Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moepster: ZW USA + Yellowstone.
Reis moepster: ZW USA + Yellowstone.
Beste forumleden,
Volgend jaar juli/augustus bezoeken wij voor het eerst het Zuidwesten.
Om zoveel mogelijk parken te bezoeken, willen wij geen rondreis doen, maar starten in Salt Lake City en eindigen in San Francisco.
Wij hebben wij de volgende route gepland:
Dag 1. Europa - Salt Lake City
Dag 2. Salt Lake City - Jackson Hole Afstand: 450 km / 280 mijl || Reistijd: ongeveer 5 uur
Dag 3. Jackson Hole - West Yellowstone Afstand: 200 km / 130 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 4. West Yellowstone
Dag 5. West Yellowstone - Yellowstone National Park Afstand: 80 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 2 uur
Dag 6. Yellowstone National Park
Dag 7. Yellowstone National Park - Grand Teton Afstand: 90 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 8. Grand Teton - Vernal Afstand: 500 km / 310 mijl || Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 9. Vernal - Moab Afstand: 360 km / 220 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dinosaur Diamond Scenic Byway
Dag 10. Moab Colorado River Scenic Byway
Dag 11. Moab
Dag 12. Moab - Monument Valley Afstand: 230 km / 150 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 13. Monument Valley - Capitol Reef Afstand: 300 km / 180 mijl || Reistijd: ongeveer 3½ uur
Bicentennial Highway (UT 95) + UT 24 door capitol reef
Dag 14. Capitol Reef - Bryce Canyon Afstand: 200 km / 120 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Scenic Byway 12
Dag 15. Bryce Canyon - North Rim Afstand: 250 km / 160 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16. North Rim - Zion Afstand: 190 km / 120 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Kaibab Plateau en Antelope canyon
Dag 17. Zion
Dag 18. Zion - Las Vegas Afstand: 270 km / 170 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 19. Las Vegas
Dag 20. Las Vegas - Death Valley Afstand: 250 km / 160 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 21. Death Valley - Mammoth Lakes Afstand: 270 km / 170 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 22. Mammoth Lakes - Yosemite National Park Afstand: 180 km / 110 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Tioga pass
dag 23. Yosemite National Park
Dag 24. Yosemite National Park
Dag 25. Yosemite National Park - San Francisco Afstand: 300 km / 190 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 26. San Francisco
Dag 27. San Francisco
Dag 28. San Francisco terugreis
Vergeten wij nog iets in de route? De reisdagen zijn niet te lang. Dus zover wij dit kunnen inschatten, goed haalbaar.
We twijfelen nog over het volgende:
- 1 dag extra in Grand Teton (ten koste van een dag in Yellowstone)
- een langer verblijf in Las Vegas (ten koste van 1 dag Zion of ander park in route).
Heeft iemand nog tips over mooie routes/highways in deze reis?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten, Moepster.
Volgend jaar juli/augustus bezoeken wij voor het eerst het Zuidwesten.
Om zoveel mogelijk parken te bezoeken, willen wij geen rondreis doen, maar starten in Salt Lake City en eindigen in San Francisco.
Wij hebben wij de volgende route gepland:
Dag 1. Europa - Salt Lake City
Dag 2. Salt Lake City - Jackson Hole Afstand: 450 km / 280 mijl || Reistijd: ongeveer 5 uur
Dag 3. Jackson Hole - West Yellowstone Afstand: 200 km / 130 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 4. West Yellowstone
Dag 5. West Yellowstone - Yellowstone National Park Afstand: 80 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 2 uur
Dag 6. Yellowstone National Park
Dag 7. Yellowstone National Park - Grand Teton Afstand: 90 km / 50 mijl || Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 8. Grand Teton - Vernal Afstand: 500 km / 310 mijl || Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 9. Vernal - Moab Afstand: 360 km / 220 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 10. Moab Colorado River Scenic Byway
Dag 11. Moab
Dag 12. Moab - Monument Valley Afstand: 230 km / 150 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 13. Monument Valley - Capitol Reef Afstand: 300 km / 180 mijl || Reistijd: ongeveer 3½ uur
Bicentennial Highway (UT 95) + UT 24 door capitol reef
Dag 14. Capitol Reef - Bryce Canyon Afstand: 200 km / 120 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Scenic Byway 12
Dag 15. Bryce Canyon - North Rim Afstand: 250 km / 160 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16. North Rim - Zion Afstand: 190 km / 120 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Kaibab Plateau en Antelope canyon
Dag 17. Zion
Dag 18. Zion - Las Vegas Afstand: 270 km / 170 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 19. Las Vegas
Dag 20. Las Vegas - Death Valley Afstand: 250 km / 160 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 21. Death Valley - Mammoth Lakes Afstand: 270 km / 170 mijl || Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 22. Mammoth Lakes - Yosemite National Park Afstand: 180 km / 110 mijl || Reistijd: ongeveer 2½ uur
Tioga pass
Dag 25. Yosemite National Park - San Francisco Afstand: 300 km / 190 mijl || Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 26. San Francisco
Dag 27. San Francisco
Vergeten wij nog iets in de route? De reisdagen zijn niet te lang. Dus zover wij dit kunnen inschatten, goed haalbaar.
We twijfelen nog over het volgende:
- 1 dag extra in Grand Teton (ten koste van een dag in Yellowstone)
- een langer verblijf in Las Vegas (ten koste van 1 dag Zion of ander park in route).
Heeft iemand nog tips over mooie routes/highways in deze reis?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten, Moepster.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: reis ZW USA + Yellowstone
Er zullen nog wel meer reacties met adviezen volgen,
Maar mijn 2cents:
Tenzij je weet of inschat dat dit je enige Zuid-West USA vakantie gaat worden, wil je erg veel. Erg veel reisdagen met als resultaat erg weinig echte tijd beschikbaar op elke locatie.
Verder zitten er voor mij een aantal vreemde kronkels in je route: plan ze zelf eens visueel uit op Google Maps.
* Jackson Hole ligt nagenoeg aan Grand Tetons NP. Dus maak de combinatie en voorkom heen en weer tijden naar Yellowstone.
* Je hebt maar een volle dag voor Yellowstone NP. Erg weinig voor wat hier te doen en zien in. Probeer er minimaal 2 van te maken.
* Vanuit Moab naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef is erg ver omrijden.
* Ik zou deze week omgooien: Moab (3 nachten) - Capitol Reef (1n) - Bryce & Zion (3n) - Page - Monument Valley (1n)- Grand Canyon NP (south rim) (2n) - Las Vegas - etc. Zo heb je overal meer tijd met prachtige scenic routes onderwet (UT12).
Mocht je overwegen om over een paar jaar nog eens naar de VS te gaan, zou ik de hele loop naar Grand Tetons en Yellowstone eruit gooien en bewaren voor een volgende keer. Dan zou je evt. ook de reis vanuit Las Vegas of San Francisco kunnen starten (SF heeft dan als bijkomend voordeel dat je dagen huurauto en parkeerkosten kan uitsparen).
Maar mijn 2cents:
Tenzij je weet of inschat dat dit je enige Zuid-West USA vakantie gaat worden, wil je erg veel. Erg veel reisdagen met als resultaat erg weinig echte tijd beschikbaar op elke locatie.
Verder zitten er voor mij een aantal vreemde kronkels in je route: plan ze zelf eens visueel uit op Google Maps.
* Jackson Hole ligt nagenoeg aan Grand Tetons NP. Dus maak de combinatie en voorkom heen en weer tijden naar Yellowstone.
* Je hebt maar een volle dag voor Yellowstone NP. Erg weinig voor wat hier te doen en zien in. Probeer er minimaal 2 van te maken.
* Vanuit Moab naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef is erg ver omrijden.
* Ik zou deze week omgooien: Moab (3 nachten) - Capitol Reef (1n) - Bryce & Zion (3n) - Page - Monument Valley (1n)- Grand Canyon NP (south rim) (2n) - Las Vegas - etc. Zo heb je overal meer tijd met prachtige scenic routes onderwet (UT12).
Mocht je overwegen om over een paar jaar nog eens naar de VS te gaan, zou ik de hele loop naar Grand Tetons en Yellowstone eruit gooien en bewaren voor een volgende keer. Dan zou je evt. ook de reis vanuit Las Vegas of San Francisco kunnen starten (SF heeft dan als bijkomend voordeel dat je dagen huurauto en parkeerkosten kan uitsparen).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ze hebben vier dagen in Yellowstone, het staat alleen wat verwarrend. De rondreis kan op zich best wel. Yellowstone zou ik er absoluut niet uithalen, het is waarschijnlijk het hoogtepunt van je reis. Mocht je ergens moeten snijden dan zou het voor mij in Californië zijn. Omdat je toch al voor een oneway hebt gekozen kun je ook kiezen om heen te vliegen op Bozeman. Scheelt weer tijd en kilometers en een hele dag in je schema.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hij pakt dan wel de prachtige route tussen MV en CR, de ut95, mee.Vanuit Moab naar Monument Valley en dan naar Capitol Reef is erg ver omrijden
Ik vind het een prima trip, maar zou vanuit SLC via west Yellowstone het park ingaan en daarna de Tetons pas aandoen. Ik ben het in deze ook niet eens dat je op veel plekken te weinig tijd zou hebben
Ik vraag me af of vliegen op Bozeman (waarom dan niet Jackson Hole) qua tijd wel zoveel op gaat leveren en qua kosten dan niet zovwel zou schelen en of de keuze en prijs van de autohuur incl one way fee het allemaal niet veel duurder maakt.
Je zou het kunnen onderzoeken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis moepster: ZW USA + Yellowstone.
Ik vind ook dat je je zo te zien goed hebt ingelezen en een hele mooie reis in elkaar hebt gezet. Zoals topic starter aangeeft willen ze graag veel parken zien. Dat is nu zonder dat er ergens te weinig tijd is om het park goed te kunnen bekijken.
Het lijkt erg op onze reis in juni 2019 alleen stoppen wij in Las Vegas.
Omdat je heel veel in de natuur bent (wat ookn altijd mijn voorkeur heeft) zou ik persoonlijk wel een dag Las Vegas toevoegen. Dat is zo'n gave tegenhanger en even helemaal wat anders. Om de Strip en Freemont Street helemaal te bekijken is je tijd nu al te krap, en als je dan ook nog wat wilt shoppen, een show bekijken en of aan het zwembad wilt relaxen is een extra dag daar wel aan te raden.
Ten koste van wat is natuurlijk heel persoonlijk. Voor ons zou dat Yosemite zijn.
Of Yellowstone omdat dat met 3 nachten ook zou kunnen.
Ut12 en ut128 zou ik zeker meenemen in je route!
Groetjes Monique
Het lijkt erg op onze reis in juni 2019 alleen stoppen wij in Las Vegas.
Omdat je heel veel in de natuur bent (wat ookn altijd mijn voorkeur heeft) zou ik persoonlijk wel een dag Las Vegas toevoegen. Dat is zo'n gave tegenhanger en even helemaal wat anders. Om de Strip en Freemont Street helemaal te bekijken is je tijd nu al te krap, en als je dan ook nog wat wilt shoppen, een show bekijken en of aan het zwembad wilt relaxen is een extra dag daar wel aan te raden.
Ten koste van wat is natuurlijk heel persoonlijk. Voor ons zou dat Yosemite zijn.
Of Yellowstone omdat dat met 3 nachten ook zou kunnen.
Ut12 en ut128 zou ik zeker meenemen in je route!
Groetjes Monique
Bedankt voor jullie reacties. Het is goed om te lezen dat wij met deze planning op de goede weg zitten.
We hebben ons inderdaad redelijk goed ingelezen. In het vaststellen van deze route hebben
wij ook met name gekeken wat de mooiste routes zijn om te rijden. Daarnaast wil je graag langer
blijven op de locaties waar veel te bekijken is.
En we hebben zoveel mogelijk rekening gehouden met de dagelijkse reistijd. Op reisdagen willen wij
niet te lange reisafstanden afleggen (max 3 uur). Dat zal echter niet altijd lukken (noorden).
De route is op te delen in drie stukken: de noordelijke parken en de route tot aan Moab,
de grote parken tot aan Las Vegas, en de route vanaf LV tot SF.
De afstanden in het noorden zijn het grootst. Het park Grand Teton doen wij 1 x aan (Jackson reken ik niet;
de eerste reisdag is lang). Nog een extra dag GT toevoegen (ten koste van YS) ?
Het middelste deel van de reis is naar mijn mening het lastigst te plannen, doordat MV iets verder
naar het oosten ligt. Wij kiezen ervoor om vanuit Moab eerst door te reizen naar het zuiden (MV).
Vanaf MV is dan, volgens mij via de UT 95 heel goed CR in een paar uur te bereiken. De overige parken
zijn op onze route dan ook steeds in ongeveer 3 uren te berijden.
Een extra dag LV is inderdaad wel een hele goede tip. Vraag is dan uiteraard wat geskipt moet worden.
Is de overnachting Mammoth Lakes te skippen? En is dan de reisdag vanaf DV tot Yosemite niet te lang?
Jullie reacties zien wij graag tegemoet
Groeten
Moepster
We hebben ons inderdaad redelijk goed ingelezen. In het vaststellen van deze route hebben
wij ook met name gekeken wat de mooiste routes zijn om te rijden. Daarnaast wil je graag langer
blijven op de locaties waar veel te bekijken is.
En we hebben zoveel mogelijk rekening gehouden met de dagelijkse reistijd. Op reisdagen willen wij
niet te lange reisafstanden afleggen (max 3 uur). Dat zal echter niet altijd lukken (noorden).
De route is op te delen in drie stukken: de noordelijke parken en de route tot aan Moab,
de grote parken tot aan Las Vegas, en de route vanaf LV tot SF.
De afstanden in het noorden zijn het grootst. Het park Grand Teton doen wij 1 x aan (Jackson reken ik niet;
de eerste reisdag is lang). Nog een extra dag GT toevoegen (ten koste van YS) ?
Het middelste deel van de reis is naar mijn mening het lastigst te plannen, doordat MV iets verder
naar het oosten ligt. Wij kiezen ervoor om vanuit Moab eerst door te reizen naar het zuiden (MV).
Vanaf MV is dan, volgens mij via de UT 95 heel goed CR in een paar uur te bereiken. De overige parken
zijn op onze route dan ook steeds in ongeveer 3 uren te berijden.
Een extra dag LV is inderdaad wel een hele goede tip. Vraag is dan uiteraard wat geskipt moet worden.
Is de overnachting Mammoth Lakes te skippen? En is dan de reisdag vanaf DV tot Yosemite niet te lang?
Jullie reacties zien wij graag tegemoet
Groeten
Moepster
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op dag 3 kun je (zeker met 4 nachten in Yellowstone) een groot deel van de dag in de Tetons doorbrengen.
Wij reden in 2014 van Las Vegas in 1x naar Mammoth Lakes en de dag erna naar Yosemite (El Portal). In ons reisverslag kun je lezen hoe dat ging.
Dat is op zich goed te doen maar omdat je aangeeft niet te lange reisdagen te willen zou ik dan een nacht dead valley er tussen laten. Lijkt me ook prachtig daar zonsondergang en opkomst. En dan dus nacht Yosemite minder. Maar goed er zullen ook forumleden zijn die andere keuze zouden maken.
Overnachten jullie in hotels/motels ? Of ga je camperen/per camper? Heb je je overnachtingen in bijvoorbeeld Yellowstone al geboekt? Anders zou ik dat zo snel mogelijk doen. Wellicht moet je in het park al wachten op annuleringen.
Wij reden in 2014 van Las Vegas in 1x naar Mammoth Lakes en de dag erna naar Yosemite (El Portal). In ons reisverslag kun je lezen hoe dat ging.
Dat is op zich goed te doen maar omdat je aangeeft niet te lange reisdagen te willen zou ik dan een nacht dead valley er tussen laten. Lijkt me ook prachtig daar zonsondergang en opkomst. En dan dus nacht Yosemite minder. Maar goed er zullen ook forumleden zijn die andere keuze zouden maken.

Overnachten jullie in hotels/motels ? Of ga je camperen/per camper? Heb je je overnachtingen in bijvoorbeeld Yellowstone al geboekt? Anders zou ik dat zo snel mogelijk doen. Wellicht moet je in het park al wachten op annuleringen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Jackson naar Yellowstone rijdt zou ik wel via GT rijden, of is dat ook de bedoeling? Je kunt dan al een van de wegen meenemen, en dan op de terugreis de andere noordzuidroute. In plaats van West Yellowstone zou ik dan kijken naar Old Faithful. Je kutn ook je dagen in GT en Yellowstone af laten hangen van de beschikbaarheid van accommodatie. Kijk daar inderdaad zo snel mogelijk naar.
Ik zou Las Vegas zelf zo laten, jammer om ergens een dag te moeten schrappen. Mammoth Lakes zou ik zeker niet schrappen, dan wordt de rit van DV,via de Tioga Pass echt veel te veel. Er is heel veel te zien op dat stuk. Je zou eventueel de laatste nacht Yosemite en de eerste nacht SF kunnen laten vallen, en dan een overnachting halverwege doen. Scheelt je geld en als je pas in de avond uit Yosemite vertrekt en de volgende ochtend vroeg naar SF rijdt heb je voor beide toch nog 2 volle dagen.
Wij deden in 2015 ongeveer dezelfde route (met nog een stuk erbij). Misschien heb je iets aan ons reisverslag. En zie ook dat van 2013 en 2017 voor onder ander de UT95.
Marianne
Ik zou Las Vegas zelf zo laten, jammer om ergens een dag te moeten schrappen. Mammoth Lakes zou ik zeker niet schrappen, dan wordt de rit van DV,via de Tioga Pass echt veel te veel. Er is heel veel te zien op dat stuk. Je zou eventueel de laatste nacht Yosemite en de eerste nacht SF kunnen laten vallen, en dan een overnachting halverwege doen. Scheelt je geld en als je pas in de avond uit Yosemite vertrekt en de volgende ochtend vroeg naar SF rijdt heb je voor beide toch nog 2 volle dagen.
Wij deden in 2015 ongeveer dezelfde route (met nog een stuk erbij). Misschien heb je iets aan ons reisverslag. En zie ook dat van 2013 en 2017 voor onder ander de UT95.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om ipv te overnachten IN Death Valley door te rijden naar Lone Pine of Bishop ej dan de dag erna door te rijden naar Yosemite. Dan heb je 2 wat langere ritten, zeker als je ook Bodie zou willen meepakken, maar het zou wel kunnen. Persoonlijk zou ik je aantal nachten Yellowstone zeker behouden. Maar Yellowstone en GT wat anders indelen
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een prachtige route! Ik zou aan het hele stuk vanaf Las Vegas niets veranderen. Aan het stuk tussen SLC en Moab zou ik ook niets veranderen, behalve misschien de overnachtingen in specifiek West Yellowstone (vind ik een ongezellige plek). Ik zou liever in het park zelf overnachten, zoals Marianne al voorstelt.
In dag 16 lijkt een foutje te zitten. Je schrijft langs Antelope Canyon te willen. Die ligt bij Page, en dat ligt niet op de route. Het is 190 km als je rechtstreeks van de North Rim naar Zion rijdt. Via Antelope Canyon (Page) is het 370 km / 4½ uur. Dat kan natuurlijk wel, maar het beperkt de tijd die je hebt bij GC North Rim, en ook de tijd die je voor Zion hebt. In Page is bovendien meer te beleven dan alléén Antelope Canyon. Je hebt ook nog Horseshoe Bend en Lake Powell. Je kunt dit oplossen door de route tussen Moab en Las Vegas iets anders in te delen: Moab (3n) -> Monument Valley (1n) -> Page (1n) -> GC North Rim (1n) -> Bryce (1n) -> Zion (2n). Je hebt dan geen Capitol Reef, maar wel een rustige route met in mijn optiek voldoende tijd voor Page, GC North Rim en Zion. Je mist dan de Utah-95. Al met al is het een persoonlijke keuze wat je belangrijker vindt.
In dag 16 lijkt een foutje te zitten. Je schrijft langs Antelope Canyon te willen. Die ligt bij Page, en dat ligt niet op de route. Het is 190 km als je rechtstreeks van de North Rim naar Zion rijdt. Via Antelope Canyon (Page) is het 370 km / 4½ uur. Dat kan natuurlijk wel, maar het beperkt de tijd die je hebt bij GC North Rim, en ook de tijd die je voor Zion hebt. In Page is bovendien meer te beleven dan alléén Antelope Canyon. Je hebt ook nog Horseshoe Bend en Lake Powell. Je kunt dit oplossen door de route tussen Moab en Las Vegas iets anders in te delen: Moab (3n) -> Monument Valley (1n) -> Page (1n) -> GC North Rim (1n) -> Bryce (1n) -> Zion (2n). Je hebt dan geen Capitol Reef, maar wel een rustige route met in mijn optiek voldoende tijd voor Page, GC North Rim en Zion. Je mist dan de Utah-95. Al met al is het een persoonlijke keuze wat je belangrijker vindt.
goedemorgen,
Bedankt voor de positieve reacties. Mooi dat de route iedereen bevalt.
We overwegen inderdaad 1 locatie in YS, in de omgeving Old Faithful. Ik hoop dat dat nog lukt.
Wat wij ook nog overwegen is een vlucht op Jachson Hole (ipv SLC). Dat scheelt toch een reisdag.
En levert een extra dag op in LV.
Mocht iemand nog tips hebben op onze route dan horen wij dit graag.
Groeten
Moepster
Bedankt voor de positieve reacties. Mooi dat de route iedereen bevalt.
We overwegen inderdaad 1 locatie in YS, in de omgeving Old Faithful. Ik hoop dat dat nog lukt.
Wat wij ook nog overwegen is een vlucht op Jachson Hole (ipv SLC). Dat scheelt toch een reisdag.
En levert een extra dag op in LV.
Mocht iemand nog tips hebben op onze route dan horen wij dit graag.
Groeten
Moepster
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Galapagos al zie is de route van de North Rim via Page naar Zion wel lang.
En welke Antelope Canyon willen jullie bezoeken? Je weet dat reserveren nodig is? Dat betekent dat je goed de tijd in de gaten moet houden en dat maakt de rit wellicht wat gehaast.
In ons 2015-verslag vind je behalve ons verslag ook een pagina met een overzicht van onze accommodaties en ook een planning voor Yellowstone; misschien heb je daar iets aan.
Marianne
En welke Antelope Canyon willen jullie bezoeken? Je weet dat reserveren nodig is? Dat betekent dat je goed de tijd in de gaten moet houden en dat maakt de rit wellicht wat gehaast.
Je kunt ook naar meerdere locaties kijken, dan kan vele reistijd schelen. En bovendien is het vaak wat makkelijker zoeken als je voor 1 of 2 nachten zoekt. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden? Het meeste zal al vol zitten. Leg iets vast zodra je iets ziet.moepster schreef:We overwegen inderdaad 1 locatie in YS
In ons 2015-verslag vind je behalve ons verslag ook een pagina met een overzicht van onze accommodaties en ook een planning voor Yellowstone; misschien heb je daar iets aan.
Marianne
Bedankt voor de tips. wij hebben nog geen reserveringen gemaakt. Maar we zijn wel druk zoekende. De in jullie reisverslag 2015 genoemde hotels
gaan wij bekijken. Antelope Canyon willen wij toch graag opnemen in de route. Dan is dus toch een aanpassing nodig
Dag 15. Bryce Canyon - Page Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16 Page - North Rim Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 2,5 uur
Dag 17. North Rim - Zion Afstand: 175 km Reistijd: ongeveer 2 uur
Is dit een logische aanpassing?
En is er dan op dag 15 of dag 16 voldoende tijd voor een bezoek aan Antelope Canyon?
Moepster.
gaan wij bekijken. Antelope Canyon willen wij toch graag opnemen in de route. Dan is dus toch een aanpassing nodig
Dag 15. Bryce Canyon - Page Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 16 Page - North Rim Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 2,5 uur
Dag 17. North Rim - Zion Afstand: 175 km Reistijd: ongeveer 2 uur
Is dit een logische aanpassing?
En is er dan op dag 15 of dag 16 voldoende tijd voor een bezoek aan Antelope Canyon?
Moepster.
Ja en ja. Reserveer je bezoek aan Lower of Upper Antelope Canyon wel vooraf online.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit kan prima zo, maar gaat natuurlijk wel ten koste van de volle dag Zion die je eigenlijk gepland had voor dag 17.
Weet je al wat je wilt gaan doen bij GC North Rim en Zion? Ik zou aan de hand daarvan bepalen of je daar zo voldoende tijd voor hebt. Anders is die volle dag Zion toch wel handig. Je kunt jezelf dan namelijk permitteren om op dag 16 pas laat richting Zion te vertrekken. Je hebt dan meer tijd in Capitol Reef, Bryce en Page.
Mocht je een dag winnen door vanuit Jackson te starten (waarsch. wel duurder?) dan kun je de gewonnen dag inzetten om toch een volle dag Zion te doen, ten koste van de tweede volle dag Las Vegas.
Keuzes, keuzes!
Weet je al wat je wilt gaan doen bij GC North Rim en Zion? Ik zou aan de hand daarvan bepalen of je daar zo voldoende tijd voor hebt. Anders is die volle dag Zion toch wel handig. Je kunt jezelf dan namelijk permitteren om op dag 16 pas laat richting Zion te vertrekken. Je hebt dan meer tijd in Capitol Reef, Bryce en Page.
Mocht je een dag winnen door vanuit Jackson te starten (waarsch. wel duurder?) dan kun je de gewonnen dag inzetten om toch een volle dag Zion te doen, ten koste van de tweede volle dag Las Vegas.
Keuzes, keuzes!
Keuzes inderdaad. De route is nu wel voor ongeveer 95% definitief. Het enige waarin wij
nog een aanpassing zouden willen doen, is de aanpassing van een aantal verblijfdagen op
een locatie. Wij kiezen voor een extra verblijfdag in LV. Dat gaat ten koste van een
verblijfdag op een andere locatie (vooralsnog ten koste van een dag in Moab).
De planning wordt dan als volgt.
Dag 1. Europa - Jackson Hole
Dag 2. Jackson Hole - Yellowstone Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 3. Yellowstone National Park
Dag 4. Yellowstone National Park
Dag 5. Yellowstone National Park
Dag 6. Yellowstone - Grand Teton Afstand: 90 km, Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 7. Grand Teton - Vernal Afstand: 500 km, Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 8. Vernal - Moab Afstand: 360 km, Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 9. Moab Colorado River Scenic Byway
Dag 10. Moab - Monument Valley Afstand: 230 km, Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 11. Monument Valley - Capitol Reef Afstand: 300 km, Reistijd: ongeveer 3½ uur
Bicentennial Hw (UT 95) + UT 24 capitol reef
Dag 12. Capitol Reef - Bryce Canyon Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Scenic Byway 12
Dag 13. Bryce Canyon - Page Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 14 Page - North Rim Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Antelope canyon
Dag 15. North Rim - Zion Afstand: 175 km, Reistijd: ongeveer 2 uur
Dag 16. Zion
Dag 17. Zion - Las Vegas Afstand: 270 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 18. Las Vegas
Dag 19. Las Vegas
Dag 20. Las Vegas - Death Valley Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 21. Death Valley - Mammoth Lakes Afstand: 270 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 22. Mammoth Lakes - Yosemite NP Afstand: 180 km, Reistijd: ongeveer 2½ uur
Tioga pass
Dag 25. Yosemite NP - San Francisco Afstand: 300 km, Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 26. San Francisco
Dag 27. San Francisco
Waarschijnlijk kiezen wij in Moab voor 1 van beide parken. Vandaar deze keuze 1
dag in te leveren in Moab. Een andere keuze zou zijn :
- 1 dag minder in YS (dan worden dan 2,5 dag in YS in plaats van 3,5 dag)
- dag minder in Zion (In ZIon dus 1 overnachting)
- of 1 dag minder in Yosemite (dus 1,5 dag in Yosemite in plaats van 2,5 dag)
Wat raden jullie aan?
Moepster
nog een aanpassing zouden willen doen, is de aanpassing van een aantal verblijfdagen op
een locatie. Wij kiezen voor een extra verblijfdag in LV. Dat gaat ten koste van een
verblijfdag op een andere locatie (vooralsnog ten koste van een dag in Moab).
De planning wordt dan als volgt.
Dag 1. Europa - Jackson Hole
Dag 2. Jackson Hole - Yellowstone Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 3. Yellowstone National Park
Dag 4. Yellowstone National Park
Dag 5. Yellowstone National Park
Dag 6. Yellowstone - Grand Teton Afstand: 90 km, Reistijd: ongeveer 1½ uur
Dag 7. Grand Teton - Vernal Afstand: 500 km, Reistijd: ongeveer 6 uur
Dag 8. Vernal - Moab Afstand: 360 km, Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 9. Moab Colorado River Scenic Byway
Dag 10. Moab - Monument Valley Afstand: 230 km, Reistijd: ongeveer 2½ uur
Dag 11. Monument Valley - Capitol Reef Afstand: 300 km, Reistijd: ongeveer 3½ uur
Bicentennial Hw (UT 95) + UT 24 capitol reef
Dag 12. Capitol Reef - Bryce Canyon Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Scenic Byway 12
Dag 13. Bryce Canyon - Page Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 14 Page - North Rim Afstand: 200 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Antelope canyon
Dag 15. North Rim - Zion Afstand: 175 km, Reistijd: ongeveer 2 uur
Dag 16. Zion
Dag 17. Zion - Las Vegas Afstand: 270 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 18. Las Vegas
Dag 19. Las Vegas
Dag 20. Las Vegas - Death Valley Afstand: 250 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 21. Death Valley - Mammoth Lakes Afstand: 270 km, Reistijd: ongeveer 3 uur
Dag 22. Mammoth Lakes - Yosemite NP Afstand: 180 km, Reistijd: ongeveer 2½ uur
Tioga pass
Dag 25. Yosemite NP - San Francisco Afstand: 300 km, Reistijd: ongeveer 4 uur
Dag 26. San Francisco
Dag 27. San Francisco
Waarschijnlijk kiezen wij in Moab voor 1 van beide parken. Vandaar deze keuze 1
dag in te leveren in Moab. Een andere keuze zou zijn :
- 1 dag minder in YS (dan worden dan 2,5 dag in YS in plaats van 3,5 dag)
- dag minder in Zion (In ZIon dus 1 overnachting)
- of 1 dag minder in Yosemite (dus 1,5 dag in Yosemite in plaats van 2,5 dag)
Wat raden jullie aan?
Moepster
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hier zou ik voor gaan.- of 1 dag minder in Yosemite (dus 1,5 dag in Yosemite in plaats van 2,5 dag)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou ik ook doen, zonde om maar 1 park rond moab aan te doen. Al heb je misschien ook nog wel tijd als je van Dinosaur komt
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van die drie opties zou ik ook gaan voor een dag minder Yosemite.
Maar persoonlijk zou ik Capitol Reef overslaan en dan Moab->Monument Valley->Page->GC North Rim->Bryce->Zion doen
Maar persoonlijk zou ik Capitol Reef overslaan en dan Moab->Monument Valley->Page->GC North Rim->Bryce->Zion doen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen andere opties? Je zou een dag minder LV kunnen doen. Je hebt nog een groot deel van de dag als je naar DV rijdt; daar kun je ook tegen de avond aankomen.
Of kijk nog eens naar mijn eerdere suggestie om een stop tussen Yosemite en SF te doen in plaats van de laatste nacht Yosemite en eerste nacht SF.
En als je in Page alleen naar Antelope Canyon gaat is het wel te doen op weg van de North Rim naar Zion.
Marianne
Of kijk nog eens naar mijn eerdere suggestie om een stop tussen Yosemite en SF te doen in plaats van de laatste nacht Yosemite en eerste nacht SF.
En als je in Page alleen naar Antelope Canyon gaat is het wel te doen op weg van de North Rim naar Zion.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3690 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-