Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hallo allemaal

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Annemariea
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hallo allemaal

Bericht door Annemariea »

Hoi alle forumleden,

Mijn naam is Annemarie. Volgend jaar in mei gaan mijn eega en ik voor het eerst naar Amerika. Kijk er ontzettend naar uit. Altijd al een Amerika fan geweest en het is een dream come true. Al van jongs af aan wil ik er zo graag naar toe. En eindelijk ga ik. :D
We vliegen heen op 6 mei en terug op 26 mei. Starten in San Francisco, via de natuurparken naar Las Vegas, van daar uit Grand Canyon en dan vanuit Las Vegas richting Los Angeles naar de parken (Bryce en Zion) dan vanuit Los Angeles via de kustlijn weer naar San Francisco voor de terugvlucht. We hebben alleen de vluchten en eerste 3 nachten San Francisco geboekt, de rest moeten we nog plannen. Onzettend leuk om te doen. Ik zal de informatie op dit forum flink opzuigen zodat ik een zo goed mogelijke realistische reis in elkaar kan draaien. Het mooiste is al, we hebben nu eigenlijk al besloten dat we gewoonweg nog weer terug moeten. :clap:

Hoop veel inspiratie van jullie allemaal op te doen.

Hartelijke groeten,
Annemarie :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Mooie plannen, mei is een prachtige periode om te gaan!
De volgorde van je route klopt niet, en houd ook rekening met afgesloten passen. Voor advies kun je het beste een topic openen in het zuidwesten forum (reisschema's en routes).

Marianne
Annemariea
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eerst even rondneuzen in het subforum. Ik dacht juist dat ik een goede route had! :? :shock: Dank je wel. Voordeel is dat we in elk geval op San Francisco na niks hebben vastgelegd. Nogmaals dank!

Groetjes Annemarie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het was met name dit stuk "Las Vegas, van daar uit Grand Canyon en dan vanuit Las Vegas richting Los Angeles naar de parken (Bryce en Zion)" wat ik niet begrijp.

Bedenk dat je met 20 dagen wel wat concessies moet doen, eigenlijk is het net te weinig voor het standaardrondje, zeker als je al 2 volle dagen SF hebt. Kijk eens hier voor een voorbeeldrondje.

Marianne
Annemariea
Amerika-ontdekker

Dank! Ik moet inderdaad nog even goed kijken. :blink:
Ik heb de route in de link bekeken en het lijkt me heel goed deze aan te houden. Tegen de klok in dan. Hardstikke handig. Hier en daar misschien alleen wat aanpassen qua dagen verblijf misschien. Superhandig. Dank je wel. Alweer. :D
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Hallo en welkom! Ik denk inderdaad dar he route niet klopt. Bryce en Zion NP liggen namelijk in Utah, dus noordelijk vanaf Las Vegas, terwijl Los Angeles ten zuid-westen ligt. Je kan wel LV doen, dan de parken in Utah en terug naar LV en daarna door naar LA?
Wij hebben ooit globaal SF-Yosemite- Death Valley- Bryce/Zion- LV-Grand Canyon- LA -SF gedaan. Soms mopje dannqua afstand een hotel tussendoor plannen. Bryce en Zion zijn vanaf 1 plek te doen. Grand Canyon kan ook daar vandaan, maar is de wat onbekendere noordkant. AGrand Canyon kan ook vanaf LV, maar is een flink stuk. Wij zaten meestal rond Flagstaff.
Annemariea
Amerika-ontdekker

Hoi NaMiSe,

Bedankt voor je tips! Hoe was je rondreis toen? Ik ben er intussen achter dat mijn topografisch geheugen ontzettend slecht is.
Stukje rondom Las Vegas moeten we even goed bekijken, maar zoals het nu lijkt gaan we de ronde tegen de klok in doen in elk geval. We wilden eerst langs de kustroute afsluiten, konden we nog lekker even desnoods wat lummelen in een leuke kustplaats. Wat is jullie ervaring ermee? Doen of niet doen?

We zullen ons goed verdiepen in de routes op het forum. Wel lastig om eigenlijk al te moeten bepalen hoe lang ergens ongeveer te blijven. Maar ook dat moet lukken met behulp van het forum.

Groetjes Annemarie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Annemarie, ik zou toch echt even een topic aanmaken in het zuidwesten forum.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer