Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Death Valley

Bericht door Izognoeg »

Er wordt mij afgeraden om begin augustus Death Valley te bezoeken. Ik snap het wel, het is er warm om niet te zeggen vreselijk heet.
Wij komen dan van Yosemite en willen naar Las Vegas en om er dan zomaar om heen te rijden gaat me echt te ver.

Mijn idee is nu, te overnachten in Mammoth Lakes en pas tegen de avond in Stovepipe Wells aan te komen. Dan de volgende ochtend vroeg, via Shoshone richting Las Vegas te gaan.
Heb het idee, dat ik zo de ergste hitte kan vermijden en toch nog het één en ander kan bezichtigen.

Is dit een idee?

Groetjes,
Paul
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij bezoeken ook eind juli Death Valley. Ik heb van de meeste bezoekers begrepen dat je voornamelijk in je auto zit (met airco), en bij de mooie points even uit de auto stapt. Lange hikes worden idd midden in de zomer afgeraden. Zonde om alleen maar even snel door Death Valley heen te rijden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Was echt wel van plan om uit de auto te gaan, maar houd de plantenspuit dan in de aanslag... :D
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door markro »

Izognoeg schreef:Er wordt mij afgeraden om begin augustus Death Valley te bezoeken. Ik snap het wel, het is er warm om niet te zeggen vreselijk heet.
Wij komen dan van Yosemite en willen naar Las Vegas en om er dan zomaar om heen te rijden gaat me echt te ver.

Mijn idee is nu, te overnachten in Mammoth Lakes en pas tegen de avond in Stovepipe Wells aan te komen. Dan de volgende ochtend vroeg, via Shoshone richting Las Vegas te gaan.
Heb het idee, dat ik zo de ergste hitte kan vermijden en toch nog het één en ander kan bezichtigen.

Is dit een idee?

Groetjes,
Paul
Goed idee! Lijkt mij verstandig om het dan ook zo in te plannen.
Death Valley staat er natuurlijk om bekend om in die tijd bloedjeheet te zijn en dat kan in de namiddag, avond, nacht, vroege morgen ook best nog zo zijn. Is toch een heel aparte gewaarwording. Ook om daar in een zwembad de zon onder te zien gaan.
Je kan in Mammoth Lakes misschien al te weten komen hoe de temperaturen zullen zijn in Death Valley, anders in Lone Pine, en als het jullie echt te heet wordt, kan je dan altijd alsnog besluiten om een andere route te nemen.

Zorg er voor, dat je voor iedereen heel veel drinkwater bij je hebt voordat je aan de rit begint naar Death Valley. Meer water, dan dat je normaal op een dag drinkt.
Neem ook iets hartigs mee om te eten, zoals gezouten chips. Kan je zo nu en dan nemen om het zout in je lichaam aan te vullen, want daarvan verlies je anders te veel bij het transpireren.

Morning Report -dagelijkse nieuwsbrief over Death Valley (PDF-bestand).
Website van de National Park Service over Death Valley.
Website van Xanterra voor overnachten in Death Valley - Stovepipe Wells.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Izognoeg schreef:Er wordt mij afgeraden om begin augustus Death Valley te bezoeken. Ik snap het wel, het is er warm om niet te zeggen vreselijk heet.

Is dit een idee?

Groetjes,
Paul
Ik weet niet waarom het afgeraden wordt. Natuurlijk, het is erg heet, je gaat zeker geen lange wandelingen maken. En de winter/lente is een veel beter tijdstip om DV te bezoeken. Maar dat betekent niet dat het niet ook de moeite waard is begin augustus! Er overnachten is een prima optie, hoewel je niet moet verwachten dat het echt afkoelt. Wij hadden in Furnace Creek sterk de neiging om met de auto naar het restaurant te rijden, zo heet was het toen nog.
Van Mammoth naar Stovepipe Wells is goed te doen, dan kun je ook nog de sand dunes bekijken. De volgende ochtend kun je dan de andere beoremde punten bekijken. Ik vind zelf de route naar Las Vegas via Badwater en Shoshone erg mooi. Je rijdt dan al langs Artist Drive, Devils Golfcourse en badwater. Voor Zabriskie Point moet je dan even een ometje maken. Overnachten in Furnace Creek is ook niet zo gek, dan heb je de volgende dag iets meer tijd om - als de zon nog laag staat - de bezienswaardigheden te bekijken.
Kijk eens in ons reisverslag 2006 vanaf 10 augustus voor de route vna Las Vegas naar Mammoth Lakes (ook voor tips voor Yosemite).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 mar 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Is dit een idee?

Groetjes,
Paul
Paul, prima idee. Wij hebben dit ook gedaan.

Natuurlijk is het 's avonds ook nog bloedheet daar, maar het is zo'n bijzondere ervaring, dat had ik echt niet willen missen.
Wij hadden alleen de pech dat onze dochter toen net ziek was en we hebben er daarom wat minder van kunnen genieten dan we gehoopt hadden, maar ja, het zij zo.

Zie dag 6 in ons reisverslag

Gerda
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Ik weet niet precies welke route je rijdt, maar het kan op andere plekken veel heter zijn.

Vorig jaar reden wij van Palm Springs naar Lake Havasu City en haalden we met gemak de 52 graden (en dat zonder airco!).
Die temperaturen hebben we in DV niet gehaald en we waren daar tussen de middag.

Op het moment zelf is 52 graden niet zo heel leuk, maar met vooral heel veel drinken en op tijd rusten heb je achteraf wel iets unieks beleefd.

Antoinette
Antoinette
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

heel even off-topic, maar Gerda ik vind jouw avatar zo mooi! Roept echt het ultieme vakantiegevoel bij me op
waar is de foto gemaakt?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is dit een idee?

Groetjes,
Paul

Het is een idee,maar wat mij aangaat overbodig.
In de praktijk zal je een groot deel van DV uit de auto zien,en alleen uitstappen bij speciale punten.
Zolang je geen hikes wilt doen,is de hitte prima te dragen,het is heet,maar wel droog,dus niet zo benauwd als we hier gewend zijn.
S'avonds koelt het wel iets af,en dan lekker in het zwembad,en airco aanlaten op de kamer,niks aan de hand.
Juist die hitte is vreselijk aprt om mee te maken,jammer genoeg heb ik het nooit warmer gehad in DV dan 44 graden,misschien toch eens in de zomer gaan. :wink:
Linda23
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda23 »

Ik heb ook een vraagje over een route door Death Valley. Wij willen rond 20 mei van Las Vegas naar Yosemite via Death Valley. De Tioga Pass is nog gesloten waarschijnlijk, dus zullen we niet via Lone Pine kunnen. Hebben jullie een idee welke route we kunnen nemen?

Groeten Linda
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Linda23 schreef:Ik heb ook een vraagje over een route door Death Valley. Wij willen rond 20 mei van Las Vegas naar Yosemite via Death Valley. De Tioga Pass is nog gesloten waarschijnlijk, dus zullen we niet via Lone Pine kunnen. Hebben jullie een idee welke route we kunnen nemen?
Je kunt natuurlijk wel door Death Valley en via Lone Pine rijden. Van daaruit zul je i.p.v. naar het noorden via de US 395, naar het zuiden moeten en via Bakersfield naar Yosemite. Ook zul je in deze route een overnachting moeten plannen. Het is te ver om in één keer naar Yosemite te rijden.

Sla je Death Valley over dan is de snelste weg via de I 15 naar Bakersfield en Fresno. Een mooiere route is via Lake Isabelle. Die gaat vanaf Ridgecrest via de SR 178 naar Bakersfield.

Op weg naar Yosemite kun je ook nog het Sequoia NP meepakken. Ook dat is een prachtig natuurpark met de hoge Sequoiabomen en het vele wild waaronder beren.

Succes met de planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Linda23 schreef:Ik heb ook een vraagje over een route door Death Valley. Wij willen rond 20 mei van Las Vegas naar Yosemite via Death Valley. De Tioga Pass is nog gesloten waarschijnlijk, dus zullen we niet via Lone Pine kunnen. Hebben jullie een idee welke route we kunnen nemen?

Groeten Linda

Ik zelf vind het het mooist om gewoon naar het noorden te gaan over de 395,en "boven" Yosemite de passen over te steken.
Er zijn passen die altijd open worden gehouden,even uit mijn hoofd,wegnummer 80 of 88 is altijd open.
Mooiere route dan over Bakersfield,maar moet ook in 2 dagen.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Iris_1982 schreef:heel even off-topic, maar Gerda ik vind jouw avatar zo mooi! Roept echt het ultieme vakantiegevoel bij me op
waar is de foto gemaakt?
Bij ons hotel (Holiday Inn Express) in Palm Springs. Was inderdaad ook een heel idyllisch sfeertje.

Gerda
Marjolijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marjolijn »

Hoi Paul,

In 2005 ben ik samen met mijn vriend ook door Death Valley gereden. De middag dat we aankwamen zijn we alleen even gestopt in Stove Pipe Wells en bij het Visitor Center. Verder wat rondgekeken vanuit de auto (sand dunes o.a.) en wat gelezen/tv gekeken op onze hotelkamer.
Wij hebben overnacht in Furnace Creek. We zijn de volgende morgen heel vroeg opgestaan en zijn toen naar Devil´s Golf Course en Badwater gegaan. Het was toen nog goed uit te houden buiten de auto en het was natuurlijk erg rustig! Daarna zijn we doorgereden naar Red Rock Canyon en Las Vegas
(Helaas konden wij toen niet naar Zabriskie Point en een aantal andere bezienswaardigheden, want er waren veel wegen afgesloten als gevolg van 'flood damage'.)
2023: Zuid-West USA
2007: West USA
2005: New York en Zuid-West USA
2004: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef:

Groeten Linda

Ik zelf vind het het mooist om gewoon naar het noorden te gaan over de 395,en "boven" Yosemite de passen over te steken.
Er zijn passen die altijd open worden gehouden,even uit mijn hoofd,wegnummer 80 of 88 is altijd open.
Mooiere route dan over Bakersfield,maar moet ook in 2 dagen.
Eens. Je kunt dan ook Mono Lake bekijken, en een bezoek brengen aan Bodie. (De dichtsbijzijnde route is de 108 en niet de 80, maar dat doe ik niet uit mijn hoofd :wink: )

Kijk ook even hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=8273
En wie weet is de Tioga Pass open op 20 mei, erg veel sneeuw ligt er niet nu.

Marianne
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Bij deze iedereen bedankt voor de hulp bij onze keuze. Wij gaan dus echt begin augustus Death Valley bezoeken! :blink:

Groetjes,
Paul
MichaelB
Amerika-ontdekker

Bericht door MichaelB »

Petje op, zonnebril op, zonnebrand in de aanslag en genoeg water zouden er volgens mij wel voor moeten zorgen dat jij je auto uit kan stappen voor wat kiekjes ;)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Waarom is het in DV eigenlijk zo achterlijk veel heter dan buiten het park?
Puur omdat het een woestijn-achtige omgeving is?
Soms snap ik de natuur niet zo goed :)
Ik bedoel: buiten DV is het ook warm maar wordt het echt geen 45 graden...
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Iris_1982 schreef:Waarom is het in DV eigenlijk zo achterlijk veel heter dan buiten het park?
Dat heeft te maken met de geografische ligging. Hier is een interessant artikel over Death Valley:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Death_Valley
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Iris_1982 schreef:Waarom is het in DV eigenlijk zo achterlijk veel heter dan buiten het park?
Het heeft o.a. ook te maken met het hoogteverschil. Zo is het bij Badwater (het laagste punt van DV) een stuk heter dan bijv. bij Furnace Creek Ranch.

Enneh.... het is maar goed dat wij geen invloed hebben op de natuur. Volgens mij was er dan konstant oorlog...... :evil:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer