Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop veilig mee op een rondreis?
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja hoor dat kan. Wireless heeft een wereldwijde standaard en deze valt daar ook onder.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Color01
- Amerika-expert
voor dat geld zou ik toch wel even naar wat anders kijken...want deze laptop is niet veel.mrloes schreef:Zo, ben ik weer met 'n nieuwe vraag!
Kan dit voor de USA: WLAN IEEE802.11 B/G MSI MS-6833B
Heb een Haier W59 gezien (i-net) bij de Mediamarkt voor € 444
Battery technology Lithium-Ion
Bluetooth No
Camera included No
Card reader integrated Yes
CardBus PCMCIA slot type Type II
CardBus PCMCIA slots quantity 1
Chipset ATi RC410ME + ATi SB460
Compatible memory cards MMC/ SD/Memory Stick/ MS Pro
DC-in jack No
Dimensions W x D x H 358 x 258 x 28 mm
Display WXGA Glare
Display diagonal 15.4 "
DVI port No
Ethernet (RJ-45) ports quantit 1
Graphic adapter No
Hard disk drive capacity 40 GB
Hard disk rotational speed No RPM
IEEE 1394/Firewire ports quant 1
Infra-red data port No
Internal memory 512 MB
Internal memory type No
Internal modem Yes
Maximum internal memory 2 GB
Memory layout 1 x 512 MB
microphone/ line-in jack Yes
Modem (RJ-11) port 1
Number of Battery Cell 6
Operating System provided Windows XP Home Edition
Optical drive type No
Parallel port No
Pointing device Touchpad
Port replicator No
Processor Intel ® Yonah ® Celeron M CM 420
Processor family Intel Celeron Mobile
PS/2 ports quantity No
S/PDIF out port Yes
Serial port No
SmartCard slot No
speaker/ headphone/ line-out j Yes
TV in port No
TV out port No
USB 1.1 ports quantity No
USB 2.0 ports quantity 3
VGA ports quantity 1
Weight 2956 g
Wireless technology WLAN IEEE802.11 B/G MSI MS-6833B
Is misschien waar maar ... ik heb ook niet veel nodig: heb thuis een
goede pc staan, de laptop is echt overbodige luxe voor mee op va-
kantie en das hooguit 2x per jaar.
Het gaat me om mailen, surfen en evt een dvd-tje kijken op de motelkamer. Als ook de digi-camere er op aangesloten kan worden
ben ik een tevreden mens.
Maargoed, ik heb nog niets besloten/gekocht - kan nog alle kanten op!
Weet inmiddels dat de Inspiron 1501 niet slim is: zit Windows Vista op maar daar heb je schijnbaar 1 GB voor nodig, liefst 2, en dat zit er niet
op - wordt geleverd met 512 dus ja ... das niet slim, wel??!
Het gaat me om mailen, surfen en evt een dvd-tje kijken op de motelkamer. Als ook de digi-camere er op aangesloten kan worden
Weet inmiddels dat de Inspiron 1501 niet slim is: zit Windows Vista op maar daar heb je schijnbaar 1 GB voor nodig, liefst 2, en dat zit er niet
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan natuurlijk altijd met 512 uitbreiden, moet je even navragen wat daar de kosten van zijn.mrloes schreef:Is misschien waar maar ... ik heb ook niet veel nodig: heb thuis een
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Microsoft adviseert 1GB maar op 512 werkt het wel alleen kan je dan volgens mij geen gebruik maken van het 3D gebeuren dat ze in Vista ingebouwd hebben.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Dat werkt wel hoor. Het gaat om het geheugen op je videokaart. Minimaal 64 mb. Verder moet hij DirectX 9 ondersteunen.mirdj schreef:Microsoft adviseert 1GB maar op 512 werkt het wel alleen kan je dan volgens mij geen gebruik maken van het 3D gebeuren dat ze in Vista ingebouwd hebben.
Zie hier alle Geeky Details: Link
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik heel voorzichtig een tip mag geven,ga eens op zoek naar een gebruikte mac laptop,iBook g4 (eventueel een snelle G3) met airportkaart is werkelijk de perfecte laptop voor vakantie,geen gezeur met drives,inloggen op draadloze netwerken of virussen,alles werkt gewoon perfect en probleemloos.
Bijkomend voordeel is dat ze behoorlijk waardevast zijn,en langer meegaan dan een nieuwe el cheapo laptop van de mediamrkt en consorten.
Bijkomend voordeel is dat ze behoorlijk waardevast zijn,en langer meegaan dan een nieuwe el cheapo laptop van de mediamrkt en consorten.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben voor de laptop een speciale rugzak, waar een apart vak in zit voor de laptop.mrloes schreef:Weer een vraag: hoe nemen jullie de laptop mee, in zo'n
speciale tas of juist rugzak of trolley-geval? Wat is jullie
ervaring?
Daarnaast kan er nog veel ander spul in en hij is al diverse keren meegegaan als handbagage als wij vliegen.
In eerste instantie had ik een laptoptas.. verschrikkelijk ding wat erg vervelend was om te dragen (zeker naast mn 'normale' handbagage). Aangezien ik door de UK ga dit jaar mag ik maar 1 tas meenemen, dus heb ik een sleeve gekocht voor m'n laptop en gaat deze gewoon in mijn rugzak 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- jer van bia
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij nemen ook altijd onze laptop-rugzak mee. Lekker handig. Hier kan ook direct de rest van de handbagage in.mrloes schreef: Weer een vraag: hoe nemen jullie de laptop mee, in zo'n
speciale tas of juist rugzak of trolley-geval? Wat is jullie
ervaring?
Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm ik heb niet alles gelezen, sorry, maar het enige wat je nodig bent in Amerika is dus een laptop en een netwerkkaart als ik het goed begrijp.
Ik ga waarschijnlijk ook zelf een laptop aanschaffen, omdat ik het gewoon makkelijker vind om er 1 bij de hand te houden ipv elke keer een internetcafe op te gaan zoeken. Handiger voor de reisverslagen en 's avonds ook lekker om wat rond te surfen in alle rust.
Ik ga waarschijnlijk ook zelf een laptop aanschaffen, omdat ik het gewoon makkelijker vind om er 1 bij de hand te houden ipv elke keer een internetcafe op te gaan zoeken. Handiger voor de reisverslagen en 's avonds ook lekker om wat rond te surfen in alle rust.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En dat is dus één van de redenen dat ik niet zo snel weer een laptop zal meenemen op vakantie naar Amerika. Surfen op internet kan ik hier thuis 11 maanden per jaar. Die 4 weken dat ik in Amerika ben, wil ik van Amerika genieten!ZeroXX schreef:en 's avonds ook lekker om wat rond te surfen in alle rust.

Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.
Roland
-
- Amerika-expert
Dat is voor ons ook de reden dat we hem nu (wij gaan morgen op reis) even thuis laten. Maar zal gerust afkick verschijnselen krijgenCoyote schreef:En dat is dus één van de redenen dat ik niet zo snel weer een laptop zal meenemen op vakantie naar Amerika. Surfen op internet kan ik hier thuis 11 maanden per jaar. Die 4 weken dat ik in Amerika ben, wil ik van Amerika genieten!ZeroXX schreef:en 's avonds ook lekker om wat rond te surfen in alle rust.![]()
Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.
Roland

Ik heb geen ervaring met het mee nemen v/e laptop op vakantie maar het lijkt me ideaal, vooral voor savonds op de motelkamer: overdag heb je inderdaad genoeg te doen en te zien!! Ik weet v vorige vakanties (USA en Europa) dat ik ook op vakantie 'verslaafd' ben aan email en het liefst iedere 2-3 dagen even naar een internetcafé wil. Dat was meestal ook wel mogelijk maar dan zat ik toch niet op m'n gemak.
Wij reizen met drieën en we hebben regelmatig 2 kamers dus dan ben/slaap ik alleen. Het lijkt me heerlijk om dan nog ff online te kunnen.
Het laatste wat ik thuis doe voor ik ga slapen is ook "nog even de mail checken" en zodra ik op sta gaat de pc weer aan.
Het zal wel een verslaving zijn? Maargoed, ik rook en drink niet - haha.
Wij reizen met drieën en we hebben regelmatig 2 kamers dus dan ben/slaap ik alleen. Het lijkt me heerlijk om dan nog ff online te kunnen.
Het laatste wat ik thuis doe voor ik ga slapen is ook "nog even de mail checken" en zodra ik op sta gaat de pc weer aan.
Het zal wel een verslaving zijn? Maargoed, ik rook en drink niet - haha.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Live-verslag zou ik ook niet zo snel doen. Wat wij vorig jaar vaak deden was dat ik 's avonds reed. Linda verveelde zich dan toch op de lange stukken dus die ging lekker op de laptop tikken. Op een rit van 3 uur kan iemand die met 10 vingers kan tikken een heel stuk tekst invoeren.Coyote schreef:Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.
Vandaar dat ons reisverslag van de afgelopen keer ook zo uitgebreid is

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem de mijne ook mee, voornamelijk voor de foto's maar ook om het liveverslag bij te werken. Ik kan makkelijk langere tijd zonder internet of e-mail, tis dan ook altijd leuk om te zien als je 4 weken weg bent geweest dat je hele mailbox volstaat. Meestal is het dan Ctrl+A, Shift+delete.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3883 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 173 Reacties