Ik denk er dan over om twee nachten in Arches te staan en dan 2 nachten bij Dead Horse Point. De dag van verplaatsing zouden we dan gebruiken om een rit te maken door de omgeving.
Dag 15 Capitol Reef - Arches
Dag 16 Arches (dag in het park)
Dag 17 Arches - Dead Horse Point (ut-128, la sal mountain loop, colorado river?)
Dag 18 Dead Horse Point (Canyonlands)
Dag 19 Dead Horse Point - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Page
We willen onze route binnenkort definitief maken. Hotels in de steden en DV zijn geboekt. Valley of Fire twijfelen we nog over, een hotel reserveren of met de tent. Ik zou het liefst daar op de campground staan maar met een tent misschien wel erg heet. Bovendien zijn we er op een zaterdag en is er misschien kans dat de camping vol is. We overwegen om dit ter plekke te bekijken. Dit zou ook tevens de enige overnachting zijn dat we niets reserveren. Of raden jullie dit af?
Tweede punt waar we nog over twijfelen is Mesa Verde of 4 nachten Moab. Dat laatste lijkt ons ook heerlijk omdat er in die omgeving zoveel te doen is. Ik denk er dan over om twee nachten in Arches te staan en dan 2 nachten bij Dead Horse Point. De dag van verplaatsing zouden we dan gebruiken om een rit te maken door de omgeving.
Dag 15 Capitol Reef - Arches
Dag 16 Arches (dag in het park)
Dag 17 Arches - Dead Horse Point (ut-128, la sal mountain loop, colorado river?)
Dag 18 Dead Horse Point (Canyonlands)
Dag 19 Dead Horse Point - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Page
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
vind het een prachtige route, zou maar 1 verandering trachten aan te brengen : een overnachting in nabijheid Monument Valley. Van Mesa Verde tot MV is het 200 km, en je hoeft niet voor 16u00 in MV te zijn, dus zou je na 1 overnachting Mesa Verde daar rond de middag kunnen vertrekken. Heb je het enorme voordeel Mesa Verde zowel 's avonds als 's morgens te kunnen bezoeken, geen drukte, het park voor u alleen.
Jacques
vind het een prachtige route, zou maar 1 verandering trachten aan te brengen : een overnachting in nabijheid Monument Valley. Van Mesa Verde tot MV is het 200 km, en je hoeft niet voor 16u00 in MV te zijn, dus zou je na 1 overnachting Mesa Verde daar rond de middag kunnen vertrekken. Heb je het enorme voordeel Mesa Verde zowel 's avonds als 's morgens te kunnen bezoeken, geen drukte, het park voor u alleen.
Jacques
Waarom doe je de North rim niet van de Grand Canyon niet? Ligt op de route en scheelt veel saaie kilometers die je op de zuidzijde hebt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo, kan je dit even uitleggen, begrijp het niet goedwaarom doe je de north Rim niet, scheelt veel saaie kilometers
jacques
Interessant die tip over de North Rim. Ik heb hier namelijk in het begin wel over nagedacht, ik hou wel van rust en natuur en toch minder van de drukbezochte plekken. Maar toen de route verder tot stand kwam is dit idee op de achtergrond verdwenen.
Ik heb het gisteren in elk geval met vriend overlegd. Hij hecht over het algemeen net iets meer waarde aan het bezoeken van de hoogtepunten. We gaan er nog even rustig over nadenken maar ik denk dat de South Rim blijft staan. Vriend heeft jaren geleden aan de South Rim gestaan maar toen niets gezien vanwege de mist. Een herkansing zou wat dat betreft wel gewenst zijn. Ook qua reistijd maakt het volgens mij niet veel verschil.
@Jacques: We hebben idd monument valley toegevoegd, zie laatste post. Het bevestigd ons in ieder geval weer dat we hier een goede keuze hebben gemaakt
Ik heb het gisteren in elk geval met vriend overlegd. Hij hecht over het algemeen net iets meer waarde aan het bezoeken van de hoogtepunten. We gaan er nog even rustig over nadenken maar ik denk dat de South Rim blijft staan. Vriend heeft jaren geleden aan de South Rim gestaan maar toen niets gezien vanwege de mist. Een herkansing zou wat dat betreft wel gewenst zijn. Ook qua reistijd maakt het volgens mij niet veel verschil.
@Jacques: We hebben idd monument valley toegevoegd, zie laatste post. Het bevestigd ons in ieder geval weer dat we hier een goede keuze hebben gemaakt

-
- Amerika-expert
Ik zou het ook op de south rim houden. De north rim is inderdaad rustiger, maar het seizoen is er korter (ligt hoger) en er zijn dan ook gewoon minder faciliteiten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed plan om te gaan kamperen. In mei/juni 2016 maakten wij een vergelijkbaar rondje, ook met de tent. Ik heb het nergens overdreven koud of overdreven warm gehad. Bij de Grand Canyon en Bryce Canyon was het 's avonds wat koeler, maar daar heb je een slaapzak voor. In Moab was het 's nachts het warmst, maar nog altijd prima te doen. Kwestie van niet in je slaapzak gaan liggen maar er op. In Death Valley hebben ook wij een hotel genomen. Daar betaalden we dan wel voor (Furnace Creek), maar doordat alle andere nachten zo goedkoop zijn kan dat er voor ons dan best vanaf.Easy schreef:Ook fijn dat jullie niet negatief tegenover kamperen staan. We zagen het al helemaal zitten totdat het ons werd afgeraden vanwege de hitte (kou zijn we niet zo bang voor). Maar na jullie reacties en het opzoeken van de nachttemperaturen in juni op diverse plekken gaan we er gewoon voor. In de steden en Death Valley willen we dan wel voor een hotel kiezen.
Deze camping kan in de weekends inderdaad druk zijn. Jullie komen die dag uit Death Valley, dus ik neem aan dat je pas laat op de dag in Valley of Fire arriveert. De kans dat de camping vol zit is aanwezig. Je zit bij Valley of Fire niet heel ver van de bewoonde wereld, dus het zal altijd wel mogelijk zijn een hotel in de buurt te vinden. Persoonlijk zou ik de camping bij Valley of Fire laten voor wat hij is, ook omdat je er sowieso maar één nacht slaapt en pas later op de dag arriveert. In dat soort situaties neem ik zelf eigenlijk altijd een hotel, tenzij de camping echt heel bijzonder is (bijv. The View in Monument Valley).Easy schreef:Valley of Fire twijfelen we nog over, een hotel reserveren of met de tent. Ik zou het liefst daar op de campground staan maar met een tent misschien wel erg heet. Bovendien zijn we er op een zaterdag en is er misschien kans dat de camping vol is. We overwegen om dit ter plekke te bekijken. Dit zou ook tevens de enige overnachting zijn dat we niets reserveren. Of raden jullie dit af?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan bij the view tegenwoordig ook op een campgroundje staan.
Mesa Verde kost gemiddeld een 6-tal uren om goed te bekijken of het met een gids te doen. Dus daar vroeg beginnen en daarna doorrijden maar MV is een prima optie.
Ik zou Valley of Fire zeker meepakken. Het kan alleen zijn dat je zoveel indrukken opdoet tijdens deze reis dat de GC op het einde misschien iets minder imponerend is,
Maargoed dat is ook weer voor eenieder anders
Mesa Verde kost gemiddeld een 6-tal uren om goed te bekijken of het met een gids te doen. Dus daar vroeg beginnen en daarna doorrijden maar MV is een prima optie.
Ik zou Valley of Fire zeker meepakken. Het kan alleen zijn dat je zoveel indrukken opdoet tijdens deze reis dat de GC op het einde misschien iets minder imponerend is,
Maargoed dat is ook weer voor eenieder anders
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Excuus, ik formuleerde het niet erg duidelijk. Ik bedoelde dat ik bij Monument Valley juist wél op de campground ga staan, omdat die zo bijzonder is. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben afgelopen zomer bijna exact dezelfde route gedaan als jullie gaan doen, alleen zonder Mesa Verde en met een stuk kust en Sequoia en Kings Canyon erin.
Wat PSVWally schrijft onderschrijf ik wel, wij waren na drie weken ook minder onder de indruk van de Grand Canyon, hoe mooi hij ook was. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om een halve dag eerder richting Vegas te gaan en in Kingman te overnachten. Daar hadden we geen spijt van: die extra uurtjes waren wel heel fijn. Misschien is een nachtje extra daar nog wel aan te bevelen indien mogelijk. Ook een stuk langs de kust (wij gingen uiteindelijk tot aan Monterey, maar hadden graag nog door gewild tot aan Big Sur) is nog een aanrader. Kings Canyon vonden wij ook prachtig, Sequoia iets minder, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de drukte van het Labor Day Weekend. Maar goed, je moet keuzes maken. Wij zijn overal wat sneller doorheen gegaan dan jullie. Dat vonden wij prettig, maar als je graag wat langer op een plek bent is dat ook prima.
Wij waren op de tweede zaterdag in september in VoF. Prachtig park (vooral de Fire Wave), maar zorg dat je op tijd bent. ‘s Middags is het te heet (toen ca. 35 graden) om te wandelen. Wij hebben overnacht (weliswaar in een hotel) in St. George, waren we de dag erna ook op tijd in Zion.
Wat wij hele mooie wandelingen/trips vonden in dit gebied:
- Pak de fiets in San Francisco en ga ‘s avonds naar Alcatraz;
- Panorama Trail in Yosemite;
- Fire Wave in Valley of Fire (ga op tijd en/of neem ruim voldoende water mee, minstens een liter per persoon);
- De Narrows in Zion (Angels Landing was gesloten);
- Fiery Furnace in Arches. Wij waren te laat voor het reserveren van de rangerwalk en zijn zelf naar binnen gegaan. Er is een route met pijlen die ook op AllTrails staat. Echt een wandeling die anders is dan andere.
- Delicate Arch bij zonsondergang.
Hoe je het ook gaat doen, jullie gaan een prachtige reis tegemoet!
Wat PSVWally schrijft onderschrijf ik wel, wij waren na drie weken ook minder onder de indruk van de Grand Canyon, hoe mooi hij ook was. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om een halve dag eerder richting Vegas te gaan en in Kingman te overnachten. Daar hadden we geen spijt van: die extra uurtjes waren wel heel fijn. Misschien is een nachtje extra daar nog wel aan te bevelen indien mogelijk. Ook een stuk langs de kust (wij gingen uiteindelijk tot aan Monterey, maar hadden graag nog door gewild tot aan Big Sur) is nog een aanrader. Kings Canyon vonden wij ook prachtig, Sequoia iets minder, maar dat kwam waarschijnlijk ook door de drukte van het Labor Day Weekend. Maar goed, je moet keuzes maken. Wij zijn overal wat sneller doorheen gegaan dan jullie. Dat vonden wij prettig, maar als je graag wat langer op een plek bent is dat ook prima.
Wij waren op de tweede zaterdag in september in VoF. Prachtig park (vooral de Fire Wave), maar zorg dat je op tijd bent. ‘s Middags is het te heet (toen ca. 35 graden) om te wandelen. Wij hebben overnacht (weliswaar in een hotel) in St. George, waren we de dag erna ook op tijd in Zion.
Wat wij hele mooie wandelingen/trips vonden in dit gebied:
- Pak de fiets in San Francisco en ga ‘s avonds naar Alcatraz;
- Panorama Trail in Yosemite;
- Fire Wave in Valley of Fire (ga op tijd en/of neem ruim voldoende water mee, minstens een liter per persoon);
- De Narrows in Zion (Angels Landing was gesloten);
- Fiery Furnace in Arches. Wij waren te laat voor het reserveren van de rangerwalk en zijn zelf naar binnen gegaan. Er is een route met pijlen die ook op AllTrails staat. Echt een wandeling die anders is dan andere.
- Delicate Arch bij zonsondergang.
Hoe je het ook gaat doen, jullie gaan een prachtige reis tegemoet!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt volgens mij nog steeds de 2 nachten bij de GC staan, waardoor je wrs optijd richting Vegas kunt gaan. Het eerste stuk tussen Seligman en Kingman vond ik persoonlijk niet heel bijzonder. Je zou in Seligman kunnen ontbijten en dan gewoon via de hughway naar Kingman kunnen rijden. Hackberry...sja, was niet mijn ding. Het enige boeiende vonden wij de megatreinen die langs kwamen in de verte.Oatman en de Sitgreaves Pass gaan we ook opnemen in de route. Volgens Google Maps is het best een stukje extra rijden maar zeker de pass ziet er leuk uit. Mochten we in tijdnood komen kunnen we altijd nog bij Kingman besluiten om direct naar LV te rijden.
Het stuk tussen Kingman en Needles met de Sitgreaves pass en Oatman is veel leuker qua uitzichten, route en interessanter om te rijden. Je kan eens tuk na Oatman ook weer een stukje afsnijden om richting Vegas te gaan. Maar als je op tijd weg kunt bij de GC dan heb je in principe tijd genoeg om heel dit stuk route66 mee te pakken en om naar Vegas te rijden.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk wel dat zelfstandig rondlopen in Fiery Furnace alléén is toegestaan met een permit. Hier werd toen wij er in 2016 waren ook op gecontroleerd door park rangers.Roell23 schreef: - Fiery Furnace in Arches. Wij waren te laat voor het reserveren van de rangerwalk en zijn zelf naar binnen gegaan. Er is een route met pijlen die ook op AllTrails staat. Echt een wandeling die anders is dan andere.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4793 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties